Saras Plan (F,G,F,g,F)

Håber da kommer meder den kan ik stoppe her<3

Håber på mere :slight_smile:

1 Synes om

Jeg regner helt sikkert med at skrive videre på et tidspunkt, men kan desværre ikke love noget om hvornår :slight_smile:

Jeg har lige genlæst Saras plan og du er AB-SO-LUT nødt til at fortsætte den!
Please!

Nu fik jeg også lige læst historien igen :slight_smile: Tak for påmindelsen, Nino-dl!

Det er godt nok en cliff hanger at vente på :wink:

Har Babykoen skrevet andre historier?

@Camille: Babykoen har også skrevet Eva - også en absolut fremragende og velfortalt historie.

Tak for alle de rosende kommentarer! Det er altid dejligt at høre folk kan lide det man skriver og bestemt også motiverende i forhold til at fortsætte. Historien er ikke død, og jeg er ved at skrive videre på den selvom det ikke går så hurtigt :slight_smile:

Jeg kan glæde jer med, at I kan få næste kapitel her, og der burde heller ikke gå så længe inden det efterfølgende kapitel er klar (ingen garantier dog…).

Kapitel 10

”HEEEEEEEEEEEEY SARA!”
Sara blev næsten væltet bagover af det over-ivrige kram eller måske nærmere overfald, fra sin lille kusine da hende og Maria stod foran Line og Frederikkes hoveddør.

Sara var i hvert fald glad for, at hun havde skiftet til buksebleen, inden de var kommet frem. Frederikkes meget grundige omfavnelse, ville gøre det ret svært at misse den store tapeble, hvis hun stadig havde haft den på.

Efter at være sluppet fri fra det lille krammemonster, fik Sara også en noget mere moderat, men dog stadig meget hjertelig krammer, fra hendes moster Line.

Da der var blevet krammet færdig og Sara og Marias bagage var kommet ind fra bilen tog de fire plads ved spisebordet hvor der var dækket an til eftermiddagskaffe.

De to voksne søskende faldt hurtigt i snak om stort og småt. Hvad var nyt på arbejdet? med huset? Og med haven? Og i byen? Sara fornemmede hurtigt at Frederikke blev utålmodig, og at alt voksensnakken kedede hende bravt. Derfor fulgte hun også ganske villigt med, op på Frederikkes værelse, da de havde sat det første stykke kage til livs.

Sikkert fremme på børneværelset var det Frederikkes tur, til at åbne op for den helt store talestrøm, og berette detaljeret om alt hvad der skete i hendes liv: drama mellem pigerne i klassen, de dumme drenge og hvad hun glædede sig til i næste skoleår.

Sara lyttede fornøjet med, og supplerede, når hun engang imellem, kunne få lidt indført, med hvad hun selv kunne huske om hvordan 2. klasse var, og at dramaet mellem pigerne bestemt ikke blev mindre i 7. og at drenge nok stadig var cirka lige så dumme.

Da den værste talestrøm så småt var stilnet af, gav de to piger sig i kast med at lege med Frederikkes overdådige udvalg af bamser og tøjdyr.

Sara havde altid elsket, at lege med nogen der var yngre end hende selv, ”de små”, til familiesammenkomster og lignende. Med dem kunne man give sig mere uhæmmet hen til legen, uden bekymringer om at skulle være sej og lade som om man var for stor til sådan noget børne-pjat.

Sara havde det nu også fint, med dem på hendes egen alder. Hun var vellidt i klassen, uden at være en af de seje der skulle føre sig frem og havde gode venner som hun sagtens kunne have det sjovt med. Men der var nu en helt særlig energi over at lege med en på Frederikkes alder, som helt ublufærdigt stadig havde værelset plastret ind i Disney-prinsesser og tøjdyr.

Under legen begyndte Saras blære efterhånden at gøre opmærksom på sig selv. Hun tøvede lidt. Sara var lidt betænkelig ved, om hun ubemærket kunne komme til at skifte hendes bukseble, hvis hun gjorde den våd. På den anden side, ville det også virke lidt mærkeligt, overfor hendes mor, hvis hun pludseligt holdte op med at have uheld. Hvis Saras plan skulle føres ud i livet, var hun jo nødt til at blive vant til at bruge bleen - også uden for hjemmet.

Overbevist tog Sara mod til sig og slappede af i blæren, som ubesværet tømte sig ud i den ventende bukseble. Sara smilede lidt bredere, da hun omgivet af Frederikke og horden af bamser, kunne mærke varmen sprede sig roligt. Det var en beskeden tår, som bleen nemt kunne klare, og sammen med smækbukserne, var der ingen farer for, at Saras hemmelighed ville blive afsløret… Ikke før hun skulle forsøge at skifte i hvert fald.

