Dagbogen (B,F,M,F)

15/2 – 2007
Kære dagbog
Jeg forsøger, men det er virkelig svært. I nat prøvede jeg at tisse i sengen, så jeg kan fortælle mine forældre at jeg ikke kan holde mig om natten, så jeg kan sove med ble. MEN jeg kunne ikke. Jeg kunne ikke få mig selv til at tisse i sengen, det er virkelig svært, min krop er blevet trænet til ikke at gøre det, så jeg kan ikke. HVORFOR KAN JEG IKKE?

17/2 – 2007
Kære dagbog
I nat prøvede jeg endnu engang, men kan stadigikke, jeg har søgt lidt på internettet, og fandt at jeg bare skal drikke en masse vand inden jeg skal sove, så skal det nok komme. Jeg vil prøve en af de
kommende dage, håber ikke at min mor opdagere noget.

19/2 - 2007
Kære dagbog
I dag gik det lidt bedre, jeg havde drukket vand hele aftenen, min mor opdagede ikke noget og følte virkeligt jeg skulle tisse inden jeg gik i seng, men gik i seng alligevel. Da jeg lagde mig på puden,
begyndte min blærer at gør ondt, så jeg pressede som om jeg skulle tisse, men der skete ikke noget, min blærer blev bare mere og mere fuld. Jeg satte mig op på numsen og prøvede igen, kunne mærke min blærer bare skreg på at komme af med urinen, men jeg kunne stadig ikke.

Så satte jeg mig på hug og spredte benene, min blære bankede derudaf, dog kunne jeg lige så stille mærke at urinen førte sig vej gennem systemet og helt ud til den sidste port af min kropsåbninger, jeg
sad og dirrede, da jeg hørte en dør smække.

Jeg blev forskrækket og gav slip. Nu væltede urinen ud i mine underbukser og ned på sengen, som gennemvæddede sengelagenet og madrassen. Jeg skyndte mig at lægge mig ned på madrassen, mens de sidste dråber forlod min krop.

Her lå jeg, som et lille uartigt barn, der havde haft et uheld i sengen, jeg var lidt flov, men samtidig boblede en underlig lykkefølelse løs inden i mig. Som en rus af glæde, der var så kraftig, at den
slå mig ud og med et faldt jeg i søvn.

20/2 – 2007
Kære dagbog
I dag vågnede jeg, med mit ”uheld” fra i går, min mor sagde ikke noget, men ordnede bare madrassen og lagde lagenet til vask. Hun lagde et nyt lagen på, og mindede mig om at det kunne ske for selv den bedste. Bare hun viste at jeg ville lade det ske, at jeg ikke ønsker at holde mig. så
jeg får en dejlig behagelig ble på, så jeg ikke behøver at bekymre mig mere.

23/2 – 2007
Kære dagbog
I nat prøvede jeg igen. Jeg havde drukket en masse vand i aftes og gik i seng uden toilet besøg. Jeg satte mig på hug, og forsøgte. Til at starte med skete der ingen ting, men da jeg forsøgte at slappe
af, kom det ligge så stille, jeg kunne mærke de første par dråber ramme mine underbukser og fugte dem, og hvordan den lille uskyldige plet på underbuksen, bare blev større og større, mens at der dannede sig en stråle af urinen, som løb ned af mit ben. Da jeg næsten var færdig, lagde jeg mig på puden, og med samme lykkes rus, faldt jeg i søvn.

Da jeg vågende her til morgen, var min mor en lille smule mere bekymret, men sagde dog blot at hvis min seng blev våd, indenfor de næste par dage, måtte vi jo gøre noget. Jeg håber hun tænker på at købe bleer, så jeg endelig kan mærke varmen fra urinen, uden det løber ned af mit ben, men bare bliver i bleen.

27/2 – 2007
Kære dagbog
Endelig efter flere dages forsøg, skete det igen i nat, jeg tissede endnu engang i sengen og havde det godt, men min lykkes rus udeblev. Jeg tror det er fordi, at jeg forventningsfuldt ser frem til, at skulle sove med ble i aften, eller det håber jeg på. Min mor var ikke særlig glad, og mente at jeg var lidt for stor til at have uheld om natten, men vi måtte prøve at stoppe det. Hun mente i hver fald at madrassen ikke kunne holde til det. Så nu ville hun finde en løsning. Håber virkeligt hun kommer med nogle
bleer til mig!

28/2 – 2007
Kære dagbog
Jeg skal vise hende!!! Hun købte ikke bleer, men et stiklagen, så hvis jeg tisser i sengen bliver det bare inden for lagenet og løber ikke ned i madrassen, hun mener at det vil holde indtil at jeg stopper med at tisse i sengen igen, men jeg skal vise hende!!!

2/3 – 2007
Kære dagbog
Planen fungerer. Jeg tisser stort set i sengen hver nat, mine forældre har opdaget hvor meget vand jeg drikker inden sengetid og har skåret gevaldig ned for det, men det gør ikke så meget, for jeg kan godt tisse i sengen alligevel og jeg bliver bedre til det. I nat kunne jeg nøjes med at sidde på numsen og se hvordan urinen fordelte sig ud på mit stiklagen. Jeg føler mig altid som en lille uartig unge, når jeg gør det, og er også begyndt at stikke tommelfingeren i munden mens jeg gør det.

7/3 – 2007
Kære dagbog
I nat blev jeg vækket af min mor, det var et par timer efter jeg var gået i seng, hun ville lige havde mig op og tisse, som en lille 5 årig, der ikke kan holde sig ren hele natten. Men det var for sent. Hun mumlede noget om at det snart kunne være lige meget, og hvis jeg ikke snart begyndte at holde mig tør bare et par nætter, skulle jeg nok indstille mig på, at der ville gå lang tid får jeg blev tør om natten igen, og i mellemtiden måtte vi finde nogle andre alternativer.

15/3 - 2007
Kære dagbog
I nat skete det ENDELIG! Min mor kom ind på mit værelse lige efter jeg var gået i seng, og forklarede at hun havde snakket med far om, at mit tisseri blev ved og de måtte tage andre midler i brug. Derfor havde hun købt en pakke bleer, som jeg kunne bruge om natten og hun håbede at jeg var med
på idéen. Jeg prøvede at holde min begejstring tilbage og sagde at det var jeg, selv om jeg inde i boblede af lykke!

Hun spurgte som om jeg selv kunne klare den eller om hun skulle vise mig hvordan man gør. Jeg sagde at hun gerne måtte vise mig det. Så jeg blev bedt om at lægge mig ned, og tage underbukserne af. Så lagde hun bleen ind under min numse og forklarede mig hvordan det var vigtigt at de to ender lå korrekt ellers kunne man lave en lækage, og så ville jeg ende med en våd seng igen. Så viste hun mig hvordan man lukkede bleen og sikret at den var ordentlig lukket, så urinen ikke løb bag ud og ned på min natbluse eller i sengen.

