Hvorfor alle de bogstaver (M,M,M,M,B,G,F)?

Som overskriften antyder. Hvad er formålet med alle disse bogstaver i parentes efter titlen på historierne? En enkelt har 5 eller flere M’er.

1 Synes om

Rigtigt godt spørgsmål, kan godt se at svarer ikke er nemt at finde hvis man eks. besøger sitet via sin mobiltelefon.

Hvis man besøger sitet fra en computer, kan man se følgende tekst over #historier-og-fantasier

Historier - egne beretninger, fantasier, lange og korte beretninger. Angiv indholdskoder i emnefeltet so angivet fornenden (det kommer til - med inspiration fra Story Codes

I kort udgave beskriver bogstaverne hvilke og hvor mange, personer der indgår i historierne.

Da andre på sitet også kan bruge svaret, har jeg kopieret og oversat listen over de koder der pt. bliver brugt.

Kode Beskrivelse
M An adult male / Voksen mand (18 år eller ældre)
B Boy - Teenager / Dreng - Teenager (13-17 år)
b Boy - Pre-teen / Dreng - Før-Teenager (12 år eller yngre)
F An adult female / Voksen Kvinde (18 år eller ældre)
G Girl - Teenager / Pige - Teenager (13-17 år)
g Girl - Pre-teen / Pige - Før-Teenager (12 år eller yngre)

Da det er ret tidskrævende, og til tider besværligt er det ikke alle historier der har bogastaver, eller har flere bogstaver

Det vigtigeste lige nu er, de mange historier som skal kategoriseres og mærkes se eks. #skal-mærkes på siden mærker

2 Synes om

Den slags tags der wskal afkoides bør ikke forekomme i emne/historieoverskriften det er ren støj for et flertal af brugerne.
Skal de bruges som søgetags må det kunne gøres mere skjult.

Ikke enig.

Når man vurderer om en historie er noget for en bruger jeg ofte de tags.

Men klart er der ikke andre end mig så behøves de ikke :slight_smile:

1 Synes om

Men hvorfor 5 eller flere af det samme bogstav?
Titel (A,A,A,A,A,B,B,B,C,D,E,F) ?

Det virker umiddelbart mere forvirrende end som en hjælp, dette i hvert tilfælde for de “uindviede”. Betyder 6xM så at der optræder 6 forskellige mænd i historien? Og hvad skal den oplysning konkret bidrage med?

Og er historierne ikke allerede (ved at blive) kategoriseret og indeholder "tags’?

1 Synes om

Du har gættet helt rigtigt 6xM betyder at historien indeholder 6 Mænd… Eller at der tilsammen fordelt på flere historier (eks. 3 historier) i samme emne indeholder 3x2 Mænd…

Selv har jeg læst mange historier på udenlandske sites, hvor denne form for mærkning er ganske almindelig… (Og er noget jeg selv har haft stor glæde af)

De mærker der tilknyttes historierne, kan ikke anvendes i stedet, da de ikke kan fortælle noget om antal personer og aldersfordeling.

Hvis man først skal trykke sig ind på en historie for at kunne læse dette synes jeg ikke længere det giver nogen mening, da det netop skal være synligt, og hvis man skal kunne læse et resume, som alternativ, kræver det at der er nogen der skriver dem… (Ikke min force)

Umiddelbart tænker jeg at det er nemmere at fjerne end at tilføje (da det kræver at man læser historierne), så måske vi kan give det en chance og så evt. fjerne det igen senere, hvis det viser sig at det er for forstyrrende for de fleste evt via en afstemning?

1 Synes om

Kan kun sige, at det er ikke noget jeg har manglet på den gamle side…

Og hvad er kriteriet for, at der udløses et bogstav?

Vi kommer ikke til at bruge mærker som alternativ, da der er begrænsning på hvor mange mærker der teknisk og praktisk kan anvendes pr. historie.

Mærker med lange navne dur ikke, da der så blive mindre plads til flere mærker.

Antallet (af bogstaver) fortæller noget om hvor stor en handling der er i en historie, og hvor mange forskellige (vigtige) personer der findes i historien, det fortæller også noget om hvor stor fordelingen er på tværs af aldersgrupper og køn.

Eftersom det er et nyt tiltag, kan der være historier hvor det er mere forstyrrende end andre, og det er så noget vi kan genbesøge når vi er færdige med kategoriseringen.

Yderligere kan det ske at visse historier bliver “overkategoriseret” med både mærker og bogstaver, vi er allerede op på at have historier med 15 mærker tilknyttet, når vi har gjort os nogle praktiske erfaringer, kan vi blive skarpere på hvad der evt. skal gøres anderledes.

Det absolut vigtigeste lige nu, er at få gennemført oprydningen!

Med så få der aktivt deltager i debatten, kan ingen af os reelt set, skrive noget om hvad flertallet ønsker eller tænker.

Derfor tænker jeg at vi laver en afstemning senere, som jeg har skrevet om tidligere.

At ændre praksis nu, vil blot forsinke processen (da vi så skal starte forfra igen-igen), ønsket er modtaget og vil blive taget op igen, når vi er nået længere eller er blevet færdige med oprydningen.

3 Synes om