Saras bekymring viste sig dog at være uberettiget. Da de senere forud for aftensmaden var samlet alle sammen omkring køkkenet, kunne Sara nemt smutte op på overetagen. Her var blandet andet Frederikkes værelse, hvor Saras oppakning nu var stillet ind, og Sara kunne uset finde en ren Drynite og en pakke vådservietter frem fra hendes taske og tage med ud på badeværelset.

Ude på badeværelset fik Sara også ro for en yderligere bekymring. Frederikke brugte helt sikkert stadig natble. Inde i et af skabene under vasken stod en åben pakke med Libero Comfort bleer i størrelse 7. Sara noterede sig også at der var vådservietter i samme skab, så dem behøvede hun ikke selv at snige med ud fremover, og da Sara åbnede låget på affaldsspanden for at smide den våde bukseble ud, lå der i forvejen en tydelig godt våd ble af samme slags som fra pakken i skabet.

Sara var altså tydeligvis ikke den eneste producent af våde bleer i huset og kunne lettet og med tør numse sætte sig til rette til aftensmaden.

Efter aftensmaden flyttede selskabet ind i stuen, hvor resten af aftenen, stod på film i tv’et og chips. Klokken var dog ikke blevet voldsomt mange, før både Sara og Frederikke nærmest gabte om kap.

Sara kunne mærke at den tidligere start på dagen, på trods af en lur i bilen, havde sat sine spor, og Frederikke var tilsyneladende på trods af sommerferien, heller ikke vant til at være sent oppe.

”Vi har vist to små trætte piger som trænger til at komme på hovedet i seng” Sagde Line drillende.

Sara smilede til hende, mens Frederikke så ud som om, hun gjorde antræk til at blive fornærmet, men ombestemte sig hurtigt, da hun bemærkede grinet hos Sara.

”Vi skal jo også meget tidligt op i overmorgen, når vi skal afsted til forlystelsesparken, så det er nok en god idé at komme i seng i ordentlig tid i dag, så I kan komme op i morgen, og også falde i søvn i ordentlig tid” indskød Maria.

Line og Sara fik øjenkontakt og kunne ikke lade værre med at grine. Både som storesøster for Line og mor for Sara, havde Maria altid været den fornuftige, ordentlige og velforberedte… Og måske også lidt den kedelige, så bemærkningen kom ikke bag på nogen af dem.

Maria rystede på hovedet af grinene, men kunne heller ikke, lade være med grine selv, og Frederikke grinene også selvom hun ikke helt viste, af hvad.

”Kom piger, nu går vi op og putter”. Sagde Line da grineriet var aftaget.

Sara kunne mærke, at hun pludselig blev lidt nervøs. Det var nu hun skulle have natble på. For første gang i et ’fremmed’ hus. Og der var ingen vej uden om det, hvis ikke Sara skulle gøre, hendes mosters gæsteseng våd.

Da de to hold af døtre og mødre var nået op for enden af trappen ud for Frederikkes værelse, hvor de to piger begge skulle sove, var det tydeligt at Frederikke også, for første gang siden deres ankomst, var blevet noget stille, og virkede lidt betuttet ved situationen.

Sara vidste at Frederikke var begyndt at være pinligt berørt over sin natble. Sara huskede tydeligt hvordan Frederikke for ikke særligt længe siden, havde virket helt upåvirket, af hendes natbleer, i hvert fald omkring Sara. Ofte når da havde besøgt hinanden, havde begge pige skiftet til nattøj, et godt stykke tid inden de gik i seng, hvilket for Frederikkes vedkommende, altid havde betydet en ble. Men det havde aldrig generet Frederikke, når blekanten uundgåeligt stak op af natbukserne, når hun møffede rund i sofaen, eller når man tydeligt kunne se bleens mønster, gennem et par tynde natbusker. Heller ikke om morgenen, når den dyngvåde natble fremstod som en tung klods mellem den lille piges ben, havde det afholdt hende, fra at overfalde hendes sovende kusine i sengen. De seneste gange de havde set hinanden, var det dog tydeligt at Frederikke, var blevet meget mere blufærdig og bevidst om hendes bleer.

Selvom Sara var nervøs, afgjorde det for hende sagen på forhånd. Hun var nødt til at afslører sin egen natble for Frederikke. Hun vidste hvor meget hun det ville betyde, for hendes lille kusine, ikke at være alene med det. Og hun kunne slet ikke bære, at Frederikke skulle være pinligt berørt, over noget hun ikke selv kunne gøre for, slet ikke når nu Sara, endda selvvalgt, også tissede i sengen.

