Sidste skoledag

Kapitel 1

Sidste skoledag færdig med niende og tiende klasse i folkeskolen. Mia (15 år) fra niende gik ud med et flot 8 tal. Trine (16 år) fra tiende klassen, skolens bedste elev, 12 i alle fag. De 2 veninder var glade for, det endeligt var slut med skolen. De havde ellers været glade for skolen, men nu er det slut. Mias mor Rikke (42 år), Trines Mor Helle (42 år) og Far Tim (41 år), Havde lovet dem, en tur på bakken, samme dag som skolen var færdig. Mia og Trine “Hvordan henter i os?”, “Bare rolig de damer” sagde Tim det har jeg ordnet. I skal bare nyde dagen sammen, så klarer vi resten for jer. Og i får ikke, at vide hvor og hvordan vi henter jer. “ØVVVV” kom det i kor, “I har stadig en time tilbage, på skolen sammen med de andre venner og lærere”. ”Mia, jeg har snakket med lærerne, du ikke får buksevand, så du skal ikke være bange for at de andre ser din ble" “Tak mor”. Helle: “Jeg synes det er utroligt, at i har kunne holde hemmeligt for de andre i klassen”, “Det har vil heller ikke, men de har været gode til ikke, at gå og sige noget om det i alle årene” smiler, Tim sagde “Smut nu, vi ses senere”, “Ja ja, kys kys, hej hej, ses Mia”, Trine “Hvad mon de har fundet på at hente os i?”, Mia “Hvis jeg kender min mor, så bliver det i en taxa eller på cykel”. Trine “Jeg tror på det er en limousine”. Mia “Den er god med dig, i har godt nok penge, men tror ikke det bliver den. Husk lige til din konfirmation, der måtte du gå hjem” siger hun og griner, “Ja ja men vi bor jo, kun 2 min. fra kirken”. Mia “Ja med våd ble i kirken”, “Hi hi, ja det var også sjovt”. Trine “Din kjole var jo så lang, at det ikke kunne ses på dig”.

Kapitel 2

(2 min senere)
Deres lærer Morten “Kom har alle sammen buske vand til alle udtagen Mia, hun skal hjælpe med, at der er vand i spande op badekarret”. “JAAA MORTEN SKAL i BADEKARRET” “ja ja ja” sagde Morten, alle ungerne “Hvad er det? Morten har en brand slange løb”.

(1 time senere)
“Hej mor” sagde Mia. “Mia du er jo helt gennemblødt”, Trines mor og far “I ligner to druknede badedyr, men Mia du ved godt, at man kan se din ble nu?” sagde Rikke, “Ja den er helt fuld af vand” storgriner Mia og Trine.
“Det var heller ikke meningen, at hun skulle være våd, men Morten havde en brandslange. så alle blev våde” ”Jamen Mia" “Vi sagde at hun var klædt ud, som den usynlige baby, så der var ingen problemer”, “Mia du har jo ikke skiftetøj med”, “Jo mor det har jeg, Trine hjalp mig i går med at pakke tøj, samt bleer”, “Hvor mange bleer har i pakket, fra hylden?” spurgte Rikke. “For jeg undrede mig over, at der manglede mange på hylden, som jeg lige havde fyldt op”. “Det ved vi ikke” grinede Mia og Trine, “Gå ind og skift til noget tørt tøj, så mødes vi her om 5 min. ok”, “Vi bruger handy wc., der er skiftebord” “Ok, må jeg godt skifte ble på dig Mia?”