Jeg lå bare og nød endelig at blive puslet en lille smule igen. Så kyssede hun mig på panden og slukkede lyset. Jeg ventede 10 minutter før jeg prøvede, Men jeg kunne ikke. Det var en anden følelse end jeg var vand til. Så jeg prøvede at starte helt forfra ved at sætte mig på hug og sprede benene. Der gik lang tid, før der skete noget, og da der endelig gjorde var det kun et par dråber.

19/3 – 2007
MIN FØRSTE GANG!!! Endelig efter et par dage hvor der ikke rigtig er sket noget, og mine forældre nu troede at jeg snart kunne undvære bleen. Fik jeg endelig hul igennem, jeg drak lidt ekstra vand end jeg
plejer, og satte mig på hug, men i stedet for kun et par dråber, åbnede slusen sig og urinen strømmede ned i bleen og gjorde mig varm mellem benene, jeg gispede helt og fik den ultimative lykkerus, jeg kan næsten ikke vente til i morgen!

25/3 – 2007
Kære dagbog
De sidste par nætter har været fantastiske, jeg tisser i bleen om aften inden jeg sover og vågner op med en våd ble om morgenen, hvad kan jeg ønske mere, kan endda tisse siddende med dynen hen over bleen, men kunne godt tænke mig at lave nummer to i den, jeg skulle lave i går inden sengetid, men gik på toilettet for at gøre det. Ved ikke helt hvordan mine forældre vil reagere hvis jeg gør det.

28/3 – 2007
Kære dagbog
Jeg elsker mit liv, jeg nyder hver aften jeg går iseng, mærker varmen mellem mine ben og lægger mig til at sove, samt morgenerne hvor jeg står op, helt våd og uartigt. Som den lille tumling jeg er. I dag var
det søndag og jeg gad ikke engang at tage bleen af inden jeg gik ned til morgenmad, og der var næsten ingen kommentar ved morgenbordet, andet end min mor smilede til mig og sagde ”der kommer min lille buksetrold” og mærkede lige på bleen ”det har da vist været en våd nat” mere var der ikke, så spiste vi og jeg tissede en lille smule mere, der var vist ingen som opdagede noget. Efter morgenmaden gik jeg op og skiftede til underbukser og T-shirt, for at tage en afslapningsdag. Bare jeg kunne have bleen på hele dagen. Måske kan jeg! Men der er noget andet jeg hellere vil prøve først.

7/4 – 2007
VIDUNDERLIG NAT! Alt skete som det plejer, jeg gik i seng lagde mig på puden og begyndte at tisse, mens jeg lå ned. Det er næsten ved at blive rutine nu. Så skete det, jeg kunne mærke noget presse sig på, det var lige som om en enorm klump ville ud af min krop, jeg lå stille og mærkede min numse trække op til en af de helt store afleveringer. Jeg satte mig på knæene og pressede en lille smule og mærkede hvordan klumpen kom tætter på udgangen, det fik mig bare til at presse endnu mere, så den til sidst var helt ude ved enden. Jeg skulle lige til at presse det sidste stykke, men rejste mig i stedet op, da jeg hørte noget uventet, og i det samme smuttede klumpen ud og ned i bleen. Jeg blev lidt forskrækket og da jeg mærkede med hånden på bleen, kunne jeg tydeligt mærke denne store klump, hvordan den formede sig efter min numse og hvordan den havde lagt sig i den nederste del af bleen. Jeg følte mig nu som den 1 årig baby, jeg i virkeligheden er. Det er småbarnligt at jeg ikke engang kan holde på min afføring og griser bleen til. En tung duft bredte sig og jeg var ikke i tvivl om hvad det var. Jeg er virkelig EN LILLE TUMLING, som har brug for bleen. DET ER VERDENS FEDSTE FØLELSE!!!
Og jeg tror endda at ingen har bemærkede det, for jeg nåede at skifte og gå ned med skraldet fra blespanden inden mine forældre stod op. Jeg elsker det!

9/4 – 2007
Kære dagbog
Endnu en vidunderlig nat, hvor jeg lavede i bleen.Denne gang gjorde jeg det inden jeg tissede i bleen, derfor blev klumpen også helt klistret da jeg tissede, så da jeg lagde mig ned, blev alt trykket ind mellem bleen og min numse. Så da jeg stod op i morges havde jeg et hyr med at gøre min numse ren, men det lykkedes! Dog er jeg blevet meget rød og det klør, min mor mener dog det er min urin. Hun smurte derfor lidt cream på de udsatte steder. Heldigvis havde jeg vasket mig inden hun gjorde det, så hun ved stadig ikke noget.

15/4 – 2007
Kære dagbog
Jeg har en meget mærkelig fornemmelse, for jeg er næs<ten sikker på, at jeg bare faldt i søvn i går uden at tisse i bleen, men da jeg vågnede op i morges var min ble våd. Har jeg tisset i den i løbet af natten? Er jeg ved at blive vådligger? Og er det ikke det jeg vil? Jeg ved det virkelig ikke. Jeg føler at jeg mister kontrollen over min krop, at jeg faktisk har brug for bleen, at jeg er et lille barn, som ikke kan holde mig om natten længere. Men jeg har garanteret bare glemt at jeg tissede inden jeg sov, det er ved at blive en vane.

18/4 – 2007
DEN ER GAL!!! Jeg er vådligger, jeg kan ikke holde mig mere. I aftes inden jeg gik i seng, gik jeg på toilettet. Jeg er derfor sikker på, at jeg ikke tissede i bleen efterfølgende, men da jeg vågnede op,
var jeg helt våd. Jeg er en lille smule flov over at være en lille baby som ikke kan holde sig, og SKAL sove med ble om natten, og at jeg ikke længere selv kan vælge om jeg vil sove med ble eller ej, omvendt er det stadig en vidunderlig følelse at bruge ble. Det er en rar følelse at vågne, og bleen er våd, frem for sengen eller ens bukser, men jeg ved ikke om det er det værd, altid at skulle bruge ble om natten.

24/4 – 2007
Kære dagbog
Jeg er ved at vende mig til det, det er faktisk en fantastisk følelse, ikke at behøve at gå på toilet inden man skal i seng eller at vågnede op og skulle skynde sig på toilet. Enten er det sket, eller også får
jeg det til at ske. Jeg er faktisk også blevet lidt glemsom og begyndt at have den på, mens jeg spiser mad om morgenen. Det hænder at jeg lige bruger den en lille smule ekstra, når jeg endnu stadig sidder og spiser er der jo ingen grund til at gå på toilet, når man alligevel har ble på. Så sker det jo bare, og jeg tror ikke min mor har opdagede noget endnu.

28/4 – 2007
SHIT – Min mor opdagede at jeg havde lavet i bleen. Jeg lå som sædvanlig i sengen og gave den gas, så meget at en ordentlig klump landede i bleen og jeg havde svært ved at sove på ryggen fordi den fyldte så meget. Jeg var virkelig vidunderlig lykkelig og faldt hen i min lykkerus.

