Munch København - skal vi finde et nyt sted at mødes?

Hej alle,

For det første - indtil vi annoncerer andet, så foregår Munch fortsat på Vivaldi Axeltorv, lige som det har gjort siden sep 2015.

Men, når det så er sagt, så kunne vi godt forestille os at der findes steder der er mere velfungerende.

Fordelene ved Vivaldi er

  • central beliggenhed, nem at komme til med offentlig transport
  • altid plads nok uanset hvor mange der kommer uden at have meldt sig til
  • Bestilling og betaling i baren for hver enkelt gæst

Men gennem de sidste år er priserne blevet sat op, kvaliteten dalet til lavmålet og på det sidste har betjeningen også været ganske dårlig.

Så derfor har vi flere gang søgt og overvejet alternative steder, men vi savner lidt at finde det rette?

Så: er der nogen af jer der kommer til Munch, der har nogen idéer med et andet sted, der har plads til både spisende/ikke-spisende gæster en hel eftermiddag/aften, så kom med dem, enten i tråden her eller på privatbesked…

Tak.

6 Synes om

Det eneste jeg lige kan komme på er når den nye Ikea åbner i kaktussen.

Fisketorvet havde engang et område med border mellem nogen caféer, men det blev hvis lavet om til en butik. (Længde siden jeg har været der).

Her nogle bud:

Paludan Bog & Café

Den ligger tæt på Nørreport station. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange man kan reserverer plads til, men stedet er populært, hyggeligt og med fair priser på drikkevarer og mad. De har et større åbent baglokale som jeg tror vi kan reservere og derved være lidt i fred for de andre gæster.

https://paludan-cafe.dk/

Pincho Nation

Ellers er der også Pincho Nation enten på Axelborg (der hvor Vivaldi holder til) eller tæt på Nørreport (tror den er større). Skal siges at jeg ikke har været i lokalerne, men priserne ser faktisk ret fair ud.

Café G.

Café G. på Gråbrødretorv er også et godt sted, både som café, men også til spisning. Det ligger desværre lidt væk fra Nørreport men stadig i ok gå afstand. Har spist der før og maden er god til fair priser. Dog er der travlt om sommeren (mange gæster).

Ankara

Hvis det bare skal være billigt men stadig med plads til mange mennesker, så er Ankara også et bud der ligger forholdsvis tæt på Nørreport. Det er mere en restaurant, så jeg ved ikke helt om den passer til vores koncept hvis folk ikke køber noget. Buffeten er billig, men mine erfaringer derfra er at den ikke er særlig varieret.

https://ankaracity.dk

Riz Ras

Billigt men også et populært sted. Har spist der en enkelt gang og det var faktisk okay. Det er mere en restaurant/spisested, men tror også det kan gå som en café. Ligger tæt på Nørreport.

Grundlag for mine bud:

Med alle mine bud har jeg lagt vægt på: Lave priser (i forhold til KBH centrum), lokalestørrelse med plads til mange gæster, hyggelig indretning hvor nogle steder også har private kroge/rum, samt at de ligger tæt på enten Hovedbanen eller Nørreport station, så alle (fra hele landet) har let adgang (både med S-tog, regional og intercity tog, bus og metroen). Håber det hjælper for jeg er enig i dine betragtninger, @babylai omkring Vivaldi.

5 Synes om

Wow Ankara er godt nok billigt, både mht drikkevarer og buffet :innocent: :innocent:

Dette kunne måske være en mulighed i forhold til at der burde være plads til større selskaber…
Hvor ikke spisende gæster også vil være velkommen, vil være mit bud

1 Synes om

Cecilie’s, Herlev…

Vi var forbi en mandag eftermiddag i vores ferie, og synes det er et ganske lovende sted, det ligger 1100 meter fra Herlev station.

Menuen er smal, men den burger vi fik var velsmagende og bestemt pengene værd (modsat Vivaldis mad). Drikkevarerne er betragtelig billigere, der er gratis parkering … og vi er velkomne.

