Saras Plan (F,G,F,g,F)

Og så er næste kapitel klar, håber I kan lide det:

Kapitel 6

I løbet af de næste dage, fortsatte Sara med at have et helt uheld i sine DryNites om dagen, og ofte også lække en lille tissetår, i et eller to andre par, som regel i forbindelse med at hendes mor om aftenen gav hende natble på.

På den måde var Sara sikker på, at hendes mor, ville lægge mærke til, hendes tilsyneladende mindre og mindre blærekontrol.

Også om natten fortsatte Sara rutinen, med at vække sig selv og tisse i bleen.

Hun var også omhyggelig med at drikke vand inden hun gik i seng, så bleen virkelig kunne blive våd, og flere af dagene kunne hun også tisse i den igen, når hun vågnede om morgen før hun stod op.

Allerede to dage efter besøget hos lægen, havde Saras mor været ude for at handle flere bleer. Inden da havde hun spurgt Sara om hun syntes bleerne var gode nok.

Sara havde kort overvejet at svare, at hun syntes hendes buksebleer var dårlige, men tænkte at det alligevel var at stramme den lidt for meget. I stedet havde hun sagt at de virkede fint, og at natbleerne var rigtigt gode.

Maria var enig, og var til Saras fryd kommet hjem med ikke mindre end 10 pakker DryNites og 2 pakker af de store Tena Slip natbleer.

Fredag, fire dage efter besøget hos lægen, var heldet igen med Sara, da Maria blev ringet op af Eva, Saras læge:

“Nu har jeg fået svar på prøverne vi tog”, sagde Eva efter de indledende høfligheds farcer, “Og der ser ikke ud til at være noget som helst galt med Sara”.

“Det var da godt” Udbrød Maria lettet

“Ja ikke?, Så det bedste I kan gøre er bare at fortsætte med at være afslappede omkring Saras uheld, og så er jeg sikker på, at det nok skal gå over af sig selv”.

“Okay, mange tak skal du have”. Marias lettelse over at høre hendes lille pige ikke fejlede noget, betød at det slet ikke gik op for hende, at Saras manglende kontrol, så var helt uforklarlig. Derfor følte hun heller ikke trang, til at stille flere spørgsmål til lægen, til trods for at Sara nu var helt afhængig af at gå med ble.

“Det var da, så lidt, og jeg håber i får en god sommer…”

Her blev telefonsamtalen afbrudt (om det var atmosfæriske forstyrrelse, Marias kind, eller en nisse hos telefonselskabet på Saras side finder vi nok aldrig ud af) og Maria hørte derfor ikke lægens sidste ord:

“I skal selvfølgelig endelige komme igen, hvis ikke det bliver bedre i løbet af et par uger, så skal vi nok følge op på det”

Eva selv var også halvvejs optaget, af at læse journalen til sin næste patient, og tænkte derfor ikke nærmere over, at Maria ikke havde svaret hende til sidst.

Senere samme dag ud på aftenen, havde mor og datter, sat sig for at se en hyggelig fredagsfilm i sofaen.

Filmen var kun lige begyndt da Sara kunne mærke hun skulle tisse. Det var ikke vildt meget, men hun kunne efterhånden kun holde sig i ganske kort tid. Hendes i forvejen ikke prangende blærekapacitet, var ikke blevet bedre af at gå med ble.

Sara overvejede derfor, at gå på toilettet inden filmen kom for godt i gang. Hun havde allerede tisset i bleen én gang tidligere den dag, da de havde gået tur i parken. Hendes mor vidste det godt, og hun havde egentligt ikke tænkt sig, at have flere hele uheld den dag.

Men hvad var pointen med at havde ble på, hvis man var nød til at gå på toilettet midt i en film? Det var simpelthen for dumt, så Sara slappede af og lod hendes blære tømme sig i bleen, som pænt sugede den mindre tisse tår til sig.

Sara flyttede veltilpas på sig og puttede sig ind mod sin mor, mens hun blev opslugt af filmen.

Senere da filmen var ved at være forbi skulle Sara igen tisse. Traditionen tro havde den stået på fredagshygge med chips og cola, og Sara havde som sædvanligt sørget for at drikke en del inden sengetid.

Hun kunne mærke at hendes blære nu var rimeligt fuldt, og vidste at det ikke var en mulighed at vente til hun var kommet i seng, som ellers egentligt havde været hendes mening.

Så uden at tænke videre over begyndte Sara, at tisse. DryNiten var jo alligevel våd i forvejen og hun skulle snart skiftes til natbleen.

Få øjeblikke senere udstødte Sara og Maria et synkront “Uh!” og Maria fór op af sofaen.

“Skat jeg tror at din øh… har øh…” Begyndte Maria

“Jeg ved det” Svarede Sara med en lille stemme, der nu sad alene tilbage i sofaen, hvor en lille pøl havde bredt sig ud fra hendes nederdel og rund om hende.

Sara ble havde ikke kunne suge det hele efter allerede at have være brugt én gang og havde lækket ikke bare ud over Sara selv og sofaen, men også lidt på Saras mor der havde siddet tæt op af hendes datter.

Der var et øjebliks tavshed før Maria kom til at fnise og sagde:

“Det er mange år siden jeg har prøvet det sidst”.

Sara rødmede og kiggede forlegent ned i gulvet.

“Det skal du ikke være ked af skat. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har måtte skifte tøj, fordi din ble har lækket, mens du sad på skødet af mig, da du var lille. Den gang var bleerne jo heller ikke nær så gode”.

Sara kunne ikke lade være med at smile af hendes mors historie, selvom hun ikke helt kunne se hvordan den skulle få situation til at virke mindre pinlig.

“Kom skat, vi går ovenpå og får det klaret. Filmen er alligevel færdig” sluttede Maria og hjalp Sara op og stå.

DryNiten var i den grad fuld og hang tung ned mellem Saras ben, så hun måtte vrælte ganske besværet op ad trappen.

Maria førte Sara ind på hendes værelse og trak den våde nederdel af hende.

“Hold da op ja, den er godt nok blevet våd! Men der har da ikke været problemer med at de lækkede før?”

“Øh nej men…” Begyndte Sara forlegent og fortsætte: “Jeg… øh… kom også til at tisse lidt, ikke så længe efter at filmen var begyndt, og… øh troede godt at det kunne vente til bagefter”.

“Nå okay, det forklare det jo, så ved vi også, at de her kun kan klare, at du bruger dem en gang, ikke?”

Sara nikkede stille, og var glad for at hendes mor tilsyneladende ikke tænkte over, at hun havde haft 3 hele uheld, den dag og de to af dem inden for 2 timer af hinanden.

Maria ruflede sin datters hår og rev DryNiten op i siderne og lagde den forsigtigt i en plastpose. Hun gjorde grundigt Saras bleområde rent med vådservietter og smurte det med en fed creme. Herefter kom Sara op og ligge i sin seng og fik natble på.

Fortsæt til Kapitel 7

3 Synes om