Min barndom (b,M,M,M,M)

Skrevet af: Lars
Udgivet den: 14.11.2004 21:23

Jeg husker ikke min tidlige barndom overdrevet godt, hvilket måske i sig selv er meget naturligt. Det eneste jeg ved, er at jeg var lidt langsom hvad angår det der med at tale. Da jeg var omkring 4 mødte min mor en mand, som hun sidenhen giftede sig med, og han adopterede os. Generelt var jeg sent med at blive renlig om dagen, og havde meget svært med at blive tør om natten. Alt om alt, tiden gik, og der er ikke så meget at sige før skole alderen, idet jeg ikke husker det. Men da jeg blev noget ældre, det vil sige et stykke inde i skole alderen var min mor ofte væk i weekenderne, idet hun studerede ved åbent universitet. Det betød, at jeg var alene med min far og af og til også nogle af hans venner, som alle var homoseksuelle - og havde absolut intet imod børn. Det at han var alene med mig, betød, at han ikke gad alle mulige problemer omkring min renlighed, idet jeg stadig ikke var tør om natten, men også havde små problemer om dagen med både stort og småt, så jeg skulle have ble på hele tiden, hvilket selvfølgeligt var meget pinligt, idet jeg både var tvunget til at tisse og lave stort i bleen - for det var for dyrt i bleer sagde han, hvis den skulle skiftes hele tiden. Og for at være helt sikker på at min hygiejne var ordentlig, skiftede han min ble, og badede mig, idet jeg blandt andet stadig blev vasket meget grundigt i skridtet. Og han insisterede på, at jeg til de daglige måltider skulle have forklæde på - hvilket han også selv havde, men ikke min mor.

Jeg tror at det var den anden weekend, hvor jeg var alene med min far, at der skete noget mærkeligt. Min mor var som sædvanlig taget af sted fredag eftermiddag. Sidst på eftermiddagen ankom en hel flok af hans homoseksuelle venner. Der kom faktisk så mange, at det kneb med sengepladsen. Og det ville jo være synd, hvis de skulle sove på en luftmadras, som ville miste pusten i løbet af natten. Det viste sig, at der manglede én seng - så han fandt på den løsning, at han kunne tage min gamle tremmeseng ned fra loftet, og så kunne jeg sove i den i weekenden. Som sagt som gjort, sengen blev samlet. Og selvfølgelig tog han også min gamle højstol ned i samme omgang. Da det efterhånden blev tid til aftensmad, blev der dækket bord. Der manglede sjovt nok også her lige præcis et sæt bestik, glas og så videre - havde et eller andet sted på fornemmelsen, at de var gemt af vejen, for jeg fik jo, som man næsten kunne vente sig, intet bestik, og sutteflaske i stedet for glas. Jeg skulle altså med andre ord spise med hænderne, hvilket jo ikke kunne undgå at svine, når man skal have en gryderet med hakket oksekød og ris. Men jeg fik jo bare hagesmæk på. Det skulle vise sig at være en ret så grisende affære for mig at spise denne her gryderet med hænderne, så cirka midt i måltidet fik jeg besked på, at jeg skulle mades - her sad jeg med sutteflaske, hagesmæk og ble, og blev madet - ret så pinligt, når man er cirka 11 år eller deromkring. De efterfølgende weekender forløb uden det helt store, det vil sige kun ble og dertilhørende skiftning og badning.

Den næste episode, som jeg husker, hvor jeg var alene med min far, hvor der skete mærkelige ting, var i den efterfølgende sommerferie, hvor min mor var taget på ferie med nogle af sine gamle venner i 3 uger. Det vil sige jeg skulle være alene med min far i de tre uger. Og jeg havde allerede bange anelser om, hvad det ville betyde. Og ganske rigtigt, under 2 timer efter at min mor var taget af sted, ankom hele flokken af homoseksuelle venner. Jeg fik at vide, at til at begynde med, vil jeg få faste rammer, idet vi lige skulle være sammen, og at vi skulle undgå forvirring og andre problemer. Disse rammer bestod i et fast skema for mit vedkommende, som betød vækning klokken 7 - så ville jeg få morgenmad. Klokken 8 fik jeg natbleen af og kom i bad.

