Urin og afføringsinkontinent

Efter nogle dejlige dage på lejren snakker vi meget om hvor godt vi klarede de primitive toiletforhold der var på lejren.

De fleste synes at det var ret spændende at sidde på hug og skide ned i et hul, for nogle var det første gang de prøvede det. Mange hjem har i dag fået installeret vandskyllende toiletter, hvor man trækker i en snor, når man er færdig med at skide, så forsvinder lort og papir med vandet ud. Problemet er bare at hvis man bruger for meget papir stopper det hele til.

Hjemme hos os har vi ingen planer om at installere sådan noget moderne stads. Vi klarer vores toiletforhold i bedste stil, enten i haven eller i stalden og er vi ude i marken sætter vi os der.

Vores køkkenhave bugner af alt muligt fordi vi gøder den hele tiden med vores afføring.

Min bedste ven i skolen Børge lærte som allerede nævnt at sidde og skide på hug på lejren, så han har allerede meldt at han gerne vil komme for at sove hos mig og denne gang vil han ikke have gjort det på forhånd, men vil sidde sammen med mig, når vi skal skide.

Mange har også spurgt mig hvordan jeg har fået min mave til at skide hver eneste morgen, for det er vældig praktisk, så skal man ikke tænke på det i løbet af dagen.

Det var min farmor der lærte mig at jeg som det første hver morgen skule sætte mig ud i haven på hug og prøve at skide, uanset om jeg trænger til det eller ej, jeg skulle sidde meget længe. De første mange gange kom der ingenting, kun tis. Efterhånden kom der lidt ud og til sidst kommer det hver morgen, sådan gør man det.

Børge vil gerne prøve det, så allerede samme aften kommer han over for at sove sammen med mig.

Næste morgen går vi sammen ud i haven, finder et dejligt sted i solen. Vi har ingen bukser på, så det er kun at sidde på hug.

Som altid skider jeg med det samme, Børge prøver ihærdigt.

Hvornår har du sidst skidt?

Det var i det store frikvarter på skolen.

Det er så 21 timer siden, så er der en chance for at du kan få det gjort nu. Vi skal først møde i skolen om 2 timer, så nu bliver vi siddende på hug et godt stykke tid, ind imellem presser du.

Efter en times tid sker der noget. Børge kan mærke at han skal skide, ud kommer der en lort, ikke stor, men alligevel. Børge er helt stolt over at det lykkes og at han kunne sidde på hug så længe.

Du må gerne sove en dag mere, så kan vi prøve igen i morgen inden vi skal i skole. Du kan låne et par underbukser af mig.

Heldigvis har både Børges og mine forældre telefon, så vi kan ringe og spørge om lov, selvfølgelig siger de ja og er glade for at Børge kan låne underbukser, så han kan få rene underbukser på i skolen.

Næste morgen, da vi vågner, skal vi begge skide, vi går glade ud i haven, sætter os på hug og får begge skidt. Fantastisk, Børge siger højt at det er den bedste dag i hans liv.

Nu kommer hunden King, som plejer at spise mine lorte hver morgen. Han spiser simpelthen både Børge og mine lorte.

Børge er helt henrykket over alt de vi oplever her til morgen.

Vi bliver enige om at Børge sover endnu en nat her hos mig, det ringer vi om og selvfølgelig rene underbukser.

Vi har jo en stor gruekedel, så der er rigelig plads til ekstra underbukser til vask.

Så nu får Børge også skidt som det første hver morgen.

Vi er nu nået til den sidste uge før sommerferien. Vi drenge i klassen har lavet vores egen statistik, ikke den kendte med hvor mange timer har solen skinnet i år i forhold til tidligere år, eller hvor mange mænd og hvor mange kvinder er der i Danmark. Nej vi har lavet en meget lokal statistik, nemlig kun for vores klasse og kun for drengene.

Vi er næsten helt sikker på at det er den eneste statistik, der har følgende spørgsmål.

Hvor mange drenge sidder ned og tisser på toilettet? Det gør 3, der kunne jeg af gode grunde ikke være med for jeg sidder slet ikke på et toilet.

Hvor mange drenge sidder på hug og tisser i det fri? Det gør 1, godt gættet det gør jeg.