Men jeg vågende med et sæt, ved at nogen pillede ved min ble og begyndte at åbne den. Jeg begyndte at mumle meget irriteret om at vedkommende skulle lade den være, men personen forsatte og fortalte mig hvor lille jeg egentlig troede jeg var. Jeg blev lys vågen da jeg opfangede, at det var min mor, som var i gang med at skifte mig.

Hun var åbenbart kommet ind for at tjekke til mig, om jeg stadig var vågen og havde lugtet der var nået galt, og nu var hun i gang med at skifte mig! Hun rengjorde min numse og kom cream på de røde områder, og fortalte at hun nu forstod, hvorfor jeg nogle gange havde en rød numse når jeg stod op. Det var jo selvfølgelig fordi jeg var så lille at jeg ikke engang kunne holde på min afføring. JEG ER IKKE LILLE!!! Og jeg kan sagtens holde på min afføring, men jeg vælger ikke at gøre det, for det bare er så dejligt.

Da hun var færdig med min numse og skridt, begyndte hun at pudre mig og jeg var straks tilbage til den gang jeg var lille og lå på puslebordet, Nej hvor jeg elskede det puslebord. Imens jeg havde mine drømme, fik hun lukket bleen igen og puttede mig. For første gang blev jeg sunget i søvn. Nej, hvor jeg savner min mors børnesange, jeg følte mig virkelig som den lille tumling jeg er.

Da jeg vågnede var jeg som sædvandelig våd, og gik ud, skiftede mig selv og gjorde klar til skole.

29/4 – 2007
Kære dagbog
I aftes havde jeg en alvorlig samtale med mine forældre, efter gårsdagens hændelse, hvor min mor skiftede mig i løbet af natten. De tror nu, at jeg også laver i bleen om natten. De har besluttet at købe noget nyt sengetøj og lagen, som er vand og afføringsavisende. Så hvis jeg får et ordentligt uheld, går det ikke ud over min madras, hovedpude eller dyne. Men det er ikke det værste, de har også besluttede at købe en potte, og vække mig kl 1 om natten, for at få mig til at lave i potten, så de kan tjekke om jeg laver stort og hvordan min afføring er. Jeg må hellere stoppe med at lave i bleen, gider ikke at blive vækket om natten, for det her er noget pjat.

5/5 – 2007
Kære dagbog
Det er virkelig irriterende at blive vækket om natten, for at skulle lave pølser. Jeg kan simpelthen ikke lave noget på det tidspunkt. Mine forældre er til gengæld glade for at jeg ikke laver i bleen. De stopper vist snart med det pjat, så kan jeg begynde igen.

8/5 – 2007
Kære dagbog
Jeg fik dem! De troede lige at jeg var holdt op med at lave i bleen om natten, men jeg kunne holde mig igennem det nattelige tjek, så jeg kunne få ble på igen og så lave i den. De måbede virkelig i morges, da de så at min ble var fyldt helt op med afføring. Min mor kom ind for at tjekke mig og kunne med det samme lugte at jeg havde lavet i bleen, hun blev virkelig skuffet og ked af det. Fordi hun virkelig syntes at de gjorde en indsats og nu var det heller ikke godt nok, så nu ville hun søge andre
løsninger. Hvad så end det betyder. Uanset hvad kan jeg forsætte mine nætter med at lave i bleen.

14/5 – 2007
Kære dagbog
Det er virkelig en vidunderlig verden. Jeg går i seng og stort set hver dag kan jeg ligge og lave i min ble inden jeg falder til ro, min mor skifter mig så omkring kl 1, når hun stadig forsøger at få mig til at lave i potten, men det sker sjældent, for der er min ble allerede fyldt. Jeg elsker det, jeg har overvundet dem og fået min vilje. Jeg ligger endda og pludrer en lille smule, når hun skifter mig, lige som den lille baby jeg er, samtidig ligger jeg med min tummelfingere i munden og bare stråler af glæde. Jeg elsker virkelig at blive skiftet af mine forældre, især når jeg har haft et STORT uheld. Jeg er virkelig et uartigt lille barn, som har brug for sin ble.

19/5 – 2007
LORT – bogstavelig talt. Da jeg gik i seng i nat, og som sædvanlig gjorde klar til at gå i seng med klumpen i endetarmen, som så mange gange før. Jeg lagde mig på puden og ventede 10 minutter og langsomt slappede af, mærkede hvordan klumpen, forsatte sin vej gennem systemet. Mærkede på bleen og kunne mærke spidsen, som blot blev større og større, jeg pressede, da døren pludselig gik op. Det var min mor, som lige ville tjekke at bleen sad godt nok, jeg var halvvejs igennem presset og klumpen sad mellem mine baller. Jeg forsøgte stille at skubbe den ud, mens min mor nærmede sig. Jeg kunne hurtigt se at det ikke var muligt. Hun begyndte at tjekke siderne, tape så den ene og
anden side op for at lukke dem bedre, og jeg mærkede det ekstra pres ved min numse. Det samme gjorde min mor. Hun tog hånden ned til min bagdel og mærkede så klumpen der var på vej ud.

Hun blev meget forbavset og lagde så hele sit hovede ned til numsen for at lugte efter. Jeg kan stadig hører hendes følgende ord. ”uhh min lille trold er vist ikke blevet helt færdig endnu, så kommer jeg
igen senere og har en overraskelse med” Så gik hun og jeg lavede færdig. Om natten vågende jeg ved at min mor var i gang med at skifte mig, som så mange gange før, men da jeg ville stikke tomlen i munden, blev min hånd fejet væk og i stedet fik jeg noget i munden, jeg begyndte at sutte på den, og min mor fortalte det var min nye sut. ”til hendes lille baby” som hun viskede, mens pudderet blev strøet ud på numsen. Jeg var målløs. Her lå jeg og blev skiftet som det lille spædbarn jeg altid har ønskede at være.

Da jeg vågende i morges, lå sutten stadig i min mund, jeg suttede stille på den, for at vågne op. Min mor kom og befalede mig op, alt hendes blidhed fra natten var væk, nu skulle jeg hurtigt op, for jeg
var vist ved at komme for sent i skole, så bleen blev smidt i blespanden, som står på mit værelse nu og sutten blev placeret ved mit skrivebord.

25/5 - 2007
Kære dagbog
Det går godt. Jeg er i skole om dagen og bliver behandlet som det voksne og ansvarlige menneske jeg er. Om natten bliver jeg skiftet af min mor, og lagt i seng, som den lille baby jeg føler mig som. Min far har skildt og fjernet mit skrivebord, han siger at der skal være plads til noget andet, som snart kommer hjem. Jeg kan næsten ikke vente!

