MACIA - Skabelsen (b,G,M,g,B,B,B,M)

Og så lige et sidste kapitel fra mig at jeg nåede at skrive i dag (lidt langt).

Kapitel 6 - Samtalen

”Du har nu været her i snart en uge. I den uge der er gået har man gjort alt hvad man kunne for, at finde et nyt sted til dig at bo.”

”Vil det sige I ikke vil have mig?” spurgte Nikolaj.

”Jo vi vil rigtig, rigtig gerne have dig, og det er også en af tingene vi har undersøgt muligheden for. Det forholder sig bare sådan at vi først skulle tjekke om det var det rigtige sted for dig at vokse op, og lave lidt andre undersøgelser,” svarede Martin.

Nikolaj var meget spændt på hvad Martin ville sige, og han bad til gud om at han måtte blive her, fordi her var der ingen der slog ham, eller gjorde ham noget ondt.

”Før vi går videre vil jeg godt lige forklare lidt om hvad vores hemmelige organisation, MACIA, er,” sagde Martin.

”Vi er en hemmelig organisation, som kun statsministeren samt forsvarsministeren, og nogle af de øverste politifolk samt nogle, som arbejder sammen med os, kender til. MACIA står for Martin Adams Child Intelligence Agency.”

”Har du så lavet MACIA?” spurgte Nikolaj.

”Nej. Stifteren af MACIA er min tipoldefar, som hed det samme som jeg gør. Mit fulde navn er egentlig Martin Aghdami Adams. Jeg bliver også nogle gange kaldt Martin den 2., eller Martin Adams den 2.

Dog kalder langt de fleste mig blot Martin.

Den første dag du var her lagde du mærke til de forskellige farver t-shirts og trøjer vi går med heroppe. Nu vil jeg fortælle dig hvad de forskellige farver er og hvornår man får dem.”

”Jamen er det ikke farligt at du fortæller mig alt det her? Jeg kunne gå ud og fortælle det til alle mulige!” spurgte Nikolaj.

”Jo, men det er en risiko vi er nødt til at løbe. Dog har vi alligevel sikret os på nogle forskellige måder.

For det første kender du ikke til dette steds placering. Gør du vel?”

Nikolaj rystede på hovedet.

”Og du får naturligvis heller ikke lov til at tage noget med herfra. Så hvem vil tro dig? De vil bare tænke at din fantasi er løbet af med dig,” sagde Martin.

”Anyway – t-shirtsne. De forskellige farver er:”

Han trykkede på et par knapper på tastaturet, og nogle af skærmene bag ham skiftede billede til nogle forskellige trøjer med forskellige farver.Han pegede mens han talte.

  • ”Orange – det er den du har haft på indtil videre. Det er kun til gæster, og dem må man kun tale med hvis man har fået lov af mig.”

  • ”Rød – til dem, som endnu ikke har bestået grundtræningen – enten fordi de ikke er 6 år, eller fordi de ikke kunne bestå.”

  • ”Lyseblå – til dem der er i gang med grundtræningen. Hver af disse bluser har et nummer på ryggen.”

  • ”Grå – til de færdiguddannede agenter.”

  • ”Blå – til dem, som har lavet en exceptionel præstation på en mission.”

  • ”Sort – til dem, som har lavet en exceptionel præstation på flere missioner.”

”Og endelig har vi den hvide, som er forbeholdt de ansatte samt pensionerede agenter.”

Agenter bor her på stedet, og kender naturligvis til hvor det ligger, osv. De er specialtrænede til, til enhver en tid at gå ud og kunne hjælpe med at indsamle informationer, så politiet kan fange forbrydere.

Alle agenter har en exceptionel høj IQ, og den uddannelse de går herfra med er en adgangsbillet til de bedste universiteter i verden.

Derudover får man også en missionsløn og en opsparing sat til side, som vil blive udbetalt når man bliver 18. Der vil naturligvis også være nogle lommepenge hen ad vejen.

Det er kun forældreløse børn, som kan komme ind på MACIA, og man er særdeles heldig hvis man slipper gennem nåleøjet.

Det er en udfordrende, og sindssyg spændende hverdag, hvor du har mennesker omkring dig hele tiden.

Omvendt er niveauet også lagt rigtig højt, og den eneste måde man kan komme op og være med er ved at slide i det, og gøre sit bedste hver evig eneste dag.

Det er helt bevidst at vi presser vores agenter til det yderste, da de så er bedre forberedt hvis de skulle komme ud i en presset situation i virkeligheden.

Samtidig viser nogle undersøgelser vi har lavet at vores agenter i gennemsnit klarer sig 60 % bedre end gennemsnittet på universiteterne rent karaktermæssigt.

Det vil sige der er frit valg på alle hylder når man bagefter skal ud og søge jobs. Stort set alle vil have en når man har været igennem MACIA.

Man kan selvfølgelig ikke skrive os på sit CV – officielt set eksisterer vi ikke, og det ville bringe masser af agenters liv i fare hvis alle vidste det.

Men man får en ny identitet når man starter her, og når man er færdig, og de ting man får med sig her er en langt bedre uddannelse på en langt mere udfordrende og spændende måde med langt flere jobmuligheder bagefter.”

”Wow – jeg vil godt være med i det,” sagde Nikolaj.

”Ja det tænkte jeg nok. Men det er bare ikke alle der kan. Men jeg er glad for, at kunne give dig denne røde trøje. Du starter grundtræningen den 10. december 2013 – det er om 10 måneder – dagen efter din fødselsdag.”

Nikolaj tog trøjen på, og jublede af glæde.

Fortsæt til Kapitel 7 - Kammerater

2 Synes om