”Kom Frederikke, vi kan skifte til nattøj på badeværelset, så kan I tage værelset” Sagde Line henvendt til Sara og Maira.

Frederikke fulgte slukøret med sin mor ud på badeværelset, mens Sara og Maria gik ind på Frederikkes værelse hvor gæstesengen også var stillet op til Sara.

I sikkerhed bag den lukkede dør begyndte Sara at tage tøjet af, mens hendes mor fandt ble og puslegrej frem.

”Næsten helt tør – flot skat!” Roste Maria, da hun hev buksebleen af hendes datter.

Sara rødmede. Hun havde ladet en lille tår løbe under filmen, som sædevaneligt for at hendes mor skulle se hende våd, når hun fik natble på, men det var næsten mere flovt, at få ros for en ’kun lidt våd ble’ end ’bare’ at have haft et større ’uheld’. Det understregede ligesom, at hendes mor forventede, at hun tissede i bukserne, så alt under en gennemvåd ble, var åbenbart flot klaret.

”Husk at du bare skal sige til, hvis du skal have hjælp med at skifte” Fortsatte Maria ufortrødent, mens hun begyndte at lægge natbleen på Sara.

”Øhm jeg skiftede før vi spiste aftensmad” Fik Sara fremstammet, for ligesom at vise hun godt selv kunne finde ud af at skrifte, men også lidt for at gøre opmærksom på, at hun havde haft et uheld tidligere.

”Godt skat – men du skal bare sige til ikke?” Sagde Maria, men hun lukkede den sidste tape og klappede Sara på bleen: ”Så er du klar til at sove. Vi ses i morgen, og du ved jeg bare sover sammen med Line, nede for enden af gangen, hvis der er noget, ikke skat?”

”Tak mor” Svarede Sara, mens Maria kyssede hende på panden og derefter pakkede puslesagerne sammen.

”Og jeg skal nok sørge for, at finde en skraldespand til den her” Smilede Maria med den sammenrullede halvvåde buksble i hånden. Sara trak dynen op over hovedet, indtil hendes mor var ude af værelset, i håb om at det ville beskytte hende, fra flere pinligheder.

Kort efter kom Frederikke og Line ind på værelset. Frederikke var nu iklædt et rødt sæt natbluse og -bukser med hvide striber. Hun skyndte sig op i sengen og under dynen, som Line puttede om hende og kyssede hende godnat.

Da de to piger var blevet alene på værelset, var der meget stille, og det var tydeligt for Sara, at Frederikke ikke var veltilpas. Sara havde ikke umiddelbart, kunne se natbleen under Frederikkes nattøj, men det var tydeligt at Frederikke vidste, at Sara vidste den var der, og at hun var flov over det.

Sara trak vejret dybt og samlede mod til sig. Det var nu.

”Øhm Frederikke… Kan du holde på en hemmelighed?” Begyndte Sara forsigtigt.

”Ja selvfølgelig” Svarende Frederikke, tydeligvis lettet over, at blive befriet fra sine egne tanker, og få sat Sara i fokus.

”Altså… Det er lidt pinligt at fortælle det. Du må love mig, at du ikke gør grin med mig” Fortsatte Sara.

”Det kunne jeg aldrig finde på!” Svarende Frederikke meget alvorligt.

Sara smilede, hun var slet ikke tvivl om, hvor meget hendes kusine beundrede hende, og mente det helt alvorligt. Det gav Sara det sidste mod, til at få det sagt.

”Altså, jeg er begyndt at tisse i sengen, så jeg er nødt til at sove med ble nu” Færdiggjorde Sara.

Frederikke måbede. Men efter lidt tid fik hun samlet sig og sagde:

”Du… Du ved godt jeg stadig bruger natble ikke Sara?

Sara nikkede, og smilede: ”Ja det regnede jeg med, men jeg var lidt bange for, at du måske var stoppet”

”Nej bare rolige jeg… øhm… ja jeg tisser stadig hver nat, så jeg har stadig ble på” Sagde en noget forfjamsket Frederike, og fik, lidt for glad, tilføjet: ”Lige som dig!”

Sara smilede: ”Ja, det er jeg glad for, så vi kan være sammen om det”

Frederikke blev stille igen, men det virkede som om, hendes tanker kørte på højtryk. Efter lidt tid spurgte hun forsigtigt: ”Du Sara? Du har ble på nu ikke?”

”Døh, jo selvfølgelig har jeg det. Jeg vil jo ligesom ikke ødelægge jeres seng vel?” Svarende Sara drillende.