Hvor mange drenge har aldrig prøvet at sidde og skide på hug? Ja, nu har vi lige været på lejr, så resultatet bliver et rundt 0, for der gjorde vi det alle sammen.

Næste spørgsmål kan ikke besvares fordi det ikke er sket endnu. Alle drenge går nu om i skolens lille have, hvad skal vi dog der? Ingen ved det. Det skal være en overraskelse, for at ingen kan forberede noget som helst.

Det er såmænd mig der har lavet næste spørgsmål. Hvem af jer drenge kan sætte jer på hug og lave flest lorte lige nu og her? Bjarne skynder sig at med at melde sig, for han har trængt til at skide længe, 2 andre melder sig, ikke mig og Børge for vi har allerede gjort det i morges.

De 3 drenge sætter sig på hug og skider alt det de kan, til de bliver helt røde i hovedet, bliver det Bjarne der vinder? Nej, han bliver slået af Aksel, han kunne præstere den størst bunke, men Bjarne kom da ind på 2. pladsen.

Naturligvis har jeg en toiletrulle klar til drengene, jeg havde gemt den i haven, jeg finder den frem.

Alle klapper, denne disciplin er vist nok den første og eneste der er blevet udført, tror ikke andre har gjort det, men det beviser jo at ingen er generte for at sætte sig på hug og skide selv om andre kikker på.

Vi slutter i skolegården hvor skoleinspektøren ønsker os alle en god sommerferie, vi slutter med sammen at synge en kendt sang, nemlig ferie, ferie, ferie.

Inden vi løber hver til sit er der et par stykker der gerne vil prøve at komme over til os på gården for at skide uden for eller i stalden. Børge har meldt at han jævnligt vil komme og sove hos mig.

Vi skal ingen steder i ferien, for hver dag på gården er som ferie, dog skal vi til dyrskue, det er altid spændende hvor der er mange køer, tyre og kalve. Der er også altid et stort tivoli, hvor jeg især glæder mig til nogle ture i radiobilerne.

Og ikke at forglemme, der er meget markarbejde der skal udføres, men det foregår som en leg.

Vi sku altid bo på landet, hvem ku ønske andet.

Så er sommerferien startet, mange skal på ferie et eller andet sted, men jeg skal holde sommerferie her hjemme på gården. Det glæder jeg mig meget til, vi skal f.eks. til dyrskue, hvor vi har en ko tilmeldt, vi har også en del markarbejde, der skal hakkes roer, det er jeg efterhånden blevet helt skrapt til.

Sidst i ferien skal vi have høstet alle vore kornmarker, vi har ude i laden en selvbinder stående som bliver spændt på traktoren. Jeg må godt køre traktoren på vore marker, kun når vi skal passere en vej må far eller karlene lige styre den.

Jamen der er meget at se frem til i sommerferien og jeg kan være med hele vejen.

Børge har også meldt at han gerne vil tilbringe nogle dage, men hans forældre er nu ikke så begejstret for at vi ikke har et toilet, så Børge skal skide i haven eller i stalden for nu er toilettet opfunden, så nu er det slut med at gøre sådan noget.

Men her på gården har vi overhovedet ingen planer om at installere et toilet, hvad skulle vi dog med det, vi klarer os udmærket med at gøre det i haven eller i stalden og er vi i marken gør vi det der.

Vores køkkenhave viser med al tydelighed at det gavner at gøde den. Vi dyrker alle slags grønsager, så vi har rigelig med fødevarer fra egen produktion.

Børge får nu alligevel lov til at besøge mig, men den første dag skal han ikke skide, for det har han gjort hjemmefra.

Næste morgen skal jeg som altid ud i haven for at skide, Børge følger efter. Vi sætter os et hyggeligt sted i haven, hvor solen lige skinner på os. Børge skal også skide, så vi får begge gjort det, han kan alligevel godt lide at sidde på hug og skide og nu højdepunktet, King kommer og spiser alle vore lorte, han kan åbenbart kun lide drenge lorte, for de voksnes lorte vil han overhovedet ikke have.

