Allans uheld (B,g,G,F)

Kapitel 3 - del 1

Allan blev vækket af sin mor kl. 7 ”Allan, du skal op nu!” Allan stod op, og lod en omgang morgentis flyde ud i bleen. Hans mor kom ind på værelset, fik ham lagt ned og tørrede ham af. Hun tog så en ny ble, og skulle til at give ham den på, men Allan stoppede hende.
”Jeg skal da ikke have ble på i skole?”
”Uha jo. Babyer går med ble hele tiden. Jeg har lavet en aftale med skolesygeplejersken. Du skal besøge hende i frikvartererne hvor hun skal tjekke den ble. Hun skal nok skifte dig”
”Det kan du ikke mene” Allan begyndte at græde
Karen gav ham sutten og sagde ”Jo det gør jeg, og hvis du brokker dig mere, skal jeg give dig noget at græde over” Hun gav ham et par shorts på og en T-shirt med Peter Pan på. Allan kiggede sig selv i spejlet. Man kunne tydeligt se han havde ble på.

En halv time senere kørte de af sted mod skolen. Allan vidste at hans søstre allerede havde fortalt skolen om hans tilstand, og det gjorde ham bare mindre tryg om hvad der skulle ske. De nærmede skolen, og Allan blev kun mere nervøs. Allan var svimmel da hans mor parkerede bilen.

”Allan, vi skal lige op og snakke med Frøken Sommer” De gik op mod Frøken Sommers kontor, og Allans mor åbnede døren.

”Det var da et tidligt besøg” sagde Sommer

”Jeg vil bare informere dig om Allans straf for det han gjorde i går”

Hun trak Allans bukser ned, så hun kunne se hans ble 100% Frøken Sommer smilede og sagde

”Ser man det! Det fortjente han skam også”

”Hvis der bliver nogle vanskeligheder, må du gerne straffe
ham yderligere”Hun rakte Frøken Sommer en pose.

Allan fik lov til at gå til time, selvom han ikke havde lyst. Han følte at alle vendte sig om og kiggede på ham. Han var på vej hen ad gangen, da han blev stoppet af Caroline (hans lillesøster) ”Tøser, det her er min nye lillebror” ”Gå af helvedes til” sagde Allan og løb væk. Han vidste at det ikke var smart sagt, men det måtte vente nu. Det blev kun værre da Allan gik ind i Klassen. Da han åbnede døren, blev han mødt af et stort latterudbrud. Klassen havde åbenbart ikke glemt situationerne i går. De råbte at han var en baby, og at han skulle have ble. ”Det tror jeg ikke er nødvendigt!” Sagde Lasse ”For jeg det har han allerede!”

Fortsæt til Kapitel 3 - del 2

1 Synes om