Kristian og børnehjemmet (B,b,F,M,g,b,G)

Hej!
Jeg har ikke tænkt og lave en historie med meget drama og ballade men mere en der lægger sig ind og accepterer hans nye liv :slight_smile: enjoy

Kapitel 1

Jeg ved ikke om der overhovedet er noget godt mere. For mindre end én uge siden døde mine forældre, nu er vi på vej til et børnehjem, min bror og jeg. Jeg er 13 år og hedder Julius. Min lillebror er 8 år og hedder Kristian. Vi skal begge skifte skole til børnehjemmets skole, da børnehjemmet ligger 50 km. fra vores gamle hjem.

Jeg kiggede ud af vinduet, morgensolen var orange som en appelsin. Kristian sov, bare det var mig, jeg kan bare ikke med alle de ting der er sket på det seneste. Pludselig stoppede vi. Pædagogen sagde at vi var her.

Jeg vækkede Kristian og vi gik ind. Derinde blev vi vist ud i køkkenet og fik lidt af spise, samt informationer omkring børnehjemmet, af pædagogen Amalie.
“Lad os starte med basis reglerne: alle skal gå med ble, hele tiden, der er ingen undskyldning uanset alder, hvilket fører mig til regel 2”. Allerede nu var jeg godt chokeret, men det skulle blive værre. “Alle bliver behandlet som 1 årige, medmindre de gør noget slemt, og bryder nogle regler eller lignende”, sagde Amalie.

Hun satte sig nu ved os og fortalte de sidste regler, hvilket var mere eller mindre basis regler, såsom: “du må ikke slå andre”. “Nå, skal vi få jer i en ble?” sagde Amalie. Vi svarede hende ikke, men fulgte bare efter. “Hov, jeg glemte helt og spørge om hvad i hed?”. “Jeg hedder Julius, og der her er min lillebror kristian”.

Vi gik ud imod badeværelset, der var 10 kæmpe pusleborde. Amalie sagde vi skulle lægge os op på et hver, så ville hun lige hente en til, så vi kunne komme i mere “normalt” tøj. Vi lagde os op, og ventede. Jeg ved ikke hvor lang tid der gik, men jeg faldt i søvn det var jo meget tidligt om morgenen. Da jeg vågnede igen var jeg meget forvirret, jeg lå i en tremmeseng, hvor jeg var spændt fast.

Jeg kiggede ned af mig selv, og så jeg lå i intet andet i en bodystocking og ble. Jeg ville kalde på Amalie, men det eneste der kom ud var en lille lyd der, fordi jeg havde en sut i munden. Jeg skulle egentligt også tisse ret meget, men jeg ville bare ikke. Jeg sad de næste 10 minutter og kæmpede en brag kamp, der desværre endte i et tab. Bleen blev dejlig varm, og jeg kunne mærke hvordan den varme væske spredte sig, hele vejen op til min bagdel.

Jeg lå og nød følelsen, men det skulle ikke vare længe før det kom en pædagog ind og spændte mig op, og lukkede mig ud. “Godmorgen lille pus, der vist en der skal skiftes?”. Jeg kunne ikke svare på grund af sutten, så jeg tog bare fat i hans indbydende hånd, og gik sammen ud på
badeværelset.

Ideer til mere er velkommen, fortsættes i nærmeste fremtid

2 Synes om

super god glæder mig til at læse forsættelsen :smiley:

Hvad syntes i om kapitlernes længde, jeg laver det her liidt længere :slight_smile: så må vi se hvad i kan lide!

Kapitel 2

Vi gik ud på badeværelset. Jeg kiggede efter Kristian, men jeg kunne ikke lige se ham. “Så Julius, kan du være en stor dreng og hoppe op på puslebordet helt selv?” Jeg hoppede op og pædagogen roste mig. “Forresten hedder jeg Claus”. Claus tog min sut væk, han sagde jeg ikke havde brug for den lige nu. Han åbnede min ble, jeg prøvede at hjælpe så godt som jeg nu kunne. “Hold da op, der var da én som har tisset meget”.

