Marie (G,F,M)

Dette er min første historie, så kritik er meget velkomment :slight_smile:

Intro
Marie er en pige på 17 år, der bor sammen med sin mor i et lille hus i Herlev. Marie har aldrig kendt sin far, han døde da hun var en lille pige. Det eneste hun ved om ham, er det, som hendes mor har fortalt hende. Nå ja, og så de billeder som moren har liggende.
Marie går i 10. Klasse på den lokale folkeskole, og det er sidste skoledag før sommerferien. Marie kan ikke vente til hun får fri, så er skolen jo forbi. Sikke et liv hun skal til at have. Masser af fritid, og måske et arbejde så hun kan tjene nogle penge til at flytte hjemme fra.

Kapitel 1 Sidste skoledag
Klokken ringer og Marie tager sin taske og går ned i skolegården, sammen med de andre. Rektor holder en lang tale om den tid de har gået på skolen, men det kan Marie ikke rigtig koncentrere sig om, hun skal nemlig tisse helt forfærdeligt. Men man kan jo ikke rejse sig midt i talen for at gå på toilettet. Endelig er talen færdig. Det var også i sidste øjeblik, hun kan nemlig ikke holde sig meget længere.
Hun går ind på skolen for at finde et toilet, men da hun kommer op af trappen, bliver hun stoppet af tre drenge fra hendes parallelklasse. De presser hende op mod en mur. ”Hvad har du så travlt for? Har du ikke end gang tid til at stoppe op og sige hej”, Marie: ”jeg har altså ikke tid til at snakke ligge nu, jeg har lidt travlt”. Hun prøver at klemme sig forbi dem men forgæves. ”En af dem læner sig helt hen til hende og kommer derfor til at trykke på hendes blære. Det logiske følge heraf er selvfølgelig at hun kommer til at tisse i bukserne. Drengene kigger overraskede ned på Maries bukser. Så flægger de af grin og løber ned at trappen for af fortælle alle andre af Marie har tisset i bukserne. Marie beslutter sig hurtigt for at det nok er bedst at komme væk, i stedet for at gå ud på toilettet, før folk kommer hen til hende.
Marie løber ned at gangen, den modsatte vej af drengene og ud af skolen af en bagvej. Hvad skal hun gøre. Hun tør næsten ikke tage hjem med de våde bukser. Men hjem det skal hun jo, hendes mor bliver også bare bekymret hvis hun ikke kommer. Så Marie lister om på forsiden af skolen og tager sin cykel, og kører hjem.

Kapitel 2 Hjemme
Marie kommer hjem til huset og lister så stille som muligt om i gården med sin cykel. Hun går hen til hoveddøren og går ind. Hun kan hører, at hendes mor er kommet hjem, så hun lister hen mod sit værelse for at undgå at blive set med våde bukser. Men da hun åbner sin dør knirker den højlydt, og hendes mor kommer ud i gangen. ”Hej Marie, jeg hørte dig slet ikke komme ind. Har du haft en god sidste dag i skolen?”. ”Ja, den har været ok”, svare hun. Marie gør alt hvad hun kan får at vende de våde bukser væk sin mor. ”Marie? Hvorfor er dine bukser våde bagpå?” ”for pokker da også, det havde jeg ikke mærket” tænker Marie ”Øh, hvad mener du?” svare hun. ”Siger du til mig at du ikke kan mærke at dine bukser er helt gennemblødt?”. Marie prøver at undvige og siger ”jeg kommer når vi skal spise, hej hej mor” og går ind på sit værelse ”Du skal i bad og have skiftet tøj inden kl. seks, for vi får gæster i aften”. Marie går ind på sit værelse og lukker døren. En halvtimes tid efter kommer hendes mor ind og siger hun lige skal ud og købe det sidste inden gæsten kommer.
Moren: ”Hvad er det her lugter af?” ”Hvad mener du?” svare Marie ”lige meget skat, jeg er snart tilbage, hej hej”. Moren går ud og tager sko på og kører sin vej i bilen. Marie tager det våde tøj af og smider det til vask, derefter går hun i bad.