”Nej selvfølgelig… Det er bare… Må jeg se den?.. Din ble altså”

Sara tænkte sig kort om og smed så dynen til side. Hun var iklædt en nattrøje, men intet fra livet og ned, så uden dynen, var der frit udsyn til den store tapeble.

Frederikke satte sig på i sengen og stirrede intens på Saras ble. Frederikkes værelse havde en aflang form og de to senge stod op af hver sin væg på den lange side, så der var ikke mere end et par meter mellem de to.

”Wow – Sådan en ble har jeg aldrig set før” Sagde Frederikke og virkede oprigtigt imponeret.

Sara fniste og delte fuldt ud hendes kusines begejstring over at have en at snakke bleer med.

”De hedder Tena Slip” Forklarede Sara: ”Det er en voksenble, men bare i en lille størrelse. Den er ret stor i det, men så kan den også suge en masse, så man er sikker på den ikke lækker”

”Jeg viste slet ikke der fandtes sådan nogen” Svarede Frederike.

”Jo du behøver ikke være nervøs for at blive for stor til bleer” Grinede Sara.

”Tak for det” Sagde Frederikke. Formentligt mere rettet mod selve fremvisningen, end Saras sidste kommentar.

Så er det din tur!” Sagde Sara: ”Lad os se din!”

Frederikke kiggede lidt uroligt på Sara.

”Jeg mener det” Fortsatte Sara: ”Nu har du set min, så vil jeg også se din”

Frederikke virkede ikke helt overbevist, men kunne på anden side, godt følge Saras logik, så lidt modvilligt slog hun dynen til side og trak ned i natbukserne, der afslørede hendes ble.

Bleen havde øverst hvor de to stykker tape var fastgjort, en blå tekst med ordet ”Comfort” og et 7-tal, mens resten af bleen var dekoreret med et blomstermønster i grønt og gult med små bier og mariehøner.

”Det er en Libero ikke?” Spurgte Sara.

”Jo” Svarede Frederikke: ”ligesom dem babyer bruger” Tilføjede hun tydeligt utilfreds.

”Jeg kan godt lide mønsteret og farverne” Svarede Sara og undlod at forholde sig til hvad Frederikke havde sagt.

”Det ser vildt nuttet ud, mine er bare helt hvid og kedelige” Fortsatte Sara og prikkede til sin egen ble.

Tak!” Svarende Sara, tydeligt opløftet over anerkendelsen af hendes ble fra sin store kusine.

Samtalen døde lidt igen, mens de to piger fortsatte med at studere hinanden og sig selv.

”Du Frederikke” Begynde Sara prøvende efter lidt tid: ”Synes du nogle gange måske det er lidt rart at have ble på?”

Frederikke tøvede lidt, men svarende:

”Øh altså, jeg tror godt jeg ved hvad du mener. Det er lidt pinligt nogen gange, men det er rart man ikke skal tænkte på om sengen bliver våd”

”Ja det er ligesom trygt du ved… at have ble på” Fulgte Sara op med, og forsatte: ”Og jeg synes faktisk det føles meget rart med bleen… Også selvom – du ved - bleen er våd”

Sara rødmede efter at have sagt de sidste og kiggede nervøst på Frederikke.

Frederikke rødmede også og nikkede:

”Ja… Jeg synes faktisk også det er lidt rart… Det er i hvert fald meget bedre end en våd seng!”

Det måtte Sara give sin kusine ret i, hvorefter hun gabte højlydt.

”Ved du hvad Frederikke, jeg tror vi må snakke videre om bleer i morgen, jeg er simpelhed for træt nu”.

Frederikke grinede og svarende: ”Godnat kusine, sov godt og tørt”

”Ja godnat blerumpe” Gengældte Sara kærligt.

Fortsæt til Kapitel 11

3 Synes om

Hvor den sød gælder mig til når de stå op​:heart::heart:

Enormt Nusert! Glæder mig til fortsættelsen - og tak!

Tusind tak for et kapitel til :slight_smile: Jeg ved godt man ikke kan påvirke hvordan en historie foregår hos forfatteren, men jeg krydser godt nok fingre for at Moster Line også kommer til at skifte Sara.

Tusind tak for et kapitel til :-) Jeg ved godt man ikke kan påvirke hvordan en historie foregår hos forfatteren, men jeg krydser godt nok fingre for at Moster Line også kommer til at skifte Sara.

Great minds think alike :wink:

Så er næste kapitel klar :slight_smile:

Kapitel 11

Sara vågnede næste morgen, med en rar og veltilpas følelse i kroppen. Hun vidste ikke hvad klokken var, men det føltes tidligt selv om solen tydeligt var stået op.