Jeg rødmede lidt og havde ikke lyst til at svare. “Æhhhh, ja” fik jeg lige fremstammet, jeg syntes det var lidt pinligt så jeg kiggede op på den fine uro der hang. To stjerner en måne og en sole. Kristian vaskede mit ble område og pudrede det derefter og gav mig en ny ble på.

Min mave begyndte at rumle. “Er du sulten?” spurgte Claus. “Ja, det er længe siden jeg sidst har spist” svarede jeg. “Så er det godt der er morgenmad nu, skal vi ikke sætte dig i en højstol og vente på at resten kommer?”. “Jooo” svarede jeg meget glad. Claus tog mig i hånden, og sammen gik vi ud i gangen og videre ind i køkken/alrummet. Det var da ellers nogle store højstole de havde.

Vi gik hen til en af dem, og Claus løftede mig op. “Hvor er Kristian?” spurgte jeg Claus. “Kristian er igang med at blive skiftet nu, han blev vækket lige efter dig”. Og lige som han sagde det kom Kristian ind. Vi kiggede underligt på hinanden, man kunne godt se jeg brød mig mere om den her tilværelse end han gjorde.

Kristian blev løftet op i sin højstol, og indenfor de næste 5 minutter kom resten. Maden blev serveret, den stod på banangrød. Vi blev alle skemadet. Det var ret meget personale, hvert barn havde én pædagog hver. Jeg havde Claus, og Kristian havde Amalie. Under spisningen var der ret mange der kiggede på os, vi var jo også “de nye”. Da vi var færdige sagde Amalie at alle skulle sætte sig på gulvet i en rundkreds.

Amalie hentede så en bold, og vi trillede så alle bold til hinanden. Hver gang man fik bolden skulle man sige sit navn. Da vi havde leget det i ti minutter, sagde Amalie at vi kunne gå rundt og lege, og om en time ville vi gå ud. Kristian og jeg tog nogle Dublo-klodser og begyndte at bygge et tårn. På et tidspunkt kunne jeg se Kristian blev rød i hovedet og jeg kunne snart lugte hvad der var galt. Amalie kom kort efter, løftede Kristian op, og tog ham med ud til puslebordene.

Da de kom tilbage råbte Amalie om der var nogle andre der skulle skiftes inden de gik udenfor. Der var der et par stykket der skulle. Vi andre skulle gå ind i sovesalen og få skiftet til noget mere “normalt” tøj vi var jo stadig i nattøj, hvilket i de fleste tilfælde bare var en bodystocking.

Jeg gik derind og Claus stod allerede klar. “Nå bassemand, er du klar til at få lidt tøj på?” Claus tjekkede min bodystocking, men den var ikke beskidt så han gav mig en langærmet t-shirt og et par overalls på. Så var jeg næsten klar. Claus fulgte mig ud i gardaroben og gav mig flyverdragt på. Den var blå med stjerner på.

Vi gik så udenfor. “Så Julius, kan du så gå ud og lege med de andre så sidder jeg her”. Jeg nikkede og gik. Kristian var travlt beskæftiget med nogle andre drenge, så jeg ville finde nogle nye venner. Jeg gik over til en dreng og en pige der legede ved gyngerne. “Hej, må jeg være med” spurgte jeg. “Ja” svarede pigen. “Jeg hedder Louise, og det her er Jakob, vi er begge 12 år.” “Okay, jeg hedder Julius, og jeg er 13 år”.

Jeg hoppede op på den tredje gynge og begyndte at gynge. Vi morede os mægtig meget, men efter to timer, skulle jeg lave nummer 2. Åhh nej, hvad gør jeg nu, tænkte jeg. Jeg blev rimelig nervøs, hvad nu hvis de så mig? jeg stoppede gyngen, sad helt stille. Så begyndte jeg at presse. Pludselig blev bleen dejlig varm, men underlig “grødet”. Jeg tissede også ret meget. Det føltes alligevel ikke så ulækkert, det var faktisk lidt rart.

