Den nye dreng (B,B,F)

Skrevet af kaj

Det var mandag morgen i 7a. De sidder og snakker om hvad de har lavet i deres weekend. Så siger Finn ”skulle der ikke komme en ny dreng i klassen i dag”. Jo lød det fra nogen af de andre i klassen. Han holder kun en uge, vi skal nok drille så meget, at han kun er her en uge griner Peter. Jeg skal sørge for, at i ikke får lov til at røre ham. Ikke lige som den gang jeg var ny i klassen. Ved at han får en ven her. Råber Kristian. Peter lo igen. Klassen taler videre indtil læreren kommer. Vær venlige at sætte jer ned børn. Vi får jo en ny dreng i dag. Han heder Anders og kommer her. En sminkel, lyshåret dreng kommer ind i klassen. Det her er Anders og han har gået på 3 forskellige skoler indenfor de sidste par år, fortæller læreren.

Er der nogen der vil vise ham til rette her på skolen. Kristian rækker hånden op. Det var godt Kristian siger læreren. I frikvarteret viser Kristian, Anders rundt på skolen. Fortæller om regler og hvordan skolen er. De går og har det godt, og et langt venskab er ved at tegne sig. Efter lidt tid siger Anders at han skal tisse, de går hen mod skolens wc. Da de kommet derhen og er kommet ned på wc’et. Siger Kristian ”værsko et styk toilet” jeg… øhm… har… altså… tisset… får Anders frem. Kristian ser lidt på ham og siger så. Jeg er ikke helt med, du har da ikke våde bukser eller noget. Anders bliver rød i hovedet og Stammer: jeg… jeg… går… med…bl…e… ble… Kristian smiler til ham og siger: har du så tisset i bleen nu? Ja… svarer Anders, og kigger ned i gulvet. Det skal du ikke være ked af, vi skal nok blive gode venner alligevel.

Det ringer ind til time. De går sammen op i klassen igen. Som om der ikke var noget. De skal have matematik. De finder hurtig ud af at de begge godt kan lide det fag. Også hjemkundskab er de helt vild med. Da kl. bliver 14:00 har de fri. De siger farvel til hinanden og vi ses i morgen. Om fredagen. Kristian og Anders har været sammen i alle frikvarterer siden mandag. De har det godt sammen. De andre prøver på at drille Anders. Men de har ikke fundet ud af at han bruger ble endnu. Da det jo nok også er det bedste. 11:30 hvor de har fri spørger Kristian om han ikke må komme med hjem til Anders.

Han smiler og siger med det samme ja. Så begynder de at gå hjem mod Anders. Taler om hvad de har lavet i skolen i dag. Første 2 timer havde de dansk. Hvor de skulle analysere digte. Bagefter 2 timer fysik/kemi. Som i dag handlede om Elektricitet. Da de har gået lidt og talt om alt muligt. Begynder der at lugte af prut, Kristian siger: ” hvad er det der lugter af? Anders ser ned i jorden bliver lidt rød i hovedet. Siger så: jeg… tisser… altså… ikke… kun i bleen… Kristian smiler lidt og siger så har du lavet pølser i bleen? Anders svar igen lidt rød i hovedet ja. Da de efter noget tid kommer hjem til Anders, hvor de går ind og smider deres tasker i gangen. Går de ind på Anders’s værelse. Der er et stort puslebord, tremmeseng og en masse bamser, men ellers ligner det Kristian’s værelse.

Kristian ser hen på puslebordet og siger så: ”må jeg ikke skifte dig? Anders ser på Kristian og svarer jo, men jeg har jo lavet pølser… Kristian afbryder ham det gør ikke noget, jeg er vant til at skifte min lillebrors bleer. Okay siger Anders og hopper glad op på puslebordet. Kristian går hen til puslebordet. Han sætter næsen helt ned til Anders’s ble og lugter lidt, jo den er god nok, han har lavet i bleen. Så trækker han bukserne af ham og hans underbukser. For hvert lag han tager af, kommer det til at lugte mere af lort. Herefter åbner han tapen i hver side. Folder bleen ned. Anders har lavet meget lort i bleen, der kommer en ikke særlig god lugt i rummet.

Kristian smiler til Anders som ligger og nusser en bamse som lå på bordet. Anders smiler igen og siger så: ja jeg har lavet meget i bleen. Kristian griner, ja det er meget mere end hvad min lillebror plejer og lave i den. Han tager det værste med bleen. Men det sidder nok fast da han har gået med den et stykke tid. Så Kristian må opblødes det med vand. Efter lidt tid er det hele væk, men der har Kristian også fået en del på fingeren, men det er han ligeglad med. Kristian tager en ny ble under bordet og lægger den ind under numsen på Anders så får han godt med pudder på. Bleen bliver foldet op og lukket godt til. Ander får sine underbukser og bukser på igen. Så er jeg færdig siger Kristian.