Som Sara efterhånden havde fået for vane, som det første efter at vågne, rettede hun opmærksomheden mod hendes ble. Den var tydeligt våd og fyldte nu godt mellem hendes ben, så Sara havde altså igen tisset mens hun sov.

Efter inspektionen af hendes morgenvåde ble slappede Sara af i blæren, så en beskeden tissetår løb ud og varmede bleen, i takt med at den blandende sig, med den efterhånden afkølede tisseportion fra nattens løb.

Netop som bleen grådigt havde suget det sidste af Saras morgentissetår til sig, hørte Sara et gab fra hendes højre side. Der var åbenbart også kommet liv i Frederikke.

”Godmorgen stump! Har du sovet godt og vådt?” Lød det ualmindeligt morgenfriskt fra Sara.

”Ehm” Kom det søvnigt fra Frederikke: ”Jeg har sovet dejligt”

”Og øh… ja jeg er også våd… I bleen altså, du ved” Kom det lidt nølende lidt efter fra Frederikke, da det gik op for hende, at Sara også forventede et svar på den del af spørgsmålet.

”Hvad med dig? Har du osse tisset?” Spurgte Frederikke forsigtigt.

”Ja, jeg må have tisset en hel masse i nat, min ble er virkelig våd, så jeg er glad for jeg havde den på” Svarende Sara glad.

Frederikke grinede: ”Ja det er jeg også glad for… For min altså… ble… Men også at du havde din på”.

I det samme bankede det på døren til værelset og Frederikkes mor Line kom ind.

Nå piger I er vågne, kan jeg høre. Godmorgen med jer” Sagde hun smilende og gik over til Frederikkes seng.

”Har du sove godt, skat?” Fortsatte Line lidt lavere henvendt til Frederikke, men Sara kunne stadig tydeligt følge med i samtalen.

”Em ja mor”

”Og hvordan har bleen det? Er du våd?”

Frederikke rødmede. Hun syntes stadig det var pinligt, at hendes mor snakkede om hendes ble, og ikke mindst hvorvidt den var våd, mens Sara kunne høre det. Selvom hun jo nu vidste, at Sara var i samme båd.

”Jaer moar… den… den er vist lidt våd” Kom det meget forsigtigt fra Frederikke.

”Nårh men lille skat dog, det skal du da ikke være ked af, det er jo det bleen er til for, og du ved da at Sara er ligeglad med det ikke” Sagde Line trøstende og kiggede over på Sara, der nikkede ivrigt.

Pludselig lyste Frederikkes øjne op, og hun udbrød med fornyet overbevisning: ”Sara har også tisset i sengen i nat!”

”Nå da, det var da noget værre noget” Kom det henkastet fra Line uden at hun flyttede blikket fra Frederikke. Line tog det tydeligvis ikke for gode vare hvad Frederikke sagde.

”Jah Sara sover også med ble og hendes er også helt våd!” Fortsatte Frederikke.

”Det var da en vældig fantasi, du har fra morgenen af i dag hva?” Svarede Line i en overbærende tone: ”Men det går altså ikke du fortæller sådan noget om din kusine vel? Jeg ved godt du ikke kan lide at have ble på, når Sara er her, men sådan er det altså”.

”Men mooaar, det er altså rigtigt! Sara har ble på! Og den er helt våd, det siger hun selv!” Lød det frustreret fra Frederikke.

”Så stopper du lille ven!” Kom det bestemte svar fra Line, der nu havde fået nok: ”Det kan godt være du er ked af du tisser i sengen, men det skal altså ikke gå ud over andre vel?”

Sara lå helt tavs med dynen trukket helt op til næsen. Hun vidste godt, at hun egentligt nok burde bryde ind og afslutte diskussionen, men hun kunne ikke få sig selv til at sige noget. Hun syntes jo ligesom også det var lidt pinligt at vågne med våd ble.

”Men men moar…”

”Nu stopper du! Ud på badeværelset! Nu!”

Det lukkede munden på Frederikke, der hurtigt hoppede ud af sengen og skyndte sig mod badeværelset, så hurtigt som den tunge natble mellem hendes ben tillod.

Line rystede opgivende på hovedet og vendte sig mod Sara.

”Forstår du noget af hvor den historie kommer fra, Sara” Lines stemme var med det samme tilbage i den kærlige tone.

Sara rødmede. Hun havde egentligt forventet, at hendes mor nok havde snakke med Line om hendes ’uheld’ og blebrug, men det havde hun åbenbart ikke.

Sara træk vejret dybt ind, og i stedet for at sige noget, trak hun dynen til side, så den våde natble kom til syne.