“Så skal alle ind og skiftes, inden i skal sove middagslur!” råbte en pædagog jeg ikke kendte. Vi kom alle tre vraltende hen til de voksne. Claus tog mig i hånden og spurgte om jeg skulle en tur på skiftebordet, jeg svarede ikke, men fulgte bare med. “Kan du lægge dig ned, så vi lige kan få flyverdragten af dig?” spurgte Claus.

Jeg lagde mig ned, men blev straks mindet om hvad jeg havde i bleen, det spredte sig ud over det hele. Vi fik flyverdragten af gik ind mod badeværelset. “Vopsedasse” sagde Claus og løftede mig op på puslebordet. Han tog mine overalls af og åbnede skridt åbningen i min bodystocking.

Claus vaskede mig hurtigt, med rolige, men veltrænede hænder. Derefter tog han min body af og gav mig en sparkedragt på. “Så er du klar til middagslur” sagde Claus.

Kom gerne med kommenterer

2 Synes om

jeg syntes stadig den er mega god og glæder mig til fortsættelsen :woohoo: godt arbejde hulali1234

2 Synes om

Det er en god historie, som du er gået i gang med her :slight_smile:

En rigtig fin historie ind til nu og ind til nu har alle børnene jo været søde så hvad mon der vil komme til at ske? Jeg vil da i hvert fald glæde mig til en fortsættelse af historien.

Baby Bom

Kapitel 3

Vi gik udenfor igen, det var lidt underligt. Jeg fik dog svar hvorfor: der stod en masse barnevogne i junior/voksen størrelse. Claus løftede mig op lagde mig ned i barnevognen, så satte han myggenettet for og tændte for babyalarmen. Jeg kunne slet ikke sove. Jeg lagde mig lidt mod højre. Nej der lå jeg ikke helt godt, sådan fortsatte jeg med at lægge mig alle mulige stillinger, indtil jeg faldt i søvn.

(hos pædagogerne imens jeg sov)
“Nå Claus, hvordan er Julius?” spurgte Tina. “Han er ganske fint, der er ikke noget dér” svarede Claus. “hvordan er Kristian” spurgte Claus så Amalie. “Åhh han er helt umulig, han nægter alt og er bare sur” svarede Amalie, “Jeg håber han bliver adopteret” sagde Amalie så. De andre så lidt underligt på hende, men hun sagde bare at hun simpelthen ikke kunne holde ham ud. De blev enige om at se hvad der sker også tage stilling med ham derefter.

(hos mig igen)

Jeg vågnede op. Hold da op, jeg skal tisse. Jeg lod det flyde ud i bleen uden at tøve, men den kunne ikke holde til det hele. Så fløj min sut ud, og det fik bare min skrigen til at blive værre. Pludselig kom Claus og løftede mig op. “Shhh, rolig din ble kunne bare ikke holde til det hele, det er okay” sagde han, og jeg snøftede lidt og stoppede så. Han løftede mig ind på puslebordet og gav mig en ny ble og body på. “Du skal alligvel kun være inde, så det er vel okay, ikke?” spurgte Claus. Jeg nikkede bare, på grund af min sut. Claus spurgte så om jeg ville have lidt mad, og det kunne jeg jo kun svare ja til.

Vi gik ind stuen og han sagde jeg kunne lægge mig på sofaen så kom han om lidt. Jeg lagde mig ned og kiggede rundt, med min sut i munden. Claus kom så ind med en sutteflaske med mælk i. “Her”, sagde han og tog min sut ud hvorefter han gav mig sutteflasken i munden. Jeg drak og drak. Derefter fik jeg min sut i munden, og gav mig til at lege, denne gang med togbane. Lidt efter lidt kom de andre ind. Jeg legede for mig selv, og før jeg vidste af det var det aftensmad tid.