27/5 – 2007
Kære dagbog
Da jeg stod op i dag var jeg tør, det er efterhånden en sjældenhed. Jeg lå i sengen, da min mor kaldte at der var morgenmad. Jeg skyndte mig ned til morgenbordet, uden at tage bleen af eller gå på toilettet, det er næsten blevet en vane her i weekenden. Da jeg sad ved morgenbordet, kunne jeg mærke min blærer skrige, og jeg gad ikke at stoppe med at spise og rejse mig fra bordet for at gå på toilettet. Så jeg lod det stille og roligt løbe ud i bleen og mærkede den dejlige varme følelse. MEN jeg var vist ikke den eneste som have opmærksomheden rettet mod bleen, for før jeg viste af det, var min mors hånd placeret på bleen, mens hun udbrød ”helt ærligt, kan du nu ikke engang holde dig tør om dagen”. Jeg kunne ikke sige noget, jeg stirrede bare på hende og prøvede at fremstamme, at jeg lige så godt kunne bruge bleen, når nu jeg alligevel havde den på.

Jeg kunne mærke at min ene tår næsten have blødgjort bleen og jeg var bange for at den lækkede. Så jeg skulle lige til at rejse mig, da min mor sagde: ”DU BLIVER HER, min lille ven. Jeg skal nok sørge
for, at du bliver skiftet og får en ren numse, når vi er færdig med at spise”. Jeg kunne næsten ikke tro det, skulle jeg nu også til at gå med ble om dagen. Jeg var både i ekstase og skamfuld på en og samme tid. For jeg er jo et lille barn, og småbørn kan ikke vide hvornår de skal, Sådan vil jeg være! Men jeg er også 15 år og snart voksen, kan det virkelig blive ved?

Jeg skulle lige til at brokke mig, men hun tog mig på ordet, og sagde bestemt. ”Ja, toilettet er offlimited for dig i dag, når man er sådan en lille rolling, som ikke kan holde sig tør. Så ryger ens toilet privileger. Når du skal skiftes, Skal du bare kalde på mig eller far, så får vi dig skiftet. Hvis du nu skulle glemme at kalde, skal vi nok komme og tjekke dig.

Som sagt, så gjort. Jeg havde ble på resten af dagen og jeg havde endda et stort uheld, men fik at vide at det var okay ”for småbørn kan jo ikke holde på den slags” som min far sagde. Jeg blev puttet af min mor, som jeg plejer, fik sutten i munden og faldt i søvn.

30/5 – 2007
Et puslebord! HVORFOR SKAL JEG HAVE ET PUSLEBORD!!! Så lille er jeg heller ikke. Det var det som skulle stå i stedet for mit skrivebord. I aften bliver jeg sikkert lagt op på puslebordet og skiftet som en lille baby. De har endda købt en uro jeg kan kigge på. Derudover er der en puslepude, som passer til HELE min længde og bredde. Jeg kan endda vokse lidt og stadig passe den. Under den er der et frirum, hvor mine bleer ligger. Der er kommet et par nye med børnemotiver og et par buksebleer. Under den er der nogle skuffer, som jeg ikke ved hvad der ligger i. Jeg glæder mig, men har det også underligt, for hvorfor skal jeg have et puslebord stående. Min mor siger, at det er så hun bedre kan skifte mig og gøre mig klar til sengetid eller ”nat nat” som hun så barnligt sagde til mig.

1/6 – 2007
Kære dagbog
I går aftes indviede jeg mit nye puslebord. Da jeg lagde mig op på puslebordet og blev skiftet som jeg plejer, skete der noget nyt. I stedet for min vante TENA Ble, Fik jeg en ble med dyremotiver og da jeg
skulle til at rejse mig, lagde min mor en hånd på mit bryst og fortalte at jeg slet ikke var færdig. Så tog hun en hvid T-shirt frem og gav mig den på, jeg troede hun var færdig der, men så begyndte hun at knappe den for neden og gav mig så sutten i munden, mens hun aede min kind. Jeg husker stadig hendes ord ”så er min lille rolling vist klar til at blive puttet”. Jeg er virkelig hendes lille rolling, håber at det kan forsætte for evigt!

8/6 – 2007
Kære dagbog
Der er sket noget underligt i nat. Da jeg blev gjort natte klar, som sædvandligt blev mine underbukser skiftet ud med en dejlig ble med motiver af giraffer, elefanter og farlige løver. Jeg fik min sparkedragt på, så jeg holder mig varm om natten, herefter blev jeg lagt i seng med sutten i munden, og så skete det. Lige da min mor have sagt godnat, lagde hun en sutteflaske, med en kattekilling på siden, ved siden af mig og viskede ”drik op”. DA jeg blev vækket i morges skulle jeg virkelig meget på toilettet.
Så meget at jeg ikke nået ud på toilettet inden det væltede ud af mig, jeg blev virkelig ked af det. For JEG KAN GODT HOLDE MIG!!! Min mor sagde bare at det var okay, for det var derfor jeg sov med ble. Derefter skiftede hun mig, lige som hun havde gjort i aftes og gav mig mine underbukser på.

15/6 – 2007
I morges skete det igen, jeg vågnede og skulle på toilettet, men inden jeg kunne få bleen af, lavede jeg i bleen. Jeg føler mig som en lille baby, der ikke kan holde sig tør om natten, og ikke engang kan nå ud på toilettet når man skal lave stort. Det er præcis hvad jeg ønsker og så kan jeg endda gå i skole uden ble og leve en voksent liv.

20/6 – 2007
HVAD SKER DER!!! I dag blev min mad skåret ud for mig, som en lille 3 årig, der ikke må bruge kniv, fordi det kunne jo være at man kom galt af sted med den. Da jeg skulle til at spise i aften, tog min far, mit bestik og begyndte at skærer maden ud for mig og sagde at han ville sørge for at jeg fik skåret det rigtig ud, så jeg ikke fik maden galt i halsen. JEG KAN GODT SELV!! Jeg er ikke et lille barn, som behøver at få det maden skåret ud. Jeg slog ned i bordet og sagde at jeg ikke ville finde mig i det, men han forsatte bare og da jeg skulle til at rejse mig, tog han fat i min arm og fortalte at jeg blev siddende ellers skulle jeg ikke forvente at kunne sidde på en almindelig stol, hvis jeg ikke havde pli til at blive siddende……. Jeg blev siddende…

29/6 -2007
Kære dagbog
I dag skete det…. Det som ikke måtte ske. Jeg sad ved computeren og skulle tisse, men var i gang med at spille så jeg skød det hen, og hen og hen. Til sidst kunne jeg mærke at det pressede sig så meget på, at min mave nærmest begyndte at krampe. Jeg skyndte mig ud mod toilettet, mens
jeg løb derud, begyndte små dråber at dråbe ned i mine underbukser, det udviklede sig, jeg kunne mærke hvordan mine inderlår blev varme og hvordan dråberne fandt vej ned gennem mine ben og inden jeg nåede toilet døren, var skaden sket, strålen var så stor at den lavede et ”hul” i mine bukser og ramte gulvet direkte. Da jeg stod i mit værste øjeblik, kom min mor forbi. Først gik hun bare forbi mig og så ikke mit uheld. Lige da jeg troede hun var forbi, vendte hun sig mod mig og spurgte ”HVAD HAR DU LAVET?” Jeg svarede bare at jeg havde tisset i bukserne. Hvor til hun nærmest råbte ”DET ER KUN SMÅ BØRN DER GØR SÅ NOGET, ER DU ET LILLE BARN?? ER DU??? Jeg svarede hende ikke, men stod bare helt stille, indtil min mor tog fat i min arm og førte mig ind til puslebordet. Hun mente at hvis jeg var så lille, måtte hun jo styre at mine bukser ikke blev våde.

