Theodors Historie (b,F,M,b,F,F,M,g)

Kapitel 2: (Værelset)

Anna fortæller Theodor, at alle de nødvendige papirer er klaret, og at han nu er officielt beboer på solsikken og efter de har fået et par glas saft mere ned, Så kommer den anden pædagog Henrik over til bordet og spørger så Theodor, om han er klar til at se sit nye værelse? Theodor siger så ”ja det er jeg men har altså lidt sommerfugle i maven, før jeg skal se værelset”, De går ned på en lang gang, hvor der er en masse døre på hver side. Henrik stopper ved den sidste dør på højre hånd, på døren er der et stort navneskilt, hvor der står Theodor med blå & rød skrift & Spiderman hænger under r´et med sit spindelvæv. Henrik spørger så om jeg er klar til at åbne døren ind til værelset? ”Jeg siger med et stort smil at det er jeg, tager fat i håndtaget & er lidt små nervøs, men jeg trykker håndtaget ned og åbner døren ind til værelset.

Døren åbnes ind til værelset & jeg holder øjnene lukket men efter et stykke tid, vælger jeg så at åbne dem igen. Da jeg kigger ind på værelset, ser jeg at der står den fedeste Spiderman seng, med matchene sengetøj og to hovedpuder som jeg kan lide det. Og så står der også et skrivebord, og på bordet står der 3 Lego bokse fra Lego city verdenen, Og der står også en Spiderman rygsæk, Henrik siger så at det er min nye skoletaske og at der er matchene madkasse og penalhus til, som ligger nede i tasken. Anna Fortæller at hun skal til at gå, da hendes taxa holder udenfor, Men hun ville lige sige pænt farvel til mig og at vi snart ses igen jo. ”jeg går over til hende og giver hende et kram og siger farvel til hende.

Henrik siger at han går tilbage til vagtværelset, han fortæller mig så, at det er der nattevagten sover og hvis jeg skulle have nogen problemer, så skal jeg bare banke på døren og nattevagten vil komme
ud og høre hvad der er galt, og han fortæller at der ligger et badeværelse lige over for mig, og at der ligger rene håndklæder & en helt ny Spiderman badekåbe til mig i skabet også derude, Jeg siger ”mange tak” Og lukker for døren og låser den. Jeg går over til vindueskammen og trækker rullegardinet ned og jeg trækker bukserne ned til fødderne, efterfølgende tager jeg mine underbukser ned og tager bleen ud af dem og lægger den på sengen og putter den under dynen. Jeg trækker mine underbukser og bukser op igen og går over til skrivebordet og sætter mig på stolen og tager den første Lego kasse frem og åbner den, og så tager jeg manualen frem og begynder at kigge i den og finder de poser frem som jeg skal bruge.

Jeg kigger på manualen og ser at det er den nye Lego politistation som jeg skal bygge nu, efter et stykke tid er politistationen næsten helt bygget færdig, Men jeg kan altså ikke få den der ble ud af hovedet som jeg fandt i skraldespanden tidligere i omklædningsrummet ved gymnastiksalen. Jeg rejser mig op fra stolen og går over imod sengen og trækker dynen væk og der ser jeg bleen ligge på sengen, jeg tager den op og begynder at undersøge den og åbner tapen på den og jeg åbner den op, Da det lige pluslig banker på døren og jeg skynder mig at kaste bleen under dynen og skynder mig at rede sengen og går over imod døren. Og jeg kigger lige en ekstra gang over imod sengen og ser om man kan se bleen under dynen, Men det kunne jeg ikke. Jeg låser døren op og åbner den, og ved døren står Christina og hun spørger om jeg har lyst til en eftermiddags snack, Jeg siger ja tak og går ud på gangen og lukker døren.

Jeg går bag Christina da vi passerer Alex´s værelse, jeg stopper op og spørger Christina om hun har spurgt Alex og hun siger ”gud det havde jeg da helt glemt” hun går over til hans dør og banker på, der er stille et stykke tid, før der er en stemme der siger ”hvem er det?” hun svarer at det er Christina og det er tid til en eftermiddags snack. Alex svarer så ”Okay jeg kommer derned om lidt” Christina svare så med okay, og vi forsætter ned af gangen, imens vi går ned af gangene, læser jeg nogen af navneskiltene, jeg nåede at læse at der stod Patricia, Lucas, Line, Ingrid & Benjamin. Vi går ind til gangen hvor man kan gå ind til de forskellige rum, Christina siger så at jeg bare kan gå ind i stuen og se tegnefilm og så vil hun komme med noget frugt og nogen hjemmebagte boller som Camilla har bagt før hun tog hjem, jeg sætter mig i sofaen og tænder for fjernsynet og slår ovre på Cartoon Network og Teen Titans er i gang, og det er en af mine yndlingsshows på CN udover Power Puff pigerne, Johnny Bravo, Kodenavn: Naboens Børn & ikke mindst Ed, Edd og Eddy.

Efter et stykke tid kommer Christina ind med et fad med lidt forskellig frugt på det, hun siger så ”jeg kommer med en friskbagt bolle om lidt”, og hun spørger så hvad jeg vil havde på bollen? Jeg siger så hvis Nutella er muligt på den ene del af bollen og smør på den anden del af den”. Hun siger ja og hun kommer med den om lidt, jeg siger mange tak og begynder at spise nogle æble & pære skiver fra fadet af. Jeg er godt fanget i teen titans, da Alex sætter sig i den anden side af sofaen og siger at han bedst kan lide Beast Boy. Jeg svarer så at jeg bedre kan lide Cyborg Eller Raven hos Teen Titans, Den knitrende lyd som jeg kunne høre fra Alex, syntes jeg at havde hørt før? minder mig lidt om dengang da min kusine var hos os og hun stadig brugte ble, jeg overvejer meget om jeg skal spørge ham, Men jeg er meget nervøs, og lige da jeg skal til at spørge ham. Kommer Christina ind med et par tallerkner med friskbagte boller på.

Bollerne er smurt med Nutella og smør på, præcis som jeg havde spurgt om. Christiana sætter sig ned i den anden sofa der står ved siden af sofabordet, og drikker sin kaffe, lige pludseligt rejser Alex sig og siger at han skal tisse, så han rejste sig op og går ud imod toilettet. ”Da han gik, hørte jeg den der lyd igen” tænker Theodor, og da Jeg kiggede på ham, syntes jeg at han gik lidt sjovt. Det lignede lidt at han havde noget på som svajede under bukserne da han gik derud af imod gangen. Jeg blev lidt mistænkelig og så tænkte jeg at jeg ville lege inspektor gadget og undersøge sagen senere. Men vender hovedet imod tv’et igen og imens jeg kiggede væk, så var der gået et show i gang. Det viste sig at være Grumme eventyr med Billy og Mandy.

Efter et stykke tid kommer Alex tilbage og jeg kigger på ham, jeg ser at han har skiftet busker, ”det syntes jeg var lidt mærkeligt, at han havde skiftet bukser efter han havde været ude og tisse & det mente jeg da ikke var helt normalt” tænkte Theodor. Så rejser Christina sig op og siger, ”Jeg går ud i køkkenet og gør klar til at forbedrede aftensmaden og dagens menu er byg selv burger med pomfritter & kyllingenuggets”. Hun går ud af stuen og over imod køkkenet, Lige pludselig hører vi en bil køre udenfor gruset, Da vinduet ud til vejen står åben. Alex siger så at nok bare er Henrik der er kommet tilbage efter at havde været ude og hente Patricia hos sin moster, hvor hun har været for at besøge sine kusiner. Vi hører hoveddøren gå op og Henrik siger lidt højt at de er tilbage, jeg ser Henrik går ud i køkkenet og siger hej, hvorefter han går over på vagtværelset og lægger bilnøglen i deres nøgleskab.

Lige pludselig kommer Henrik ind i stuen og siger davs drenge, med et lille smil ”skal jeg ikke lige rydde lidt op efter jer” og han begynder at tage tallerknerne op på bakken, hvor alt frugten lå, Han tager bakken og går ud i køkkenet med den. ”Jeg kigger på uret og ser at klokken den er 17:22 & tænker at der ikke kan gå for lang tid før der er mad, så jeg siger til Alex at jeg skal tisse og at jeg er tilbage om lidt. Så jeg går ud af stuen og ud på gangen imod det ene badeværelse, Jeg prøver at åbne døren men den er låst & efter lidt hører jeg en stemme sige ”der er altså optaget” jeg siger pænt undskyld og går ned til det andet ved mit værelse. Det vidste jeg at det ikke var optaget, Da de voksne var i køkkenet og Alex var i stuen og så tegnefilm. Jeg åbner døren og går ind på badeværelset og slår brættet op, inden jeg sætter mig og begynder at tisse og så kunne jeg mærke at jeg også skulle lave stort. Så jeg presser og mærker at det kommer ud og da jeg er helt sikker på at jeg er færdig,

Begynder jeg at tørre mig selv & skylder ud i toilettet og lukker brættet igen, Så går jeg over imod håndvasken og begynder at vaske mine hænder med sæbe, efter jeg er færdigt tørrer jeg mine hænder i håndklædet og går ovre til skabet og tænker lidt ” skal jeg åbne det eller skal jeg ikke?” jeg vælger at åbne det, jeg åbner først den venstre låge, hvor der en masse hylder med håndklæder og badekåber. Lukker den igen og vælger så at åbne den højre låge. Da jeg åbner den ser jeg 2 plastic pakker, Jeg tager den første op og kigger lidt mere på pakken, Da jeg har vendt den om et par gange & så at den var åben. Så vender jeg pakken, Så jeg kan læse hvad der står på den. Jeg læser inde i mit hoved” og der står Drynites natunderbukser (4-7 år) på plasticemballagen. Jeg tænker flere gange om jeg skal tage en ud af pakken, og tager en hurtig beslutning om bare at gøre det, og fortryder det næsten da jeg hører hvor meget det larmer, men får listet en enkelt ud, som jeg lægger ovenpå pakken, som om jeg fandt dem sådan, jeg når dog lige at føle lidt på overfladen og snuse lidt til den rene ble…

… da det banker på døren & jeg kan høre at det er Henriks stemme der siger ”der er mad nu”.

Med galoperende hjerte, og en klump i halsen, svarer jeg hurtigt okay og vælger at sætte pakken tilbage, dog med den løse ble skjult under pakken, da jeg også lige vil se hvad den anden pakke er for en, og ikke tør larme så meget mere. Jeg kigger på den anden pakke og ser at den er højere end den anden pakke, Jeg tager den ud og jeg læser på dens forside, hvor der står Libero Comfort 6,

Efter jeg havde inspiceret blepakken, ser jeg hurtigt at den ikke er åben, og jeg sætter jeg den derfor bare pænt tilbage i skabet og lukker lågen, går over imod døren og låser den op, går ud på gangen og begynder at gå ned imod køkkenet, og jeg går helt i mine egne tanker. Da jeg hører en stemme sige ”pas dog lige på hvor du går” Jeg kigger op og ser en blond pige stå lige foran mig og er i gang med at låse sin dør.

Jeg siger pænt undskyld og siger ”jeg tror vist ikke at vi har mødt hinanden”, jeg præsenterer mig selv som Theodor og jeg siger at jeg er ny her og er lige flyttet ind her. Den blonde pige præsenterer sig selv og siger at hun hedder Patricia, og hun spørger så om vi skal følges ned til spisestuen og jeg vælger at sige pænt ja tak. Og hun siger okay og vi begynder at gå ned af gangen imod køkkenet og spisestuen, vi træder ind af dørkammen og ser straks at Alex & Henrik sidder ved bordet og der er dækket pænt op. Vi finder 2 trip trap stole ved siden af hinanden og sætter os ned. Henrik siger så at Christina lige er ude i køkkenet og lave noget saftevand til maden. Patricia spørger så om der er noget ost og bacon til burgerne, Henrik svarer med at det havde han da helt glemt og rejser sig op for at gå ud i køkkenet. Så kommer Christina ind af dørkammen og siger ”så er der saftevand, så meget som man nu kan drikke og tilføjer at man også skal huske at spise noget” Hun sætter sig ned på en stol ved siden af Patricia, Henrik kommer tilbage med osten og baconen som kan lugtes i hele spisestuen.

Han sætter det ned og vi siger så at vi kan begynde at tage for os, vi begynder at tage nogen burgerboller først og så bøffer og ikke mindst baconen, Christina spørger så, om jeg ikke vil havde noget salat til burgeren, og jeg svarer jo tak og hun rækker mig iceberg salaten og jeg tager et par skiver af den og putter det i burgeren og så kommer jeg i tanke om at min burger mangler ketchup i, Så jeg rækker ud efter flasken samtidig med Patricia og jeg får taget fat i hendes hånd, i stedet for ketchup flasken. Jeg sagde pænt undskyld til hende og lader hende bruge ketchuppen først, da jeg tog min hånd tilbage, syntes jeg at høre et lille fnis, komme ud af hendes mund og jeg lader som ingenting, da hun er færdig med flasken, rækker hun mig den og jeg åbner for låget og begynder at putte ketchup på min salat og sætter flasken tilbage på bordet, burgeren bliver lukket sammen og jeg begynder at spise den med hænderne.

7 Synes om

Kapitel 3 (Disney sjov)

Vi får spist alle burgerne og drukket en masse saftevand, og så siger vi tak for mad til Christina og Henrik, jeg vælger så at kigge på uret og ser at klokken er 18:40, Så spørger jeg Christina om vi kan se Disney sjov i aften, Christina svarer så ”Det kan vi da, men så vil jeg vælge snacks til showet” Patricia spørger så om vi kan få sodavand til Disney sjov? Henrik svarer så ”selvfølgelig kan vi da det, hvad for en slags vil I så havde? Alex svarer at han gerne vil havde faxe kondi, mens Patricia & jeg svarer at vi gerne ville have Coca Cola. Henrik siger okay. Så siger han til Christina, at han lige kører ned i Netto og henter sodavandene og hun kan skrive de snacks til ham, som de skal bruge til showet og så køber han dem dernede, Så går han ind på vagtværelset og åbner for nøgleskabet, hvor han tager bilnøglen og lukker for skabet igen og går over til deres pengeskab og trykker koden ind, åbner skabet og finder deres købekort og lukker pengeskabet igen.

Han går ud af vagtværelset, lukker døren igen og går ud til Christina for at sige han kører nu og er tilbage om ca. 20-25 minutters tid. Christina svarer med et okay og Henrik går ud af køkkenet, og ud imod gangen og hoveddøren, Vi hører døren åbne & lukke, og Christina kommer ind i spisestuen og spørger, om vi ikke vil være søde, at hjælpe med at tage af bordet, Vi siger alle 3 at det vil vi gerne og begynder at tage af bordet, Jeg tager fadet hvor bøfferne var på, og Alex tager den tomme brødkurv og putter remouladen, burger dressingen, og ketchuppenen op i kurven og tager det ud i køkkenet og da jeg kommer tilbage fra køkkenet og skal til at fjerne de sidste tallerkner, Ser jeg i min øjenkrog at Patricia smug-spiser det sidste bacon, så jeg siger til hende lidt drilsk, at man altså skal dele med de andre, hun kommer så over til mig, med det sidste stykke bacon og siger at jeg skal åbne munden.

Så det gør jeg og hun putter det i min mund som jeg lukker igen, og straks mærker at mine smagsløg slår ud, og jeg siger tak til Patricia, imens jeg nu er i gang med at tygge, og da jeg er ved at have tygget af, siger hun at det altså ikke er pænt, at tale imens man har mad i munden. Jeg griner og siger at det er da også sandt og jeg får synket det sidste bacon ned, Patricia tager nu det tomme fad, hvor der engang var ost og bacon på, og går ud i køkkenet med det, jeg tager vores brugte glas ind i stuen og tænder for tv’et og skifter det over på DR1, jeg kigger på uret og klokken er blevet 18:50, så der er stadig 10 minutter til Disney sjov, jeg går ud i køkkenet og spørger Christina, om der er mere vi skal hjælpe med. Hun svarer så at vi bare kan gå ind i stuen, Så det gør vi og sætter os i sofaerne, imens Christina finder nogle skåle frem, igen hører vi bilen komme kørerne på gruset udenfor, og efter et stykke tid hører vi hoveddøren gå op og Henrik kommer ind ude fra gangen og går ud i køkkenet med 2 fyldte plastikposer med sodavand, snacks og andre ting som der er blevet indkøbt til huset.