Efter Aftensmaden fik vi lov til at lege lidt mere, inden vi skulle gøres klar til at sove. Jeg legede lidt, men så skulle jeg tisse og lave stort. Derfor begyndt jeg bare at presse, da det røg ud, var der ret moset, og varmt. Det så Claus og kaldte så på mig. “Hvad så basse? trænger du til en ren ble?” “Nej” svarede jeg og vraltede hurtigt ind til min togbane igen. Efter 5 minutter ryddede jeg den op og Claus tog mig ud til puslebordet. Så fik jeg en væsentlig tykkere ble på, og den sammen body som før. Så var jeg senge klar.

I de følgende tre dage skete der ikke så meget, jeg legede mest med Louise og Jakob. Fredag skulle vi i zoo. Nøøj, hvor jeg glædede mig. Fredag morgen vågnede jeg op med en våd ble, det var første gang jeg gjorde det ubevidst. Claus kom ind og tog mig op og lagde mig på et puslebord, hvorefter han gik ind for at hente noget tøj til mig.

Han skiftede min ble, gav mig en ren en på, en blå body med en kanin, en t-shirt og et par overalls. Så var det ind og spise noget hurtigt morgenmad inden vi kørte. Vi var 20 der skulle med, alle over 10, så Kristian skulle blive hjemme. Efter maden gik vi i samlet flok ud til børnehjemmets bus. Inde i den var der autostole på hvert sæde. Vi blev alle sat i en og turen gik så mod zoo. Jeg sad og snakkede med Jakob og Louise på hele turen.

Da vi ankom til zoo gik de voksne ud først og tog klapvogne frem. Der kunne sidde 3 i hver. Mig Louise og Jakob satte os sammen. Det var Claus som trak os. Der gik dog ikke lang tid før vi selv ville gå. Vi gik rundt og kiggede på dyrene til det blev frokost tid. Så gik vi over til legepladsen hvor alle fik en klap sammen mad.

Så gik vi ind og legede på lege pladsen. Under legen skulle jeg lave stort, så jeg stoppede op hurtigt, men min tarm var allerede vant til det her, så det gik hurtigt. Desværre var der nogle fremmede børn på 15 - 16 år der så mig, og spurgte hvad jeg lavede, da jeg nok så lidt underlig ud i hovedet.

En af dem kom hen til mig. “Puuuhaa, han har skidt i bukserne!” råbte hun. Jeg løb så hurtigt jeg kunne, det var bare svært når jeg nu havde sådan en stor ble, med lort i. Jeg væltede og begyndte at græde. “Så, shhh” sagde pigen. “Jeg hedder Kamilla, jeg gør dig intet” sagde Kamilla og jeg kiggede på hende med store øjne.

Pludselig væltede det ud med tis, jeg havde helt glemt det imens alt det her skete. “Skal vi få dig i rent tøj?” spurgte Kamilla. “Øhh, æhh, j…e…gg… ha…r bl.eeee. på” svarede jeg. “Nå men så bliver det her jo ikke så svært” sagde Kamilla og jeg gik med hende mod toiletterne.

Da vi var der hoppede jeg op på puslebordet, og hun gjorde mig ren. Derefter gav hun mig en ny ble på, zoo gav nemlig gratis bleer. Efter det hjalp hun mig med at finde de andre. Jeg blev sat i klapvogn og sov hele vejen hjem.

3 Synes om

Kan se jeg har fejlet på navnet den skulle hedde Julius og børnehjemmet? Men det sker der ikke noget ved :slight_smile:

(indlæg slettet af forfatteren)

3 Synes om

Kunne der laves en fortsættelse? Den her historie er virkelig god.

2 Synes om

Det er en vild go historie😀

1 Synes om

Vil have mere hvis det kan lade sig gøre