Opdateret site-system

Hej alle,

Jeg har lige lagt den seneste version af det system vi bruger på.

Privatbeskeder er ændret en del - det betyder bl.a. at de skal alle konverteres. Den anbefalede måde ville tage 72 timer. Jeg har lige lavet det på en lidt anden måde, så den bør være færdig i morgen formiddag - måske før, det kommer lidt an på hvor meget jeg tør belaste serveren for at det ikke går ud over alt det andet.

Oversættelserne har som I nok har set haltet. Men jeg er ved at se på det. Hvis der er en af jer der har tid i overskud og er god til engelsk og dansk så skriv til mig så kan I hjælpe (det sker via noget der hedder Transifex).

Mere om den nye version når vi kommer lidt længere frem.

mvh
Nicolai

Opdateringen af system giver fejl i Album visning.
Når man klikker på Pile Next > Så står den blot at kører uden at vise næste billede.
Det sker også i andres album.
Så hvad sker der lige?
Håber at denne fejl rettes snarest.

Hej Kadible,

Det er hele systemet der er langsom lige nu på grund af den nye privatbesked funktion.

Jeg har oprettet en support sag ved det firma der laver systemet - håber på en snarlig løsning.

Jeg kan formodentlig få det til at køre hurtig med det samme, ved at slå privatbesked funktionen helt fra - men det synes jeg heller ikke er en god løsning.

mvh
Nicolai

Hej Nicolai.

Ang. PM funktionen er jeg ikke så imponeret :wink: Skrevet med glimt i øjet af en der ikke er født ind i chat-generationen :wink:

Men jeg kan næsten ikke forlige mig med en måde at skrive på, hvor man bliver nødt til at skrive i en lang streng, uden mulighed for et par linieskift og hvad der ellers kan “forskønne” det skrevne sprog.
Men jeg ved da godt, at det er sådan de unge de vil ha’ det :smiley:

Synes også det virker lidt rodet med hensyn til at aktivere en notifikation. Som vanligt vises et tal i rød ramme både ved “global notifications” og ved “new messages”. Går jeg via “global” virker det som det plejer, hvis der f.eks. er 3 PM’s er det lige til at vælge hvilken man ønsker at læse. Men bruger jeg “new message” ved jeg ikke lige hvad der sker… virker som jeg bare kommer ind i den sidste streng jeg havde gang i, og så må finde den korrekte bruger i listen til venstre??? Måske er det bare mig der ikke er skarp nok :wink: Men det er endnu heller ikke afprøvet så mange gange…

Ovenstående er bare lidt feed back… uden feed back er det jo svært for administrator (dig…), at danne dig et overblik over hvordan det opleves i den anden ende (…). Selvfølgelig er du også selv bruger, men kva dit mere indgående kendskab til It-verdenen, oplever du måske disse ting i et andet kontekst :smiley:

Men uanset hvad, skal du have en STOR tak for det arbejde du lægger i dette site, og jeg er parat til at vænne mig til “hvad som helst”, så længe sitet kan holdes i live :smiley:

Bleliv

Til brugerne.
Så sandt at alm. linje skift er ændre i systemet.

Det kan gøres med Alt og Enter knap samtidig.

Blot til jer der har problemer med dette.
Hilsen Mig :wink:

Systemet kører hurtigere nu - jeg har selv fundet løsningen.

For de teknisk interesserede se her: mySQL load is hight on 4.4.1 - performance is bad (lots of private messages) - JomSocial Forum

@kadiblepass er billedeproblemet der stadig?

@bleliv - jeg er bestemt heller ikke imponeret. :slight_smile:

Men nogen ændringer må vi bare acceptere. Jeg ville allerhelst skrive hele systemet selv så vi fik det som vi vil have det, men det er desværre ikke realistisk.

Jeg tror der måske er lidt ulemper lige nu som vi enten skal lære vejen omkring eller som bliver rettet på en senere udgave. Jeg holder øje og lægger de nye versioner på lige så snart de har været ude en uges tid og der ikke er rapporteret de store problemer. I det her tilfælde tror jeg dog kun vi var en håndfuld sites der gik med.

Vi betaler jo for softwaren, så derfor kan vi ogås få hjælp. Og generelt virker de ok til at få rettet fejlene, selvom det kan føles som lang tid iblandt.

  • Nicolai

Jeg får sjældent mange beskeder så der går nok en del tid før jeg får set på den opdatering. Til gengæld kan jeg ikke aktiver hurtig svar, eller hvad knappen hedder hvor man undgår den store editor når der skal skrives et svar i et emne.

Hej igen.
Det er stadig det samme vedr. billed visning. :frowning:

Og så kommer der ikke noget frem hvor man kan skrive Hurtig svar knappen. :frowning:

Emotions Smiley virker ikke i svar :frowning:

Mærkeligt, det i skriver med “Hurtigt svar” - altså det er i Forum? Den del er ikke opdateret (det er 2 forskellige stykker software). Det her skriver jeg som “Hurtigt svar”. .

