MACIA - Skabelsen (b,G,M,g,B,B,B,M)

Tja så slipper jeg et kapitel mere løs.

Kapitel 2 - Informationen

Da jeg kom ud på toilettet med Nikolaj satte jeg ham ned på gulvet, og spurgte ham om han kunne klare det selv. Jeg følte mig med det samme dum.

Selvfølgelig kunne en 5-årig dreng da selv klare at gå på toilettet for at tisse. Jeg tænkte endda at han måtte da have lært at tørre sig selv efter at have lavet stort.

Men Nikolaj svarede: ”Kan du ikke lige gå med ind?”

Inde i båsen gjorde han tegn til at jeg skulle tage mit hoved ned til ham, så han kunne hviske noget i mit øre.

”Jeg går stadig med ble, og jeg siger at jeg skal tisse når jeg har lavet puha i bleen,” hviskede han. ”Far siger at jeg skal gå med ble fordi jeg har in… in… jeg ved ikke hvad det hedder.”

Jeg blev lidt overrasket over at høre det, men efter 1 sekunds overvejelse hviskede jeg tilbage til ham.

”Okay. Jeg har ikke nogle bleer, så jeg kan ikke skifte dig lige nu. Men vi kan gå op i informationen først, eller vi kan købe nogle bleer og få dig skiftet.”

”Jeg vil godt blive skiftet først,” sagde han.

Derpå gik vi over i supermarkedet, og jeg spurgte ham hvad størrelse han plejede at bruge. ”Det ved jeg ikke. Det er bare sådan nogle hvide bleer med en tegning af Anders And og Rip, Rap og Rup på.”

Vi spurgte en medarbejder, som sagde hvilket mærke det var, og at det kom an på vægt. Vi kunne veje ham ude bagved.

Da vi havde vejet ham tog vi den pakke bleer af det mærke til de største blebrugere.

Så tog jeg ham med hen til et puslerum, som lå i storcenteret.

Nikolaj var meget genert over at skulle blive set gå ind i puslerummet med en pakke bleer til ham. Normalt havde de bare en eller to i lommen.

Jeg lagde Nikolaj op på et puslebord. Da han var forholdsvis gammel af en blebruger at være var han lige ved at være for stor til at ligge på puslebordet. Men det gik.

Jeg tog hans bukser af ham, og afslørede bleen inde under. Den lugtede som om den skulle skiftes.

Derefter smøgede jeg hans t-shirt op til hans hage, så der var plads til at jeg kunne arbejde.

Så rev jeg tapen af bleen i hver side, og åbnede bleen op. Han havde så sandelig brugt den ble! Hele bagsiden af bleen var smurt ind i lort.

Efter at jeg havde tørret ham med nogle servietter der lå der lagde jeg en ny ble fra den netop åbnede pakke ind under hans numse.

Derefter lagde han numsen ned på bleen, og jeg smurte noget pudder ud over numsen samt lidt babyolie.

Til sidst tog jeg forsiden af bleen op imellem hans ben og op på maven. Da jeg så den passede tog jeg tapen i hver side og lukkede bleen med den.

Så gik vi ned til informationen, hvor vi snakkede med dem. De spurgte ind til forskellige ting vedrørende Nikolaj.

”Hvad hedder du til efternavn?” spurgte damen bag skranken.

”Det ved jeg ikke,” svarede Nikolaj.

”Okay, hvad hedder din far?”

”Steen,” svarede Nikolaj.

Så kaldte de op på anlægget: ”Nikolaj på 5 år savner sin far, Steen. Vær venlig at melde dig i informationen.”

Fortsæt til Kapitel 3 - I et andet hjem

1 Synes om