“Det må du gerne” “Så læg dig op, nu er du min baby, så du skal gøre hvad jeg siger”. “Nårh lille baby, sikke en ble numse” siger Trine og smiler “Kan du nu være en dygtig pige, så jeg kan få dine våde sko og strømper af? Du skal ligge stille, så jeg kan få resten af dit tøj af. Så tager jeg en tør ble, op med numsen, så jeg kan få den ind under dig, sådan dygtig baby”, “Jeg vil ha min sut”, “Vil du have din sut” “Jaa”, “Værsko, ned med numsen igen, spred dine ben dygtig baby, først 1 tape, så nr. 2 i den anden side, jaa så 2 tilbage. Op med benene så jeg kan tørre din numse, og komme zinksalve på numsen” “Det kilder når kilder, ned med benene igen dygtig, så pudrer jeg den tissekone og væk med en våde ble, op med den tørrer ble, og prutte på mave “Det kilder”, ”Nå kilder det” “Ja meget” smiler på med tøjet. Du er bare så god til at skifte ble”, “Jeg gør jo også tit på min lille søster”. “Vil du også have ble på Trine?” “Ja det vil jeg gerne”.

Kapitel 3

“Vil du give mig den på?” Mia “Gerne, Hvor har vi nogle flotte numser” siger Mia, “Ja vi har” siger Trine, “skal vi gå ud til dem nu?” spørger Mia. “Ja da” svarer Trine, “Jeg kan ikke vente med at se, hvad min far har fundet på, vi skal køre i”, “Heller ikke mig, din far har altid en god ide”. “Ja han er sjov”, “Der er i, det har taget næsten 20 min. Hvad har i lavet?”, “Skiftet tøj og ble på Mia”, Trine Har du også ble på?"* spørger Rikke. “Mia lokkede mig” smiler, “fordi man ved jo ikke hvor lang, tid der går før vi er på Bakken vel?”. “Det er også rigtigt” siger Helle, “Skal vi komme af sted?” spørger Tim, “Hvad sagde jeg, far har lejet en Limousine i pink”. Så er det ind alle sammen, pas på hovederne, baren er åben"* “Jaa”. “Der er ægte champagne til alle”, Rikke spørger “Er det ikke dyrt, at leje den?”, “Det skal du ikke tænke på, det er en gave fra os, til dig og Mia”. Rikke “Jeg begynder at græde”* “Det skal du ikke” siger Helle, “Jeg har ikke penge, til at give til sådan nogle ting”, “Det ved vi godt Rikke, det er derfor vi giver jeg sådan en oplevelse sammen med os. Op med humøret og nyd dagen sammen med din datter og os. Der er turspas til alle sammen, Trine og Mia nu skal i heller ikke, drikke for meget så i lige pludselig skal tisse” siger Helle, ”Jo vi kan, for vi har ble på, det har i bare ikke, haha”. og så griner de alle sammen. “Tak for turen siger pigerne”, “Det kan i vente med, til i er blevet kørt hjem i aften” siger chaufføren og griner “Vi ses senere, ha’ det muntert til vi ses”.

Kapitel 4

“Skulle vi ikke starte med lidt mad, gode fritter til alle. Mia har du lavet prut i bleen” siger mor, Mia bliver rød i hoved, “Kan du selv eller skal jeg hjælpe dig?”, “Kan godt selv, nej nej, bliv ikke ked af det, jeg tager begge piger, med og giver dem en tør numse.” "Jeg kan godt selv", “Nej kom her Mia” sagde Helle “Vi tager Trine med ok”.
Rikke “Jeg er bare så glad for, at i tager jer så meget af Mia”. Tim “Ja du og Mia har ikke haft, det for nemt, ser i nogle sinde noget til Jens?”. “Har han ikke været slem over for jer”, “Jo han har skældt og slået mig og Mia, mange gange når han var fuld”. “Nej han drikker og tager stoffer, nu sider han i fængsles for vold, mod så det er også derfor Mia bruger ble, hun er meget bange og nervøs, for at han skulle dukke op igen”. “Helle og jeg har kendt hinanden, siden vi gik i skole sammen, det er lidt sjovt at pigerne har det så godt sammen. Hvordan går det med lille bror Kasper” spøger Rikke.
“Han er jo lige blevet 4 år, for 2 dage siden” sagde Helle, “Så er vi her igen med tørre og rene numser”. “Trine havde også lavet ad i bleen”. “Ja de 2 store piger, som lige er gået ud af skolen, er blevet til 2 små piger, lige til børnehaven igen” griner Helle, “Det var altså derfor, der mangler så mange bleer på hylden”. “Hvad vil i så prøve først?” spørger Tim, “En tur i vandrutsjebanen” “Det mener i ikke, har lige fået tør ble på, vi bliver da ikke våd i bleen, kun på bleen”. *"Jamen så kom da, der er mange mennesker foran.