Christina går i gang med at lave popcorn, og Henrik kommer ind i stuen med sodavandene, og tager Faxe Kondien op, og begynder at hælde op til Alex, som siger tak, og herefter tager han colaflasken og begynder at hælde op til Patricia, som også takker og han begynder at hælde op til mig bagefter. Jeg holder en lille kunstpause og siger så ”Henrik” og holder endnu en pause inden jeg så siger tak for at hente sodavand med et smil, da han er færdig med at hælde cola op, går han over og sætter sig ned ved Alex i den anden sofa, og siger “Selv tak, vi kan da ikke se Disney Show uden snacks & sodavand”.

Efter et par minutter kommer Christina ind med 2 skåle, fyldte med popcorn og hun sætter skålene ned på sofabordet, og siger ”jeg kommer tilbage om lidt” og går ud i køkkenet igen og efter et stykke tid kommer hun tilbage med 2 skåle mere, i den ene skål var der matador mix og i den anden skål var der click mix i. Hun sætter skålene ned på sofabordet og går ud i køkkenet, men stopper i dørkammen og spørger Henrik om han vil havde en kop kaffe, Han siger ”jo tak og gerne 2 tsk. sukker og en lille smule mælk i også” Christina går ud i køkkenet igen, Så siger Alex højt at Disney Sjov er ved at gå i gang.

Og efter et stykke tid, kommer Christina listende ind, med 2 kopper kaffe til Henrik og hende selv, hun går over til Henrik og giver ham hans kaffe, og sætter sig så ovre i en af lænestolene, og begynder straks at drikke sin kaffe og kigger med på showet. efter det første show er færdig, rejser Patricia sig op og går over imod døråbningen og går ud på gangen, og videre imod badeværelset. Jeg vælger ikke at følge efter hende, da jeg ikke tror på at det er hendes bleer der lå i skabet. Jeg tænker ”de bleer kan hun da ikke passe, og de er da alt for små til hende” Så jeg vælger at kigge tilbage på tv’et og tænker ikke mere over det, Lige pludselig rejser Christina sig op fra lænestolen og går ud imod badeværelset, dét bliver jeg lidt mistænkelig over, og skal til at gå ud og undersøge det, Da Christina kommer tilbage og tænker nu, at hun bare var nede i vaskekælderen og putte tøj i tørretumbleren.

Efter et stykke tid kommer Patricia tilbage og sætter sig i sofaen ved siden af mig, så jeg hvisker til hende, og spørger “hvad skulle du?” hun hvisker tilbage “jeg skulle bare lige ned og ordne noget på mit værelse”, og hun hvisker tilbage, “hvorfor spørger du” Jeg svarer at jeg bare er nysgerrig” og hun hvisker tilbage “okay” og jeg vælger at kigge tilbage på tv´et og ser videre på showet sammen med de andre. Efter at Bubbi Bjørnene var færdige i tv’et, Så siger Christina ”Det var det sidste show for i aften, og det er vist sengetid for Alex & Theodor”

Jeg spørger ”Hvad med Patricia? Christina Svarer at ”Patricia er lidt ældre end jer to og hendes sengetid er lidt anderledes end jeres” Jeg svarer med at det er snyd. Christina svarer med ”Bare rolig, når i bliver ældre får i også lov til at være længere oppe” Jeg siger okay og går over til Patricia og spørger hende om det er okay at jeg giver hende et kram?, Hun svarer ”Det er da helt okay” så jeg læner mig ind imod hende og krammer hende og hun krammer tilbage, Da vi er færdig med at kramme, går jeg over til Henrik og siger godnat og går ud imod gangen, og videre imod badeværelset.

Jeg åbner døren derind og træder ind på badeværelset, lukker døren og går over imod toilettet, da jeg stopper op og husker at jeg ikke har fået låst døren, så jeg går tilbage til døren igen og låser den, og går nu over til skabet, og skal til at åbne det forsigtigt, da det banker på… Jeg spørger så hvem det er, og kan nu høre at det er Christinas stemme ”har du fået en tandbørste endnu” og jeg svarer at sådan en har jeg ikke fået. Så siger hun okay, og at hun er tilbage lige om lidt, og går tilbage på vagtværelset for at finder en til mig, så jeg skynder mig at låse døren op igen, og går over til toilettet, hvor jeg slår det øverste bræt op og sætter mig ned og begynder at tisse af, da det banker på døren & jeg hører Christinas stemme igen ”må jeg komme ind?” og jeg svarer “ja, det måtte du gerne”, giv mig lige et øjeblik.

        


        

Jeg skynder mig at tage bukserne på igen, og skyller ud i toilettet, inden jeg slår brættet ned og går over til håndvasken, hvor jeg begynder at vaske mine hænder, da jeg i spejlet ser at døren går op. Og Christina kommer ind på badeværelset og siger hun har en tandbørste med til mig og hun går over til mig ved håndvasken og giver mig tandbørsten. Jeg tager imod den og pakker den op, og der ser jeg at det er en Spiderman tandbørste, jeg siger mange tak til Christina og hun svarer mig ”Det er ikke mig du skal sige tak til, men Henrik fordi han købte den da han var nede og handle ind til Disney sjov, og han ringede til mig og spurgte mig om vi havde flere tandbørster i skuffen og jeg gik ind på vagt værelset og kiggede, og vi havde ikke flere, så det sagde jeg til ham og han sagde, at han havde fundet den perfekte til dig”.
Jeg fortæller Christina at der ikke er mere tandpasta ved vasken og hun svarer ”prøv at kigge i toiletskabet” og jeg svarer okay, og åbner skabet, kigger lidt, men jeg kan ikke se noget tandpasta i skabet, Christina går nu selv over til skabet og åbner højre låge, men der er kun håndklæder og badekåber, så hun lukker lågen igen, og åbner den venstre låge, og starter med at kigge på de øverste hylder. Jeg går over til skabet og lader som jeg vil hjælpe med at kigge efter tandpastaen, men i virkeligheden kigger jeg, om der er flere ble pakker i skabet, Og der ser jeg 2 pakker libero comfort 6 der står ved siden af hinanden og ovenpå dem, ligger der et andet mærke bleer som jeg ikke har set før, så jeg læser på plastikemballagen at der står pampers baby dry 8, og jeg kan se at pakken er åben.

Efter at vi har kigget i skabet i et stykke tid, finder Christina en lille opbevaringsboks og hun tager den ud af skabet og kigger i den, hvor hun finder en tube tandpasta, og sætter boksen tilbage i skabet og lukker skabet igen, hun giver mig tuben og siger hvis der er mere, så er hun nede ved det andet badeværelse og hjælpe Alex med at børste sine tænder og går ud af badeværelset, hun lukker døren igen på vej ud og begynder at gå ned imod alex, Så går jeg over og låser døren igen, og går tilbage til håndvasken og tager tandbørsten og putter tandpasta på den, og begynder at børste mine tænder, da jeg er færdig efter at havde børstet dem i 2 minutter, som min farmor altid sagde.

Så skylder jeg tandbørsten og putter den i min lomme og går over imod døren, men stopper lige ved skabet, og åbner venstre låge og tænker flere gange på, om jeg skal tage en ud af pakken, men ender med at sige til mig selv, at det er tid til at gøre det, så jeg går over til blepakken, og tager en ud af pakken, og tænker slet ikke på hvor meget det larmer. Jeg skynder mig at putte den ned i underbukserne, og tænker at folk nok ikke lægger mærke til, at der mangler en i pakken og jeg lukker lågen igen og går over til døren.

Forsigtigt låser jeg døren op igen og går ud af døren og lukker den igen og jeg kigger ind til stuen og siger tak til Henrik for tandbørsten og han siger ”velbekommen kiddo og sov godt” jeg siger tak og siger godnat til Patricia og hun siger ”godnat & sov godt til mig”, jeg siger mange tak, Og går ud på gangen igen, og ned imod mit værelse, men på vejen derned går jeg forbi Alexs værelse og ser at døren står åben, og jeg kan høre Christinas stemme” så må du sove godt og hvis bleen skulle lække, så skal du bare komme ned på vagtværelset og banke på, så jeg kan hjælpe dig med at blive skifet til en tør ble” Så hører jeg at Christina går over imod hans dør og stopper op ved døren, imens hun har fat i håndtaget og imens hun lukker døren, siger hun godnat til Alex, samtidigt med jeg pænt går forbi hende og også stopper ved Alexs dør og siger godnat og han svarer ”godnat Theodor og sov godt”. Jeg siger mange tak og går tilbage til mit eget værelse og lukker døren hurtigt, jeg skynder mig at tage bleen ud af mine underbusker og putter den under madressen, så den ikke bliver fundet.

Jeg når lige at tage mit tøj af, da det banker på døren og jeg spørger ”Hvem er det?”, jeg hører Christinas stemme ”Det er bare mig og jeg har en lille indflytter gave, som vi glemte at give til dig til aftensmaden. Må jeg komme ind spørger hun?” Jeg siger at det må hun gerne og hun åbner døren, og kommer ind. Jeg ser at hun har begge hænder på ryggen og hun siger ”Hvad for en hånd vil du have?” Jeg svarer venstre hånd og hun siger ”Okay” og i venstre hånd holder hun et nyt sæt nattøj med Spiderman på og jeg spørger ”er det virkelig til mig?” Og hun svarer ”Ja det er virkelig til dig”, og hun giver et lille smil til mig og giver mig det i hånden, Og jeg holder det bare i hånden i et stykke tid og hun spørger mig om jeg ikke skal prøve det?.

Og jeg svarer ”Selvfølgelig skal jeg da det” og sætter mig på sengen og tager natbukserne frem og begynder at tage dem på og jeg får dem på og efter er det nattrøjens tur og den fik jeg lidt problemer med. Så jeg spørger Christina om hun vil hjælpe mig og hun svarer ”Naturligvis vil jeg hjælpe dig” og hun siger at vi først tager hovedet og vi får hovedet igemmen nattrøjen og efter var det så venstre arms tur og så var det højre arms tur.

Og til sidst siger hun ”wupti”, og så trække hun trøjen ned over maven, og spørger mig om jeg skal puttes som de andre, og jeg siger nej tak, men lægger mig bare ned på sengen oven på dynen, da jeg kom i tanken om at den anden ble lå et sted under dynen, og den skulle hun ikke se! Det ville blive alt for pinligt fra min side af, og hun siger heldigvis okay, og så er vi da også klar til at skulle sove, og hun bukker sig ned og giver mig en godnatkrammer og rejser sig op igen, og går over til natlampen og tænder den, og siger at jeg bare kan slukke den når jeg er klar til at sove. Jeg svarer ”okay, tak”, og hun går over til døren og slukker for loftlampen og siger ”Godnat & sov godt”, og jeg svarer ”ja godnat og sov godt”, hun siger vi ses i morgen og lukker døren ind til mig.

Jeg venter ca. 5 minutters tid med at rejse mig fra sengen og gå over for at låse døren, da jeg føler at tiden er gået og jeg tænker at kysten er klar, rejser jeg mig op fra sengen af og lister over imod døren og låser den helt forsigtigt og lister tilbage til sengen og fjerner dynen fra sengen, og der ligger de bleen fra i formiddags og den nye, Jeg tænkte ”det var da meget heldigt at jeg sagde nej til putningen, for ellers havde hun set bleerne ligge der under dynen”, jeg tager bleen fra i formiddags, man kan høre tapens lim der slipper lidt efter lidt, imens jeg åbner bleen stille og roligt. Da jeg har fået åbnet bleen forsigtigt, lægger jeg den på sengen. Jeg sætter mig på sengekanten og starter med at trække mine natbukser ned til føderne og tager dem så helt af og kaster dem ned på jorden, derefter tager jeg mine underbukser af og kaster dem ned til natbukserne, så jeg nu intet undertøj har på, jeg sætter mig op i sengen og trækker bleen over til mig og vender mig så jeg ligger normalt på sengen og løfter numsen lidt og lægger bleen under min numse og lægger mig ned igen.

Jeg tager fat i fronten af bleen, med min venstre hånd og folder den op, så den nu dækker mit skridt. Med højre hånd, tager jeg fat i højre tape, og sætter den fast på bleen, og sådan fortsætter jeg med at skifte hænder, til jeg har fået sat bleen forsigtigt på, jeg rejser mig op fra sengen, og går over imod døren, hvor jeg ved, at der hænger et spejl, jeg lægger tydeligt mærke til at jeg næsten ikke kan lukke benene sammen, imens jeg går, og da jeg er ovre ved døren, tænder jeg for loftlampen, så jeg kan se lidt bedre. Det er jeg da sluppet meget godt af med, synes jeg og slukker for loftlampen igen, da jeg går tilbage til sengen, tænker jeg ”hvis der er nogen der havde set hvordan jeg går, Så ville de da helt sikkert sige at jeg havde ble på”, jeg går tilbage til sengen, og tager dynen op fra gulvet af og kaster den op på sengen og tager mine natbukser på igen, lægger mig ned og prøver så at sove.

Jeg hører en bil starte og kan høre at motoren er i gang i et stykke tid, og lidt efter kan man høre at bilen kører på gruset og videre ud på vejen hvor lyden bliver mindre og mindre, indtil bilen er væk, Jeg tænker ”skal jeg gå ned til Christina på vagtværelset og sige at jeg ikke kan sove fordi jeg har hjemve?” Det vælger jeg at gøre og tager derfor dynen af og rejser mig fra sengen for at gå over imod døren og åbne den stille og roligt, jeg går ud på gangen og går ned af den, Da jeg er gået et lille stykke kommer jeg helt i tanke om bleen som jeg har på under natbukserne Jeg tænker meget over det ”opdager hun den mon og hvad hvis hun gør og hvad siger hun til det?” Jeg tager et valg og går ned imod vagtværelset og banker stille og roligt på. Efter et stykke tid hører jeg Christinas Stemme ”Det var da godt nok hurtigt Alex at din ble lækkede, jeg kommer ud om lidt” Jeg svarer at det er Theodor der står herude og ikke Alex. Så hører jeg Christinas stemme ”Det beklager jeg Theodor, jeg skal lige havde tøj på” Jeg tænker flere gange om jeg virkeligt hørte de ord, som hun sagde eller om jeg bare drømte, jeg synes bestemt hun sagde ”Det var da godt nok hurtigt Alex at din ble lækkede”.

Jeg står lidt væk fra døren da den åbner og Christina kommer ud i sit nattøj og spørger mig hvad der er galt, jeg svarer hende at jeg har hjemve, og jeg kan ikke sove og hun svarer så, åhh nej lille pus, det kan vi da ikke have og hun spørger mig så, om hun skal læse en godnat historie for mig, og jeg siger ja meget gerne og hun går tilbage på værelset og finder en bog der hedder ”Historien om den lille lyserøde drage”, og kommer tilbage til dørkammen og lukker døren og låser den, så spørger hun om jeg er klar til at gå ned af gangen, og jeg siger ja og hun siger okay og spørger så om jeg har lyst til at gå foran? Og jeg siger ”nervøst” okay og går ned af gangen og tænker ”mon hun kan se ble kanten eller den anderledes gang jeg går med, altså den lidt vraltende gang?” Lige pludseligt siger Christina ”stop stop lille pus, du er da ved at gå for langt”.

Jeg siger til hende ”hovsa jeg gik vist lidt i mine egne tanker” så siger hun ”ja det gjorde du vidst, men nu er vi ved din dør, så lad os gå ind til sengen”, så går jeg ind af døren og over imod sengen og sætter mig ned på sengen, imens hun lukker døren & kommer over til sengen, hun sætter sig ned på gulvet på knæene og spørger om jeg vil svøbes ind? Og jeg spørger hvad hun mener med det?, og hun fortæller at jeg pakker dig ind i dynen som et pølse horn, og til det siger jeg, at jeg synes det lyder meget sjovt, så lad os gøre det, hvortil hun så siger okay, og at jeg skal lægge mig ned med armene over hovedet på hovedpuden, og jeg gør som hun siger og løfter armene, hun starter med at pakke mig ind nede ved føderne og fortsætter så op imod min mave og hun pakker mig forsigtigt ind, og da hun er blevet færdig. Grinner hun lidt og siger ”Så skal du kun havde 15-20 minutter i ovnen, på 180 grader, og så er der pølsehorn” og det kan jeg ikke lade vær med at grinne af. Hun tager stolen der står ved skrivebordet og sætter den ved siden af sengen og sætter sig ned, og siger at jeg skal lukke øjnene og slappe helt af og bare lytte til hendes stemme… hun begynder at læse:

Der var engang en lille drage,
der var slet ikke nogen af de andre drageunger,
der ville lege med den fordi den ikke var grøn, den var lyserød.
Den lille lyserøde drage spurgte grædende til sin mor:
“Mor, hvorfor er jeg lyserød, der er ingen der vil lege med mig.”