Anders hopper ned og giver ham et knus og siger: du er min bedste ven. Kristian griner ja det var da meget sjovt at prøve svarer han. Anders spørger om de skal lege med duplo klodser? Det kan vi godt. De går i gang med at bygge huse og biler. En helt by. De 2 venner leger godt sammen. Ved en 4 tiden kommer Anders’s mor hjem. Moar jeg har Kristian med hjem. Moren kommer ind på værelse: når så det er dig Anders taler så meget om? Hun rækker hånden frem og siger: ”Gitte” Kristian giver hende også hånden. Anders ser op på sin mor og siger så: ”må Kristian godt sove her, altså hvis du vil” og ser på Kristian. Han nikker og siger ja. Så må du nok hellere ringe til dine forældre og spørge om lov først?

Kristian tager sin mobil op af lommen og ringer hjem. Hej mor, det er Kristian. Må jeg godt sove her hjemme hos Anders? Jo det må du da godt men må jeg ikke lige tale med hans mor så? Kristian rækker telefonen over til Gitte ”hej det er Gitte, ja hej det er Tove. Er det i orden at han sover ovre ved jer. Ja det er helt i orden svare Gitte. Så siger vi det, jeg kommer og henter ham i morgen ved en 17:00 tiden, har i noget sengetøj han kan låne? siger Tove okay… Ja det har jeg, svarer Gitte og siger farvel, ja farvel. Kristian får mobilen og Gitte ser på Anders, skal du have en ren ble på? Nej, Kristian har skiftet mig. Ok svarer Gitte. Kristian ser på hende og spørger så: ”må jeg ikke også prøve og få en ble på?

Jo det må du da, hop op på puslebordet. Han går hen og lægger sig op på puslebordet. Gitte går hen til Kristian, hvor hun tager bukserne af ham og underbukserne. Så tager hun og lægger en ble ind under numsen på ham, giver ham pudder på, folder bleen op og giver ham bukser på igen. Kristian hopper ned, men han har sværere ved at samle benene. Gitte siger jeg går ned og laver aftensmad. Kristian du siger bare til hvis du skal skiftes, og går ud. Anders ser på Kristian og spørger så hvordan er det så at have ble på? Det følges ret sjov og dejligt… De leger videre. Ved en halv 6 tiden kalder Gitte: vi skal spise. Ja vi kommer svare de i kor.

Da de kommer ned i køkkenet har Gitte lavet pizza. Hmm det smager godt siger de begge 2 med munden fuld af pizza. De får også mælk i en sutteflaske. Efter lidt kan Kristian mærke at han skal lave pølser. Han ved ikke hvad han skal gøre. Skal han finde toilet og gøre det der eller bare lave det i bleen. Kristian hvisker til Anders: jeg skal lave pølser. Anders svarer: så gør det i bleen, jeg skal også lave pølser, så lad os lave i bleen sammen. Okay svarer Kristian. Han giver slip og bleen bliver fyldt op med pølser. Der går meget kort tid, før hele køkkenet stinker af lort. Gitte kommer derhen har du lavet i bleen Anders. Ja svarer han glad. Hun sætte næse ned og lugter ja det har du vist, hun lugter også lige til Kristians ble og siger: har du også lave pølser Kristian ja det har jeg svarer Kristian.

Spis færdig og så kommer i op og bliver skiftet siger Gitte. 5 min senere “tak for mad” siger de begge 2 i kor. Så lad os få jer skiftet hun tager dem i hånden. Da de kommer op på værelset, er det først Anders der bliver skiftet, han har ikke lavet lige så meget som sidst kan han se. Kristian bliver lidt flov, for han ved at han har lavet mere end det i sin ble. Efter lidt tid af det Kristians tur. Han lægger sig op på puslebordet. Gitte tager bukserne af ham og der kommer allerede her en slem lugt af lort, og han bliver bange for at det virkeligt lugter når bleen kommer af. Hun tager den ene tape og derefter den anden. Der begynder at lugte helt vildt inde i rummet, Anders tager sig til næsen. Gitte siger: du er vist en rigtig baby der har brugt bleen til det den skal. Kristian smiler og lader sin ble blive skiftet. Da han har fået en ny ble på, leger de videre med lego. Kl. 19 :00 ser de Disney sjov. I mens de ser det tisser de begge i bleerne.

12 Synes om

Når kommer neste del?

Vil me os spørger om