Kapitel 3 Ulydig
Halvanden time senere kommer moren hjem. Marie kan høre at hun har meget at slæbe på, og går derfor ud for at hjælpe hende. Moren: ”Jeg skal nok klare det her selv skat, men gider du ikke gå ud og starte på maden?”. Marie: ”Jo det kan jeg da godt”. Marie går ud i køkkenet og begynder at lave mad. De skal have pasta med kødsovs, Maries livret.
Hun kan høre at moren rumsterer ude på toilettet, men tager sig ikke videre af det. Da maden næsten er færdig kommer hendes mor ud i køkkenet. Moren: ”kommer du ikke lige med Marie? Der er noget vi lige skal have ordnet inden vores gæst kommer”. Marie skruer ned for maden og går efter sin mor ud på toilettet. Da hun kommer der ud får hun et chok. Det kan ikke være sandt. ”er det et puslebord mor?” spørger hun. Moren ”Ja det er det min skat. Jeg så jo hvor våde dine bukser var i dag og jeg vil altså ikke have at du får nogle uheld mens vores gæst er her”. Marie: ”Jamen det får jeg heler ikke. Det er jo aldrig sket før, så hvorfor skulle det ske igen?”. ”Det er ikke nogen diskussionsklub det her Marie, du har ble på i aften og i nat og dermed basta. Kravl op på bordet, så vi kan få det overstået”. Marie: ” Jeg skal altså ikke have nogen ble på! Jeg er ikke nogen baby at du ved det”. Moren: ”Hvis du ikke kommer herover lige nu, så bliver det værst for dig selv!”. Marie: ”Du kan glemme det kan du! Jeg skal ikke have nogen ble på”. Moren er over ved Marie i to hurtige skridt. Hun tager sin 17årige datter hen til en stol og trækker hendes bukser ned. Derefter får Marie 20 hårde klask bagi. Moren: ” Er du færdig med at sige mig imod nu!?”. Marie fremstammer et grådkvalt ”ja”, og kravler op på puslebordet.

Kapitel 4 Pusletid
Moren bukker sig ned og finder en meget tyk ble frem og folder den ud. ”Se, hvis du nu havde opført dig ordentligt, så havde din bagdel ikke været så øm nu, og du ville slippe med en meget tyndere ble”. Marie begynder at græde, ”Jeg skal nok være sød mor, og gøre alt hvad du beder mig om, bare jeg ikke skal have ble på, kan jeg ikke nok blive fri.” ”Du har ikke gjort noget i dag der kan bevise at du fortjener at slippe. Jeg tror endda jeg vil putte et indlæg i din ble.” Moren tager et tykt indlæg op og placere det i den udfoldede ble, derefter løfter hun sin datters ben og skubber bleen ind under hende. Moren. ”jeg tor lige jeg vasker dig lidt”. Moren vasker sin datter bagi og putter samtidig en stikpille op. ”hvad laver du?” ”jeg vasker dig bare bagi som jeg sagde”. Bleen bliver trukket op og tappet til. Moren: ”sådan, så er du næsten klar, vi mangler bare lige dine plastbukser”. Marie får et par låsbare plastbukser på og et set nattøj med Disney-figurer. ”sådan min skat. Og nu ikke noget med at komme renene når du trænger til at blive skiftet, det ved små piger nemlig ikke selv”.
Det banker på døren, og moderen går ud for at lukke op. Imens løber Marie ind på sit værelse og gemmer sig.

fortsættets…

3 Synes om

Rigtig god forstæd bare:)

1 Synes om

ja super historie fortæl merre

Rigtigt god. Skriv videre :smiley:

mer, mer, mer :woohoo:

Ja det er en kanon historie.
Jeg håber at der snart kommer mere.