Og mine øjne bliver tungere og tungere, og hun bliver ved med at læse:

Til det svarede dens mor:
“Jeg ved det ikke min ven, men drag ud i verdenen,
så er jeg sikker på, at du finder svaret.”

Og efter hun havde læst lidt kigger hun igen til mig og kan se at jeg sover, og hun tænker ”den virker hver gang, den her bog” hun sætter stolen tilbage til skrivebordet og putter en lille sedel ind i bogen, så man kan se hvor man er nået til, Da hun har gjort det, lukker hun den forsigtigt og lægger den på skrivebordet og går forsigtigt over imod døren.

Inden hun går ud af døren, kigger hun en sidste gang på mig og tænker ”hvor ser han sød ud”, hvorefter hun går ud og lukker døren, og går ned af gangen, imod vagtværeslet og låser døren, for at gå ind og skrive lidt videre på sine aftenrapporter, inden hun går på toilettet og børster sine tænder, og går tilbage til sengen hvor hun tager tøjet af og lægger sig til at sove igen.

Så hun mon bleen og hvad tænker hun?

Hvis du vil vide mere, så smid et :heart: hjerte, for at vise at i gerne vil have at der kommer flere afsnit og sig da gerne hvad i mener om historien indtil videre :smiley:

Fortsæt til Kapitel 4

15 Synes om

Rigtig god og meget sød historie.

1 Synes om

Hjerte smidt! Og jeg er generelt rigtigt glad for historier med omsorg, og også denne her! Glæder mig til at se udviklingen.

4 Synes om

Det skal der skam nok, jeg har jo en masse fritid lige for tiden :slight_smile:

4 Synes om

Kapitel 4 (Mareridtet)

Da det bliver morgen, vågner Theodor uden helt at vide hvorfor, men tænker at han nok bare er sulten, og smider derfor dynen af sig, og bevæger sig hen til døren og ud mod gangen, han hører stemmer og går derfor mod stuen hvor de alle sammen sidder og spiser morgenmad, til at starte med opdager de ham ikke, man idet han skal til at sætte sig, bliver han spurgt “Hvor er dine natbukser henne, og hvorfor har du en våd ble på?”, inden han kan nå at svare, siger Christina at det jo må være fordi han ønsker at blive behandlet som en baby, og kommer derfor hen og løfter ham op i en højstol, og giver ham en stor og tung hagesmæk på, en hagesmæk der omfavner ham og nærmest forhindrer ham i at bruge armene, han prøver at vride sig fri, men bliver bare mere og mere træt og giver op, men ligesom han tror det ikke kan blive værre, kommer Christina hen med et viskestykke over skulderen og en ske i den ene hånd, samt flere små glas i den anden, fordi han er træt, går det ikke rigtigt op for ham at han nu skal mades.

Men han bliver hurtigt overrasket, da Christina sætter sig ned på en stol ved siden af ham, uden at kunne forstå hvorfor, åbner han straks munden nærmest for at sige “giv mig mad”, dog uden at der kommer nogen ord ud. Glas efter glas bliver tømt, og han bliver hurtigt mæt og kan ikke længere holde al maden inde i munden. Christina roser ham og tager hagesmækken af ham efter at have tørt ham om munden med viskestykket, hvorefter hun tager ham op, og bærer ham ud på det nærmeste toilet, imens hun snakker til ham og siger vi hellere må give dig en tør ble på, så du er klar til lege med de andre børn.

Ude på badeværelset tager hun den våde ble af ham, vasker ham og smører hans hud ind i noget olie, og masserer det blidt ind, imens han bliver mere og mere vågen, for til sidst at spørge ham hvilken ble han synes de skal give ham på, han prøver at svare, men han har selv svært ved at forstå de lyde, der kommer ud af munden på ham, og fægter febrilsk med armene for at pege over på døren, for på en eller anden måde at sige at han ikke vil have nogen ble på, men ender blot med at blive misforstået, fordi Christina tolker hans armbevægelser som om hun står foran en lille ballerina baby, og derfor finder en lilla pige pull up frem og giver ham den på, til slut løfter hun ham op og siger at de så også hellere må finde noget ballerina tøj frem til ham, og bærer ham ud på gangen.

Da de kommer ind på hans værelse ser han at sengen er blevet redt og at der er kommer noget Disney Princes sengetøj på, med den sidste smule energi han har tilbage, begynder han at sparke med benene og ryste alt hvad han kan med hovedet, han begynder simpelthen at gå i panik, lige indtil han vågner med en galoperende hjertebanken og indser at han må have haft sit første mareridt siden han flyttede ind, hans dyne ligger på gulvet og hovedpuden er våd, men det er hverken sved eller tis, så han må have savlet på puden i søvne, hurtigt vender han puden om for at skjule pletten, og går om på den anden side af sengen for at samle sin dyne op, da han jo bruger dynen til at gemme de bleer han har taget. Idet han skal til at lægge dynen op på sengen, banker det på døren og han hører Christinas stemme sige:

”Godmorgen Theodor, må jeg komme ind?” Jeg går over til døren og kigger i spejlet og ser at jeg i nattens løb har fået sparket natbukserne af og at jeg står i en rigtig våd ble. Jeg skynder mig at vikle dynen omkring mig, så hun ikke opdager den våde ble, og jeg svarer ”2 sekunder” og skynder mig at finde den anden ble som stadig ligger på madrassen, og går over med den til skabet, hvor jeg hurtigt åbner den højre låge og gemmer bleen under et par bukser og lukker lågen igen, så går jeg over til sengen igen og tager mine natbukser op, og tager dem under dynen imens jeg lægger mig på sengen igen. Jeg siger nu til Christina at hun nu godt må komme ind, Hun låser så døren op, trækker ned i håndtaget og åbner døren ind til værelset og siger endnu en gang ”godmorgen Theodor, har du sovet god?” hvortil jeg svarer at jeg har sovet okay, men at jeg godt kunne havde sovet bedre.

Christina prøver straks at udvise omsorg og beroliger mig ved at sige ”det kan jeg godt forstå, det kan altid være svært at sove nye steder, især de første par nætter, og skal vi så til at få dig i tøjet?” Jeg svarer at jeg gerne lige vil vågne og bagefter tage et hurtigt bad, inden morgenmaden, Christina siger ”Okay, men lad os lige få noget lys ind på værelset, så du ikke falder i søvn igen” og hiver rullegardinerne op og går hen til mig og spørger om han kan lide æg og bacon, Jeg svarer med et stort smil ”hvem kan ikke lide bacon & æg” Christina går over til skabet og spørger ”skal jeg ikke lægge noget tøj ud til dig?” Jeg svarer hurtigt og mere eller mindre impulsivt ”nej tak, det vil jeg gerne selv gøre” Okay siger hun og går over til døren, åbner den og siger at der er morgenmad i køkkenet når du er klar. Hun lukker døren efter sig, og går ned imod køkkenet igen, ”det var fandme tæt på” Tænker jeg og trækker dynen af, så den våde ble kommer til syne igen, nu ligger jeg med meget store overvejelser og spekulerede på hvor og hvad jeg skal gøre, med den våde ble.

Efter nogle minutter, rejser jeg mig igen fra sengen, smider natbukserne på madrassen, for at gå over til skabet, hvor jeg åbner den venstre låge og tager min Spiderman badekåbe frem, lukker lågen igen, og går tilbage til sengen, hvor jeg tager natblusen af og igen tager badekåben i hånden, på bare fødder går jeg over til bordet og tager min tandbørste, som jeg putter ned i min lommen på badekåben og går over til spejlet, her ser jeg mig selv stå næsten helt nøgen, kun iført i en rigtig våd ble, som snart ikke kan holde mere og vælger så at tage badekåben på. Jeg åbner diskret døren og kigger ud for at se om der er nogen ude på gangen. Det er der heldigvis ikke og jeg går over til badeværelsets dør, åbner den og træder ind igennem dørkammen og lukker døren igen, jeg går direkte over til toiletskabet og åbner det, tager tandpastaen ud af skabet og lukker det igen, tandbørsten bliver taget op af lommen, og jeg holder den oppe imens jeg åbner tandpastatuben og begynder at putte en smule på børstehovedet, hvorefter jeg selvfølgeligt begynder at børste tænderne godt og grundigt som farmor altid sagde og efter 2 minutters tid, stopper jeg med at børste tænderne og skylder tandbørsten grundigt under det rindende vand fra vandhanen og slukker for vandet, jeg lægger tandbørsten på kanten af håndvasken, så den kan tørre og dryppe lidt af.

Jeg går nu over til brusekabinen, åbner døren og tager badekåben af og hænger den på et af knagerne på knagerækken, hvor mit Spiderman håndklæde også hænger. og jeg skal lige til at træde ind i brusekabinen, da jeg kommer i tanke om, at jeg stadig har den våde ble på, jeg tænker ”den kan jeg jo ikke havde på i badet, den må jeg hellere se at få af”. Jeg tager nu først fat i den venstre tape, og trækker stille ud ad, imens man kan høre tapens lim der slipper lidt efter lidt, og tager herefter fat i den højre tape, og med et dunk ryger bleen ned på badeværelset gulvet. Jeg skynder mig at samle den op, ruller den sammen og lægger den igen på gulvet. Jeg går nu ind i brusekabinen, hvor jeg stiller på vandtemperaturen på blandingsbatteriet og lukker dørene, (så der ikke kommer vand ud på gulvet) og tænder for vandet og begynder at vaske mig alle de forskellige steder.

Jeg hører at døren går op og hører Patricias stemme ”Godmorgen Theodor, jeg skal bare lige hente noget i skabet og det tager kun 2 sekunder”, og så hører jeg skabets låge blive åbnet, jeg skruer ned for vandet, så det lyder som at jeg skal til at putte shampoo i håret og kan nu høre lyden af plastikemballage der bliver åbnet, og lågen der blive lukket igen, hun siger vi ses ved bordet og lukker hurtigt døren igen. Jeg finder shampooen frem og putter en klat shampoo på størrelse med en femkrone i hånden, og begynder at fordele det i hele håret, og bruger mine fingre til at få shampooen masseret godt ned i hovedbunden og lader det side et stykke tid, før jeg begynder at skylle det ud. Efter et stykke tid begynder jeg at skylle shampooen ud af håret og begynder at vaske resten af kroppen med sæbe og lader vandet køre lidt mere, inden jeg slukker for det og åbner for kabinedørene, jeg tager mit håndklæde og begynder at tørre mig selv over alt på kroppen, og går ud af kabinen og lægger håndklædet på gulvet, jeg går så over til bleen og tænker nu på om Patricia mon så den, jeg tager den op fra gulvet og går over med den til skraldespanden, som viser sig at være en blespand.

Jeg åbner spanden, smider bleen derned og lukker den igen, jeg går med det samme over til skabet, og overvejer meget, om jeg skal åbne den venstre låge og se hvad der ellers ligger af bleer. Efter lang tids tænkning vælger jeg at åbne lågen og kigger ind og ser de 2 ble pakker som jeg så i går aftens, og jeg kan se at der står en anden pakke bag pampers-pakken og nysgerrig som jeg nu er, vælger jeg at tage pakken ud af skabet og sætter den ned på gulvet og kigger på den ny opdagede pakke og læser ”Huggies pull ups Training pants” jeg vælger at tage pakken med over på kommoden ved håndvasken, hvor jeg sætter den ned, jeg kan se at plastikemballagen er brudt og at pakken er åben, jeg tager 3 bleer ud af pakken og lægger dem ved siden af.

Jeg tager den ene ble op og føler lidt på overfladen og åbner den, så jeg bedre kan se hvordan den ser ud og jeg snuser lidt til bleen, jeg vælger så at tage den ene i hånden og går over til min badekåbe og putter bleen i dens ene lomme, og går tilbage til blepakken, og putter de 2 andre bleer ind i emballagen igen og tager den op fra kommoden, sætter den på plads i skabet, og putter også lige jeg pampers bleerne foran den igen og lukker for lågen, jeg går over til min badekåbe, og tager den af knagen og tager den på og binder dens reb omkring kåben så den ikke går op. Så går jeg over og samler håndklædet op fra gulvet og hænger det op der, hvor badekåben hang før, jeg går over til døren og skal lige til at låse døren op, da jeg indser jeg at jeg jo slet ikke havde låst døren og tænker nu igen på at Patricia var gået lige ind på badeværelset og muligvis har spottet den våde ble som bare lå på gulvet.

Jeg åbner døren og går ud på gangen og over imod mit værelse, jeg åbner min dør og går ind og lukker døren igen og husker at låser den ”det må ikke ske igen” tænker jeg og går over til skabet og finder noget tøj frem og da jeg når til underbukserne, overvejede jeg om jeg skulle tage pull up på og så lade vær med at tage underbukser på. Men jeg vælger at tage et par Spiderman ud og kaster dem over på sengen og tager badekåben af og hænger den op på lågen, jeg tager bleen op af lommen, lukker lågen på klem, og går over til sengen, og sætter mig ned, jeg tager bleen og åbner den, og tænker meget på, om jeg skal tage den på, men vælger at gøre det til sidst, først putter jeg den ene fod og så den anden fod i gemmen bleen og trækker den stille og rolig op, indtil den ikke kan trækkes mere op, så går jeg over til spejlet på døren og kigger på mig selv iført en ble med lynet McQueen på.

Jeg vender mig om, for at se om jeg kan se hvordan det ser ud bagfra, men det er meget svært at se det og vende mig på den rigtige måde, så jeg stopper og går over til sengen, hvor jeg tager mine Spiderman underbukser på ud over bleen, og tager så mine bukser på, efterfulgt af min T-shirt, og går over til skrivebordet, hvor jeg trækker skuffen ud og finder min kam som jeg tager i hånden og lukker skuffen igen, går over til spejlet og begynder at sætte mit hår. I spejlet ser jeg at lynet McQueen også er på den t-shirt som jeg havde valgt og at den matcher den pull up som jeg har på, går så tilbage til skrivebordet og lægger kammen på bordet, jeg går over til døren, låser den op og går ud på gangen og videre ned af den, til jeg når hen til spisestuen, hvor de andre sidder og spiser morgenmad, jeg siger godmorgen og hører de andre sige godmorgen tilbage, så sætter jeg mig ned på en ledig stol og Christina kommer over til mig, med en tallerken med æg og bacon samt cocktailpølser og jeg skynder mig at siger tak, hvorefter hun sætter den ned foran mig og går tilbage på sin plads, hvor hun tager sin kop kaffe og begynder at drikke den. Jeg kigger på bordet og ser at der står friskbagte boller og kander med forskellige juicer og kakaomælk. Jeg kigger på væguret og ser at klokken er 09:22 og jeg vælger så at spørge ”hvad skal vi så lave i dag?”

Christina svarer ”det var da et godt spørgsmål” og Patricia foreslår så ”hvad med svømmehallen?” det var da en rigtig god ide og siger Christina og spørger så hvad vi andre siger til det, Alex råber ”JAAAA det er en super ide Patricia”. Jeg svarer så at jeg ikke har nogen badebukser, da jeg ikke fik de gamle med fra min far, da jeg flyttede ud herud på solsikken. Christina siger så ”Så skal vi vist i Bilka og H&M og kigge på badetøj Theodor” og jeg siger ”okay” og spiser videre af brunchen, da vi er færdige med at spise, hjælper vi alle sammen, med at tage af bordet og Christina siger at vi skal gå ned og pakke vores svømmetøj og udstyr, Jeg tænker lidt på ”hvad hun mener med udstyr?”, men går eller bare ned af gangen og hen til mit værelse, hvor jeg åbner og lukker døren igen, jeg finder hurtigt et rent håndklæde frem fra skabet, og går derefter over til sengen, hvor jeg sætter mig på knæ, for at tage min skoletaske frem, som ligger under sengen.