Efter badet ny ble på og så skulle jeg indtil der var aftensmad ellers bare forholde mig stille inde på mit værelse indtil aftensmaden klokken 19. Og klokken 20 var det i bad, og så i seng. Og da hans venner skulle være der i 3 uger, skulle deres tøj vaskes hos os, hvilket betød en masse vasketøj - derfor kunne jeg ikke få vasket tøj, hvilket medførte, at jeg kun havde ble på. Jeg kom til at hade dette skema og andre betingelser. For det første fik jeg ny ble på kort efter spisetiderne, hvilket medførte, at jeg stort set hele tiden havde lort i bleen. For det andet skulle jeg hele tiden være i mit værelse. Og for det tredje måtte jeg jo kun have ble på. Nå ja - og selvfølgelig blev jeg madet ved måltiderne, ellers svinede det for meget.

Efter cirka én uge var der en søndag morgen kun én ble tilbage - og de kunne jo først købe nogle næste dag. Men, min far fandt på en løsning - jeg kunne bare sidde på potte hele dagen. Nu skulle jeg jo ikke i den situation sidde for mig selv, så det skulle ikke være i badeværelset. Det endte med, at jeg blev sat op på spisebordet - så var jeg synlig, og i øvrigt sad jeg i et lokale med flisegulv, så både bord og gulv kunne nemt rengøres. Der sad jeg så splitternøgen på potte oppe på spisebordet. Og jeg lagde mærke til, at de var utrolig flinke til at se til mig, og give mig noget at drikke - selvfølgelig i sutteflaske, hvilket jo resulterede i, at jeg hele tiden skulle tisse. Jeg havde også på fornemmelsen, at de gerne ville se, om jeg havde leveret noget i potten, for slet ikke at snakke om, at de ville kontrollere, at mens jeg tissede, så kom det i potten, så de måtte hellere holde mig på tissemanden imens. De kiggede også tit, havde jeg på fornemmelsen på min tissemand på alle mulige tidspunkter. Jeg kan godt fortælle jeg, at jeg var pinligt berørt, og at timerne føltes meget lange. På et tidspunkt kom der, som man kunne vente sig, til at lugte en del omkring spisebordet.

I mellemtiden havde min far fundet nogle gamle stofbleer frem, som jeg kunne få på - jeg kan godt love for at det var meget tykt - men det var stofbleer, og jeg skulle nødigt tisse igennem, så jeg skulle have regnbukser på udenpå - det var enormt ubehageligt varmt. Det blev spisetid, og jeg blev sat i min gamle højstol. Ved de foregående måltider var han blevet noget sur over, at jeg ville gå fra måltidet før de andre var færdige - det var høfligt - men jeg kunne ikke sidde stille, idet det kløede nede i bleen, da jeg jo som regel sad i mit eget lort på 11. time i træk eller lignende. Så denne aften havde han fundet nogle manchetter frem - jeg tror det var nogle en af hans venner havde med. Dem fik jeg om benene, så de sammen med remmen mellem benene oppe ved skridtet, gjorde at jeg ikke kunne forlade stolen. Ellers var måltidet som det plejede at være, udover at vi fik is til dessert - som jeg blev madet med. Efter måltidet kom jeg i bad og seng som jeg plejer.

Næste morgen gik noget anderledes end den plejer. Jeg blev ikke skiftet efter måltidet, for vi manglede jo bleer til mig. Jeg måtte med andre ord vente til de havde købt nogle. Midt på formiddagen kørte jeg så ud sammen med min far for at købe bleer. Det var ret pinligt at gå ind i forretningen, for jeg havde stadig min natble på, som jeg havde lavet i. Så der gik jeg ind sammen med min far for at få bleer, mens det var tydeligt, at jeg ikke var renlig. At det var fordi, jeg ikke måtte bruge toilettet, vidste de jo ikke. Nå, vi fik fat på bleerne, kørte hjem, og så fik jeg endelig en ny ble på. Bagefter gik vi alle ud i haven, hvorfor jeg også skulle ud. Men for at jeg ikke skulle rende min vej, som om jeg ville gøre det kun iført ble, fik jeg en gåsele på, som en af min fars venner havde med, så jeg blev spændt fast til et træ.

