Marja og Freja

Kapitel 2 - sommerferien begynder

Marja så overraskende på sin mor hvad mener du spurgte hun

Lotte begyndt med jeg har lagt mærke til hvor meget i hygger jer sammen dig og Freja så hvad siger du til at vi holder sommerferie sammen i år og jeg kan jo se at i hygger jer så godt sammen og du har jo som du ved har du jo af og til uheld hvis du ikke opdager at du skal på wc før det er for sent så jeg har snakket med Ronja og hvis du har lyst kan du jo prøve hvordan det er at gå med ble i sommerferien og så kan vi jo købe nogen bleer til dig og hvis du så grene stadig vil bruge ble når sommerferien er slut så kan vi jo købe en lille pusletaske som kan være i din skoletaske så de andre i skolen ikke opdager at du har bleer med i skole

Marja trode ikke sine egne ører mente hendes mor virkelig at hun skulle have en ble på altid men hun tænkte at sommerferien var jo lige startet så der var længe til hun skulle i skole igen og hun synes faktisk at det var rart at have en ble på og hun havde jo også lige haft et uheld da hende og Freja var ude i haven tidligere på dagen og hvis hun ikke havde haft en ble på så havde hun jo tisset i bukserne så hun svarer at hun selvfølgelig gerne ville holde sommerferie sammen med Freja og Ronja og også gerne ville prøve hvordan det var at gå med ble på i sommerferien så kunne de jo altid snakke om det med skolen når sommerferien var ved at være forbi

Lotte smilet det synes jeg lyder som en rigtig god ide og jeg er glad for at du tager det så fint og at du vil prøve det af og som du nok allerede ved så bruger Freja jo også ble så det er ikke noget du skal føle dig pinlig over og Ronja og jeg har snakket om at Freja lige så godt kan starte i samme klasse som dig efter sommerferien og det har din skolelærer sagt ikke er noget problem

Marja og Freja kiggede på hinanden og smilende det lyd rigtig godt synes de begge to

Okay det er helt i orden svarede Marja

Godt min skat sagde Lotte så får jeg Ronja til at hjælpe dig med at finde de bleer som du gerne vil have i morgen og ind til da har Ronja sagt at du selvfølgelig gerne må få et par af Frejas

Marja blive lidt rød i hovedet men sagde pent tak til Ronja

Det var så lidt svarede Ronja og kiggede på Lotte nå skal vi se at få putte de såm ble prinsesser i nattøj så de kan komme i seng så de er til at få op i morgen

Det lyder som en rigtig god ide svarede Lotte

De tog vær deres pige op på armen og gik ud til puslebordet hvor Ronja starte med at skifte Frejas fra den efterhånden meget våde ble og væskende hende godt og åbne så skuffen og fandt det som Marja tydeligvis kunne se var en meget tykkere lyserød ble som hun gav Freja på derefter åbne Ronja en skuffe ved siden af den anden hvor der lod en masse forskelligt tøj og andre ting hun fandt først en lyserød bodystok som hun gav Freja på og så en lyserød natkjole med sløjfer på som Freja også fik på inden Ronja satte hende ned på gulvet og så fandt hun en lyserød sut som Freja fik i munden så hun faktisk linet en rigtig lille pige

Bagefter lod Lotte Marja ned på puslebordet og tog den lidt våde ble af hende og væskende hende godt og fandt så en af de samme lyserøde tykke bleer som den Freja lige havde fået på og gav Marja den på Marja kunne godt mærke at bleen var noget tykkere end de to hun havde haft på tidligere på dagen

Lotte kiggede lidt i skuffen med tøj og tilbehør og fandt så en lilla bodystok og en lilla natkjole med en bamse på maven jeg tror faktisk godt Marja kan passe det her det er lidt for lille til Freja så det må hun gerne få hvis hun har lyst

Ja tak svarede Marja der grene ville prøve at blive klædt som Freja lige var blivet

Lotte gik så i gang med at give Marja bodystok og natkjole på og da hun var færdig

sagde Ronja når hvor er du blivet fin det passer hvis meget godt og kiggede ned i skuffen igen og fandt en lilla sut og stoppede den i munden på Marja

Nå skal vi så se at få de små i seng sagde Ronja så

Ja nu er de i hvert fald nat klar svarede Lotte

De gik op af trappen Marja kunne næsten ikke gå begrund af den meget store ble så hun måtte lyftes op af trappen af Lotte det var faktisk ret at føle sig som en rigtig lille pige igen synes Marja og suttede lidt på sutten

Da de kom ind på Frejas værse gik Freja hen til sin seng men blive stående ved siden af den Ronja spurgte om det var i orden med Freja at hende og Marja kunne sove i samme seng da det jo var en stor seng det havde Freja ikke noget imod men så skulle Marja også puttes på samme måde som hende

Marja kiggede lidt underligt på hende for de havde jo begge to lige fået ble og nattøj på

Men så gik Ronja over til et skab og fandt noget der lignede et par mis-formede hunde snor synes Marja

Skal vi have snor på spurgte Marja overrasket

Nej grinede Freja det er en slags sele så når du får den på så kan du ikke selv forlade sengen men du kan heller ikke flade ud af sengen

Ronja gik hen bagved Freja og gav hende selen på den gik rundt om kroppen på forskellige måder og bad så Freja om at ligge sig op i sengen og da Freja havde lagt sig satte Ronja selen fast på den ene side af sengen

Marja synes det linet dem hun havde set folk bruge til helt små børn når de var ude og gå

Så er det næsten lille pige sagde Ronja og Marja stille sig hvor Freja lige havde stået og Ronja gav hende en sele på som den Freja lod i

Så kan du godt ligge dig ned sagde Ronja til Marja der lade sig op ved siden af Freja i sengen og så satte Ronja selen fast til den mod satte side af sengen og så satte hun et stykke fra vær sele sammen med midten af sengen så løber i hvis ingen steder grinede Ronja Marja prøvet at rejse sig op men kunne kun siddet på sengen før hun bliv stoppet af selen hun havde fået på så lade sig igen

Ronja tog så en stor dyne og lade over dem kan i sove godt i to vi ses i morgen

De 4 sagde godnat og så gik Lotte og Ronja ned igen

Marja og Freja fald i søvn meget hurtigt

Dage efter vågnede Marja igen rigtig tidligt om morgenen men i stedet for at hoppe ud af sengen som hun altid havde gjort kunne hun ikke komme ud af sengen der gik lidt tid før det gik op for hende hvad der foregik men kom så i tanke om det men viste at det var sommerferien så hendes mor sove helt sikkert i nu og det gjor Freja tydeligvis også så mon ikke Lotte også sov så selv om hun virkelig skulle tisse måtte hun bare ligge sig igen men når ja hun havde jo en ble på og skulle jo prøve om hun ville bruge ble i sommerferien så hun besluttet sig for at tisse i bleen ikke at hun havde noget valg sådan set da hun umuligt kunne forlade sengen begrund af selen så hun gav op og tisset en del i den tykke ble men blive overrasket over at bleen ikke føles mere end lidt våd mellem hendes ben men besluttede sig for at sove videre

Fortsæt til Kapitel 3 - på tur

6 Synes om