”Nå da… Ja det forklarer det jo” Lød det overrasket, men alligevel forbløffende fattet fra Line:

”Det er da en ny ting er det ikke, lille ven?”

”Joh… det begyndte her i sommerferien” fik Sara frem.

”Det må være en ordentlig omgang hva? Men det skal du ikke være ked af vel, skat. Du er ikke den eneste, som du jo kan se” Svarede Line kærligt:

”Har du lyst til at jeg hjælper dig i tøjet lille ven? Din mor sover stadig”.

Sara nikkede. Det havde været en overvældende morgen, og dag før, og Lines omsorg virkede meget beroligende på Sara.

Line fandt en pakke med vådservietter frem fra en skuffe, og åbnede rutineret Saras ble.

”Frederikke havde da vist ret var? Du er helt våd” Sagde Line smilende.

Sara smilede igen, men kunne også mærke kinderne blusse op.

Sara havde altid haft, et tæt forhold til sin moster Line. Line var også alene mor med Frederikke, så Sara og hendes mor havde tilbragt, stort set alle deres ferier sammen med Line og Frederikke. Men helt så tæt, som de var nu, var det nok i hvert fald nogle år siden, de havde været sidst.

Line lod sig i hvert fald ikke mærke, af den mildest talt lidt usædvanlige situation, og fik hurtigt rengjort Saras bleområde. Hun pakkede bleen sammen med de brugte vådservietter og vejede den prøvende i hånden.

”Det er godt at vide, at der er større bleer, hvis Frederikke vokser ud af dem hun bruger nu” Konstaterede Line.

Sara nøjedes igen med at nikke, og Line var gået på jagt i Saras taske efter tøj.

”Øh… Jeg kan ikke finde nogen trusser?” Kom det spørgende fra Line, der nu også holdte en af Sara DryNites i hånden.

Sara rødmede kraftigt igen og fik med en meget lille stemme sagt:

”Jeg… øh… det er fordi jeg har også haft nogle uheld om dagen, så… øh jeg bruger dem der” Sara pegede på den lyserøde bukseble i Lines hånd.

”Men lille skat dog!” Udbrød Line og trak med det samme Sara op i et stort knus.

Sara blev pludselig meget bevidst om, at hun var nøgen fra livet og ned, men gav sig alligevel hen til knuset.

Efter et langt knus og flere trøstende gloser, hjalp Line Sara i buksebleen og herefter en sort nederdel og en lyserød t-shirt.

”Sådan, så er du klar til dagen” Smilede Line og kyssede Sara på panden.

”Tak” Svarede Sara, og forsatte: ”Du ved… det der med om dagen… det ved Frederikke ikke…”

*”Selvfølgelig skat, jeg siger ikke noget, og du skal bare sige til, hvis du skal have hjælp ikke?” Kom det straks fra Line:

”Nå men jeg må vist hellere gå ud og tjekke om Frederikke er dampet af”

Og med det forsvandt Line ud af værelset, og efterlod en 14-årig pige, der havde lidt svært ved at forhold sig til, at hun lige havde fået skiftet ble, af sin moster efter at hendes kusine havde sladret, om at hun havde tisset i sengen.

Sara rystede på hovedet. Den slags oplevelser, måtte hun vist bare til at lære, at tage som de kom, den her sommer. Hun smilede. Det var trods alt hendes egen plan. Og det gik egentligt ret godt.

Med fornyet selvtillid og mod. gik Sara ned i køkkenet for at forberede morgenmad.

Lidt senere var Frederikke og Line kommet ned i køkkenet sammen, og Frederikke sagde undskyld til Sara og krammede hende, så Frederikke nærmest hang om Sara.

Sara skyndte sig at sige, at det var i helt i orden. Det gjorde ikke noget, at Frederikkes mor også viste det, hun syntes jo bare det var lidt pinligt ligesom Frederikke selv.

Lidt senere på dagen, løb de to piger rundt og legede i haven. Vejret var godt og de morerede sig gevaldigt.

Under en form for fangeleg, lod Sara som om hun var et farligt dyr, der ville overfalde Frederikke. Hendes meget helhjertede forsøg, på at brøle og vise sine farlige klør, og hugtænder, sendte dog ikke Frederikke på flugt, men sendte i stedet den lille pige ud, i et ukontrolleret grineflip.

Sara havde åbenbart set væsentligt mere fjollet, end frygtindgydende ud, og Sara kunne ikke gøre andet, end også at lade sig opsluge af grineflippet.