Jeg får fundet tasken, som bliver åbnet og propper så det rene håndklæde ned i den, lige da jeg har lukket tasken, og skal til at gå ud ad døren, kommer jeg i tanke om, at jeg stadig har bleen på, og jeg begynder at tænke ”Skal jeg tage den af her, eller skal jeg gøre det i et af svømmehallens toiletter i omklædningsrummet? Det er jo kun Alex og mig der skal ind i drenge omklædnings -rummet, for Patricia & Christina skal jo i pigeomklædningsrummet, og jeg bliver jo ikke opdaget i Bilka, for der er jo ikke et prøverum, hvor jeg kan prøve badebukserne”, uden at tænke tankerne færdige, tager jeg min taske i hånden og går ned af gangen, forbi Alex’ s værelse, hvor jeg ser hans dør stå åben, og at han står ovre ved sit skrivebord, i gang med at pakke sin rygsæk, ved siden af tasken, spotter jeg noget der ligger ved siden af på bordet, og jeg syntes meget at det ligner nogen af de bleer som jeg fandt i skabet tidligere.

Jeg går videre ned af gangen og ud til stuen, hvor Patricia og Christina sidder i den ene af sofaerne og snakker, Christina ser mig og spørger mig ”er du klar til at tage af sted”, og jeg svarer ”ja det er jeg og Alex er klar om lidt” Hun siger tak og rejser sig op fra sofaen, går forbi mig og videre over til vagtværelset, hvor hun låser døren op, og henter bilnøglen fra deres nøgleskab, og kommer hurtigt ud fra vagtværelset igen og får det låst, imens hun siger til Patricia og mig selv, ”jeg går lige ned og ser om Alex er klar, i kan bare gå ud til bilen” Vi svarer i kor okay og følger efter hende ud på gangen, og går ud af hoveddøren, imens hun selv forsætter ned af gangen imod Alex. Patricia spørger mig så om det er okay at hun sidder foran, Jeg svarer hende at det har jeg ikke noget imod at hun gør. Efter vi har stået og snakket et stykke tid, kommer Christina og Alex ud ad hoveddøren og Christina låser døren, de følges ned til bilen og hun trykker på bilnøglen, så bilen låses op og vi går over og åbner for bagklappen for at smide vores tasker ind i bagagerummet, og Christina lægge også sin taske derind og lukker bagklappen igen

Jeg åbner for døren til bagsædet og ser at der ligger 2 selepuder der hvor Alex og jeg skal side, med det samme kan jeg se at Alex sætter sig på sit sæde uden problemer og det vælger jeg så også at gøre. Christina kommer og giver mig selen på, lukker for døren og går over til Alex & giver ham sele på også. Og går over til forsædet hvor hun sætter sig ind, nøglen bliver sat i tændingen og drejet så bilen starter, og vi begynder at køre ned ad grusvejen, på grund af mødet med selepuderne, lagde jeg slet ikke mærke til at Christina gav Patricia selen på, men kommer hurtigt i tanke om at hun jo er ældre end os drenge på bagsædet, Christina siger til os at den nærmeste Bilka er i Hundige og at turen vil tage ca. 25 minutter for at kommer derhen og vi begynder at køre og ud af landevejene, køreturen gør at mine øjne plusligt bliver tungere og tungere og falder i søvn i bilen.

Lige pludselig bliver jeg vækket af Christina der rusker i mig og siger at vi nu er fremme, og ”der er vist en der savler og vi må vist hellere købe dig en savlesmæk, nu hvor vi alligevel er ved Bilka. Og jeg tænker” hvad snakker hun om” og jeg får kigget ned ad min venstre skulder og ser at mit ærme er helt vådt af savl og vågner stille og roligt op, imens Christina tager selen af mig og går over til Alex og også hjælper ham med at tage selen af, jeg stiger ud af bilen, lukker døren og går over til Patricia som siger ”hvad så savler” og griner, ”jeg driller dig kun” Jeg siger grinene okay og vi begynder at snakke om hvad vi skal lave i svømmehallen, når vi er kommet derover. Christina låser bilen & går over for at tage en indkøbsvogn og kommer tilbage til os.

Hun spørger os om vi er klar til at gå op til Bilka og vi siger ja og går sammen over til elevatoren og tager den op til stueetagen og går over til Bilkas indgang, vi går direkte over til tøjsektionen og begynder at kigge på tøj og jeg ser i min øjenkrog at Christina går over imod babysektionen og hun forsvinder, jeg ser at Patricia kigger på kjoler og Alex som er lige ved siden af mig og kigger på bluser, jeg kigger på ham og ser at han bliver helt rød i ansigtet, og spørger ham om han er okay, han svarer ”ja ja alt er fint, jeg skal lige finde Christina” og jeg kigger på hans bukser og jeg kan se en lille våd plet, der bliver større og jeg svarer ”okay” og Alex går over imod baby sektionen og forsvinder i folkemængden.

Jeg får fundet et par rigtige fede Spiderman badebukser, og tjekker at de er i den rigtige størrelse (og det var de), og går over til Patricia og spørger om hun har fundet nogen pæne kjoler, og hun svarer ”ja jeg har fundet den her” og viser mig en lyserød kjole med sommerfugle på og jeg siger ”wow en er flot, den skal du da købe” og hun siger ”det gør jeg også” efter et stykke tid kommer Christina og Alex over til os og siger vi skulle lige ordne noget og jeg kigger ned af Alexs bukser og ser at pletten er forsvundet, og jeg ser at der nu ligger nogen ting i indkøbsvognen, men kan ikke helt lige se hvad det er, da der ligger noget tøj ovenpå dem.

Christina spøger så om vi har fundet alt det som vi skal bruge, og vi siger begge ja, jeg lægger mine badebukser op i vognen og Patricia lægger sin kjole op i den også, og vi går over imod kassen og går forbi alle sodavandene, hvor jeg spørger Christina ”må vi godt få en sodavand?” og hun svarer ja, og vi går over allesammen og tager en sodavand hver, og putter dem op i vognen, og går så hen imod kassen. Da vi ankommer til kasseområdet, er der en smule kø, men efter et stykke tid bliver det endeligt vores tur og Christina lægger tingene op på båndet. Jeg lægger mærke til at der ligger en tube på båndet og jeg går ned til enden af båndet, og gør klar til at pakke vores ting, som kasseekspedienten begynder at sende vores ting ned af båndet, jeg tager indkøbsposen og åbner den.

Jeg begynder at pakke vores ting ned og efter mine badebukser, er kommet ned i posen, ser jeg at tuben kommer ned af båndet, og læser at der står ”zink salve” på den, og putter den ned i posen, herefter putter jeg lidt forsigtigt Patricias kjole ned i posen, og så ser jeg at en savlesmæk kommer ned af båndet og får en klump i halsen, som jeg straks prøver at synke og tisser en lille smule i bleen, jeg bliver helt varm i ansigtet og Patricia kommer ned til mig, og spørger om der er noget galt? Hun tager savlesmækken og putter den i posen, uden at se på hvad det er og putter så også de sidste ting ned i posen og løfter den som Alex kommer hen med indkøbsvognen, imens Christina betaler for varerne og kommer ned til os og siger ”jeg skal altså lige over til espresso house, og have en is-kaffe til turen” og vi går derover, da vi ankommer er der en lille kø og Christina siger ”i kan bare sætte jer derover ved legepladsen og så kommer jeg derover, når jeg har fået min kaffe.”

Vi siger ”okay” og går over til legepladsen, Patricia går med indkøbsvognen hen og stiller den ved bænkene, vi begynder at lege på pladsen, jeg går over til gyngerne og begynder at gynge, og efter et stykke tid kan jeg mærke at jeg skal tisse. Jeg begynder at kigge meget efter et toilet, men jeg kan ikke se noget og trykket bliver mere alvorligt, og jeg bliver helt rød i ansigtet igen og lader tisset komme ud i bleen. Efter jeg er færdig med at tisse, tænker jeg ”ikke flere uheld”, da jeg kan mærke at bleen nu er blevet tungere, og at det da var meget godt, at jeg tog underbukserne på ud over den, jeg stopper med at gynge da jeg ser at Christina kommer over imod os og vi samles ved indkøbsvognen, vi går sammen over til elevatoren og der er lidt ventetid, da der er flere der skal med den.

Efter et kort stykke tid, bliver det så vores tur og døren åbner, så vi kan gå ind i elevatoren og Alex får lov til at trykke på knappen, ned til parkeringskælderen. Vi går over til vores bil og Christina låser bilen op, Patricia putter posen ind i bilen og går over og åbner sin dør, sætter sig ind og tager selen på, Jeg åbner min dør og sætter mig på selepuden og venter på at Christina kommer over og hjælper med selen, efter hun er færdig med at give Alex sele på, går hun om til bagagerummet og roder lidt i posen, vi hører så (og mærker) bagklappen blive lukket, og så kommer hun over med sodavandene til os, hun læner sig ind over mig og giver Alexs hans faxe kondi, og trækker sig tilbage igen, og giver mig min Fanta for så at hjælper mig med at få selen på.

Da hun skal til at lukke min dør siger hun ”gud jeg glemte da helt min gave til dig” og går tilbage til bagsmækken og åbner den igen, roder lidt mere rundt i posen og efter et stykke tid, har hun fundet det som hun mangler, og lukker bagsmækken igen, hun kommer over til mig igen, og viser mig savlesmækken, der er lyseblå og har en masse stjerner på, hun åbner den imens jeg sidder stille og ikke helt ved hvad jeg skal gøre af mig selv, først da det er for sent, begynder jeg at stritte imod, og siger at “jeg ikke er nogen baby”, imens det lykkedes hende at putter den om min hals, og lukke den i nakken, til slut siger hun ”det er ikke for at gøre dig til en baby, det er bare så din pæne trøje ikke bliver mere ødelagt” og tjekker at hun fik givet mig selen på.

Hun lukker døren og går over til forsædet, hvor hun sætter sig ind og sætter nøglen i tændingen og starter bilen, vi begynder så småt at køre ud af parkeringskælderen, imens vi kører kigger hun på mig og siger ”det er altså okay at falde i søvn igen” og kigger hurtigt frem igen og koncentrere sig så ellers bare om trafikken, vi kører op af rampen og kører videre ud på en lille vej, og kommer til at holde ved et lyskryds, mine øjenlåg bliver tungere, men jeg skynder mig at få dem åbnet igen, dog bliver det svære og svære at holde øjnene åben, og øjenlågene bliver til igen tungere og tungere, til sidst kan jeg ikke holde dem åbne mere, og falder i søvn igen i bilen, og jeg begynder at savle igen, og det lægger Christina så mærke til, og smågriner af det.

Fortsæt til Kapitel 5

13 Synes om

Fortsæt historien
Den er vildt god

2 Synes om

Skriv meget gerne mere!

Rigtig god historie

1 Synes om

Rigtig god historie, fortsæt endelig med den

4 Synes om

Kapitel 5 (Svømmehallen)

Jeg kigger forbi Christina, for at se hvad hun kigger på, og kan se at der er langt til bilerne foran os, og der ikke er meget andet at kigge på, end bilerne der kører forbi os i modsatte køreretning, jeg sikrer mig hurtigt at Alex stadig sover, og mærker (diskret) med højre hånd på bukserne, efter en synlig blebule, mit koncentrerede fokus på bleen, gør at jeg nu igen lægger mærke til hvor meget jeg skal tisse, og klemmer benene sammen, da jeg ikke vil bruge bleen igen (endnu), presset gør dog at jeg nu meget tydeligt mærker den våde og tunge ble, mod mine private dele, på grund af bleens tykkelse, kan jeg faktisk ikke presse benene helt sammen, og jeg bliver nu bange for, at jeg ikke kan holde mig ret meget længere, og jeg prøver at gøre mit bedste for, at jeg ikke tisser mere i den, da jeg ikke tror på at den nuværende kapacitet kan holde til mere, og ved ikke hvad jeg skal gøre, hvis den lækker og Christina og de andre, finder ud af, at jeg har en våd ble på. På grund af mine tanker og dybe koncentration, får jeg slet ikke lagt mærke til at Christina igennem bakspejlet ser på hvad jeg laver. Af ren refleks, skynder jeg mig at flytte hånden væk igen, og tager begge mine hænder op til savlesmækken, og skal lige til at fjerne den, da Christina siger ”det kan du godt glemme pusling, den bliver hængene indtil vi er fremme og jeg fjerner den”.

Pinligt berørt og uden at jeg helt ved hvad jeg skal tænke, kigger jeg ud ad vinduet samtidigt med at vi stopper, og holder stille ved et lyskryds, jeg ser et skilt hvor der står East Kilbride Badet og lyset der bliver grønt, vi kører videre, drejer ned ad vejen og vi ankommer til svømmehallen, Christina kører videre et stykke tid for at lede efter en parkeringsplads til os, og efter et stykke tid, får hun endeligt fundet en parkeringsplads og siger så er vi fremme imens hun parkere bilen, jeg følger spændt med da hun slukker for bilen, tager nøglen ud af tændingen og åbner sin dør, for at gå ud og åbne døren ved Alex, hun begynder at ruske i ham og siger at vi er fremme nu og tager hans sele af, med sin ene hånd. Han begynder så småt at vågne og Christina går videre over til min dør, som hun ligeledes åbner og begynder at tage selen af mig, så jeg kan hoppe ned af sædepuden og ud ad døren. Lige pludselig siger Christina ”Hovsa skal vi ikke lige til at få savlesmækken af dig” Jeg svarer ”jo tak, det syntes jeg er en god ide”, og går tilbage til hende så hun kan tage savlesmækken af og lægge den ind på selepuden.

Patricia åbner sin dør og går ud på parkeringspladsen, kommer om til bagagerummet og åbner bagklappen hvor hun finder sin taske og tager den op på ryggen, og går over til Alexs dør og ser at han er vågen og hjælper ham ud af bilen, og får lukket døren efter dem samt hjulpet ham med at finde sin taske og få dem op på ryggen. Jeg får lukket min dør og går over til bagagerummet og tager posen og roder i den indtil jeg finder mine badebukser, og får dem op af posen, jeg finder min taske og får den åbnet, så jeg kan lægge mine badebukser ned i tasken, efter at have fået lukket tasken igen, går jeg over til Patricia og Alex, Christina kommer over til os andre og lukker bagklappen, hun tager Alex i hånden og siger lad os gå indenfor. Patricia spørger om jeg vil holde i hånden og jeg bliver helt varm i hovedet og siger ja, det vil jeg gerne og vi tager hinandens hånd, jeg føler at jeg vralter og jeg kan mærke den tunge ble, og at jeg hele tiden er ved at tabe bukserne, imens vi går imod svømmehallens indgang.

Da vi har gået i et stykke tid, ankommer vi til indgangen og går ind og kommer straks hen til informationen, hvor Christina ringer med en klokke, der står på bordet. Efter et lille stykke tid, kommer der en ung dame ind ad døren til informationen, og spørger ”Hvad kan jeg hjælpe med?” Og Christina svarer ”En enkelt voksen og 3 børnebilletter til svømmehallen” den unge dame siger ”Så bliver det 130Kr.” og Christina tager sin pung op fra baglommen, åbner den og finder en tohundredkroneseddel frem, som hun lægger på skranken, så livredderen kan tage pengene, imens hun får printet billetterne ud, hun åbner for kassen, finder byttepengene og siger ”så får du 70kr tilbage og I må havde en rigtig god dag” idet hun giver Christina billetterne og byttepengene.

Lige da de skal til at gå videre, siger Christina ”Jeg har glemt min taske i bilen, den må jeg altså lige få hentet” og giver os vores billetter, imens hun fortæller os at Patricia har ansvaret, og at vi skal vente ved omklædningsrummene indtil hun er tilbage, vi svarer i kor ”Okay” og går over til automaten og en efter en putter vi billetten i og går igennem døren. Da Alex er kommet igennem ”karrusellen”, ligesom os andre, og vi får snakket lidt, går det lidt op for mig, at jeg skal finde et gemmested til bleen, som nu er godt våd og nok ikke kan klare flere ”uheld”, imens Christina er væk. Patricia begynder rigtigt at lege voksen, da jeg går over imod mændenes omklædningsrum og hun følger efter mig og tager mig i hånden og siger ”du skal ingen steder og vi skulle blive her, indtil Christina er tilbage og hun igen har ansvaret over os. Og at vi skal høre efter hvad der bliver sagt” imens vi gik tilbage til Alex.