Eftermiddagen gik utroligt langsomt. Efterhånden lagde jeg mærke til, at de havde gang i ét eller andet indenfor. Det skulle vise sig, at vi skulle have en gallamiddag den samme aften. Den var der i og for sig ikke noget særligt ved for mig - udover højstol, hagesmæk, madning og lignende. Efter måltidet kom jeg som sædvanligt i seng. Men, jeg kunne ikke falde i søvn med det samme som jeg plejede, idet de imens sad oppe og festede. Og jeg kunne ikke falde i søvn, endsige bare ligge stille. Det resulterede i, at da der kom en lille tår, så lækkede bleen. Jeg klatrede ud af sengen, og gik ind i stuen, og fortalte det som det var. Min far blev lidt sur over det, og sagde at jeg måtte vente til næste morgen med at få nyt sengetøj. Jeg blev lagt midt på stuebordet, og så klippede han en revne i plastikket på den våde ble, og så fik jeg en ny ble på udover den gamle, og blev lagt tilbage. Men, den lækkede jo fordi jeg ikke kunne ligge stille, og uden at jeg havde sagt det, havde han åbenbart regnet det ud, for nu hentede han sammen med en af hans venner en del seler, så jeg blev spændt ordentligt fast i den våde seng med to bleer på.

Næste morgen da jeg vågnede kunne jeg ikke gøre andet end at vente på, at de ville spænde mig fri. Det skete så, og jeg kom op til morgenbordet, som gik som det plejede, altså hagesmæk og i højstol, hvor jeg blev madet. Men, efter morgenmaden skulle jeg så i bad, hvilket jeg kom. Men, bagefter, viste det sig, at jeg ikke fik en ny ble på, men bare de to gamle, som jeg havde både tisset og lavet lort i. Den inderste blev vendt, så jeg fik smurt min tissemand ind i lort - og den anden udenpå som normalt - og så lige to ekstra bleer på, hvor plastikket var klippet op som nævnt før - altså fire bleer - det var enormt varmt - men blødt - og alligevel klamt - for jeg var smurt ind i lort - og lavede jo som sædvanligt igen kort efter jeg blev skiftet. Det blev aften, og den gik som den plejede - jeg fik ny ble på, kom i en nyvasket seng - og slap for at blive spændt fast.

Næste morgen blev jeg vækket efter en dejlig søvn. Efter morgenrutinerne viste det sig, at vi skulle ud på en tur, til et sted i de vestjyske klitter. Det betød, at jeg for én gangs skyld fik lov til at have tøj på udover bleen. Vi gik ud til vores biler, og jeg blev spændt fast i en forvokset autostol, med skridtsele. Vi kørte af sted, og ankom. Jeg vil tro, at det er mindst tre år siden, der har været nogen der. Nå, vi kom ud af bilerne, og ligesom jeg skulle til at gå, blev der taget fat om mig, og så fik jeg ellers gåsele på - jeg skulle jo ikke kunne løbe nogle stedet hen og blive væk eller lignende. Efter en gåtur i klitterne gik vi ned på stranden, for nu var det badetid. Og nu forstod jeg hvorfor vi var på dette forladte sted - de badede nøgen. Nå, jeg ville også bade, men kunne ikke får tøjet af, fordi jeg stadig havde gåselen på, som havde en rem gennem skridtet. Så som en anden baby måtte jeg bede min far om at hjælpe mig af med tøjet, hvilket så skete - og fik alt tøjet af og bleen, så jeg stod nøgen på stranden. Så fik jeg selen på igen, og så tog en af min fars venner mig ud i vandet, mens han holdt mig i selen. Jeg måtte ikke gå længere ud end til knæene - jeg tror nok det var for at de kunne se min tissemand, for egentlig var jeg en god svømmer, idet jeg havde gået til svømning i nogle år.

2 Synes om