Hun lagde mig op på puden, trak de våde underbukser af mig og smed dem ud. Løftede mine ben og lagde bleen ind under. Jeg blev virkelig godt pudret mens jeg fik at vide hvilken lille tumling jeg var. Herefter gav hun mig en bodystoking med teletubies på og en sut i munden. Dernæst fik jeg at vide at jeg skulle bruge bleen resten af dagen og det blev straffen fra nu af, hvis det skete igen. Jeg brugte bleen et par gange inden jeg blev skiftet til natten og lagde mig til køjs.

6/7 – 2007
Kære dagbog
Det har været roligt efter uheldet, jeg har ikke haft flere uheld om dagen, og har stadig et par enkelte tørre nætter. Min mor har lavet et stjerne system, så jeg får en stjerne hver gang jeg vågner op tør, og ved 10 stjerner får jeg en lille ting. Derudover hvis jeg har 10 stjerner på en måned får jeg lov til at have en nat uden ble, lige foreløbig har jeg kun to.

19/ 7 – 2007
En gang til…. En gang til…… HVORFOR? Vi sad og spiste aftensmad, da jeg kunne mærke min blære begynde at være fyldt op. Jeg havde overvejet om jeg skulle gå på toilet inden vi spiste, men tænkte at det kunne godt vente. Men nu skulle jeg og jeg skulle lige til at rejse mig, da jeg kunne mærke en hånd tage fat i min arm og min fars udbrud, at jeg godt kunne blive siddende og vise gode maner. Men jeg skal…. Jeg fik ikke sagt sætningen færdig inden han afbrød mig. SID NED!

Tiden gik og den gik langsomt, hvert sekund føltes som år, hver gang en hælte vand op eller drak lidt af sit glas, blev jeg opmærksom på min blæres tilstand. Jeg kunne mærke at urinen nærmede sig udgangen med hastige skridt, og selv om jeg prøvede at holde det tilbage, var der intet at gøre. Det begyndte at pible stille og roligt frem. Ned igennem stoffet på mine underbukser og ud igennem mine bukser, hvor det dannede en pøl på stolen, selvom bukserne prøvede at suge det de kunne.

Mine forældre bemærkede ikke pølen, der havde hobet sig op. Ikke før den bredte sig ud over kanten på stolen og ned på gulvet. Så blev blikket stift rettet mod mig, jeg kunne se skuffelsen i deres øjne i 2 sek., men så tog praktikken over. Min mor sagde ”du skal da vist op og skiftes” mens hun tog fat i min hånd og nærmest slæbte mig med op til puslebordet. Hvor jeg blev lagt ned. Bukser og underbukser blev flået af mig, en våd klud begyndte at skrubbe mine nedre regioner og bagdel. Inden jeg viste af det, lå jeg på puslebordet, med ble, bodystocking, sut og var klar igen. Jeg blev fulgt ned af min mor.

Da jeg kom ned igen, havde min far vasket og ordnet gulvet, så pølen ikke længere var synlig. Han smilede bare til mig og sagde ”er det min lille trold som kommer der? Du har da vist fået en tør numse, hva’”. Jeg nikkede bare og gik hen i mod ham, han stak armene ud og gav mig et kram. Derefter gik vi ind og så tegnefilm, inden jeg blev puttet.

28/7 – 2007
Kære dagbog
De sidste par dage har jeg haft et par uheld. Hver gang med samme resultat, jeg får ble på resten af dagen. I går skete det også, lige fra morgenstunden. Vi var lige blevet færdig med at spise, da jeg mærkede at jeg skulle tisse, men jeg havde ikke meget tid at gøre godt med. Halvvejs ud mod toilettet, begyndte det at løbe ned af mine ben og da jeg nåede til brættet var min blærer helt tom, jeg så mig tilbage og så den stribe af tis jeg havde lavet. Der gik ikke ret lang tid før jeg sad nede i stuen med en tør ble og legede med Duplo klodser. Jeg blev skiftet et par gange i løbet af dagen før jeg blev puttet med sutten i munden, kl 18:30.

29/7 - 2007
Kære dagbog
Alt begyndte helt fint, jeg vågnede i morges, med en fyldt ble, som jeg plejer. Min far kom ind og skiftede mig, men i stedet for at jeg fik underbukser på, tog han en pull-up og trak ned over mine ben mens jeg lå på puslebordet. jeg kiggede underligt på ham, og med tårer der stille piblede frem skrig jeg NEEEEEEJ.

Han så mig lige i øjnene og fortalte: på baggrund af de uheld jeg havde haft de sidste par dage, så fik jeg ble på, så de ikke skulle ligge og tørre op efter mig. Jeg kunne dog stadig benytte toilettet, jeg skulle bare se bleen som ekstra beskyttelse. Jeg havde et enkelt uheld, hvor jeg selv kunne gå op, tage en pull-up frem, smide den gamle ud og tage den nye på. Jeg så mig selv i spejlet, og lod mærke til pull-up´en og T-shirten, som jeg var iført. Jeg følte mig som en 2 årige, der stadig ikke er helt tør. Min mor kom ind mens jeg kigge mig selv i spejlet, følte på bleen, gave et lille smil ”det var godt, nu må vi se hvor lang tid det varer”. Så fulgte hun mig ud til potten, hvor der ikke kom særligt meget ud, herefter gik vi ned og spiste og så blev jeg puttet.

6/8 – 2007
Kære dagbog
I dag begyndte skolen igen, og da jeg stadig har uheld om dagen, så fik en pull-up på i morges og en pakke med, som skal stå i mit skoleskab, til når bleen bliver for våd. Det var så pinligt at gå ind i skolegården, med min mor i hånden og mens hun havde pakken i den anden hånd. Ingen var i tvivl om at jeg ikke længere kunne holde mine bukser rene. Da hun skulle til at gå tjekkede hun lige bleen en gang. Ikke kun ved at mærke efter i mit skridt. Neeeej, hun knappede mine bukser op og trak dem ned, så bleen var synlig for alle. Der stod jeg midt på gangen og fik tjekket ble som en to årig. ”Det var godt, så kan min lille buksetroldgodt finde ud af, at holde sig tør”. Så trak hun mine bukser op igen, knappede dem og kyssede mig på panden. Jeg behøver vel ikke at sige at jeg blev mobbet resten af dagen, med at jeg var mors lille baby. MEN jeg havde ingen uheld! :smiley: Resten af dagen forløb uden problemer.

