Den blå pakke (b,g)

Den blå pakke.

Dette er en oversættelse af den engelske historie: The blue package af Deeker
jeg hedder Patrick og er 14 år og håber i synes om min oversættelse.

HUSK: Historien er ren fantasi og jeg beklager hvis der mangler nogle punktummer eller kommaer. Jeg ville bare oversætte og ikke tænke på kommaer. Jeg prøver selvfølgeligt med punktum da det er en vigtig ting.

Jeg var på vej hjem fra min ven Darrell’s hus for at se ham og resten af hans familie en sidste gang inden de skulle på sommerferie. Ham og hans familie havde betalt for 2 måneder i Europa. Det ville blive en lang ferie for mig, og sikkert en kedelig sommer ligeledes, når jeg ikke havde min bedste ven omkring mig. Det var Mandag, hvilket var den første dag i sommerferien. Jeg havde ingen ide om hvordan min sommer ville blive eller hvordan den ville blive brugt. Hvis der var noget jeg sikkert lavede, var det at arbejde for far i weekenden og kun få 10 dollars for det. Nogle børn jeg kendte fik
nemt 10 dollars på en weekend, men far ville have at vi skulle arbejde hårdt for det.

På vej hjem fra Darrell’s hus gik jeg igennem en bil tunnel i siden af et supermarked som var en god genvej, da jeg kom til udgangen, så jeg en blå pakke som lå på jorden. Jeg gik tættere på pakken og så at det var en pakke med ubrugte bleer. Jeg tænkte på hvordan den mon var havnet der. Tænkte at den måske var røget af nogens bil. Jeg havde altid haft denne interesse. En interesse jeg ikke forstod hvorfor jeg havde. Selvom der sikkert ikke var andre på 10 år som havde sådan en interesse. Jeg vidste at ingen andre ville gøre det, men jeg ville. Jeg ville gå med ble igen, ligesom en baby.

Jeg ville ikke kun gå med dem, men også bruge dem. Jeg syntes det ville være dejligt. Jeg følte at min fantasi endeligt kunne blive til virkelighed. Den pakke bleer der lå på jorden gav mig en ide. Jeg hentede min cykel og vente tilbage hvor bleerne var efterladt. Jeg kunne ikke bare efterlade dem der. Jeg måtte tage dem med mig hjem. Jeg tænkte i min fantasi, at min mor gik forbi baby sektionen i supermarkedet og tog en pakke bleer i supermarkedet og jeg ville spørge “hvem er de bleer til?” og hun ville så svare “de er til dig, Randy” “jeg ved at du kan lide bleer og derfor har jeg taget en pakke og når vi kommer hjem skal du have en på” og jeg ville sige “tak mor” det eneste problem med denne fantasi var min ældre storesøster Tina, for hvordan hun ville reagere?

Tina ved intet om min interesse til bleer. Hun går altid med igennem supermarkedet sammen med mig og mor. Jeg kigger tit på billeder af babyer i ble. Det Tina sagde da hun så mig kigge på ble billeder var “du må kunne lide bleer for det ser det ud til når du er i dette magasin”. Jeg tror ikke at hun troede på det hun sagde, men bare sagde det i sjov. Jeg har altid ville ønske at jeg bare tog en pakke bleer og lagde den i indkøbs vognen, men så ville mor bare starte med at spørge om hvorfor jeg ville have bleer. Jeg stod nu stille og kiggede på den blå ble pakke. Størrelsen var ekstra store den største baby ble størrelse man kunne få. Det her var min chance. Jeg kiggede rundt for se om der var nogen i nærheden. Hvis nogen så mig ville jeg bare sige at det var til min lillebror. Jeg cyklede hjem med dem uden nogen problemer.

Problemet var bare, hvordan jeg så skulle få dem uopdaget op på mit værelse. Jeg kiggede mig omkring for at se hvor alle var. Jeg tog pakken og gik ind i huset. Hvad jeg ikke vidste var at min storesøster Tina var bag mig. Hun så mig gå ind med denne ble pakke i hænderne. “Randy!” udbrød hun. “Hvad laver du med de bleer”.

Jeg frøs til is. Hvad skulle jeg dog sige. “jeg fandt dem på min vej hjem”. “hvad vil du med dem?” svarede hun. Jeg kom så ud med det og sagde “Jeg fandt dem bare og ville prøve at gå med dem.” Jeg ved at du ikke bryder dig om det, men vil du ikke nok holde det som en hemmelighed og lade være med at sige noget til mor og far.

Hun så på mig og svarede “helt sikkert, jeg skal nok lade være med at sige noget, jeg har vidst at du kan lide bleer i lang tid”.

“du har ikke fortalt nogen om det vel?”