Efter små 10 minutter kommer Christina endeligt tilbage med sin taske i hånden, men jeg følte at der mindst var gået en halv time før hun kom tilbage. Christina går over til automaten, skanner sin bilet og går over til os andre og spørger så Patricia, hvordan det er gået og hun svarer ”at jeg ikke lige hørte efter hvad hun havde sagt og var på vej ind til mændenes omklædningsrum, men hun opdagede mig og gik over og tog mig i hånden og fik trukket mig tilbage, hvor vi skulle vente på den voksne. Christina går nu over til mig og skælder halvt ud, ved at sige lidt skarpt, men med en blød og kærlig stemme ”du skal altså høre hvad der bliver sagt, når andre fortæller dig noget unge mand og lad os så gå ind og klæde om i omklædningsrummet”, jeg undrer mig og spørger ”hvad mener du med omklædningsrummet, mener du ikke omklædningsrummene?” Hun svarer ”nej vi skal alle sammen ind i kvindernes omklædningsrum for det er reglerne her i svømmehallen, alle under 7 år skal følges med en voksen og da jeg er den eneste voksen og kvinde skal vi ind der”, da jeg hører det, begynder mit hjerte at galopere, og jeg får en stor klump i halsen.

Jeg begynder at tænke ”hvad gør jeg nu med bleen? og hvor kan jeg smide den ud henne? Jeg kan ikke klæde om, uden at de andre ser den våde ble!” og vi går ind ad døren til omklædningsrummet og vi finder en bænk, Christina siger at vi skal tage sko og sokker af, inden vi går over til skabene. Jeg sætter mig ned på bænken og da jeg sætter mig ned, kan jeg igen mærke den våde ble, omkring mine private dele, og jeg begynder at tage mine sko af, efterfulgt af sokkerne og putter mine sokker ned i skoene, stiller dem på bænken, og kigger over imod Toiletterne og ser at Alex og Christina går ind på det ene af dem, og jeg kigger efter om jeg kan se Patricia, og det kan jeg ikke, så jeg skynder mig at gå over til et ledigt skab og putter mine ting ind i skabet, inden jeg hører Patricias stemme bag mig ”der var et ledigt skab” og jeg tager min trøje af og putter den ind i skabet. Jeg går over til bænken og tager mine sko i hånden, går tilbage til skabet og putter skoene ind i skabet, og jeg tager min taske og åbner den og finder mine badebukser og tager dem op fra tasken. Og putter tasken tilbage mærker at presset på min blære bliver større & større og går over imod toiletterne. Da jeg kommer derover, ser jeg at det ene toilet er i stykker og det andet er optaget, men nu kan jeg altså snart ikke holde mig mere og efter et kort stykke tid, bliver toilettet heldigvis låst op og Christina kommer ud derfra med Alexs taske og lidt efter kommer Alex ud med badebukser på og hun spørger mig ”er alt okay?” og jeg svarer ”ja alt er okay, jeg skal bare tisse” og de går tilbage imod skabene, jeg kigger på døren og ser at det er et handicap toilet, jeg går ind på Toilettet, og ser at der også er et puslebord, jeg lukker døren og låser den.

Da jeg træder ind ad døren, kan jeg se at puslebordet er slået ned og at der stadig ligger bleer på hylden, jeg begynder at tage min trøje af og herefter tager jeg mine jeans af, og efterfulgt af mine underbukser, så jeg står iført i en rigtig våd ble, Jeg tager nu først fat i den højre tape, og trækker stille ud ad, imens man kan høre tapens lim der slipper lidt efter lidt, jeg vælger herefter at tage min venstre hånd ned under den våde ble, så den ikke lander på gulvet og larmer unødvendigt, så jeg bliver opdaget af de andre. Jeg tager herefter fat i den venstre tape og trækker ligeså stille ud ad, til tapen ryger af og jeg løfter den våde ble op og lægger den på puslebordet, jeg begynder at rulle den sammen, tager den op i hånden igen og går over til skraldespanden.

Inden jeg smider den ned i spanden, kigger jeg i den først og kan se, at der ligger endnu en ble dernede, jeg smider min egen ble derned, men vælger så at tage den anden ble op. Jeg kan mærke, at den stadig er varm og kan se at den er rigtig våd, jeg begynder at tænke ”det må være næsten Alexs ble, da de lige er kommet ud og den er varm endnu, alle bleerne i skabene er hans, men det giver ikke mening med de lyserøde pull ups.” Jeg lægger bleen tilbage og tager mine badebukser på, og går over til døren, som jeg låser op og åbner. Da jeg træder ud, står Christina og venter på at der blev ledigt og da jeg går forbi hende og hun siger ”det tog da sin tid hva’ pusling” og går ind på toilettet, og låser døren. Jeg går hen til mit skab, tager mit håndklæde ud og låser skabet, imens jeg begynder at tænke ”hvad mon sker der hvis hun kigger i skraldespanden, og ser at der ligger en ble mere dernede, og der har kun været mig derude efter dem? Og hvad vil hun ikke gøre ved mig, hvis hun opdager at bleen er min?” Jeg begynder at blive helt nervøs og går ud til bruserne.

Da jeg kommer ud til dem, ser jeg at Patricia og Alex er i gang med at vaske sig og jeg finder en ledig bruser, og begynder at vaske mig, jeg starter med at vaske mit hår og efter et stykke tid kommer Christina ind til os andre og finder en ledig bruser ved siden af mig og begynder at vaske sig, jeg smugkigger lidt på hendes bryster, og hun siger til mig ”husk at tage badebukserne af og vask dig dernede”, jeg svarer ”okay” og tager dem af, og tager noget sæbe fra dispenseren og begynder at vaske mig dernede, da jeg er færdig tager jeg mine badebukser på igen. Og jeg ser at Christina nu tager sin badedragt på, og hun spørger os så, om vi er klar, til at gå ud i svømmehallen. Da vi kommer derud, ser jeg et 50 meter-bassin, et børnebassin og til sidst et babybassin. I børnebassinet er der en stor vandrutsjebane, jeg spøger Christina om det er okay at vi går op og prøver den, og hun siger ja og vi går op til trappen, der er en lille kø derop til og der går små 5 minutter før det er vores tur.

Endelig er det vores tur, Alex siger at han gerne vil køre alene ned, det er helt fint for Patricias og mig. Da lyset bliver grønt og Alex lægger sig ned på ryggen og lader vandet tage ham med i rutsjebanen, kan vi høre ham grine hele vejen ned, til enden af dens udgang. Patricia beder mig at sætte mig ned foran hende, så jeg sætter mig ned i det kolde vand og tager fat i håndtagene og hun sætter sig ned bag mig og hun tager sine ben over mine. Så vi ikke skilles under turen. Vi får det grønne lys og jeg slipper håndtagene og hun tager fat i siderne og skubber os ned i tunnelen, så vi får lidt fart på ned ad vandrutsjebanen, og da vi har kørt lidt, kommer der et stort sving der går ned ad, og vi får lidt mere fart på og jeg får vand i ansigtet, Patricia begynder at grine og jeg siger ”ja det var godt nok sjovt”, hun svarer ”blev du lidt våd?” og lige pludselig ser vi noget grønt lys som støv i tunnelen og da vi kører under det, viser det sig at være en bruser der var udstyret med led lys.

Vi kører ned af det sidste stykke af tunnelen og jeg kan se lyset for enden af vandrutsjebanen, efter et stykke tid ser vi enden af tunnelen, og jeg skynder mig at holde vejret, inden vi ryger ned i bassinet, der lyder et stort plask, og jeg dykker over til stigen, og får sat mig på bassinkanten, kort efter ser jeg Patricias hoved stige op fra vandet, og da hun er kommet op, siger hun ”BØH!” og jeg blev helt forskrækket, jeg siger til Patricia ”jeg var lige ved at tisse i bukserne der, jeg blev altså helt bange”. Patricia rækker sin hånd over til mig og siger ”undskyld, men det var altså lidt sjovt, og du blev helt rød i hovedet”, jeg rækker min hånd ud, og tager imod hendes, vi giver hinanden hånden, og jeg tager imod hendes undskyldning. Vi vælger at gå over til Christina & Alex, som er i den lave del af børnebassinet. Jeg fortæller Christina, at jeg skal tisse, og hun spørger om hun skal gå med derud og hjælpe pusling, jeg svarer ”det kan jeg altså godt selv og vil selv” hun siger okay og jeg går over imod omklædningsrummet, går derind og over imod toilettet og trækker i håndtaget, men døren er låst og en kvindelig stemme siger ”der er optaget, men jeg er færdig om lidt, skal bare lige havde skiftet min baby”.

Efter et stykke tid, kommer er en ung dame ud fra toilettet, med en baby på armene, babyen er kun iført en ble og med en sut i munden, damen siger ”så er der ledigt min ven”, og lige da jeg skal til at gå ind på toilettet, taber babyen sin sut, damen spørger ”gider du ikke at være sød, at samle min babys sut op fra gulvet” jeg svarer ”jo selvfølgelig gider jeg det”, og bukker mig ned for at tage sutten i hånden, jeg kigger på den, tager min anden hånd, for at gøre den ren og læser hvad der stor på sutten ”Mors Bletrold”, hun spørger mig ”er du gået helt i spåner?”, og jeg indrømmer ”nej nej, sutten var bare lidt interessant”, damen svarer ”du er da lidt for gammel til at bruge sut…” og jeg rejser mig op igen og rækker hånden ud med sutten, hun rækker ud med sin hånd, tager sutten men venter med at give babyen den i munden igen, jeg spørger så ”hvor gammel er babyen?, og er det en dreng eller en pige?” hun svarer ”Det er en dreng og han hedder Patrick, han er 14 måneder gammel”, hun siger tak for hjælpen og går over imod skabene, og jeg går ud på toilettet, låser døren og går over imod wc´et, hvor jeg slår brættet op, inden jeg sætter mig ned og begynder at tisse.

Lige pludselig banker det på døren, og jeg hører Christinas stemme ”Theodor er du snart færdig?” og jeg svarer ”ja, ja lige om lidt og får tisset færdig, slår brættet ned og går over til håndvasken, jeg begynder at vaske mine hænder, og da jeg er færdig, slukker jeg for vandet og går over til døren, låser den op & åbner den, ude foran står Christina. Du var da godt nok væk i lang tid Theodor, ja jeg fik lige en snak med en dame og hendes baby herude, for da jeg ankom, var toilettet optager af dem, og så kunne jeg jo ikke få tisset, og måtte vente et stykke tid, og da de så kom ud, tabte babyen sin sut og jeg samle den op, og gav den tilbage til hende, og hun sagde tak for hjælpen, og gik over til skabene. Christina Siger ”du har da en rigtig god fantasi pusling… gå du bare ud til de andre igen, men bare lige husk at vask dig selv igen, eller skal du have hjælp med det også?” ”Det kan jeg altså godt selv!” Hun siger okay, går ud på toilettet og låser døren.

Jeg går over til bruserne og tager badebukserne af, tænder for vandet og begynder at vaske mig selv, alle de forskellige steder og får skyllet det sidste sæbe ud og tager mine badebukser på igen. Jeg går ud i svømmehallen og finder de andre ved børnebassinet, Patricia spørger mig så, om jeg vil med over i det store bassin og svømme nogen baner, jeg siger det kan vi da godt og spøger Alex om han vil med, han siger ”det vil jeg ikke, jeg vil hellere være er i varmvandsbassinet og vente på Christina”, vi går over til det store 50 meter bassin og finder en ledig bane, da en livredder kommer over til os og spørger om vi kan svømme, vi svarer begge 2 ja, og han siger ”det vil jeg gerne se, og hvis i kan svømme 200 meter, og klare det uden at holde pause, så får i et diplom bagefter, der beviser at i har klaret det og at i kan svømme.”

Vi hopper ned i vandet og siger at vi er klar, livredderen starter sit stopur og Patricia starter med at svømme, da hun er kommet lidt foran mig, begynder jeg at svømme, og da jeg er nået halvvejs, ser jeg at Patricia er næsten helt ved enden af bassinet, og at hun svømmer godt, men jeg ved jo også at hun går til svømning i en anden svømmehal. Jeg sætter tempoet op og begynder at svømme hurtigere, og jeg kan se at Patricia har nået enden af bassinet, og er begyndt at svømme den anden vej, efter et stykke tid passere hun mig og siger ”du kan godt” og svømmer videre og jeg får nået kanten, får lavet en vending og begynder at svømme tilbage imod livredderen, da jeg når den anden kant siger livredderen, at vi gør det godt og bare skal forsætte tempoet, jeg vender mig om og svømmer ned imod den anden ende igen.

Patricia svømmer stadig foran mig, med et par gode meter samt et godt tempo, jeg kan se hun svømmer Crawl og hun gør det rigtigt godt syntes jeg, og forsætter min brystsvømning i et stykke tid, bagefter prøver jeg Crawl metoden samtidigt med at Patricia når enden af bassinet og vender sig igen, hun begynder at svømme den sidste bane, jeg fortsætter med min crawl ned imod bassinets ende, og efter et stykke tid passere hun mig igen og begynder at bryst svømme, hun siger til mig ”du skal bøje armene lidt mere, ellers gør du det rigtigt godt” og skifter over til crawl igen og svømmer videre, jeg når kanten af bassinet og holder vejret & dykker under vandet, jeg vender mig og bruger fødderne til at give mig et lille skub fra bassinets kant, og vender op til overfladen igen og jeg begynder at bryst svømme igen. Jeg ser at Patricia næsten er nede ved enden af bassinet, og jeg begynder at svømme crawl igen, efter et stykke tid, når jeg endelig kanten af bassinet, Patricia holder fast i kanten og får pusten igen, livredderen står oppe over os & siger ”godt gået”, og vi går imens vi svømmer over til trappen.

Vi går op ad trappen og Christina står klar med vores håndklæder og siger ”godt gået begge to, jeg er stolte af jer begge to” og giver os vores håndklæder, livredderen kommer over til os og spøger efter vores navne til diplomerne, jeg fortæller at jeg hedder Theodor og at det her er Patricia ved siden af mig, livredderen fortæller så at hans navn er Christoffer og siger at han er tilbage om lidt, han skal lige ud og hente diplomerne på kontoret. Alex kommer over til os og spørger ”hvornår vi skal hjem igen?” Jeg kigger på uret og ser at klokken er 11, og at det er snart frokosttid, Christina siger at ”vi går op om 20 minutters tid” og efter vi har talt lidt sammen, kommer Christoffer tilbage til os, og i hånden har han vores diplomer, som hen giver til os, og siger ”i gjorde det” og ”i er altid velkommen til svømning hos os, i må havde en forsat god dag”, vi siger tak, og han går tilbage til sit kontor, imens vi går over til børnebassinet.

Vi hopper i vandet og finder et par regnorme lavet af skum, jeg giver den ene til Alex og tager den anden om bag ryggen og begynder at flyde i vandet, lige pludselig hopper Patricia i vandet og laver en kanonkugle, så vandet sprøjter over det hele, og rammer Alex & mig i hovedet, jeg smider regnormen og begynder at sprøjte vand tilbage på Patricia, så hun bliver våd og vi får vores hævn. Christina kommer over til os og siger at det er tid til at komme op af vandet, og ind i omklædningsrummet. Vi begynder at svømme over imod trappen, og går op af vandet og kommer op på bassinkanten, vi går over til Christina.

Da vi går ned imod omklædningsrummet, ser jeg at der er en pusleplads inde i svømmehallen og begynder at tænke ”hvad hvis jeg lå der og blev puslet?”, vi går videre imod omklædningsrummet, går ind af døren og over til bruserne, jeg tænder for vandet og tager mine badebukser af, og begynder at vaske mig over hele kroppen, bagefter begynder jeg på håret, men får ikke vasket shampooen ordentligt ud. og det ser Christina, så hun går over til mig og siger ”lad mig hjælpe”, jeg siger okay og lader hende vaske mit hår. Hun tager en ordentlig klat shampoo i hånden og begynder at massere det ned i min hovedbund, og får spredt det ud i håret. Hun tager sin ene hånd, og lægger den over min pande og siger ”det er så du ikke får sæbe i øjnene”, hun tager bruseren og begynder at skylle mit hår, efter ikke stykke tid, siger hun ”så er vi færdige med håret, så nu er du er klar til at tørre dig & komme ud og få noget tøj på” og hun går over til sin egen bruser, og begynder at vaske sig selv igen.