19/8 – 2007
Kære dagbog
Det har varet lidt siden jeg sidst skrev. Det går godt i skolen jeg har kun haft uheld et par gange. Dog var den ene gang, så stor at bleen lækkede, heldigvis var der ingen i nærheden. Jeg trak bare min trøje ned og dækkede for det meste, mens jeg gik op og skiftede både ble og bukser. Ellers er der ikke sket så meget.

23/8 – 2007
Kære dagbog
Hvad laver hun??? Da vi skulle spise i aften, havde min mor købt en lille gave til mig, da jeg åbnede den blev jeg mundlam. Det var en hagesmæk som jeg hurtig fik rundt om halsen. Hun ville ikke havde at hendes lille tumling spildte ned af sit tøj. Jeg blev sur og sagde at jeg i hvert fald ikke spildte. Efter anden bid, kløjes jeg i maden, og spyttede det ud over den nye hagesmæk. Min mor pegede bare ”Se hvad jeg sagde”, så begyndte hun at ordne mig og hagesmækken, med et par servietter, mens hun tjekkede min ble. Den var lige på nippet til at lække, så hun tog mig i hånden, og gik op og skiftede mig med det samme. Jeg havde slet ikke opdaget at det var så galt….

28/8 2007
JEG SKAL ALDRIG I SKOLE IGEN!!! DET VAR SÅ PINELIGT!!! Midt i matematik timen begyndte min mave at krampe, så jeg spurgte om jeg måtte gå på toilettet. Men fik et nej, for vi havde prøve. Så gik der 5 minutter og kramperne fra maven blev bare værre og værre, så jeg spurgte igen og min lærerinde kiggede bare strengt på mig, sagde med høj og tydelig stemme, at hvis jeg var så lille at jeg ikke kunne holde mig de næste 20 minutter, kunne jeg jo bare bruge min ble, så skulle hun nok sikre at jeg fik en tør numse efter prøven, for hun havde stadig blebørn på 1,5 år og næsten 3 år derhjemme.

Efter et par minutter kunne jeg ikke holde mig og der bredte sig en stram lugt. Min lærerinde kaldte mig op til kateteret. Mærkede på min bagdel og bad mig om at hente en ny ble. Da jeg kom ud til mit skab, huskede jeg at min mor havde skiftet mine Pull Up ud med tape bleer og så havde hun lagt et skiftelagen. SÅ jeg tog alt hvad jeg plejer at bruge og gik ind i klassen igen. Her tog min lærerinde lagenet og lagde på kateteret, bad mig om at ligge mig ned, jeg gjorde som hun sagde.

Så begyndte hun at knappe mine bukser op og trække dem ned, så bleen kom til syne. Herefter lagde hun en ny ble ind under mig og begyndte at tape den gamle op, mens hun pludrede til mig. Her lå jeg, midt på kateteret og blev skiftet af min lærer, som den lille baby jeg er. Alle sad og så måbende til, da hun pudrede min bagdel og tappede bleen mens hun sagde ”du bliver så fin, ja du bliver så fin min liiille buksetrold, eller skulle jeg sige bletrold”. Herefter trak hun mine bukser over bleen og knappede dem igen, så blev jeg hjulpet ned og blev bedt om at gå ned på min plads, mens hun ryddede op. Efter timen, sad jeg bare inde i klasselokalet i skam. Skoledagen løb bare forbi mine øje, jeg ænsede ikke hvad der var sket, jeg var lammet. Jeg gik hjem…… JEG SKAL ALDRIG I SKOLE IGEN!!!

29/8 2007
Kære Dagbog
Efter i går, er det heldigvis weekend. Da jegvågnede i morges var bleen som sædvanligvis våd. Min mor hjalp mig op på puslebordet og skiftede mig. Efter skiftet tog mor mig i hånden og jeg blev ført ned til morgenbordet. Jeg blev sat godt ind til bordet, fik hagesmækken på og begyndte at spise. Da jeg var mæt rejste jeg mig og gik over mod duploet. Men min far stoppede mig og førte mig tilbage på plads. Dette skete et par gange, han mente ikke at jeg var helt færdig med at spise, men jeg blev ved med at
fortælle jeg var mæt! Vi kom så meget op at skændes at jeg ikke opdaget, min mave var ved at gøre plads til mere mad. Jeg følte kun en stor prut på vej ud, jeg lod den slippe. MEN det var ikke en prut. Inden jeg viste af det, sad jeg i en meget fyldt ble, som kunne lugtes i hele huset.

Så blev jeg beordre til at sidde og spise færdig, for nu måtte der være plads. Jeg spiste det sidste, mens resterne fra sidste aftensmad, spredte sig imellem mine baller. Da jeg var færdig roste han mig.
SÅ var jeg klar til at blive skiftet. MEN DET VAR DE IKKE!!! Vi skulle åbenbart ud at handle, og de havde ikke tid til at skifte mig inden. Så jeg fik hurtigt min flyverdragt på og blev spændt fast til sædet. Hele vejen hen til indkøbscenteret, stank det i bilen.

Da vi nået frem, tog min mor pusle tasken, min hånd og gik mod informationen. Her spurgte hun hvor handikaptoilettet var og om der var et puslebord, som var stort nok til en 15 årig. De kigge bare undrene på hende indtil lugten ramte dem, så blev de klar over, hvem den 15 årige blebruger var. De anviste os hurtigt til handikaptoilettet, dog var der intet puslebord som passede, så jeg blev skiftet på gulvet. Resten af indkøbsturen forløb gnidningsfrit og da vi kom hjem stod der en pakke i indkørslen. Jeg fik ikke at vide hvad det var, for det er en overraskelse til i morgen.

Jeg tog ikke særlig notits af pakke, men skyndte mig bare ind for at lege, resten af dagen gik med leg, skift og aftensmad, inden det var nat nat.

30/8 2007
EN HØJSTOL, HVAD FANDEN SKAL JEG MED EN HØJSTOL!!! Da jeg vågende i morges og blev gjort klar til morgenmad, mindede min far mig om at de havde en overraskelse. Han fortalte at den stod ned i køkkenet og vi skulle skynde os ned og se hvad det var. Så jeg var ekstra rolig og sød på puslebordet, så det hurtigt blev overstået og jeg kunne komme afsted. Min far fik kun lige knappet sparkedragten, før jeg var nede af puslebordet og afsted. Jeg løb ned til køkkenet og DER stod DEN. En HØJSTOL………

Jeg brokkede mig højlydt! JEG ER JO IKKE ET LILLE BARN!!! Min mor stod ved siden af højstolen og var ellers klar til at hjælpe mig op i den. Hun gad ikke at høre på mit brok. Hun tog fat i min hånd og førte
mig hen til stolen, trak mig let op og placerede mig på sædet og fastspændte mig, jeg protesterede, men det nyttede ikke, min far kom til og hjalp med fastspændelsen. Jeg fik to seler over mine skulder, som gik ned til maven, her blev de sammenkoblet med to seler som gik rundt om maven og en sele som var placeret midt på kanten af sædet, så begge ben var spredt fra hinanden. Da sammenkoblingen var foretaget, strammede min mor selerne, så jeg ikke kunne flytte mig. Jeg brokkede mig stadig højlydt! Jeg vil ikke side i en højstol, jeg kan sagtens blive siddende på min plads.