Emoticons ser jeg i dit svar…

Billeder må jeg se på i morgen, jeg kom hjem for ½ time siden og står jo op kl 5 så det er sengetid nu.

Jeg tænker lige - har du en anden browser du kan teste i? Eller kan du finde ud at slette midlertige filer i denne browser? Det tyder på et cache-problem.

Vi skal nok få det hele til at virke. Forhåbentligt snart. Men jeg får min søster og nevø på besøg resten af ugen så det er ikke så meget tid jeg har før søndag. Desværre.

Hej Admin
Hurtig svar virker stadig ej her.

Det er jo fordi jeg selv skriver tegn for emotion :wink: Klikker man på icon kommer der ikke noget frem som tidligere.
Vil prøve at slette Cache.

Og vil prøve med Edge og IE11 Browsere.

Håber at du får has på billed problemet inden så længe.
Må jo så vente til du har tid vedr. billeder. :slight_smile:

Ka’ du sove godt
Hej.

Hej

Lige før sovetid :wink:
Har nu prøvet at slette cache filer m.v. Men det hjalp ej på Edge og IE11 vedr. billeder.

Natti nat :wink:

Hurtig svar virker ikke her, checket på win10 med ie11, Firefox og Chrome. Jeg er nød til at gå via handlinger svar.

Vi må nok alle vente til admin har fået has på problemerne: Det være sig hurtig svar knap, emotion :slight_smile:
og billed fremvisning fra mapper = > Next
Han har jo svaret undertegnede at det vil ca. ske om en uge. :wink:

Jeg kan ikke længere embedde billedfiler i svar - som jeg fx. gerne vil i Diaper Manga tråden.
Knappen er der, men den er død!
Safari - til Mac OSX - og det HAR duet før ;^)

// Nino

Status: Mobil og privatbeskeder: De har fundet en fejl i systemet - opdatering kommer i næste uge: After update 4.4.2 the message/chat view on mobile is destroyed - JomSocial Forum

Nino, er det på forum eller på gruppens væg/album?

Der er en konflikt med jquery versioner mellem forum systemet og resten - men jeg har ikke overskud til at sætte mig ind i det lige nu. Tror dog det er noget jeg kan løse når jeg får en halv dag. “hvor svært kan det være?” :slight_smile:

Jeg fortsætter med at holde øje med leverandøren og opdaterer - sprog skulle der også gerne snart komme en pakke til.

  • Nicolai

Hej Nicolai

Det er i forummet

Så er der opdateret til seneste der bl.a. løser forumproblemet.

Jeg ved godt jeg ikke er så aktiv for tiden, der er en meget god grund som jeg desværre ikke kan dele med jer på nuværende tidspunkt. Men måske vil jeg fortælle om det senere.

Bare rolig - René og jeg er stadig et par :wink:

mvh
Nicolai

Hej Babylai
Jeg tror at vi er mange der er glade for dette site, også selv om der er lidt knas i maskinrummet…
Men ved du hvad… vi betaler jo ikke for at være medlem her, så synes jeg også at det vil være helt urimeligt klage over servicen.
Jeg synes at, du gør et meget godt arbejde, for det er godt nok sjældent at jeg har oplevet store problemer.
Jeg har selv kørt et par større sites, for nogle firmaer, og det er ikke bare lige at holde sådan noget kørende… jeg ved godt at det kræver en del tid.
Og nogen gange har man bare ikke tid, og så må noget nedprioriteres.
Jeg er bare sige taknemmelig for at du gider bruge noget af din sparsomme tid på dette site.

Det er jo helt fint det er gratis at bruge. Men hvad med at brugerne kan give lidt til kaffe og kage m.v. til ejer og admins? Det må kunne lade sig gøre og evt. via mobil Pay? En tier her og en 5’r der eller en 20’er må brugerne sikkert nok kunne betale.
Hvad mener I andre brugere om dette forslag?

Det er jo helt fint det er gratis at bruge. Men hvad med at brugerne kan give lidt til kaffe og kage m.v. til ejer og admins? Det må kunne lade sig gøre og evt. via mobil Pay? En tier her og en 5'r der eller en 20'er må brugerne sikkert nok kunne betale. Hvad mener I andre brugere om dette forslag?

Jeg er parat, - kaffe og kage – frem og tilbage. Det er uværdigt at være bruger uden at bidrage til dette værdifulde site. Hvad med en Wikipedia-model? Det er nok vigtigt en ordning i givet fald vil være ganske ubureaukratisk - dog således at nomenklaturet udmelder et passende beløb pr bruger. Der er ikke tale om betaling for en ydelse, men en donation.
Mit forslag - et skud fra hoften:
Donation efter behag…gerne kr. 250 pr. kvartal.
mvh
ABDer