Marja og Freja

Kapitel 3 - på tur

Marja og Freja vågnede ved at Lotte kon ind på verset og vækket dem

Go morgen har i sovet godt spurgte Lotte da hun fik liv i dem

Go morgen sagde de nærmest i munden på hinanden Lotte tog først selen af Marja og derefter af Freja og så gik de ud mod trappen for at gå ned Marja havde lidt svært ved at gå i den meget våde og tykke ble så da de skulle til at gå ned af trappen sagde hun jeg tror jeg får brug for lidt hjælp for at komme ned

Lotte kiggede på hende når lille ven skal du op så du ikke flader ned Lotte tog Marja op på armen og gik bagefter Freja der var en på vej ned af trappen da de kom ned gik de med det samme ud i køkkenet hvor Ronja var ved at lave morgenmad go morgen har i sovet godt spurgte hun da hun så dem

Ja svarede pigerne Lotte gik over til puslebordet og lage Marja og gik så i gang med at tage hendes natkjole af du kan lige så godt beholde bodystokken på sagde hun da hun åbnede den nå det var vist godt du fik en ble på i nat sagde hun da hun fjernede den meget våde ble

Marja blive lidt rød i hovedet og sagde med en lav stemme jeg kunne ikke komme ud af sengen begrund af selen og jeg kunne ikke holde mig mere

Det gør ikke noget lille ven svarede Lotte det er jo heller ikke meningen at du skal kunne tage selen af selv men bleen er godt nok meget våd men lad os nu få en tør på og vaskede hende Lotte åbnet så skuffen med bleer og til Marja store overraskelse tog hun ikke en af dem fra dagen før men fandt i stedet en af de tykke lyserøde bleer som de to piger havde sovet i

Marja sagde meget overrasket jeg behøver ikke en af dem jeg kan jo godt selv sige til når jeg har brug for at blive skiftet

Men Lotte tog det roligt og svarede bare at det var ikke noget hun bestemte og nu skulle hun være en sød lille pige og ligge stille Marja mumlede lidt for sig selv men kunne godt se at det ikke Lotte lage så bleen ind under Marja og gjor den fast og lukkede bodystok igen og åbne den anden skuffe med tøj og fandt det der linet en hvid sparke-dragt Marja blive så stoppet ned i den og sat ned på gulvet og så lukkede Lotte den i ryggen Marja skulle lige til at gå ind i stue for at vente på morgenmaden men Lotte grab fat i hende du skal lige stå stille lille ven Lotte tog en lille dims i skuffen med tøj og satte den i nærkken på Marja det gav et lille klik da Lotte slap den

Hvad er det for en dims spurgte Marja lidt overrasket over hvad det mon var hun havde fået sat i nærkken

Lotte kiggede på hende jo ser du du ville jo ikke have din ble på igen så jeg har givet dig en sparke-dragt på og den lille dims jeg har sat i nærkken er en lille lås så du ikke kan tage tøjet af selv

Marja blive meget overrasket over svarede men sagde ikke noget Lotte tog så fat i Freja der havde stået ved siden af bordet og lade hende op hvor Marja lige havde ligget og tog så natkjole af hende og åbnede bodystokken og fjernet en tydelig meget våd ble

Det var da hvis godt i fik en tyk ble på i nat ellers havde i da fået en vandseng sagde Lotte de hun lade Frejas ble ved siden af Marjas så vaskede hun Freja og fandt endnu en af de lyserøde bleer og gav Freja den på og lukkede bodystokken igen og fandt så en rød sparke-dragt og stoppede Freja i den og satte hende ned på gulvet og lukkede den i ryggen og fandt så en dims til og satte den i nærkken på Freja

Lotte så på Ronja du har hvis ret i at det er en go ide med at de skulle have en sparke-dragt på i dag Så får vi ikke problemer med våde små børn når vi skal på tur senere

Hvad skal vi nærmest råbte Marja i mens hun tog fat i den lille dims i hendes nærkke men kunne mærke at den var umuligt at tage af og at den holde sparke-dragten lukket godt og grundigt

Ja svarede Lotte Ronja og jeg er blivet enige om at vi tæger på tur i dag så vi kan jo ikke have at i tager bleen af og måske får et uheld i bukserne

Vi kan da ikke gå sådan her uden for mellem de andre sagde Marja lidt nvavøs

Jo sagtens svarede Ronja der er ingen der opdagede at i har ble på Freja har tit brugt dem når vi har været på turer før i tiden

Marja ville rigtig gerne have noget normalt tøj på men Lotte svarede bare meget bestemt at det kunne ikke lade sig gøre for de var jo blivet enig om at i sommerferien skulle hun jo prøve hvordan det var at gå med ble og sådan bliv det for en aftale var en aftale

Marja blive lidt ked af det men Freja beroliget hende med at der ikke var nogen i nu der havde opdaget at hun havde ble på når hun havde været ude sammen med hendes mor og tog Marja med ind i stuen for at vente på Morgenmaden

Jeg ved ikke om jeg kan gå i den trykke ble sagde Marja da de to piger satte sig ved bordet

Det lære du hurtigt svarede Freja og gav Marja et kram

Lotte og Ronja kom ind med morgenmaden og de spiste uden at nogen rigtig sagde noget da de var færdig hjælp de hinanden med at rydde op da de var færdige med det tjekkede Ronja de to pigers bleer ved at ligge en hård på rumpen af dem Marja brokkede sig lidt men stoppede igen da Ronja spurgte om hun også skulle have en sut i munden for hun ville ikke høre mere brok fra hende ved mindre hun skulle skiftes

Marja sagde pent undskyld jeg skal nok være sød

Det var bedre min lille skat svarede Ronja du kan jo godt men lad os nu komme af sted jeg parkker lige en taske til jer to så i kan blive skiftet hvis det bliver nødvendigt på turer Ronja gik hen til puslebordet og fandt en pusletaske som hun lade nogen bleer og lidt tøj i når ja sagde hun så tror vi tager et par sutten og et par sutteflasker med til de små så de har lidt at hygge sig med i bilen og så kan de jo også få en sut hvis de begynder at brokke sig over at have bleen på igen og kiggede over på Marja

Marja lovet at opføre sig ordentligt bare hun ikke skulle have en sut i munden på turen

Dejligt sagde Ronja men de er nu rar at have med hvis det er

De gik så ud for at tage sko på og gik så ud til bilen og kørte hen for at købe ind til turene da de kom tilbage til bilen spurgte Marja Lotte om hvor de skulle hen Lotte kiggede på Ronja som sagde vi har snakket om at hvis i kunne opfør jer ordentligt så kunne vi jo tage en tur i Tivoli hvis i har lyst og lover at opføre jer ordentligt så tager vi der hen nu

Jjjjjaaa råbte de to piger i munden på hinanden

Fortsæt til Kapitel 4 - Marja får virkelig brug for bleer

3 Synes om