Min mor var vist blevet lidt for træt af brokkeriet, så jeg fik sutten i munden og fik at vide, den skulle blive i munden, ellers ville jeg komme tidligt i seng. Jeg gjorde som hun sagde, men følte mig virkeligt magtesløs. Det hjalp ikke ligefrem på situationen, at mine tarme var begyndt at bevæge sig og de nu gav afføring fra sig, med en umiskendelig stank til følge. Jeg havde lige skidt i min nye højstol, som en lille baby, sutten var placeret godt i munden. Det var bare alt sammen for
meget, jeg kunne ikke holde tårene tilbage, det startede som en lille tårer ned af kinden, men det blev snart afløst af et helt vandfald af gråd.

Jeg husker endnu min mors opmuntrende ord ”Så så lille skat ikke græde, alt er helt i orden, mor skal nok skifte dig bag efter” I det sekund slog min hjerne klik og jeg spyttede sutten ud og udbrød

”ALT ER IKKE I ORDEN! JEG ER VOKSEN, jeg kansagtens klare mig selv, jeg behøver ikke at side i en højstol, jeg bruger ikke ble, jeg skal ikke havde en sut i munden, jeg vil ikke havde en sparkedragt på. Jeg gider ikke at lege med duplo, JEG GIDER IKKE MERE, JEG VIL VÆRE VOKSEN!!!”

Jeg havde regnet med et lige så stort udbrud fra min mor, men hun tog bare sutten for enden af min suttesnor og placerede den tilbage i min mund, agede mig på kinden og sagde ”Jeg tror vist at der er en som trænger til at blive skiftet og lagt til middagslur, for så vidt jeg kan se har du endnu engang lavet i bleen uden at vide det, i går aftes kløjes du igen i maden, så jeg måtte skifte dig fra top til tå, trods hagesmæk. For slet ikke at nævne din konstante mangel på selvkontrol, hvad angår dit temperament. Du styres kun af dine umiddelbare følelser og så snart det ikke går som du vil
have det, skal alt kastes med. Prøv en gang til, at se mig i øjnene og fortæl mig at du ikke er et lille et år barn rent mentalt?”

Jeg så hende i øjnene, mens jeg kunne mærke varmen fra mit skidt sprede sig ud i bleen og blande sig med afføringen, som efterhånden var godt mast. Jeg suttede et par gange på sutten, kiggede ned af mig selv, så hagesmækken pænt hænge hvor den plejer, så min stribede sparkedragt, som havde let adgang til skridt, men skulle ellers lynes bag på. En lynlås jeg hverken havde brugt, eller anende hvordan så ud. Jeg så hende igen i øjnene og tårerne begyndte at løbe ned a min kind. Hun havde ret…… JEG ER EN BABY. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, det var min største drøm, at få lov til at være lille igen. Nu har jeg fået alt hvad jeg ønsker, jeg bliver puslet om, jeg kan legede hele dagen og får massere af søvn. Skal slet ikke bekymrer mig om hvad der foregår i omverdenen. Men kan leve fuldstændigt bekymringsfrit. Men jeg savner, selv at skære maden ud, selv at kunne vælge tøj, kunne holde på vandet. Jeg savner at kunne tage vare på mig selv!

3/9 2007
Kære dagbog
Det er så for meget, ikke nok med at jeg ikke kan skifte min egen ble, at jeg sidder i højstol og maden bliver skåret ud for mig, nu bliver jeg også madet….

Her til aften fik vi lassange. Jeg lod mærke til at der ikke lå nogen gaffel til mig. Jeg har ikke noget imod at spise med fingrene, så jeg begyndte bare at række ud efter lassangen da den blev stillet på min tallerken, men min mor stoppede mig bestemt. Jeg så undrende på hende, hvorefter hun tog en gaffel og tog lidt af min lassagne, lagde det op til hendes mund og pustede på det, hvorefter gaflen stille blev ført hen mod min
mund.

Det vil jeg ikke være med til, jeg vil ikke mades!!! Så jeg blev sur og rakte ud efter alt hvad jeg kunne få fat i, hvilket var intet. Min mor aede mig på kinden ogbviskede ”Små børn kan slet ikke styre, at der står ting i nærheden af dem”

Jeg blev rasende og kastede mig frem og tilbage i højstolen, med uden nogen virkning, jeg brugte alle mine kræfter og blev helt smadret. Jeg kunne mærke hvordan kræfterne stille og roligt forsvandt ud af mig
jo mere jeg rokkede.

Til sidst sad jeg stille og roligt. Min mor førte igen gaflen op til min mund og jeg åbnede bare munden og tyggede. Inden jeg næsten havde tygget færdigt kom næste bølge, sådan forsatte det. Indtil jeg var stop mæt. Trætheden kom over mig, så jeg blev skiftet og lagt i seng.

5/9 2007
Kære dagbog
Jeg fik min vilje og kommer ikke i skole igen før om lang tid, men jeg havde ikke forventet dette……

Det startede med at jeg blev vækket tidligt i morges, som sædvanligt var bleen fuld og endda en lækket en lille smule. Men heldigvis er der stiklagen på min seng, så uheldet hurtigt kunne tørres væk med en klud. Jeg selv kom over på puslebordet og ligge mens der blev gjort rent. Jeg lå i min stribede onesie, med min sutteklud med peter plys på. Jeg lå og suttede på min sut med bi-motiv og mærkede pletten som var kommet på onesieen efter bleens læk. Jeg blev træt af at vente og begyndte at græde. Så både min mor og far kom løbende.

Min mor ordnede sengen, mens min far skiftede mig, lige da han tog bleen af mig og havde lagt en ny, tissede jeg, han nåde ikke at skærme med bleen, så det ramte hans bukser. Han blev en smule sur, men mindede mig blot om det ikke var min skyld fordi jeg var så lille og kunne ikke mærke hvornår jeg skulle af med det.

Efter skiftet fik jeg en ny onesie og et par smækbukser på. Herefter vraltede jeg ned til min højstol med min far i hånden. Her fik jeg min normale havregrød, jeg drillede lidt min mor ved ikke at åbne munden, når hun stak skeen hen mod mig. Hun blev mega irriteret for vi skulle
åbenbart skynde os.

