Marja og Freja

Kapitel 5 - Marjas mareridt

De gik videre Marja ville bestemt ikke sidde i vognen med sele og en sut i munden for alle de kom forbi så på hende og sagde ting som er hun ikke for stor til at være en lille baby i nu eller sikke en fin lille pige

Marja prøvet på alle måder at komme ud af selen og tage sutten ud af munden men måtte til sidst give op da hun igen kunne mærke at maven ville af med mere og der gik da heller ikke længe før hun ikke havde gjort i bleen hun prøvede at sige at hun havde lavet men det bliv kun til nogen mærkelige lyde så hun måtte vente i rigtig lang tid på at de andre havde prøvet en masse ting

Men lige pludselig spurgte Freja Ronja om hun ikke godt måttet blive skiftet da hendes ble var ved at være fyldt og hun lige havde haft lidt der også var kommet ud den anden vej så hun ville rigtig gerne skiftes inden de skulle prøve mere

Ronja svarede selvfølgelig kan vi det min lille skat og så gik de mod wcet da de kom der til gik Ronja og Freja ind først og fik skiftet Freja der var rigtig glad for at få en tør ble på

Da de kom ud træk Lotte trækvogne ind på wcet og låste Marjas sut op og tog den ud og spurgte når hvad så nu skal du også skiftes eller vil du blive ved med at være en lille baby

Marja havde mest lyst til at råbe af hende men var bange for at hendes mor bare ville give hende sutten i munden igen og gå ud så hun bestemte sig i stedet for at love at opføre sig ordentligt på resten af turen

Godt min lille skat svarede Lotte skal vi så ikke få den beskidte ble af dig jeg synes du lugter lidt

Jo svarede Marja den er ved at være noget ulækker at have på

Lotte tog selen af Marja og lade hende op på puslebordet og tog sparke-dragten af hende den kan du ikke få på igen kan jeg se der er lidt lort i den og lade den i en pose og tog bodystokken af hende og lade den i posen også og bandt en knude på den og kiggede lidt i tasken og fandt en rend ble en lyserød bodystok og en lyserød kjole frem og gik hen til Marja og åbne bleen og smid den ud og vasket hende og gav hende en ny af de samme bleen på og gav hende så body og kjole på så er du fin igen er du så klar til at prøve lidt mere sammen med os andre eller vil du hellere sidde i vognen spurgte hun

Marja svarede at det var hun for hun ville bestemt ikke sidde i trækvognen igen sådan som folk havde kigge på hende da de var gået rundt

Godt min lille skat svarede Lotte men så skal du også gøre hvad der bliver sagt ellers kommer du til at sidde i vognen på resten af turen

Marja lovet at hun var færdig med at være uartig for hun havde ikke lyst til at skulle sidde i vognen på resten af turen

Godt min lille skat svarede Lotte med et smil så kan vi jo godt gå ud til de andre men husk det nu ellers er det tilbage i Vognen igen

Ja det skal jeg nok svarede Marja med en lille stemme

De gik så ud til Ronja og Freja der stod og ventede på dem

Så kan vi hvis godt gå videre Marja har i hvert fald lovet at opføre sig ordentligt fra nu af sagde Lotte til Ronja

Det lyder som en god ide svarede Ronja og kiggede på Marja

De gik videre og prøvet en masse forskellige ting og da de skulle hjem blive pigerne skifte inden de satte sig i bilen for at køre hjemad da de kom hjem blive pigerne igen skifte og fik begge to en af de tykke bleer på for så kunne de holde resten af aftenen de fik derefter begge to kun en kjole på for så var det nemmere at skifte når de skulle i seng mente Ronja og nu når de begge to brugte ble var der jo ikke noget at være flov over

Freja fik en lilla natkjole på med små bamser i ble på og Marja fik en lyserød natkjole med en stor sløjfer på ryggen på

De to piger blive så bet om at gå ind i stuen og se noget tv til de skulle have aftensmad og Lotte og Ronja gik så i køkkenet for at lave maden

da maden var færdig og de skulle til at spise og havde sat sig lo begge piger mærke til at de ikke havde fået bestik og spurgte om hvorfor de ikke havde det

men Lotte svarede at det var fordi hende og Ronja var blivet enig om at de skulle være deres små børn så de skulle komme over og sidde på skødet af dem og blive madet for små børn kan jo ikke spise selv uden at grisse sig til

Freja satte sig straks over på skødet af Ronja men Marja blive siddende

Lotte så over på hende og spurgte skal du i seng nu ellers må du hellere komme her over nu

Marja rejste sig op og gik lige så stille hen til Lotte som tog fat i hende og satte hende op på skødet og gik i gang med at made hende

Lotte var næsten færdig med at made Freja da Lotte gik i gang med Marja

Da Freja havde spist op og sagde at hun var mædt satte Ronja hende ned og sagde at så kunne hun sætte sig ind for at se lidt tv inden det var sengetid og gik så i gang med at spise selv

Marja var lidt efter også færdig og fik lov til at gå ind i stue til Freja

Ronja og Lotte spiste lidt og gik så ud for at vaske op bagefter kom Ronja ind til pigerne så er det sengetid for de små børn så i også kan komme op i morgen klokken er over 00.00 så i må hellere få en tør mås og komme i seng

De gik så op på wcet og bliv skifte og lagt i seng af Ronja men da hun tog selen for at give Marja hendes på

Spurte Marja om hun ikke godt måttet blive fri for den

Men Lotte stod nu i døren og sagde at det måtte hun bestemt ikke for hun havde været en lille uartig pige det meste af dagen selv om de havde haft en aftale om at hun skulle have opført sig ordentligt

Marja sagde ikke noget men lod Ronja give hende selen på

Ronja og Lotte sagde godnat til pigerne og slukkede lyset og lukkede døren

Forsæt til Kapitel 6 - Marja fortryder sin opførsel

7 Synes om