Jeg går over til bænkene og tager mit håndklæde op fra bænken, og begynder at tørre mig, jeg går over til mit skab og åbner det, efter et stykke tid kommer Patricia ud, med et håndklæde rundt om håret, og et rundt om kroppen, jeg begynder at tage mine underbukser og bukser på, og nu kommer Alex & Christina ud fra badet og går over til deres skabe, jeg kigger over på Christina, og Alex tager sin taske ud af skabet, sammen går de over imod toilettet, og går ind af døren, Jeg begynder at undre mig ”hvad skal de derinde med den taske?” og så kommer jeg i tanke om den ble. Som jeg så Alex putte ned i sin taske, før vi tog afsted, jeg tager min T-shirt på og lister over imod Toilettet. Da jeg kommer over til døren, sætter jeg mit venstre øre til døren og prøver at høre hvad der sker derinde, jeg kan så småt høre at puslebordet bliver slået ned samt Christinas stemme der siger ”Alex læg dig op på puslebordet, så vi kan få bleen på dig” og så hører jeg ikke så meget mere, men efter et stykke tid hører jeg igen Christinas stemme ”Alex du skal lige løfte numsen lidt højere op, så jeg kan få bleen under dig” og kort efter, siger hun ”sådan der, put så numsen ned på bleen igen” og ”hov, vi må ikke glemme baby pudder” og så kan jeg ikke høre mere.

Jeg fjerner øret fra døren igen, men så dum som jeg er, bliver jeg ved døren og lige pludseligt bliver døren låst op og døren åbnet, og Alex kommer ud iført alt sit tøj, undtagen sine sokker og efter et stykke tid kommer Christina ud af døren og spørger ”nårh, har var en rigtig smug lytter her?” og jeg svarer ” nej nej, jeg skulle bare tisse” og hun siger ”jeg så dig ellers følge efter os, i spejlet der hænger derover…” og peger på spejlet, der hænger på væggen og når jeg kigger i det, ser jeg, at man kan se helt ned til vores skabe. Og hun siger ”jeg tror mere, at du var nysgerrig på hvad der skete derinde, men jeg kan jeg godt fortælle dig hvad der skete derinde…”. Hun fortæller at Alex stadig har ble på om dagen, da han stadig har uheld og bruger ble for en sikkerheds skyld, efterfølgende spørger Christina ”skal du også havde en ren ble på og pusles oppe på bordet?” Jeg svarer ”Nej, jeg er altså ikke en baby og jeg bruger ikke ble, bare så du ved det!” hun svarer ”er du sikker pusling?” Jeg svarer tilbage ”JA! Jeg er altså ikke en baby…” og tramper foden ned i gulvet, vender mig om og går tilbage til skabene.

Jeg tager mine sko & sokker og min taske ud af skabet, tasken tager jeg på og med mine sko i hænderne går jeg over til bænkene, sætter mig ned og tænker ”jeg er ikke nogen baby og behøver ikke at havde ble på hele tiden. Da jeg er en stor dreng og dumme Christina altså!” jeg starter med tage sokkerne ud af skoene og begynder at tage dem på, først den venstre, bagefter den højre, så siger Patricia ”jeg er klar til at gå” og sætter sig på bænken ved siden af mig og siger ”hvad så surmule, op med næbet”, jeg kigger på hende og siger ”ja, du har helt ret, jeg kom bare til at tænkte på noget æv” okay siger hun, hvis der er noget og du har brug for at snakke, så er jeg altså her. Jeg siger mange tak og skal lige til at tage mine sko på, da jeg komme i tanke om at jeg jo sagde til Christina at jeg skulle tisse, jeg stiller derfor mine sko fra mig, og skynder mig ud på toilettet, og får lukket døren, og så snart jeg får vendt mig om, ser jeg igen puslebordet og alle bleerne der ikke er blevet brugt.

Jeg tager straks min taske af, og spekulerer på hvad jeg skal gøre, det var jo dejlig at kunne tisse imens vi sad i bilen, men jeg er jo ikke en baby der bruger ble?, men så igen, det er Alex jo heller ikke? Det er en svær beslutning, og jeg tænker at jeg måske lige skal prøve om de passer først, så jeg skynder mig at tage en ned fra puslebordet, og skubber mine bukser & underbukser ned, og med bleer i hånden tænker jeg, at det nok at bedst at jeg lægger mig ned, om ikke andet nemmest hvis det skal gå hurtigt. Jeg overvejer nu om jeg skal kravle op på puslebordet, eller bare lægge mig på gulvet, prøvende trækker jeg lidt ned i puslebordet, og kan høre at det begynder at knirke, og bliver så enig med mig selv om at det nok at bedst med gulvet, hvis jeg ikke skal blive opdaget, kort efter mærker jeg det kolde gulv, og skal lige til at folde bleen ud, da jeg hurtigt lige kigger nærmere på den

Foran på bleen ser jeg at der står Änglamark str 6, og begynder at folde den ud, jeg bliver overasket over at det er en bukseble, da jeg havde forventet at skulle forsigtig med tapen, halvt skuffet og halvt overrasket, indser jeg at det er bedre med en bukseble der ikke larmer, og begynder at føle mig lidt tjollet over, at jeg ikke kiggede på bleen, inden jeg lagde mig på det kolde gulv. Forsigtigt og uden at larme, skynder jeg mig at sætte mig op, for at få bukserne af, så jeg kan tage buksebleen på og blive “færdig”. Straks jeg har fået bleen på, og mærket at den egenligt passer mig fint nok, er det buksernes tur, og imens jeg får dem lynet og knappet, tænker jeg på, at jeg skal huske at skylle ud i toilettet, og tager derfor lige lidt toletpapir fra holderen, og lidt mere, så det larmer og kan høres ude fra den anden side af døren.

Jeg kigger ned på gulvet og ser mine underbukser, og tænker at det da var godt jeg fik tasken med ind, og samler dem op og får dem lagt ned i tasken, idet jeg lukker lynlåsen, sætter den sig næsten fast, og jeg når lige at tænke på, om jeg skal tage en ekstra med i tasken? Det går dog op for mig, at jeg allerede har taget beslutningen om at have ble på, hjem i bilen og henter derfor en ekstra imens jeg får trukket ud i toilettet. Med tasken lukket, er det tid til at få vasket hænder og kigger i spejlet om man kan se bleen, da jeg ikke rigtigt har behov for at vaske hænder nøjes jeg med at åbne for vandhanen, og trækker mig lidt væk fra vasken, så jeg kan se efter en blebule. Det er selvfølgeligt ikke til at se, men jeg lægger mærke til at jeg har fået sprøjtet vand på min t-shirt, og beslutter mig for at lukke for vandet igen. Tildfred med mig selv tager jeg tasken på ryggen og går ud fra toliettet, uden at lægger mærke til at jeg slet ikke fik låst døren, går jeg bare over til bænken igen, netop som Alex også kommer over og sætter sig, han siger at han også er klar til at gå, efter Patricia har spurgt ham, og lidt efter kommer Christina over og siger ”så går vi børn” imens hun tager sin taske op på skuldrene, og begynder at gå over imod døren for at åbne den, vi følger efter hende og går ud til udgangen.

Da vi går forbi informationen, sidder der en ung livredder og da vi går forbi, siger han ”forsat god dag”, vi takker og går ud ad døren, og kommer ud på fortovet. Vi går over til bilen og Christina låser den op, jeg åbner bagsmækken, smider tasken ind i bagagerummet og går over til døren hvor jeg skal sidde, jeg åbner den, og ser straks at savlesmækken ligger på selepuden, jeg vælger at kravle ind og sætte mig på den, for jeg vil ikke havde den på, imens kan jeg høre at de andre også putter deres tasker i bagagerummet, og se Alex der åbner sin dør og sætter sig ind på hans sæde. Så åbner Patricia sin dør og sætter sig ind og tager selen på og lukker for sin dør igen, hun tager sine høretelefoner i ørene og begynder at høre noget musik. Christina går over til Alex og hjælper ham med at få selen på og lukker hans dør, hun går over til mig, og tager fat i min sele og sætter den i hak og lukker døren, hun går over til førersiden og åbner sin dør og lige da hun skal til at sætte sig ned, hun kommer i tanke om noget og siger ”Gud Theodor, vi glemte da helt din savlesmæk” og går tilbage til min dør, åbner den og spørger ”hvor har du så gemt den henne?” Jeg vælger at lyve lidt og svarer ”Jeg har ikke set den og ved ikke hvor den er henne…”.

Og hun siger ”Theodor løft rumpetten, så vi kan se om du sidder på den” jeg svarer ”Nej” og hun siger ”Løft rumpetten nu!” og jeg svarer igen ”nej” og hun siger ”fint, så løfter jeg den bare for dig” og hun tager selen af mig og tager sine arme omkring mig og løfter mig op, hun beder Patricia om af se om savlesmækken ligger på sædet, hun svarer ”ja, den ligger på sædet, så han sad på den” og hun tager sin sele af og knæler sig op på sædet og rækker sin hånd forbi ryglænet og samler savlesmækken op fra sædet og siger ”så Christina, nu kan du godt sætte ham ned på sin pude igen”, og det gør Christina og fjerner sine arme igen, så spørger hun ”Theodor, hvorfor lyver du overfor mig? Og gemme din savlesmæk for mig?” jeg svarer ”fordi jeg ikke vil havde den dumme ting på og jeg behøver den ikke”, hun siger så ”okay vi kan lave en aftale, vi giver dig den på og hvis du ikke savler ned ad din trøje på hjemturen, så behøves du ikke at bruge den mere, Men hvis du savler på den, så skal du havde den på, under alle ture og lige meget hvor langt vi kører…”

”Aftale?” Spøger hun så og jeg siger ”aftale” og Patricia giver savlesmækken til Christina, som åbner den og tager den rundt om min hals for at lukker den igen, og så siger hun ”husk at en aftale er en aftale, og hvis du ikke overholder vores aftaler, så bliver det værst over for dig selv”, jeg mumler ”okay” og hun lukker døren, og går over til førersædet igen, lukker sin dør og starter bilen op. Vi begynder at køre ud af parkeringspladsen, og vi kører ud på byvejene, imod solsikken igen, og hun kører videre ud på motorvejen og vi får kørt et par kilometer, da der på et skilt står ”kø forude 500-800 meter”, og da vi får kørt længere frem. Kan vi se at køen er der og Christina stopper bilen, tænder for radioen og slår over på P4 for at høre trafikmeldingerne, vi holder nærmest helt stille på vejen og kan høre, at flere bilister bruger deres horn ”dyt dyt” og Christina siger ”det kommer nok til at tage et stykke tid” og lytter til radioen.

Holder Theodors sin aftale, ja hvem ved, følg med i næste afsnit af Theodors Historie

Fortsæt til Kapitel 6

14 Synes om

Er du gal en god historie håber der kommer en til rigtig meget snart

3 Synes om

Mega god historie, og glæder mig til næste afsnit

2630diaperlover

Kom så i gang med næste kapitel :sweat_smile:

5 Synes om

Det er på vej Kasper :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Synes om

Kapitel 6 (Uheldet)

Christina skruer lidt op fra radioen, så hun bedre kan høre trafikmeldingerne og jeg ruller vinduet ved siden af mig ned, for at få noget frisk luft, efterfølgende løsner jeg min sele lidt, og så stikker jeg mit hoved ud ad vinduet og kigger bagud langs bilen, for at se hvor lang køen er bag os. Pludselig spørger Christina ”Pusling vil du være sød at få dit hoved tilbage i bilen og sætte dig normalt ned?” ”ja ja” svarer jeg og sætter mig ned på puden, og lader selen falde på plads igen, Christina siger ”tak pusling” jeg kigger over på Alex som er faldet i søvn, og jeg kan se at han har taget tommelfingeren i munden, jeg vælger dog ikke at sige noget til Christina.

I stedet vælger jeg at prikke til Patricia og spørge hende om hun vil lege en leg, hun siger ja og spørger så ”Hvad siger du til at vi leger, Jeg ser med mit lille øje? og fortæller mig om reglerne. ”det er jeg helt frisk på” svarer jeg tilbage til hende, Patricia siger at hun starter og fortsætter ”Jeg ser med mit lille øje, noget som er grønt” jeg gætter ”Er det bilen derovre som har den grønne plakat?” og hun svarer nej ”Er det bilen ved siden af os?” Hun svarer “nej”. Jeg prøver igen og spørger ”Er det lastbilens trailer derover, hvor der står Tuborg?” Hun siger “ja” denne gang og “så er det din tur”. Jeg siger ”Jeg ser med mit lille øje noget, som er gult” hun kigger lidt rundt og prøver at spotte det gule, efter et stykke tid spørger hun ”Er det den gule bil der holder foran os?” Jeg svarer “Nej” og siger “Prøv igen”, hun kigger lidt videre og kommer med endnu et bud ”Er det varevognens nummerplade derover?” “Nej” svarer jeg. Efterfølgende får hun øje på en bus og spørger ”Er det bussen der holder derover ved stoppestedet?” og jeg siger “ja, det var total godt fundet”.

Hun siger så, at hun vil høre noget musik, men siger tak for legen og putter sine høretelefoner i ørene og læner sig tilbage i sædet for at slappe af, jeg spørger så Christina om vi ikke også kan høre noget musik? Hun svarer ”Det kan vi da godt” og skruer over på Radio 100FM, jeg slapper også af og lytter stille og roligt til musikken, efter en 3-4 sange pludselig bliver jeg helt vildt søvnig efter svømmeturen og gaber stort, Christina ser det i bakspejlet og kommenterer ”Det er vist en der er træt efter vores tur, det er altså helt okay at tage sig en lur pusling”, hvorefter hun igen fokuserer på trafikken foran os. Jeg tænker ”Der sker nok ikke noget ved at jeg lige lukker mine øjne i 2 sekunder, jeg falder jo ikke i søvn, ved at lukke dem og lytte til musikken”, men jeg tager fejl og efter et stykke tid falder jeg i søvn.

(Christinas POV)

Jeg kigger på Patricia som sidder og slapper af og lytter til sin musik, vi holder helt stille i trafikken, så jeg tjekker også lige til drengene på bagsædet, efter at have trukket håndbremsen og sat bilen i frigear, jeg ser at Alex er faldet i søvn og har taget sin tommelfinger i munden, jeg læner mig bagud og tager hans hånd væk fra munden og lægger den ned på hans skød. Efterfølgende ser jeg at Theodor også så småt er ved at falde i søvn. Jeg sætter mig normalt i mit sæde igen, og kigger frem imens jeg tænker på at jeg måske bør komme væk fra motorvejen, og se om jeg kan finde et toilet, hvis det skulle blive nødvendigt, og måske også noget benzin da måleren står lidt faretruende lavt, jeg ser at der er en afkørsel om 1500 meter, og tænder straks for blinklyset, løsner håndbremsen og sætter bilen i gear igen, og prøver på at komme ind i den inderste vognbane på motorvejen, efter et stykke tid vælger en flink buschauffør at holde tilbage for os, så jeg kan flette over i den inderste bane, jeg ruller vinduet ned, så jeg kan række min hånd ud og vinke til bussen som tak. Jeg tager min hånd ind igen og ruller vinduet op, jeg sætter farten lidt op, da køen begynder at rulle fremad. Efter et stykke tid ser jeg et nyt skilt der siger 1000 meter og vi forsætter langsomt frem, jeg skifter over til P4 for at høre de seneste meldinger om køen, da jeg kan høre trafikmeldingen starte, ovre fra en af de andre biler, dog så lavt at jeg ikke helt kan høre det.

