På lejrtur med ble (b)

Her er jeg igen, jeg hedder Emil og er 12½ år.
Jeg har den hemmelighed at jeg går med ble hver dag, ikke fordi det er nødvendigt, men jeg synes det er sjovt.Jeg har prøvet at tisse og lave i dem.

Jeg skal på lejrtur med min klasse, vi skal bo i telte ude i en skov, så jeg skal have min sovepose med.jeg har valgt at tage bleerne med, min mor ved det ikke.
Dagen oprinder, hvor vi skal afsted. Jeg har taget en ble på og taget underbukserne på udenpå, det kan overhovedet ikke ses, min mor opdager det heller ikke, jeg får formaninger om at huske at skifte underbukser hver dag.Vi skal med en stor bus og køre en times tid.

Ved en skov gør bussen holdt og vi går et langt stykke ind i skoven indtil vi kommer til en teltplads, hvor der allerede er mange telte, der er også en bålplads, røgen synes jeg lugter lidt hyggeligt. Endelig når vi til vores pladser, Vi skal nu have rejst teltene, jeg skal dele med 2 andre drenge, det går ret hurtigt med teltrejsningen og vi kan rykke ind og fordele os.
Jeg kan nu mærke at jeg skal lave pølser og spørger efter toilettet, jeg tager en ble med i lommen for en sikkerheds skyld.

Toilettet bestod af et langt brædt over et hul, der kunne sidde 4 drenge ad gangen og lave pølser, jeg kunne jo ikke trække bukserne ned for så kunnde de se min ble. Jeg ventede lidt i det håb at jeg kunne blive alene; men der kom stadig drenge der skulle lave, de sagde: Sæt dig nu ned og skid; men jeg sagde at jeg ikke skulle alligevel. Men det skulle jeg faktisk, det trængte sig på, men trække bukserne ned her, nej, nej.

Jeg listede mig ud i den heldigvis tætte skov uden nogen så det, jeg kunne nu vælge at gøre det i bleen eller i skovbunden. Men jeg nåede ikke at tænke for pludselig kunne jeg ikke holde mig længere, jeg nåede lige at hive bukser og underbukser ned og så kom pølserne ud med så stor kraft at bleen ikke kunne holde det for jeg havde fået tynd mave.

Jeg hev den totalfyldte ble af, satte mig i hug og fik resten ud i skovbunden, jeg havde nu ikke noget at tørre mig med, jo! heldigvis havde jeg taget en ekstra ble med, den brugte jeg til at tørre mig med. Jeg skulle nu have dækket det hele til igen, så ingen opdagede det.
Pludselg hørte jeg mit navn blive råbt, så stod mine teltkammerater der, jeg havde fået skjult det hele men havde ikke fået bukserne på. Emil, hvad har du gang i?

Jeg måtte indrømme at jeg havde lavet pølser og sagde at toilettet var optaget, og jeg havde tynd mave, så jeg måtte skynde mig herud, jeg kunne vise dem det jeg havde lavet i skovbunden uden de opdagede de snavsede bleer. Jeg fik bukserne på igen og vi gik sammen hjem, jeg fik nu øgenavnet “skovskideren”, som fulgte mig på resten af lejren.
Jeg brugte ikke flere bleer på turen, men bruget toilettet som de andre.

Fortsæt læsningen i Emil skider i en ble

1 Synes om

den er skide god fortæl nået mere om bleer