MACIA - Skabelsen (b,G,M,g,B,B,B,M)

Kapitel 9 - Navnet

Nicolai havde fået et værelse på gang 11B – 5. sal. Alle værelsesdøre scannede ens fingeraftryk før man fik lov at komme ind.

Det havde Nicolai dog allerede fundet ud af ikke havde ret meget effekt. Jonas medbragte nemlig en smart dims, som han sluttede til døren, og så kunne han åbne hans dør.

”Det er standardudstyr for MACIA agenter. Det kan bruges til stort set enhver lås,” forklarede Jonas.

Før Nicolai nåede mere kom hans kontaktperson, John Jensen, og præsenterede sig. Derefter fik han Nicolai ind med på sit kontor.

”Velkommen til MACIA,” sagde John. ”Vi er konstant på udkig efter nye agenter, eller potentielle agenter. Der er kort sagt flere opgaver end vi har agenter til.

Først er det meget vigtigt for os, at enhver agent, som arbejder for os til hver en tid kan sige nej tak til en bestemt opgave, eller melde sig ud af MACIA. Uanset om du står midt i en mission, eller hvad der ellers måtte være op og ned på det tidspunkt.”

”Så har vi også noget andet vi lige skal have fundet ud af. Hvad vil du hedde?” spurgte Nicolais kontaktperson.

”Jamen jeg hedder jo Nicolai,” svarede Nicolai.

”Ja, men agenterne skal have et nyt navn, så vi kan anonymisere agenterne yderligere. Efter endt karriere i MACIA vil man også skifte navn igen.”

”Må jeg lige tænke lidt over det?” spurgte Nicolai.

”Nej, jeg skal have sendt dine papirer ind i dag,” svarede John.

”Og jeg må helt selv vælge?” spurgte Nicolai.

”Inden for rimelighedens grænse,” svarede John.

”Fedt. Hvad med Nicolai Nirvana?” spurgte Nicolai.

”Nej, det kan du ikke hedde – det lægger folk lidt for meget til. Hvad med Nicolai Ramhede? Jeg kender ikke til hvad du synes godt om, men det er i hvert fald trommeslageren i Magtens Korridorers efternavn,” sagde John.

”Cool! Lad os bare tage det!” sagde Nicolai.

1 Synes om