De fortæller i radioen at der har været en ulykke og de 2 yderste baner, er blevet lukket ved uheldsstedet, men at trafikken fortsætter og de beder trafikanterne om at vise hensyn og passe på hinanden, jeg skifter radioen over på The Voice og lige da jeg får skiftet over på kanalen, begynder min yndlingssang at spille For evigt, så jeg begynder at nynne med på sangen, jeg ser et skilt hvor der nu står 500 meter og jeg kan se at trafikken i vores bane begynder at sætte farten op, så jeg tænker at der er blevet grønt længere oppe af vejen og følger ellers bare trafikken. Efter et kort stykke tid, kommer vi til afkørslen og holder nu for rødt lys, jeg lytter stadig til radioen og så bliver der grønt lys & jeg drejer bilen ned på Byvejen. Da vi har kørt i et stykke tid, begynder min benzinmåler at blinke. Så jeg kører ind til siden, for at finde min telefon frem, jeg åbner Google Maps app’en og finder den nærmeste tank, og sætter GPS´en dertil og begynder at følge den. Lige da vi har kørt i 10 minutters tid, ankommer vi til tanken og jeg parkerer ved en ledig pumpe, jeg får slukket for bilen og tager nøglerne ud, lige da jeg skal til at stige ud af bilen, spørger Patricia mig om hvad jeg skal, jeg svarer at vi bare skal have tanket bilen op, hun tager sine høretelefoner i ørene igen efter at have sagt “ok” og lytter videre til sin musik. Jeg åbner min dør og stiger ud af bilen og går videre rundt om, for at aktivere pumpen ved at bruge mit firma-benzinkort, jeg sætte bilnøglen i benzindækslet og fjerner det, får lagt dækslet ved siden af pumperne og tager “pistolen” fra benzinpumpen og på fylder en hel tank på bilen, da jeg er færdig med at fylde benzin på, sætter jeg pistolen tilbage på sin plads og får dækslet låst fast igen, jeg får printet en kvittering så der er styr på forbruget.

Med kvitteringen i hånden går jeg tilbage til bilen og sætter mig ind, får lukket døren, sat nøglen i tændingen og får startet bilen, Jeg skal lige til at tager sele på og køre ud fra tanken, da jeg ser at Alex er vågen, jeg vender mig i stedet om, for at han kan se, at jeg kigger på ham og ser at hans bukser er helt våde ved skridtet, Jeg siger stille og lavmeldt til Alex ”Der er vidst en ble som er lækket, dine bukser er jo blevet helt våde, og der går desværre et godt stykke tid, før vi er hjemme, og jeg har ingen ekstra bleer med til dig, men det er jo min skyld, at vi ikke har det. Men det går jo ikke at du får ble udslet, så vi må vist hellere finde et supermarked og købe nogen bleer til dig, og et par nye bukser” Alex bliver helt rød i hovedet og svarer ligeså lavmeldt ”okay” jeg åbner igen Google Maps og får fundet det nærmeste supermarked, og aktiverer GPS´en med en ny rutevejledning, og med selen på kører jeg ud fra tanken, og ud på vejen igen, vi kører i små 5 minutter og GPS´en siger ”om 500 meter, drej til højre i lyskrydset og din destination ligger på højre side”.

Jeg følger GPS´en og drejer til højre i lyskrydset, lidt længere fremme ser jeg den Føtex vi er på vej hen til, jeg kører hen til en ledig parkerings plads, da vi parkerer, spørger Patricia ”Hvad skal vi her?” Jeg fortæller hende om situationen og spørger hende ”Bliver du ikke her, hvis nu Theodor skulle vågne op og undre sig over hvor vi er henne?” Patricia svarer ”Selvfølgelig gør jeg det, han er altså lidt nuttet når han sover” Jeg smiler til hende og svarer efter at have kastet et kort blik på Theodor ”Det er han faktisk og tak fordi at du gider at holde øje med ham” hun svarer ”intet problem”, jeg åbner min dør og går om bag bilen imens jeg tager min telefon op, jeg åbner for EasyPark-appen og taster nummerpladen ind og sætter tiden til at vi kan holde der i 45 minutter, og så går jeg tilbage og får lukket min egen dør forsigtigt, hvorefter jeg går hen og åbner Alex’ dør, tager selen af ham, og siger til ham at han forsigtigt, helt stille & roligt skal stige ned fra sædet og komme ud af bilen, han stiger ud af bilen og jeg beder ham vende sig om, og da han vender sig, kan jeg se at han bukser er helt våde bagved. Jeg går om til bagagerummet og åbner for bagklappen, finder min taske, åbner den og finder min lyserøde bluse frem.

Jeg lukker min taske igen og lukker efterfølgende for bagsmækken, jeg går over til Alex og sætter mig på hug, jeg beder ham vende sig om igen, så jeg kan binde min bluse omkring ham, så man ikke kan se hans våde bukser bagfra. Så siger jeg til ham ”så lægger folk ikke mærke til den våde plet bagfra og man lægger ikke mærke til pletten forfra” og han svarer en smule nervøst ”godt”, sammen går vi mod indgangen til Føtex, og går indenfor, vi går direkte over til babysektionen, hvor vi begynder at kigge efter nogen bleer, vi får fundet nogen bleer, hvor der står Salling fri på og dem har vi ikke prøvet før, så dem tænkte jeg at vi skal prøve, jeg tager en pakke af deres størrelse 6, og vi går ned til tøjsektionen og finder ham et par grå joggingbukser som han kan passe.

Da vi er på vej ned til kassen, kommer jeg i tanke om at jeg ingen baby pudder, baby salve eller ble poser har med i tasken, så vi gør lige et ekstra stop forbi babysektionen og får taget de nødvendige ting, og går hen imod kassen igen, jeg lægger varerne op på kassebåndet og kasseekspedienten begynder at scanne vores varer, og siger med et venligt smil, efter at have skannet både bleer og bukser ”Der er vist en der har haft et lille uheld?”, og jeg svarer ”ja og vi havde ikke flere bleer i bilen, så vi måtte lige ind og købe en ny pakke og andet som vi skal bruge til bleskiftet, ved du hvor jeg kan skifte ham henne?” Kasseekspedienten svarer ”Ja vi ligger heldigvis ind til centeret her, og de har en babylounge hvor han kan blive skiftet, den ligger oppe på anden sal og i skal bare forsætte over til elevatoren der (imens hun udpeger den) og tage den op til 2. sal, så skulle i kunne se babyloungen så snart i kommer ud”, jeg siger tak for hjælpen og kasseekspedienten smiler og siger ”forsat god dag” og jeg tager blepakken efter at have puttet de andre ting i en pose og giver den til Alex og siger til ham at han skal holde den.

Jeg gengælder smilet og siger i lige måde til kassedamen, og tager Alex i hånden, sammen går vi over til elevatoren og trykker på knappen op, efter et stykke tid kommer elevatoren og dørene går op, vi går ind og jeg trykker på etage 2 knappen og dørene lukker igen, vi begynder at køre opad. Da vi når anden etage stopper elevatoren og dørene går op, vi stiger ud af elevatoren og jeg kigger efter babylongen, efter et kort stykke tid får jeg øje på den, og vi begynder så at gå derhen, lige pludselig siger Alex ”Jeg har altså tisset mere i bleen og jeg kan mærke at det løber ned ad mine ben”, jeg svarer ham med “Vi er der næsten Alex”, netop som han begynder at gå langsommere derover af. Jeg spørger ham ”skal jeg virkelig tage dig op på armen, som var du en lille baby der skulle skiftes?” han svarer hurtigt ”Nej for jeg er altså ikke en baby!” Jeg svarer ”Så syntes jeg du skal sætte tempoet op og se at få din ble mås over til babyloungen” han svarer ”Ja ja, skal nok” og begynder at gå lidt hurtigere derover af.

Amme-puslerum skiltning på dør

Babylounge med håndvask, blå puslepude og en rød sofa

Vi ankommer til babyloungen og åbner døren derind til og vi går ind, da vi kommer ind ad døren, sidder der en ung kvinde i sofaen og ammer sin baby, vi går over til puslepladsen og jeg løfter blepakken op og lægger den på bordet. Jeg sætter mig ned på huk foran Alex og binder min bluse op og lægger den på bordet og Alex’ våde bukser kommer frit til syne, og kvinden som sidder i sofaen kommenterer ”der er vist en der har haft et lille uheld” jeg svarer ”Ja han er desværre ikke helt pottetrænet endnu, og da han stadig har daglige uheld, så er han fortsat i ble om dagen, og fordi han desværre også har uheld om natten, så er han faktisk i ble hele tiden” Jeg tager hans bukser af, og kæmper en lille smule med at få dem ud over skoene, jeg lader dem ligge på gulvet ved siden af posen, og hans nu meget våde ble kommer frit til syne, man kan nu tydeligt se at tisset fra bleen er løbet ned ad benene. Jeg siger til Alex at han skal tage armene ud til siden, så jeg kan løfte ham op på puslebordet og han gør hurtigt hvad jeg siger, så jeg løfter ham med det samme derop og tager hans trøje af. Jeg beder ham lægge sig ned, men det vil han ikke, så jeg bruger min venstre arm og tvinger ham blidt med bestemt til at lægge sig ned og jeg siger ”Jo hurtigere du lægger dig ned, des hurtigere får vi din våde ble af og får dig i en ny frisk ble”, som straks får Alex til at give op og slappe af.

Nu hvor jeg har fået Alex ned at ligge, tager jeg resolut fat i tapen på bleen, og får åbnet den i begge sider, jeg siger til Alex at han skal løfte benene op og det gør han, jeg tager fat i bleens front og trækker den ned, så den ligger åben på puslepuden, så siger jeg til Alex ”du skal stadig holde benene oppe, jeg skal lige åbne blepakken og finde babypudderet, salven og nogle vådservietter, så vi lige kan få vasket og plejet dig dernede, for du er da godt nok blevet rød dernede, herefter får du en frisk ble på”. Jeg kigger i posen og ser at jeg mangler vådservietter og siger højt ”Gud jeg har glemt at købe vådservietter, da vi var i Føtex” og den unge kvinde hører det og siger ”jeg har nogen vådservietter, som du gerne må bruge”, og så går hun over til sin barnevogn og lægger sin baby ned, åbner sin pusletaske og finder nogle vådservietter frem, og kommer over til os og giver mig vådservietterne, hun præsenterer sig som Ea og fortæller at hun normalt selv arbejder som pædagog, med børn i samme alder som Alex og hun har før set børn der har svært ved at smide bleen.

Jeg åbner vådservietterne og tager et par stykker ud, begynder at vaske ham bagved og lægger de gamle vådservietter ned i den våde åbne ble, tager nogle nye og begynder at vaske ham imellem benene, samt hans private dele, jeg lægger igen de brugte vådservietter i bleen, men tager nu fat i bleen, og som refleks løftet Alex sig en lille smule, så jeg kan trække den helt ud og lægge den ved siden af puslepuden, Ea kommer over med en ny ble fra den nye pakke og folder bleen ud, hun giver mig den i hånden og jeg tager imod den, imens jeg siger til Alex ”du skal lige løfte numsen op, så jeg kan få bleen under dig”, jeg lægger bleen under ham og siger videre ”så sætter du numsen ned på bleen” og jeg løfter bleens front op over hans private dele, men den passer ikke helt, så jeg beder Alex løfte numsen op igen, bare en lille smule, så jeg kan trække bleen lidt frem og får den trukket lidt frem og siger til ham ”så kan du sætte rumpetten ned på bleen igen”, nu passe den og jeg trækker fronten ned igen.

blestak

Ea spørger ”Skal jeg ikke lige give en hånd her?” jeg svarer ”Det må du da gerne, gider du ikke at tage vådservietterne og vaske resten af tisset på hans ben?” hun svarer ”Jo, det gider jeg da godt” og hun tager vådservietterne og begynder at vaske hans ben. Jeg tager zinksalven fra posen, åbner tuben og tager en lille klat på fingeren, og begynder at smøre det ind imellem ballerne, jeg tager, så en ny klat og smører det på indersiden af lårene. Da jeg er færdig med zinksalven, lukker jeg tuben og lægger den tilbage i posen, og tager babypudderet, jeg begynder at drysse en masse baby pudder ud over hans ble område, derefter tager jeg fat i bleens forside, og folder den op hvor den igen sidder rigtigt, jeg finder “tapen” i venstre side, åbner den og sætter den fast på fronten af bleen, herefter tager jeg højre “tape” og ligeledes sætter den fast på forsiden, jeg tjekker at velcroen som erstattet tapen med lim, sidder ordentligt på bleen og jeg tager efterfølgende mine pegefingre, og sikrer at lækagebeskyttelsen sidder som den skal.

Ea siger ”så er alt tisset blevet fjernet” og lægger de brugte vådservietter i den brugte ble, hun folder den sammen imens hun går over til skraldespanden og smider bleen derned, jeg lukker pudderdåsen og putter den ned i posen igen, jeg tager joggingbukserne op af posen og går over til puslepuden og tager Alex´ sko af og begynder at give ham hans nye bukser på, jeg siger til ham at han skal løfte numsen lidt, så vi kan få bukserne over bleen igen og han løfter numsen lidt op, så jeg nu kan trække bukserne over bleen, og siger at han nu kan sætte rumpen ned igen og det gør han. Jeg begynder at give ham hans sko på igen og siger ”så er du tør igen, indtil næste gang ble mås, du kan godt rejse dig op igen. Så vi kan få dig ned fra puslepuden og komme ud til de andre igen”, Alex rejser sig og får nu sin trøje på igen, og tager automatisk sine arme ud og laver et stort t, så jeg kan løfte ham ned fra puslebordet, jeg tager en stor “ble” pose, åbner den og putter de våde bukser ned i den, jeg binder en knude på posen og smider den ned i Føtex posen, og lægger min trøje ovenpå. Jeg giver posen til Alex, så han selv kan holde sine våde bukser og jeg tager blepakken i den ene hånd, og lukker vådservietterne med den anden hånd og går over til Ea, som står ved sin barnevogn og snakker til sin baby.

Jeg siger tak for brug af vådservietterne og aflevere dem til hende, hun putter dem ned i sin pusletaske igen og lukker den, jeg kigger på hendes baby og spørger så ”Hvor gammel er hun så?” Hun svarer at ”hun er 10 måneder og bliver et år til november og hun hedder Malene”. Jeg siger tak for hjælpen og Ea fortæller at var en fornøjelse at hjælpe, da hun er arbejdsløs efter barslen, Jeg fortæller at vi mangler vikarer på solsikken og giver hende mit mobilnummer, og siger at hun skal sende mig en sms med hendes e-mail i, så giver jeg adressen videre til vores forstander og som så efterfølgende kontakter hende. Alex går over til døren, åbner den og holder den for Ea, hun kører barnevognen ud af babyloungen og jeg går lige bag hende, og går med ud ad døren, vi siger begge tak til Alex. Hun siger ”Det var superhyggeligt at møde jer, jeg skal videre til babysvømning nu. I må havde en forsat god dag” jeg svarer ”Tak og det var også hyggeligt at møde dig”. Alex og jeg går ud imod bilen og Alex bliver helt rød i hovedet, fordi han går med hans egne våde bukser i posen, og føler at alle kan lugte dem, Vi kommer ned til udgangen og åbner døren, vi går ud på fortovet og videre over til bilen, jeg åbner bagsmækken og lægger blepakken i bagagerummet.

Alex kommer over med posen og kaster den ind i bagagerummet, imens han surmuler lidt, jeg fortæller ham at der intet er at surmule over, og han går over til passagerdøren og åbner den, jeg når lige at stoppe ham og beder ham om at lægge min trøje på sædet, da den alligevel skal vaskes nu, og han sætter sig så ind på sit sæde, jeg lukker bagagerummet igen og går over til Alex og hjælper ham med at få selen på, og ser at Theodor er vågnet, efter en lille udveksling af ord, lukker jeg døren og går over til min egen dør, åbner den og sætter mig ind og lukker den igen, jeg drejer nøglen i tændingen og starter bilen.