Kapitel 5

De hørte nogle snakke om, de havde stået der i ca. 8 min, en anden pige på ca. 10 år siger at hun skal tisse, hvorpå der bliver sagt, "du må holde dig til vi er nede igen". "Jamen jeg skal tisse", “du kunne have gjort det da, jeg sagde det til dig for 10 min. siden”. Helle og Rikke snakkede om at hun kunne jo bare, have givet hende en ble på. En anden sagde “hvad med at få hende på wc, så hun ikke tisser i bukserne”, hvorpå der blev sagt “i skal bare blande jer uden om”. Derefter græd pigen hele vejen i rutsjebanen"*, så er det vores tur rundt og op på toppen, nu går det ned sjask plask, “Blev i våde?”, spøger Mia og Trine sammen i kor, “lidt” kom det fra Tim, “ikke os” kom det fra Helle og Rikke “så bare vent til den store bakke, så skal i nok bliver våde” så kører vi op igen, det kilder i maven til helle “Ja det er Sjovt. Så kører vi 3. 2. 1. nu wwiiiii” splash puiss, “vi blev våde” sagde Mia, Trine “host fnys” “også her” sagde tim. “Vi er også våde” grinede Helle, Rikke, “Hvis i vil kunne i selv rende rundt, og prøve nogle ting”. “Hvad vil i så lave?”, “Sætte os og snakke om dit og dat”.

“Godt Så smutter vi, vil du med op i trærutsjebanen?” “ja” svaret Mia, da de kom derhen var der også lang kø, “Mia har du tisset?” “Ja hvorfor det?”, “Der er en dreng som ser på dig”, “Hvor?” “Ham den lille der henne”. “Han har da også ble på” svaret Mia, “Er du flov over, at man kan se min ble?” Trine “nej nej, med lidt mærkeligt” “Det vender du dig til” smiler Mia, “Det er os nu, husk at smile og grine til kammeret, så vi kan få et foto sammen” “jeps” Trine, efter turen “Den var sjov” “ja 1 tur til” “ja op igen, se lige mig med fingrene i dine øje”, “ja og min tunge stukket helt nu”, *"jeg ligner en trold med mit lange brune hår svarede Mia.
“Skal vi ikke lige få skiftet vores bleer, inden vi går videre?” “Go ide, hvor henne?”, “På toilettet her under trærutsjebanen, vi bruger handikap toilettet, så er der bedre plade til os” svaret Trine. “Trine din ble en helt våd bag på, ja også foran, hvis du ligger dig op kan jeg skifte dig først Trine”, da Mia med Trine skulle lige til at smide bleen i skraldespanden, “Se der ligger flere bleer magen til vores”, “ov ja, de er stadig varme, gad vide om det var de 2 piger som gik da vi kom?”. “Jeg skifter lige min hurtigt, så må vi se om vi kan finde dem igen, det kunne være sjovt”. “Kom jeg tror vi skal gå hen mod Skyroller” sagde Mia, “God ide, det kan være de vil op i den”.

