MACIA - Skabelsen (b,G,M,g,B,B,B,M)

Tak for alle kommentarerne. Her kommer næste kapitel - enjoy!

Kapitel 4 - Besøgende

De kom ud på gangen. Martin havde Nikolaj på armen, og Nikolaj havde sine arme rundt om Martins hoved.

Alle de andre havde samme slags tøj på. Den eneste forskel var, at tøjet var i nogle andre farver. Nysgerrig som han var spurgte Nikolaj en pige ”Hvad hedder du?”

Til det fik han blot svaret ”Må ikke tale med orange”.

Martin forklarede lidt nærmere. ”Du har en orange t-shirt på, som alle gæster har på. Det eneste folk må sige til gæster er ‘Må ikke snakke med orange’ – medmindre de har fået tilladelse til det.”

De trådte nu ind i en stor kantine, hvor Martin satte Nikolaj ned, og fandt en tallerken og læssede godt med forskelligt morgenmad på. Der var alt hvad man kunne drømme om.

”Jeg tog bare lidt forskelligt med. Bare spis det du kan lide, og lad resten ligge. Hvis du vil have mere skal du bare sige til,” sagde Martin.

”Jeg har ikke lært at spise selv. Jeg er altid blevet madet af far,” sagde Nikolaj. ”Jeg ved heller ikke hvad alt det der er – han købte stadig det der babymad til mig.”

Det fik straks Martin til at tage gaflen, og sortere i tingene på tallerken, så han beholdt de ting han troede Nikolaj ville kunne lide, sådan som han var blevet madet indtil videre.

Så fandt han en hagesmæk, og gav Nikolaj på, da han fandt ud af hvor lidt faren havde lært Nikolaj. Til sidst satte han sig ved siden af Nikolaj, og begyndte at made ham. Samtidig lærte han Nikolaj det basale princip i at spise selv.

I løbet af de næste par dage fik udvalgte børn lov til at besøge Nikolaj i hans værelse, og hjælpe til med forskellige ting.

Det eneste var at Nikolaj ville ikke tolerere at andre end Martin skiftede hans bleer, og Martin ville ikke lade andre end ham selv made Nikolaj, da han så kunne komme meget længere med at lære Nikolaj at spise selv.

Derudover havde de forskellige personer også forbud mod at sige bestemte ting, eller gøre bestemte ting når de var i rummet sammen med ham, som på en eller anden måde kunne afsløre detaljer om hvor han var.

Imens tog Martin kontakt til en række forskellige mennesker for at få Nikolajs situation afklaret hurtigst muligt.

Fortsæt til Kapitel 5 - Kontoret

1 Synes om