Jeg ved ikke om placeringen er et problem for mange - for mig er den noget nemmere da jeg arbejder 10 minutter væk :smiley:

Her lidt billeder så i kan få et indtryk af stedet.





5 Synes om

Tak for budene,

Jeg tænker vi lige taler om det til munch om 1 1/2 uge, jeg kender et par af dem du nævner :slight_smile:

mvh
Nicolai

5 Synes om

@babylai

Et andet forslag kan være DGIByens café. Jeg har ikke været inde i den, men tjekker den gerne ud.

Fordele:

  1. Den ligger lige vedsiden af Hovedbandegården.
  2. Billige priser på drikkevarer, snacks og mad.
  3. Der er masser af spisesteder i Kødbyen som jo ligger lige vedsiden af.
  4. Der er flere aktiviteter på stedet, hvis folk ønsker det før eller efter munch (svømning, bowle etc).

Ulemper:

  1. Lukker kl 19 :frowning: men hvis man alligevel går videre, eller tager hjem så er det jo ingen forhindring.

Jeg vender tilbage med flere bud.

1 Synes om

Okay. Selvom det bliver Herlev til næste munch, så har jeg ikke givet op på disse 4 gode steder. Jeg har været inde i dem og set lokalerne og talt med personalet om der er mulighed for at reserverer bord til 15-20 gæster og det var intet problem. For dem alle gælder det at der er masser af plads, der er hyggeligt, priserne er fair (dvs. billigere end i centrum) samt de ligger lige ved siden af Valby station 1 eller 2 min på gåben fra perronerne. På alle steder oplevede jeg venligt og imødekommende personale.

Fordele:

  • Ultra tæt på Valby station hvor både regional og Inter-city tog fra Fyn, Jylland og Sjælland standser. Det samme gør 4 S-togs linjer (B, Bx Farum/Høje Taastrup, C og H Frederikssund/Klampenborg) og kystbanetoget (nogle af dem), plus der er mange bus linjer her.
  • Fair priser og maden ser faktisk lækker ud, samt fair priser på drikkevarer.
  • Lyse lokaler, nogle steder med mulighed for eget lokale ovenpå.
  • Apoteket på stedet (Spinderiet) sælger Tena voksenbleer i butikken (tape og buks) hvis man skulle stå og mangle (siger det bare) :smiley:
  • Parkering på gaden (gratis for elbiler, ellers gul zone 12,-/timen) eller i parkeringshuset under Spinderiet (gratis i 2 timer, 3 timer = 20,- | 4 timer = 45,- | 5 timer = 80,- | 6 timer = 115,-).
  • Hyggeligt og livligt område med gode shopping muligheder hvis man lige har brug for et eller andet.

Café Emil

Pænt sted. Har spist der før og maden er lækker. Pæne moderne lokaler og man kan være udenfor om sommeren, hvis man har lyst. Der er også brætspil til dem der har lyst.


Cafe Ciré

Billigere end Emil men stadig med pæne og lækre lokaler. Vi er i øvrigt lidt i “Olsen banden land”, da bygningen ligger tæt på hvor Kjeld og Yvonne’s hus lå :yum:

https://www.cafecire.dk




Café & Restaurant Lucca

Mindre men stadig hyggeligt sted hvor der også er plads på 1. sal. Jeg har kun taget foto af 1. sal. Den ligger lige ved siden af Ciré.


Café Sommerfuglen

Jeg har ikke været inde i den, men deres priser er ret lave og de fotos jeg har set af maden på Google maps, ser det ret godt ud. De skriver endda at der er mulighed for et gratis selskabslokale, hvis man bestiller mad og drikke, så den er værd at overveje… 35,- for en sodavand :partying_face:. Kortere afstand til stationen end Ciré blot mod vest.

KORT OVER STEDERNE ved Valby station.

4 Synes om

Dette emne blev automatisk lukket 60 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.