Da pusletasken og andre fornødenheder var pakket og da min far var ved at give mig flyverdragt på, lugtede jeg pludseligt noget grimt. Det gjorde han også og blev voldsomt irriteret og sagde det var da også dråben, at jeg skulle skiftes nu. Jeg så på ham med et underligt blik, for jeg skulle ikke skiftes, jeg havde i hvert fald ikke mærket maven rumle. Han mærkede på min ble, mens han fandt en ny frem og jeg kunne pludselig mærke en stor klump bag på. Jeg skulle lige til at kløe mig i håret af bare forundring.

Men min far grab min hånd og lagde mig på gulvet. Han åbnede mine smækbukser ved ble-enden, det kan alt mit tøj, så jeg hurtigt kan blive skiftet uden at skulle af med alt mit tøj. Det syntes mine forældre er nemmere. Så lært af dagens våde bukser, lagde han først en ble under mig før han åbnede den brugte ble og rensede mig. Jeg faldt lidt hen, så da han var færdig, blev jeg vækket og ført ud til mit barnesæde i bilen.

Her sad jeg og fulgte med i vejens forløb, mens jeg mærkede varmen sprede sig mellem mine ben, jeg er snart så vandt til det, at jeg næsten ikke bemærker det længere. F.eks. var jeg godt i gang med at se byggemand bob, da min mor skynder sig hen til mig for at får mig op og stå. Jeg så stadig byggemand bob mens hun kommer med klud og vand, for bleen havde
åbenbart lavet et læk. Jeg bemærkede ikke engang at jeg var våd. Hvis det ikke var fordi, at min mor pludrede om hvilken lille våd baby jeg var, og hvor godt en ny ble ville føles, ville jeg ikke kunne huske det nu.

Jeg talte kants pælene - en…to…tre…fire….fire….hvad kommer nu efter fire??? Så stoppede bilen, det var ikke skolen, et supermarkedet eller mine forældres arbejde. Vi var stoppet ude foran et hus. Jeg blev taget ud af barnesædet og blev mødt af en kvinde, som jeg skulle sige pænt goddag til. Jeg turer ikke men knyttede mig ind til min mor. Hun kom helt hen til mig og tog fat i min hånd. Først fik den et lille klem og derefter fortalte hun at hendes navn var Anny.

Jeg tænkte bare ’OG? Hvad skal jeg bruge det til?’
Min mor viskede stille og roligt, giv Anny et kram. Anny holdte sine hænde ud og jeg gav hende et kram, hun klemte til mens hun mærkede på bagdelen og udbrød ”Der er vist en som kunne trænge til et skift” Så tog hun hurtig min hånd og førte mig ind i huset, herinde ventede et paradis med legetøj og film som jeg kunne boldre mig i. Men inden jeg kunne lege skulle jeg lige skiftes.

Puslebordet var lige så langt som derhjemme, men i modsætning til hjemme, havde puslebordet en kant som kunne rejses så jeg ikke faldt ned fra bordet hvis jeg trillede en lille smule. Anny kunne sit kram, så mens jeg lå og tænkte på puslebordet var hun allerede færdig med at skifte mig. Jeg kom ned og legede med alt det nye spænede legetøj.

Sådan gik formiddagen og ved middagstid blev jeg sat i en højstol, fik hagesmæk på og fik endnu en omgang havregrød, som Anny selvfølgeligt nænsomt sikrede ikke var for varm og derefter førte den op til min mund. Jeg var hurtig fuld, men skeen forsatte mod min mund, til jeg til sidst bare lod havregrøden trille ned af min hage og ned på hagesmækken, jeg var fuldstændigt mæt og det forstod Anny vist. For herefter stillede hun grøden væk og begyndte at rense mit hoved og hænder, imens hun tjekkede bleen. Det var klart for en hver, at jeg skulle skiftes. Så jeg kom hurtigt ned af højstolen
og op på puslebordet, hvor jeg fik min sparkedragt på og fik at vide det var tid til en middagslur. ”JEG SOVER ALTSLÅ IKKE TIL MIDDAG” Udbrød jeg, men Anny lagde ikke mærke til min udtale og gav mig bare sutten, mens vi gik ind mod et rum. Det var et lille rum med kun en seng. Til gængæld var det en tremmeseng.

Jeg begyndte at hyle. ”JEG SOVER IKKE I TRAMMESENG!!!” Skrige jeg, mens tårerne løb ned af min kind. Anny Stoppe op og gav mig et ordentligt kram, mens hun viskede ”Kan du nu være et stort barn og lægge dig op i sengen?” Mens hun nænsomt klappede på min ble. Efter et par minutter var tårerne væk og trætheden begyndt at melde sig, så jeg lagde mig op i sengen.

Så begyndte Anny at arbejde hårdt, hurtigt og fokuseret, og inden jeg kunne se mig om var jeg spændt fast til sengen med seler, så jeg ikke kunne rejse mig op, herefter blev kanterne på tremmesengen hævet, så det ville gøre det umuligt for mig fra at stige ud af sengen, hvis nu jeg skulle få selerne af. En alarm blev lagt ved siden af mig, mens lyset blev slukket.

Jeg lå og tænkte på hvor jeg var henne, samt hvorfor jeg ikke var i skole lige nu. Jeg lå og tænkte på, hvorfor jeg havde ble på og var fastspændt. Jeg lå og tænkte på hvordan lynlåsen på min sparkedragt så ud, og hvordan man lyner den ned. Jeg nåede aldrig til ende med mine tanker før jeg faldt i søvn.

Da jeg vågende mærkede jeg at bleen var dobbelt størrelse, og en grim lugt havde spredt sig i lokalet. Jeg prøvede at rejse mig op, men opdagede at jeg var spændt fast, jeg havde nærmest glemt det mens jeg sov. Jeg blev frustreret og frustrationen blev afløst af afmagt, min hjerne kørte rundt i de rigtige ord, at sige i denne sammenhæng, men der kom intet ud. Ikke andet
en klynken.

Heldigvis kom Anny hurtigt ind i lokalet, hun havde hørt min klynken fra alarmen. Der var ingen grund til at tjekke min ble, kanten blev bare hurtigt sænket og jeg blev løst op, og røg lige så hurtigt op på puslebordet og inden jeg havde set mig om, sad jeg og legede og havde fuldstændigt glemt den frustrerende situation.

Eftermiddagen gik med flere skift og lidt snacks. Da jeg var allermest i gang med at lege, hentede min far mig og vi skulle hjem. Jeg fik at vide at jeg skulle sige farvel til min nye dagplejemor Anny og det gik op for mig. JEG ER BEGYNDT I DAGPLEJE!!! WHAT!!! HVAD SKER DER?!?!?!

1 Synes om

Nice! Jeg håber der kommer mere :slight_smile: Måske en anden drejning hvem ved :slight_smile:

2 Synes om