(Theodors POV)

Jeg vågner og kigger mig omkring, da jeg lige skal forstå hvor jeg er, jeg kan høre at der bliver snakket i radioen, men har svært ved at forstå hvad de snakker om, og flytter derfor mit dvaske fokus på de andre i bilen, Christina kigger fremad og holder øje med den stillestående trafik, jeg når lige at tænke på at det egentligt er lidt spøjst, at hvor der tidligere ingen blå biler var, nu var flere end jeg behøvede at tælle, inden jeg kigger hen på Alex, som jeg kan se har savlet på sin trøje imens han har siddet og sovet. Jeg bliver vildt glad og prøver at lade være med at smile, da det betyder at det ikke længere er mig, der har brug for en savlesmæk. Patricia begynder at sidde uroligt i sædet foran mig, som om hun skal på toilettet, det får mig til at tænke på den dejlige fornemmelse det er at sidde blødt og kunne tisse hvis man har lyst, og ikke behøver at have så travlt med at finde et toilet, hvis altså det bare kun er en lille smule, for hvad nu hvis man bliver opdaget? Det er jo ikke ligefrem normalt at bruge ble, når man ikke længere er en baby, er det? Inden jeg når at tænke mere over det, begynder jeg igen at tænke på hvor dejligt det føles at have ble på og at jeg egentligt godt kunne vænne mig til sådan at bruge ble når jeg har lyst, men jeg har bare ikke lyst til at det skal blive opdaget af de andre, og da slet ikke Patricia eller Christina. Jeg hører plusligt lyden af en der tisser i bleen, og tænker straks på Alex og nu kan jeg ikke lade være med at smile, jeg kan ikke rigtigt forklare hvorfor, men føler bare en eller anden glæde ved det…

Jeg bliver vækket idet bagagerummet bliver smækket, og bildøren ved Alex’ plads bliver åbnet og han kravler ind på sit sæde, jeg kan se vi holder på en parkeringsplads, og da Christina skal til at give Alex hans sele på, spørger jeg hende ”hvor er vi”? Christina svarer “vi er ved Føtex, da vi lige skulle have handlet lidt” Jeg kan nu mærke at min ble er blevet våd, og har pludseligt ikke mere at spørge om, så jeg siger bare “ok”, og kigger ud at vinduet ved min side, for at se på de omgivelser vi befinder os i, den sidst del af vejen hjem, har jeg ikke så meget at sige, for jeg kan ikke lade være med at tænke på min drøm, og har lidt svært ved at forstå, hvorfor jeg har tisset i bleen imens jeg sov, og ikke vågnede som jeg plejer at gøre.

Køreturen hjemad sker uden yderligere forsinkelser eller overraskelser, det har været en lang dag, og Christina har nu igen fået fart på bilen igen. Efter at have kørt i 15-20 minutter, kører bilen kører ind på gårdspladsen og det kan høres i gruset, Theodor når lige at mærke efter på blebulen, netop som Christina stiger ud af bilen for at åbne døren ved Alex, og hjælpe ham ud af selen, Patricia er også hurtig til at åbne sin dør, og for at være flink og hjælpsom, åbner hun også døren i min side, da Christina ser dette, låser hun min sele op inden Alex får lov til at komme ud fra bilen. Glad skynder jeg mig at kravle ud af bilen, og skal lige til at løbe over imod huset, da Christina kalder. Hov du, kom lige tilbage og få taget savlesmækken af. En smule irriteret over at blive irettesat og opdaget, stopper jeg op, og går over til Christina, som tager min savlesmæk af mig, og hun når da også lige at komme med en kommentar “Kan du se at det var en god ting, at beholde savlesmækken på?” Jeg ser godt at den er våd igen, men har ikke lyst til at svare, og kigger derfor bare væk fra Christina, og mit fokus bliver da også hurtigt ændret fra pinlighed til nysgerrighed, da jeg kommer i tanke om at jeg i forbifarten lagde mærke til at Alex havde nogle andre bukser på, end da vi kørte fra svømmehallen, og selvom jeg nu begynder at undre mig en smule, tænker jeg nu tilbage på puslebordet og bleerne, og ups bleerne, jeg må hellere komme af med den jeg har på nu, da den er begyndt at blive kold, og helt klart også er blevet tungere end da jeg tog den på, nu er der vel ikke nogen af de andre der ser det…

Christina smider savlesmækken ind på mit sæde, og lukker døren i Alex’ side, og beder Patricia om at lukke døren i min side, kærligt giver hun Alex et lille klap bagi med sin ene hånd, og med sin anden et lille skub i min ryg, “så drenge, smut i bare indenfor, men lad døren så åben, så tager Patricia og jeg os af, at tømme bilen”, med lyden af klappet ryger min puls straks i vejret, og jeg behøver ikke yderligere overtalelse til at komme indenfor, og følger efter Alex som allerede er på vej mod døren, da vi kommer indenfor tager vi vores sko af, og lader døren stå åben som Christina bad os om, Alex går ind i stuen for at se TV, og jeg går ind på mit værelse. På værelset kan jeg nu tydeligt mærke min hjertebanken, og tænker at jeg hellere må skynde mig at komme af med bleen, imens Christina og Patricia stadig er udenfor ved bilen, jeg tager derfor min bukser af og smider bleen på gulvet, og prøver at komme på noget, så min puls kan falde ned til sit normale niveau, og går derfor hen til mit Lego som jeg hælder ud på gulvet og begynder at lege, det ser ud til at virke og jeg sidder så koncentreret, at jeg ikke engang hører hverken bagklappen eller hoveddøren lukke, idet Patricia og Christina nu har fået tømt det sidste fra bilen, og båret det ind i huset.

Bedst som jeg er begyndt at slappe af igen, banker det på døren og jeg kan høre Christinas stemme, jeg når lige at sparke bleen om på den anden side af sengen, inden hun kommer ind med min taske i hånden, og med pulsen oppe i halsen igen, stopper jeg med at lege og kigger jeg op på Christina som siger “Du glemte at få din taske med fra bilen, men sig mig hvorfor at du taget dine bukser af?” Hurtigt må jeg finde på en undskyldning og en forklaring, så hun ikke opdager bleen, jeg ender med at sige “Det er fordi jeg havde det så varmt efter køreturen” Christina svarer “Det kan jeg godt forstå, men kan jeg ikke få dig til at tage dem på igen, så du kan få luftet lidt ud?” og følger op med “Vi spiser om ca. 20 minutter, få luftet ud og hængt dit våde tøj op så det kan tørre” Glad for at jeg ikke behøver at forklare mig yderligere, svarer jeg "Det skal jeg nok”, og rækker ud efter mine bukser, i håb om at Christina så vil forlade værelset, og jeg så kan finde ud af hvordan jeg kommer af med den brugte ble.

Jeg føler at heldet er med mig, idet Christina netop vender sig om og går ud på gangen, det giver mig tid og mod til at tænke på hvad jeg gør med bleen, imens jeg tager mine bukser på. Jeg har kun lige fået begge fødder igennem buksebenene, da jeg kommer i tanke om at jeg ikke har nogen underbukser på, da de jo ligger i tasken, straks kan jeg mærke varmen i mit hoved, da jeg nu bliver klar over at jeg nu faktisk er blevet opdaget lidt, og nu skal jeg ikke kun finde ud af hvad jeg gør med den våde ble, men også tage stilling til, om jeg skal tage mine underbukser på, som ligger i tasken?

Christina sagde godt nok ikke noget til, at jeg ikke havde dem på, men hun har uden tvivl lagt mærke til det, og forventer måske at jeg har tisset i dem? Nå men, hun bad mig jo om at hænge det våde tøj til tørre på badeværelset, så jeg kan vel nemt gemme bleen sammen med tøjet, uden at den bliver opdaget på gangen af de andre, og så må jeg også huske at få luftet ud, jeg tager derfor bukserne helt på, så jeg kan komme i gang, hurtigt for jeg samlet mit Lego op og lægger det op på mit skrivebord, og går herefter straks hen til min taske, for at tage mit våde badetøj og mine underbukser ud, til min skræk opdager jeg, efter at have taget buksebleen ud, at mine underbukser er blevet våde, fordi de har ligget ovenpå mit våde badetøj, der er derfor ikke længere så meget overvejelse tilbage, da jeg nu må hænge underbukserne til tørre sammen med badetøjet, jeg tager derfor det hele op af tasken, henter bleen og samler det hele i en bunke ovenpå håndklædet, så jeg kan bære det samlet ud på badeværelset.

Jeg vender mig rundt og da jeg skal til at gå, ser jeg at Christina har glemt at lukke døren efter sig, jeg kigger ud ad døren og ser om der er nogen ude på gangen, heldigvis er gangen tom, så jeg går over til badeværelsesdøren og tager fat i håndtaget, åbner døren og går ind. Jeg går over til toilettet og lægger bunken med det våde tøj på wc brættet, tager bleen ud og går over til skraldespanden og åbner den, jeg kigger lige ned i den og ser at den er blevet tømt, jeg lægger forsigtigt bleen ned i spanden, så det ikke larmer for meget, og så må jeg bare håbe på, at det ikke er den samme person, som der har tømt spanden, som smider den næste ble ud, og ser min brugte ble, eller bare satse på at de ikke kigger efter…

Jeg lukker skraldespanden igen og begynder at kigge efter et tørrestativ til det våde tøj, men jeg kan ikke finde noget stativ. Så jeg går over og tager det våde tøj op igen og skal til at gå ud, da døren bliver åbnet og Patricia kommer ind ad døren, hun siger “ups, jeg vidste ikke at der var nogen herinde” jeg svarer “det er helt okay Patricia, jeg prøvede bare at finde et vaskestativ til mit våde tøj” hun svarer “Fjollehoved, det er jo fordi at du skal ned i vaskekælderen med det, og altså ikke herude” jeg siger tak for hjælpen og går over til døren, åbner den og går ud på gangen, jeg kigger lidt rundt på dørene, men opgiver og tænker “Jeg må hellere spørge Christina, hvor kælderen er henne, for det aner jeg jo ikke” og går hen imod kontoret til Christina. Da jeg står ved kontoret, tøver lidt, overvejer om jeg skal banke på døren, men tænker så ”Jeg bliver jo nødt til at banke på, jeg kan jo ikke bare stå her, med det våde tøj hele dagen” og banker på døren ”bank, bank, bank”, men der kommer intet svar derinde fra, efter et stykke tid kommer Christina ud, ude fra køkkenet og spørger om jeg har brug for hjælp. Jeg svarer ”Ja, jeg har jo ikke fået vist hvor vaskekælderen er, så jeg kan få hængt mit våde tøj til tørre” hun svarer ”Jamen pusling, følg du med mig, så viser jeg dig vejen derned” og vi går hen til trappen og går ned ad den, vi kommer til en dør og Christina åbner den.

Da vi kommer ind ad døren, kigger jeg rundt i rummet og ser, at der er en masse tørresnore, og jeg kan se at Alex’ bukser fra tidligere, hænger der sammen med hans svømmetøj, jeg går over til en ledig snor og prøver at hænge mit våde tøj op, men jeg kan ikke nå snoren, og slet ikke imens jeg holder fast på bunken med den ene hånd, så jeg vælger at spørge Christina om hjælp. Christina spørger om hvad hun skal hjælpe med?, jeg svarer ”Jeg kan ikke nå snoren, så vil du ikke være sød at hjælpe med at hænge mit våde tøj op” hun svarer ”Jo pusling, giv mig det våde tøj, så hænger jeg det op” og jeg giver det til hende, og først nu ser jeg bordet ovre ved væggen bag mig, som hun trækker hen til snorene, hun begynder at hænge det op på tørresnoren, og da hun er færdig med at hænge tøjet op, opdager hun at mine våde underbukser ligger på gulvet, hun går derfor over til dem, samler dem op og siger ”Hovsa det er vidst dine pusling, men hvorfor er de våde? Havde du et uheld under kørslen?” Jeg svarer ”Nej! Jeg tabte dem ude på badeværelset og gulvet var vådt, så det er derfor de er våde altså” og hun svarer ”Er du sikker?” jeg svarer ”Ja” og hun går tilbage til tørresnoren, tager nogen klemmer og hænger de våde underbukser op med klemmerne, herefter går hun over til mig og siger ”Så er dit tøj hængt op, jeg går tilbage til kontoret og begynder at holde overlap med de andre personaler, så kan du ikke gå tilbage til dit værelse og lege videre med dit Lego?” Jeg nikker og hun går ud ad vaskekælderen, jeg tænker ”Det var godt nok tæt på, hvad hvis hun havde opdaget sandheden? Godt jeg fik smidt bleen ud på toilettet!” og følger efter Christina ud ad kælderen, op af trappen og går ned ad gangen imod mit værelse.

Da jeg kommer hen til mit værelse, hører og ser jeg Alex komme ud fra badeværelset, men jeg tænker ikke mere over det, får bare åbnet min dør og går ind, jeg lukker den igen og går over til mit skrivebord og begynder igen at lege med mit Lego, da jeg har leget i et stykke tid, skal jeg tisse så jeg går over imod min dør, åbner den og går over imod badeværelset og åbner døren og låser den igen. Jeg går over til toilettet og slår brættet op og begynder at tisse, da jeg er færdig, slår jeg brættet ned igen og går over til skraldespanden, for at se om det mon er Alex der bruger ble og var ude og skifte den, men da jeg kigger i skraldespanden, ligger der kun min egen ble fra tidligere. Jeg går over til håndvasken og begynder at vaske mine hænder. Da jeg er færdig går jeg over til døren, låser den op, åbner den og går ud ad døren og over til mit værelse hvor døren stadig står åben, jeg lukker den da jeg kommer ind på værelset, og tænker at det må være nok udluftning for nu, da der er blevet lidt koldt på værelset, så jeg lukker vinduet og sætter mig over til skrivebordet igen, hvor jeg leger videre med Legoet.

Efter et stykke tid banker det på døren, jeg går over til døren og åbner den, ude på gangen står Alex og han spørger mig, om jeg vil lege inde på hans værelse. Jeg svarer ja og går ud på gangen og lukker min dør, vi går sammen ned til hans værelse, da han åbner sin dør, kan jeg svagt lugte baby pudder, vi går ind på hans værelse og han sætter sig ned på gulvet og jeg kan se hans blekant stikke op fra hans bukser, jeg har derfor nu fået bekræftet, at Alex bruger ble, han tager en plastickasse ud fra rummet under sengen, jeg kigger ned i kassen og kan se at der ligger en masse forskelligt Lego i den. Alex tager låget af og lægger det på sengen, vi begynder begge at sætte Legoklodser sammen, jeg går i gang med at bygge et rumskib, ud af nogle forskellige klodser og Alex bygger en båd. Lige pludselig siger Alex at han skal på toilettet og kommer tilbage om lidt, han går over imod sin dør, åbner den og går ud ad den og lukker den igen fra den anden side, og går ned imod toilettet, for det sagde han jo.

Da han er gået ud af værelset, kigger jeg mig omkring og ser jeg at hans ene skabslåge står åben, og bliver derfor nysgerrig, jeg åbner lågen helt og begynder at kigge i skabet efter hemmeligheder eller andre sjove ting, jeg finder en opbevaringsboks med bleer i og en dåse baby pudder. Jeg lukker skabslågen igen og går over til sengen og ser lidt på hans sengetøj, det ligner meget at det er Thomas Tog på sengetøjet. Jeg sætter mig på sengen og hører “noget knitre” og når lige at tænke ”hvad mon det er for en lyd?” Da jeg hører dæmpede fodtrin og ser døren blive åbnet igen, af Alex der kommer retur fra toilettet, Alex siger ”så er Ingrid kommet hjem fra sin mor” jeg spørger så ”Hvem er Ingrid? Og hvor gammel er hun? Og … er hun sød?” Alex skal lige til at fortælle mig om hende, da det banker på døren, som står halvt åben, og en kvindelig stemme der siger ”drenge, så er der aftensmad” og går videre ned ad gangen.

Hvem var det der kaldte? Hvad mon de skal have at spise? Og hvem er Ingrid? Det finder vi ud af i Kapitel 7 :grinning_face_with_smiling_eyes:

Fortsæt til Kapitel 7

10 Synes om

det sagde du altså også for 2 uger siden

2 Synes om

Kapitlet blev flagget af systemet som spam, du skulle gerne kunne se det nu

2 Synes om

Hejsa Lucas, hvad mener du at der blev sagt for 2 uger siden?

3 Synes om

da jeg sagde det havde du lige sagt at den snart kommer som du også sagde for 2 uger siden

da jeg skrev det kunne man ikke se din historie endnu

2 Synes om

Sådan er det desværre nogen gange, Der kom en helt masse private ting og arbejde i vejen, så jeg ikke fik skrevet den færdig. kan desværre ikke sidde og skrive på dem hver dag. :smile:

Men tak for du læser den.

3 Synes om