Har skrevet et kapitel mere :stuck_out_tongue: men tror jeg venter med at lægge mere ind før jeg har et par mere :slight_smile:
men jeg er igang med at skrive, bare rolig :wink:

dejligt at høre marie det vil jeg glæde mig til :slight_smile:

Her er lidt mere :slight_smile:

Kapitel 5 Gæsten
Moren åbner Maries dør ”vi skal spise nu Marie, men jeg vil gerne have du hilser på vores gæst først”. Ind af døren kommer en mand på ca. morens alder. ”Dav Marie, jeg hedder Peter, din mor har fortalt mig så meget om dig. Så jeg har glædet mig rigtig meget til at møde dig”. Marie sender både sin mor og Peter et surt blik og går forbi dem ind til bordet, fuldt af moren og Peter.
Marie syntes ikke at maden smager så godt som dem plejer. Hun har regnet ud hvem Peter er.
Moren ”Marie, der er en ting vi gerne vil fortælle dig. Peter og jeg har set hinanden i ret lang tid, og vi har talt om at flytte sammen. Men mens alt det med sammenflytning forgår, har jeg aftalt med din moster Lone, at du kan bo der. Jeg har aftalt med hende, at vi kører dig der op i morgen.” De spiser færdig i stilhed. Efter maden rejser Marie sig for at gå sin vej. Moren: ”Marie, inden du går ind på dit værelse, så går vi to lige en tur ud på toilettet.” Marie følger efter sin mor ud på toilettet. Moren: ”Nå min skat, skal vi få det overstået?”. Marie kravler op på puslebordet, og moren finder et par tykke bleer frem. Marie får to tykke bleer og 2 tykke indlæg på. Marie: ”Hvorfor skal jeg nu have sådan en tyk ble på?” Moren: ” det er meget simpelt min skat. Det er skam fordi du går tidligt i seng, så bleen skal holde det længere.” Hvad Marie ikke ved er at moren har tilsat vandrivene stoffer til hendes drikkevare hele aftenen. Marie vralter, med sin stor blenumse, ind i seng.

Kapitel 6 Turen til Moster
Næste morgen bliver Marie vækket tidligt, og taget med ud på toilettet. Moren: ”Du må hellere få en ekstra tyk ble på i dag, da jeg har travlt, og derfor ikke har tid til at skifte dig på vejen hen til Lone.” Lone er på alder med Maries mor, og har en datter på Maries alder, som hedder Sofie.
Da Marie har fået en ny ble på, får hun en fin rød kjole med hvide prikker på, og derefter en rød sløjfe i sit lange lyse hår. Til slut får hun et par hvide sokker og et par røde sko på. Moren: ”så er du fin min skat”. Marie får morgenmad. Det er guldkorn, hendes yndlings morgenmad. Da hun har spist, følger hun efter sin mor, ud til bilen.
Da de har kørt et stykke tid spørge Marie sin mor om hun ikke nok kan blive skiftet. ”Skat, jeg gav dig jo en tyk ble på af en årsag ik. Du kan blive skiftet når du kommer hjem til Lone.”
Da de har kørt i ca. en halvtime mere kommer der et lille gisp fra Marie. Marie: ”Øh mor?” Moren: ”Ja min skat?” Marie: ”Jeg tror jeg har tisset igennem” Moren: ”For pokker da også!”. Moren drejer ind på den næste resteplads. Hun stiger ud af bilen, og går om i bagagerummet for at hente pusletasken. Hun åbner Maries dør og trækker sin datter hen til puslerummet. Da de kommer derind bliver Marie kommanderet op på bordet. Marie gør som der bliver sagt. Moren finder, ligesom aftenen før, to tykke bleer og to tykke indlæg frem. Hun tager den våde kjole og ble af sin datter og vasker hende. Derefter får Marie en solid omgang smæk. Efter 5 min er moren færdig, og Marie ligger igen på puslebordet. Den nu grædende Marie, får en stikpille op bagi og derefter bleerne og de låsbare plastbukkser på. Tilbage i bilen sætter moren farten lidt op, og tre kvarter efter er de ved mosterens hus.

1 Synes om

super fortsættelse til super historie, glæder mig til fortsættelsen.

1 Synes om

Helt klart en super historie :slight_smile: Glæder mig til fortsættelsen

hej håber der kommer mere i den her snart :slight_smile:

det er en rigtig god historie glæder mig vildt til der kommer mere

Skal da nok lige se om jeg har tid inden for de næste på uger til lige at kigge på en fortsættlese :slight_smile: har hvist lidt tekst og lidt ideer liggende :wink:

2 Synes om

Meget fed historie, men hvad med de stikpiller? Sker der ikke noget med dem?