Milles Julehistorie (g,M,F,g,g,F,b,F,F,F,F,M)

Mange tak, det var heller ikke så nemt eller ligetil, som jeg havde forestillet mig, særligt fordi jeg endte med at skrive og (færdig)planlægge historien, samtidigt med at den skulle “udgives”, en bedrift der i et vist omfang lykkedes, som jeg selv ville det, samtidigt med, at jeg har været fysisk på arbejde hele december igennem i disse Corona tider. Det var flere gange en ‘skal’- ‘skal ikke’, men 28. november, trykkede jeg på knappen, og fik skrevet på de første 3-4 kapitler, inden juletravlheden og nedlukningerne ændrede på hverdagen. Projektet startede allerede d. 26 august, hvor 70% af handlingen blev udtænkt, men først d. 24. og 25. fandt jeg ud af hvordan julehistorien skulle afsluttes.

Det sværeste, har helt klart været at holde, antallet af ord nede, hvilket var svært uden at gå på kompromis med handlingen, især med tanke på, at jeg ikke er en rutineret forfatter.

Med over 55.000 ord (hvis jeg tæller dem med som ikke blev til mere end kladder), og 75 A4 sider, og nå ja, at der ikke er andre, der har skrevet julekalenderhistorie i år, kan jeg vel godt tage titlen som Årets Ageplay Julekalenderskribent 2021 :trophy: (altså her på sitet)

Tak til alle der løbende har givet deres opbakning til kende, enten ved beskeder på chatten, private beskeder på sitet eller ved at have trykket på ‘Synes godt om’ :heart: eller en anden reaktion :+1: for hvert kapitel

Særligt tak til dem der med deres reaktioner, har vist at historien var tiden værd at skrive

Uden jer, var det ikke sikkert, at jeg kom i mål med historien, i har sørget for, at interessen for, at skrive historien færdig, ikke forsvandt og hvad der til tider føltes som ‘det umulige’

@Volvo, @babykoen, @Wayne, @2630diaperlover, @Rød_MogMs, @Mosle, @blehans, @Blebrian, @Camille, @SwappaDiaper, @optaget, @DaddyEmil, @bman2, @1skrubtus, @Mimi, @Minimus, @M90, @hafelafen, @tenatrucker, @Denglade

Og selvom ikke alle er nævnt, så har tallene vist, at godt 67 personer har fulgt med i historien.

Så det synes jeg selv er ret godt gået, men hvad der er gået galt med 11. december - Julegaveindkøb (de sidste gaver), ved jeg ikke, det er det eneste kapitel, som ikke har fået nogen reaktioner.

Jeg tror jeg vil holde en pause, i hvert fald en lille en, og hvis jeg får strikket en fortsættelse sammen, vil jeg prøve, at opfylde de ønsker som i må komme med, uden at komme med nogen konkrete løfter.

Og selvom jeg i Jimmy’s speciale jul (B,F,g,M,F,M,M) af @Aabdreng, gav udtryk for, at jeg gerne ville have haft 24 forskellige kapitel-dage, så har jeg fuld respekt for, at det ikke bare er noget man gør, og hvis man endnu ikke har læst den, så har den min varmeste anbefaling herfra.

Citat: .. jeg havde håbet på at læse om 24 forskellige dage

Hvis i ikke har fået læst, julehistorier nok, kan i finde flere julehistorier her

7 Synes om