Kapitel 6

“Se de er der, vi må komme tættere på”, Trine “Jeg kommer nu, hvad med at vi selv tager en tur, og prøve at komme til at sidde i nærheden af dem?, Så kan vi se om det er dem, der har skiftet bleer før os”. “Ja da, super ide, lad os det, men hvad nu hvis de ser os?” “så lader vi som ingenting”. Da de var kommet på plads “Se Mia hen der sider der hende med den hvid blomstret kjole hun har ble på, det har hun også, skal vi prøve at komme i kontakt med dem, når vi er nede igen det kan vi da godt prøve”. Sikke en tur, de går der henne, på vej over til Plænebaren, de skal sikkert have noget at drikke, for det trænger vi vist også til"*. “Er det cola de drikker?” “Tror det” siger Trine, “og hvad kan jeg hjælpe jer med?” siger damen i baren, “vi vil gerne have 2 colaer” “så gerne det bliver 70kr.” “vi stiller os herover, så de kan se og høre os Mia”, de 2 piger fra før “der er godt mange mennesker i dag”.

Kapitel 7

“Og lange kører til alt, ja selv til wc’er, så er det jo godt at vi har ble på”. “Ja, jeg tror at af den ene som sad lidt over for mig, også har ble på, det så sådan ud, er det ikke dem der står der jo og de har begge ble på”, ”hej i 2 der” Mia og Trine vener sig om og kigger på dem, “hej” siger Mia “vi så jer godt før” smiler Trine, “hej jeg hedder Trine og min veninde Mia”. “vi hedde Lene, Michelle”. Lene “jeg lagde mærke til du Mia har ble på” smiler, “ja vi opdagede i også havde ble på” svarede Trine, “Da vi var på toilettet, så vi der lå 2 bleer i skraldespanden, så vi tænkte det var jer, da i kom ud lidt før vi gik ind” smiler.
“Det var os” svaret Michelle, “undskyld jeg spøger” siger Mia "men hvorfor går i med ble?". “Lene jeg er inkontinente og kan ikke holde på vandet, Michelle er min lille søster hun fejler ikke noget”. “Michelle svare jeg kan bare godt lide at gå med ble så skal jeg ikke bruge på wc kun når vi skifter bleer, hvad med dig Trine hvorfor bruger du ble?” “af samme grund som Michelle, hvad med dig Mia jeg har mange fysiske og psykiske lidelser som gør at jeg bruger ble 24/7, jeg elsker også at gå med ble så slipper man for beskidte toiletter”. Lene “ja og her på Bakken med lange kør over alt, Fx en lille pige som skulle tisse, men ikke måtte, hende hørte vi godt i vandrutsjebanen, vi stod 10 personer bagved” svaret Mia.

Kapitel 8

Lene: “Hvorfor kan små piger og drenge ikke bare få en ble på?”, Trine: “Ja så er problemet ikke så svært vel” så griner de alle 4 sammen så det klukket, Michelle: “Jeg har vist tisset lidt i min ble” så griner de igen. “Hvor længe bliver i her?” spørger Lene, Trine: “Til Bakken lukker, hvad med jer?” “Samme her” svaret Michelle, Lene: “Skal vi ikke prøve noget sammen?”, Lene: “os 4 med ble op i Mariehønen, hvor vi høre til de små børn”. Så er de flade af grin igen “afsted til Mariehønen her komme vi”, henne ved Mariehønen, var der ikke så lang kø.
Den lille dreng som Mia og Trine havde set tidligere var der også"*, “se mor de har ble på alle 4”, moren kikket på dem “Og hvad laver i så med ble på? Det er kun syge personer der bruger ble”, Mia og Lene svaret “undskyld men kunne du ikke spørge på en pæn måde? Men nu du spørger, jo vi har en sygdom, som gør at vi bruger ble og hvis du ikke vil tror på os, kan du jo spørge vores forældre!” i det samme kom. Rikke, Helle og Tim forbi “Hvad er det for en måde at snakke til vores børn på?”, “Jamen” svarede moren til drengen “det var fordi Jan min søn hade set dem tidligere, jeg troede ikke på ham. Undskyld mange gange, men det er første gang jeg har set store børn med ble på, er det jeres børn alle fire?” “Nej kun de 2 af dem”.

fortsættelse kommer sener
håber i kan lide den smiler

14 Synes om

Fed læsning

2 Synes om

Mere

2 Synes om