Stadig midt i grineflippet, måtte Frederikke dog pludseligt løbe ind i huset. Alt grineriet havde fået hende til, næsten at tisse i bukserne, og nu kunne det ikke gå hurtigt nok, med at komme ind på toilettet.

Selvom Frederikke ikke havde sagt noget, før hun løb, andet end et uforståeligt udbrud mellem grineriet, kunne Sara godt regne ud, hvad der var sket. Frederikke var nemlig ikke den eneste, som havde problemer med at holde sig, på grund af grineanfaldet.

Sara løb dog ingen steder. Hun blev stående stille og lod det løbe ud i buksebleen. Det var en stor tissetår, og den våde strøm fortsatte længe, men aftog stille og roligt, i takt med at Sara også havde fået grinet færdigt.

Der stod hun så, i sin mosters have. Nu helt af-grinet og af-tisset, men til gengæld med en overordentlig våd ble.

Sara flyttede prøvede lidt på sig. Buksebleen havde klaret, at holde på det hele. Der var ingen små dryp ned af Saras ben, selvom hun havde tisset meget og hurtigt, så noget kunne de altså alligevel klare, buksebleerne, tænkte Sara. Men nu trængte den godt nok til at blive skiftet, så Sara traskede ind mod huset.

Inde i huset var Line og Maria, ved at finde frem til frokost, og Frederikke var også kommet tilbage, fra hendes akutte toiletbesøg og hjalp med at stille mad på bordet.

Inden Sara luskede op på overetagen for at skifte, noterede hun sig, at Frederikke stadig havde de samme bukser på, som tidligere, og der var heller ingen våde pletter var at se, så hun måtte i hvert fald, stort set have nået på toilettet i tide.

Det kunne Sara ikke ligefrem selv prale af. Hun havde ikke gjort noget, for at holde igen, da det første dryp var undsluppet hende, og var havnet i bleen, men det dryp havde ikke været med vilje, og selv hvis hun havde prøvet, at holde igen og komme på toilettet i tide, havde Sara ikke den store tiltro til, at det var lykkes for hende.

Men heldigvis havde hun jo buksebleen på, som hurtigt kunne skiftes til en tør en af slagsen, så Sara kunne gøre de andre selskab ved frokostbordet.

Ikke længde efter frokosten legede Frederikke og Sara på Frederikkes værelse. De var dog dårligt kommet i gang, før Line kom ind på værelset og afbrød dem. Hun skulle lige have en ”snak” med Frederikke og mor af datter gik ned i stuen, mens Sara blev på værelset.

Sara tænkte ikke nærmere over det, men der gik ikke lang tid før, hun kunne høre hævede stemmer, nærmest råben, fra både Frederikke og Line nede fra stuen.

Nysgerrigheden overvandt hurtigt Sara, og hun listede ned af trappen for at finde ud af, hvad der foregik.

Trappen endte i forgangen lige ude foran stuen og selvom døren der indtil var lukket, kunne Sara helt tydeligt, følge med i Line og Frederikkes ophedede samtale.

”MEN… MEN… MOAR JEG VIL ALTSÅ IKKE HAVE BLE PÅ MIDT OM DAGEN!.. OG UDENFOR! Hvad nu hvis andre kan se det!?” Kom det højt fra Frederikke, der lød til at være på kanten af gråd.

”Hør nu her… Vi finder selvfølgelig noget tøj, så man ikke kan se bleen, og andre mennesker går altså ikke og interesserer sig for, hvilket undertøj du har på, vel skat?” Svarede Line noget mere afdæmpet, men alligevel tydeligt frustreret. Hun forsatte: ”Kan du huske hvordan det gik sidst vi var i Zoologisk have? Våde bukser er altså meget mere tydeligt, end en ble ikke? Og det er altså også meget nemmere - for os begge to – hvis du har et uheld!”

”MEN… MEN… DET ER SÅ PINLIGT” Fik Frederikke svaret, inden hun ikke længere kunne holde tårerne tilbage.

Ude i gangen fik Sara øjenkontakt med sin mor, der åbenbart også var blevet tiltrukket af råberiet.

Maria åbnede forsigtigt munden og hviskede med en urolig mine til Sara: ”Du Sara… Jeg tænkte på at det måske var en god idé hvis… Ja hvis du også havde ble på i forlystelsesparken i morgen… Altså du ved en af dine rigtige natbleer, bare sådan for en sikkerheds skyld.”

Maria kiggede nervøst på sin datter. Tilsyneladende bekymret for om Saras reaktion på forslaget ville minde om Frederikkes.

Sara tog det dog helt roligt og nikkede:

”Mmh mor, det tror jeg også er en god idé” Svarede Sara stille.

