Allans uheld (B,g,G,F)

Kapitel 4 - del 2

Allan og hans mor kom ud til bilen, og satte kursen hjem. ”Jeg har en overraskelse til dig når du kommer hjem” Han vidste at det ikke kunne tyde godt. Da de nåede hjem, og kom ind i huset så Allan sin ”overraskelse”.
Det var en højstol til babyer – bare meget større. Allan kunne ikke bære det, hvor langt ville de gå? Han fik besked på at sætte sig op. Han havde ingen muligheder end at gøre det. Han satte sig op, og blev spændt fast. En bakke blev klikket fast til bordet, og et glas babymad blev sat foran ham. Allan der modvilligt begyndte at spise, følte sig nu mere som en baby end nogensinde før. Madden smagte forfærdeligt – men han var tvunget til at spise det hele. Da han havde spist op, blev en sutteflaske sat foran ham.

Efter hans måltid blev Allan fulgt ind i stuen, hvor hans gamle kravlegård var blevet sat op. Den var sat i hjørnet af stuen, og fyldt med hans gamle legetøj. ”Leg nu lidt baby Allan, han satte sig ned med legede ikke. Han tænkte bare på situationen.

Som tiden gik i kravlegården, blev det kedeligere og kedeligere. Derfor begyndte Allan at pille ved legetøjet. Han var så optaget ad det, at han ikke hørte det bankede på døren. Det gik først op for ham at der var kommet besøg, da de kom ind i stuen. Allans hjerte slå i tredobbelt baglæns saltomortale da han så hvem gæsterne var. Det var Allans bedste ven, Rasmus. Han stod med et forvirret ansigtsudtryk. Ved siden af stod hans mor Kirsten. Hun stod med et barmhjertigt smil. Til sidst var der Rasmus lille bror på 3 år, Simon. Han opfattede ikke situationen.

”Allan valgte at opføre sig som en baby, så vi behandler ham som en et stykke tid” sagde Karen

”Jeg er sikker på at det er fortjent. Ham og Simon kan lege sammen!”
”God idé!”

Simon blev ført ind i kravlegården til Allan. Han begyndte straks at lege. Allan følte sig endnu mindre at have en rigtig baby i kravlegården sammen med ham. Tiden gik og pludselig skulle Allan lave stort. Han vidste der ikke var nogen grund til at spørge om at få lov til at gå på toilet. Så han begyndte at lave lort i bleen. Da de to mødre kom ind og kiggede til børnene kunne de hurtigt lugte det. De fandt frem til at Allan var beskidt, hvor Simon kun var våd. De besluttede sig for at skifte dem.

Da de blev lagt ned, og var klar til at blive skiftet, kom Rasmus ind. Han grinede ad Allan. Han fik taget bleen af. Hele hans ble område var indsmurt i lort. ”Store babyer, store svinerier” grinte Karen. Allan begyndte at græde, men fik hurtigt stukket sin sut i munden. Ikke nok med at han fik skiftet en lorteble, fulgte hans tidligere bedsteven med. Da de begge var tørret af, kunne man tydeligt se at Allans tissemand var mindre end Simons. Møderne grinte ad det, og det fik bare Allan til at græde mere. Og det var faktisk rigtig – Allans tissemand var usandsynligt lille. Han fik en ren ble på (dem med de barnlige tegninger) og et bar smækbukser.

”Allan skal have det fine tøj på, nu når vi skal ud og spise!”

Fortsættes i Kapitel 5

Kan i lide historien? Jeg kunne godt tænke nogle kommentarer! Jeg tager også i mod idéer og konstruktiv kritik!

2 Synes om