Vi går ind til mor, hun har gjort 2 baljer klar, så vi kan få et morgenbad, så er også klar til morgenmad som vi indtager i vores store køkken.

Børge synes nu er det lidt hyggeligt at sidde ude i haven sammen med mig, i stedet for på et lokum.

I dag skal vi i marken for at hakke roer, Børge følger nøje med i hvordan jeg klarer det, jeg forklarer ham at vi fjerner nogle af roerne for at de kan få plads til at vokse, ukrudtet skal naturligvis fjernes, jeg har efterhånden lært at kende forskel på roer og ukrudt.

Vi skal nu have en radrenser spændt på traktoren, jeg styrer sikkert traktoren, så radrenseren fjerner alt ukrudtet mellem rækkerne, Børge sidder sikkert på skærmen ved siden af mig og beundrer mine køreegenskaber.

Vi holder en pause, hvor vi kan få tisset, der foretrækker Børge at stå op, så er der sodavand, de er helt varme, men de slukker alligevel den værste tørst.

Så lige et par ture mere med radrenseren, så er det fyraften og vi kører hjem til aftensmaden.

Vi er alle sammen helt grå i ansigtet for al det støv der blev hvirvlet op under kørslen med traktoren, så vasker os lige i vores hoveder, så vi ligner os selv.

Vi smutter ud i haven for at tisse, Børge sætter sig også på hug for at holde mig med selskab.

Det er 2 trætte drenge der går i seng efter en travl dag på gården.

Nu er vi nået til et af årets store oplevelser, nemlig dyrskue. I år er det særlig spændende for vi skal have en ko med, så må vi se om det giver medaljer.

Jeg starter som altid med at gå ud i haven, jeg er helt nøgen for rigtigt at kunne mærke solen på min krop, det kan man herude for der er ingen nysgerrige blikke, og det er også dejligt at kunne sidde på hug uden bukser der er i vejen.

Jeg kommer også i dag af med en del afføring og tis, for jeg har god tid til at klemme den sidste lort ud, en herlig fornemmelse, min blære og tarm er helt tom.

Jeg behøver næsten ikke fortælle, men King kom som altid og spiste det hele.

Nu er det dejligt at komme en tur i baljen inden morgenmaden samen med staldkarlene og far og mor.

Lige som vi er færdige med morgenmaden holder en kreaturvogn i gården, som skal hente koen, begge karle følger med i vognen, far, mor og mig følger efter på traktoren, vi kan ikke følge med, men finder hurtigt kreaturvognen, da vi ankommer til dyrskuet.

Koen bliver trukket hen til et stort telt, der er indrettet som båse til alle køerne.

Der er to timer til køerne skal en tur i ringen, så vi går en tur i tivoli, som er opstillet på pladsen og finder hurtigt radiobilerne, far og mig sidder i en vogn, karlene i en anden vogn, mor hepper fra Sidelinien, mens vi støder sammen med alle, det er altid sjovt.

Nu dagens højdepunkt, hvor køerne skal gå en runde i ringen, mens dommerne vurderer de forskellige køer. Der er mange pæne køer og også enkelte tyre, nu bliver det spændende. Det ender såmænd med at vores dejlige ko løber med ærespræmien, hurra råber vi alle i kor.

Nu er det tid til en tisser pause, jeg går ind i den lille skov, skovbunden er allerede helt opblødt af alt det tis, der er og man skal også passe på ikke at træde i en lort, for mange har skidt.

Jeg sætter mig som altid på hug for at tisse, straks er der flere der tilbyder papir, for de tror at jeg skal skide, men jeg takker pænt nej, for jeg skal kun tisse, der falder som altid nogle bemærkninger om at drenge står da op og tisser, jeg undlader at kommentere det.

Mens jeg sidder og tisser, er der mange mænd der står og tisser, jeg er bange for at de rammer mig, men heldigvis sker det ikke, jeg rejser mig, trækker stille og roligt bukserne op og går tilbage til de andre.

Det er meget passende, for kreaturvognen er ved at læsse vores ko på, karlene følger med og far, mor og mig indtager traktoren.

Vi når hjem næsten samtidigt og får koen læsset af.

Det har været en dejlig dag, ja, man sku altid bo på landet, hvem ku ønske andet.