"nej det har jeg ikke” jeg troede på hende og gik op på mit værelse, låste døren, åbnede pakken. Jeg havde nu 22 bleer. Jeg tog mine bukser af og så mine underbukser. Jeg tog en ble. Lagde den ind under mig. Det var en skøn følelse at lægge på en ble. Jeg kom nu til tapen. Jeg blev nervøs. Måtte hive forsigtigt for mor ikke skulle kunne høre det. Jeg rev forsigtigt tappen til side. Foldede bleen op mellem mine ben og hev tapen op på bleen. Jeg lå nu der og nød den dejlig bløde følelse af en ble mellem benene. Jeg rejste mig op og lagde ble pakken ind under sengen. Jeg gik over til mit spejl for at se hvordan det så ud. Jeg så ned på bleen mellem benene. Jeg tog mine underbukser på igen, men ville vente med bukserne fordi jeg ville kravle lidt rundt og beundre bleen.

En time senere kom min mor hen og bankede på døren. Jeg skyndte mig under dynen “du bliver nød til at komme og hjælpe med at pynte Randy!” jeg svarede at jeg kom ned om et øjeblik. Jeg ville ikke tage min ble af mens jeg var der, så jeg tog mine bukser på og gik ned til mor og Tina hvor de ventede på mig. Jeg kunne høre bleen knirke meget lavt. Tina måtte have hørt det for hun kiggede underligt på mig og da mor gik, kom hun over til mig “Du har en ble på nu, ikke?” spurgte hun.
“Jeg sagde jo til dig, at jeg ville prøve en ble” svarede jeg.

“Jeg nægter at tro det!” sagde hun “nu går du virkelig med ble” “spørg ikke mig om at skifte dig”
far var stadig i gang med pynte. Jeg skulle tisse og sagde at jeg skulle på toilettet. Jeg gik op og låste døren til mit værelse. Nok var jeg toilet trænet, men nu havde jeg chancen for at prøve bleen i stedet.
Jeg tog bukserne og underbukserne af og satte mig på hug for at tisse.

Det føltes sjovt bare at sidde og tisse på sit værelse. Jeg rejste mig op og mærkede den dejlige varme i bleen. Nu havde jeg brugt min første ble. Jeg tjekkede bleen og opdagede at bleen havde lækket og der lå lidt tis på gulvet. Det ente med at tørrede det op med mine underbukser.

Jeg havde aldrig troet at en ble var så sjov at gå med. Tisset var nemt nok at tørre op, da det var en sådan lille plet. Jeg havde 21 bleer tilbage. Jeg tog min hånd ned under sengen og tog en ny ble frem. Lagde mig på gulvet og trak tapen af. Foldede bleen ned og hev den væk, så tog jeg den nye ble. Foldede den ud og lagde den ind under mig. Trak den op mellem benene og tapede den fast. Jeg tog nogle nye underbukser og tog dem på. Jeg lod bukserne blive af og gik over til vinduet med kun ble og underbukser. Nu havde jeg bare problemet med den brugte ble. Jeg kunne ikke bare lade en bunke af bleer ligge på mit værelse. Det ville hurtigt blive opdaget.

Jeg kiggede ud af vinduet og fik øje på en skrallespand over på den anden sidde af vejen og det var for langt væk, så jeg måtte vente til det blev aften med at gøre det, for dér ville ingen opdage det. Efter at have leget en time blev det for varmt, da det tros alt var sommer. Jeg ville nedenunder, så jeg tog bleen ud af mine underbukser, da jeg ikke ville have at mine forældre skulle opdage at jeg gik med ble på.
Jeg gik nedenunder og satte mig på en stol. Tina var der. Hun sagde “jeg kan se du ikke har nogen ble på”. Jeg kiggede på hende og svarede at jeg ikke ville have mor og far skulle opdage det.

“Hvad ville der ske hvis du sagde det? Du fandt nogle bleer og ville prøve at gå med dem. Jeg ville blive overasket hvis mor vidste det”. Jeg svarede at de sikkert give mig stuerest. Tina så på mig og sagde sin mening om hvad de sikkert ville gøre. Hun sagde “de ville sikkert sende dig til en doktor og finde ud af hvad der var galt”. “Jeg kunne jo også bare fortælle dem det” Jeg spurgte straks om hun ikke nok “please” ville lade være. Hun sagde at hun alligevel ikke vidste hvordan hun skulle fortælle det hvis hun ville.
Jeg ville ikke fortælle Tina at jeg også brugte dem i første omgang.

Fortsætter oversættelse meget snart.

2 Synes om

Fin oversættelse omend lidt kortfattet, og med lidt udeladte elementer…

Jeg har rettet nogle få stavefejl, og rettet en sætning der havde en forkert betydning.

Hvis man har lyst til at læse den originale historie på engelsk, har jeg indsat linket øverst i introduktionen.

Randy får hvad han ønsker sig, omend ikke lige på den måde han selv havde forestillet sig.

Original historien er i 28 dele, oversættelsen ovenfor dækker den første del.

1 Synes om