Sara kiggede et øjeblik eftertænksomt på sin mor og derefter på døren ind til stuen. Så tog hun beslutsom i dørhåndtaget og trådte ind i stuen.

Frederikke sad i sofaen og smågræd, mens Line stod med korslagte arme, og så på hende med en frustreret mine. Begge rettede dog hurtigt blikket mod Sara da hun trådte ind i stuen.

”Øh Frederikke må jeg tale med dig om noget?” Startede Sara forsigtigt.

”Øhm… Jah?” snøftede Frederikke, og så lidt spørgende op på Line, som for at bede om lov.

Lines ansigtsudtryk løsende lidt op og hun smilede forsigtigt mens hun nikkede.

Sara fortsatte: ”Øhm du ved, det er ikke kun om natten, at jeg har haft nogen uheld… Og i morgen når vi skal i forlystelsesparken, så er der jo lange køer og sådan noget, så man kan ikke altid lige komme på toilettet med det samme… Så… Øh ja… Så jeg er nok ligesom nød til at have ble på, mens vi er afsted.”

Sara trak vejret ind og holdte en pause. Frederikke var holdt op med at snøfte og kiggede i stedet måbende på Sara. Sara fortsatte: ”Men altså, du ved, jeg synes det er lidt pinligt, og jeg ret nervøs for det, så jeg tænkte på… Ja jeg tænkte på, om du måske også ville have ble på, sammen med mig?.. Hvis vi nu begge to havde ble på og var sammen om det, så ville det være mere okay, tænkte jeg… Vil du gøre det for mig?”

Frederikke rejste sig fra sofaen, gik over til Sara og gav hende et stort kram.

”Selvfølgelig Sara. Det vil jeg gerne.” Svarede Frederikke: ”Øhm… Og altså jeg har også nogen gange uheld om dagen, så du skal ikke være ked af det.”

Line sluttede sig til de to pigers omfavnelse, og hviskede stille Sara i øret: ”Tak!”.

Således forenet omkring deres tvivlsomme blærekontrol, fortsatte dagen i det lille hus med opløftet stemning.

Hen på aftenen, havde Line trukket Sara til side og igen takket hende. Line syntes virkeligt det var flot, af Sara, at hun ville hjælpe sin lille kusine på den måde.

Sara havde rødmet og måtte erkende overfor Line, at det jo ikke kun var for Frederikkes skyld. Hun var jo rent faktisk selv i risiko, for at ende med våde bukser, hvis hun ikke havde ble på. Og hun var egentligt helt oprigtigt, også glad for, ikke at være den eneste i ble.

Line kyssede hende på panden og sagde at det alligevel var flot gjort, og at hun kunne være stolt af sig selv.

Sara smilede. Hun var glad for at kunne hjælpe sin kusine. Og så endda samtidig med, at hun selv kunne få et stort ønske opfyldt: At have ble på - ikke bare en bukseble, men en rigtig ble – hele dagen.

Det var godt nok lidt angstprovokerende, at skulle rende rundt i offentligheden med sådan en stor ble på. De var ikke ligefrem diskrete. Men på den anden side, var sandsynligheden for, at hun nogensinde ville møde nogen af de andre gæster i forlystelsesparken igen, meget lille, og som Line havde sagt: hvorfor skulle nogen egentligt interessere sig for hvilket undertøj man har på?

5 Synes om

Uhmmmmm - Historien fortsætter! Super dejligt og trygt!
… Hende Line er lidt skrap synes jeg.

Endnu et virkelig velskrevet kapitel!

Jeg bliver lidt inspireret til at dele en oplevelse fra det virkelige liv efter at have læst din historie - Måske kan den inspirere til handlingen, når flokken skal afsted til forlystelsesparken.

Jeg var selv engang i Hansa Park i Nordtyskland med nogle venner, som jeg har mødt igennem sitet her. Vi havde alle ekstra bleer med i rygsækken, og vagterne ved indgangen krævede at se, hvad vi havde i tasken, inden de ville lukke os ind… Lad mig bare sige, at nogle af os i hvert fald blev ret røde i hovedet…

Elsker det føler næsten man er Sara :heart:

1 Synes om

Rigtig god historie håber der kommer mere

Kommer der mere SARAH?

  • Jeg savner hender… og Frederikke…

Så er vi 2 jeg kan heller ikke vente med at høre mere om den historie synes den er så godt skrevet

Jeg lover der nok skal komme mere :slight_smile: Men som I nok har opdaget, så er går det ikke altid lige hurtigt med at få skrevet mere :wink:

Men det er fedt at vide der er interesse for historien!

Håber snart der kommer mere