Når jeg opdager andre gør det! (b,M,F)

Jeg går ind gennem Aalborg Storcenters arkade og standser ved Fonas udstillingsvindue. Her står en far og hans treårige dreng lige ved siden af mig og ser på vinduet. Så siger drengen lige med et:

– Far! Men faren reagerer ikke.

– Far`ar!

– Hvad er der?

– Jeg har lavet i bukserne!

– Det har du vel ikke, hvorfor sagde du ikke før, at du skulle på wc?

– Mor gav mig jo ble på!

– Nåe, det er jo rigtigt, så gør det ikke noget. Men jeg kan ikke skifte ble på dig her. Jeg har slet ikke nogen ren ble med. Kom nu.

De går foran mig ned gennem arkaden
Drengens standser, står nu og presser helt åbenlyst. Hans anstrengelse ses i ansigtets grimasse, så slapper han pludselig af.
Faren standser osse og kigger ned og spør.

– Hvad var nu det?

– Ja, jeg skulle lave igen.

– Er du snart færdig?

– Joee, det tror jeg nok. Drengen presser igen og stønner et par gange, det er dog svært at høre noget i larmen fra de mange andre gående.

– Far, der er meget nu. Det varmer!

– Nå, nu må du altså holde op. Kom.
Han tar drengen i hånden og han følger med lidt stavrende skridtgang. Det irriterer faren:

– Gå nu ordentligt. Bleen skal nok holde det på plads!

Jeg kan ikke lade være med at følge efter de to. De går over bytorvet, hvor faren standser og køber to is og går over til et cafebord. Han løfter drengen op på den højestol. Jeg er nysgerrig og køber en is til mig selv og sætter mig lige over for de to. Kan se at drengen sidder og klemmer benene sammen under bordet, hvorpå han spreder dem hurtigt.

– Hvorfor gør du det, spør faren.

– Det føles sjovt inde i bleen, siger drengen frimodigt.

Da de har spist isen, løfter faren drengen ned. Han står lidt betuttet og siger så:

– De kradser!

– Så kunne du bare ha ladet være med at gøre i bukserne.

– Det er væmmeligt.

– Nå siger faren, der kommer mor, så kører vi hjem og skifter din ble. Kom nu.
Drengen løber hen og putter sig ind i sin mors frakke.

2 Synes om

Måske en af de første oplevelser der var med til at skabe min glæde ved bleer:
Jeg var 6 og så min lillebror på 3. Han kom gående med korte bukser holdt godt oppe af seler, med den hvide ble, der hang lidt ned bag på hans lår ud under de korte bukseben. Sandelig om ikke han standsede og stillede sig til at gøre i bukserne. Mit hjerte hamrede i brystet på mig. Han stod bare og pressede det ud i bleen, jeg kunne høre lydene af at det masede sig frem. En tyk bule formede sig synligt nederst på hans buksebag. Så stak han fingeren i munden og gik videre, nu med lidt spredte, skrævende ben de første skridt, indtil det havde fordelt sig i bleen. Han var tilfreds og ikke spor flov over at ha gjort i bleen. Der gik ikke mange minutter før han gik almindeligt igen og hvis han var heldig opdagede mor det ikke, før vi skulle ind og spise.

1 Synes om

Det var i sommer, en af de helt varme dag, hvor jeg var med børnebørn i legeland. Dem jeg fulgtes med er over blealderen, men da vi sidder og spiser frokost, sidder jeg lige bag en dreng i bar overkrop kun med shorts over bleen. Jeg tænker i et glimt, at han er mig, og jeg sidder med bleen tykt i sommerbukser på bænken i sommervarmen. Solen lyser, varmen kærtegner.

Min tanker bevæger sig ud i landskabet, indtil jeg opdager disse særlig små lyde inde fra hans bukser. Han bukker sig nu lidt frem og gir sig. Han er øjensynligt i færd med at lave! Og har åbenbart valgt ikke at rejse sig op eller sige noget til sin mor. Han vil ikke ha opmærksomhed. Han maser lidt, så hører jeg hurtige prutter fra bukserne. Da han er færdig, retter han sig igen. Nu sidder han og vipper lidt frem og tilbage, jeg kender den dejligt oplevelse af ny-fyldt ble mellem benene.
Så opdager jeg i et nu, hvor bleen holder op ved ryggen på drengen, at en lille rund, blød, glinsende, brunlig knold er kommet op over blekanten. Da han vipper med numsen næste gang, kommer der lidt mere ovenud, så bulen af bæ nu er helt tydelig. Han sidder i lang tid og vipper stadig umærkeligt med enden, leger åbenbart med den varme bæ i bleen mellem benene.

Så rejser hans forældre sig, de tar drengen i hånden og begynder at gå bort over græsset med ham. Idet han rejste sig, skød bleen sig lidt længere op og dækkede nu det meste af bæen på ryggen. Han går glad og snakker med sin far og fortæller ham ivrigt noget.

Jeg forsvinder ud af billedet men sidder i den samme ble, fyldt, trygt, med en knubbede, bløde oplevelse i min ble. Var det mig selv, den sommerdag?

2 Synes om

Jeg kommer desværre ikke så tit steder, hvor jeg kan se andre lave eller gå rundt og næsten ikke kunne holde sig, men de få gange det er sket står stærkt i min erindring. Det er ikke så meget det med bleer, som tænder mig, men det med næsten ikke at kunne holde sig, så at give slip og se lorten forlade kroppen…

1 Synes om

Hvis jeg er ude i det fri og skal lave her og nu, så finder jeg et sted hvor jeg kan sætte mig i hug og komme af med lortene.

Jeg kan lige tilføje, at jeg under et løb måtte ind i skoven for at skide, mens jeg sad der kom der to unge mænd, stillede sig kun et par meter fra mig for at tisse, da den ene var færdig med at tisse trak han bukserne helt ned og satte sig og sked, han lånte papir af mig og takkede mig for at jeg sad og sked, ellers havde han ikke haft modet til det.
Jo, det tændte mig.

Det kan jeg sørme godt forstå!

Sad du, så du kunne se ham skide? Se hans hul udvide sig, se ham presse og lorten glide ud og slippe? Uha det ville have tændt mig!

ja, vi sad kun 2 meter fra hinanden, så jeg hørte ham presse og så også lortene komme ud i en lind strøm, jo det tændte mig og modsat så han jo også mig skide, så det tændte faktisk også ham.
gad nok vide hvornår man oplever det igen?

2 Synes om