Lidt om det nye system

Discourse

I det nye System Discourse, findes der 4 tillidsniveauer

@Babylai har sørget for at vi allesammen starter med tillidsniveau 1, idet vi allerede var oprettet på den gamle side.

Det gør at vi har mulighed for at sende PM’er uden at skulle vente.

(Det betyder ikke at vi bare må spamme hinanden med indholdsløse beskeder)

Normalt skulle vi allesammen have foretaget følgende for at kunne opnå tilidsniveau 1 (TN1)

  • Åbne mindst 5 emner
  • Læse mindst 30 indlæg
  • bruge 10 minutter på at læse indlæg

Dette gælder stadig for nye brugere.

For at opnå tillidsniveau 2 (TN2)

  • Besøge i mindst 15 dage (ikke sammenhængende)
  • Give mindst 1 ‘Synes godt om’
  • Modtage mindst 1 ‘Synes godt om’
  • Svaret på mindst 3 forskellige emner
  • Åbnet mindst 20 emner
  • Læst mindst 100 indlæg
  • Brugt 60 minutter samlet set på at læse indlæg+

Det som er ændret

Fordi det nye system primært er beregnet som et forum system, er der nogle funktioner som ikke er længere er muligt på normal vis.

Sikkerhed

Fordi systemet ikke længere består at forskellige dele, som skal opdateres hver for sig, og som man hele tiden skal teste for at sikre at opdateringerne fungerer sammen, er det nu blevet nemmere at holde systemet opdateret og forsat kørende, uden videre risiko for at noget går i stykker i forbindelse med installation af opdateringerne…

Brugernavne må ikke længere indeholde mellemrum eller bogstaver som æ,ø og å.
Hvis brugernavnet ikke virker fordi det tidligere indeholdte nogle af disse begrænsninger, kan man i stedet logge på med brug af email adressen.
Har man glemt sin kode, er det muligt at få tilsendt en email med et direkte link til at logge på.

Ingen venneliste

Men man kan have følgere, og man kan selv følge andre

Man kan også oprette en privatbesked (TN1), som man kan (sende til sig selv og andre), og senere invitere flere til (TN2), på den måde kan man nemmere holde styr på hvem man “kender”.

Ingen billedgallerier

Ikke som på det gamle site, man kan i stedet oprette et eller flere emner under eks. #interesser eller #hardcore-18-ar (legedag, sommerfest, skovtur), i hvert emne kan man oprette indlæg med billeder, blot ved at trykke på svar og enten indsætte (et kopieret) billede fra hukommelsen, eller ved at trække og slippe det i skrivefeltet. (Man kan også oprette det som en Privat Meddelelse, som man kan gemme sine billeder i, og dele med andre brugere. (Og hvis man så senere vil dele beskeden med alle, kan vi omdanne beskeden til et normalt emne i en passende kategori)

Hvis det ender med at der er flere emner der ligner hinanden, kan det være at de bliver samlet i deres egen underkategori, justeringer kan foretages løbende, så hvis du har billeder du ønsker at dele, men ikke kan finde en passende kategori, så fortæl os om dine tanker/ønsker, eller vis os hvad du vil under #interesser eller #hardcore-18-ar

Ingen profiloplysninger

I den nuværende udgave af Discourse systemet, er der ikke nogen profilside man kan udfylde med diverse oplysninger.
Det er i stedet erstattet af et Brugerkort, som kan inderholde:

  • Profilbillede
  • Brugernavn
  • Kælenavn eller Rigtigt navn (hvis udfyldt)
  • Sted
  • Websted
  • Baggrundsbillede

Brugerkortet kan med fordel suppleres med en præsentation af dig selv under kategorien #ageplay:praesentationer, som der så kan sættes som fremhævet emne på brugerkortet.

Se evt. vejledningen Sådan opdaterer du din profil og brugerkort hvis du vil se hvordan.

Fordi der ikke længere er nogen venneliste, vil disse oplysninger være synlige for alle TN1 brugere, og kræver blot at man er logget ind.

Det er således ikke længere muligt at have sin fødselsdato stående i sin profil
Det er muligvis noget der kan blive genindført via en udvidelse til systemet.

Vha. udvidelsen Cakeday, er det er nu muligt at indtaste sin fødselsdato, alle fødselsdage kan findes under Menuen → Kagedag (Direkte link: Alle fødselsdage)

Man kan dele private og personlige oplysninger via Private Meddelelser, som man kan dele med andre brugere. (Når man har opnået TN2 status, kan man invitere nye brugere til eksisterende emner/beskeer.

Planen for sitet

Umiddelbart er planen for sitet at få ryddet op i det gamle indhold, så ting ikke ligger spredt og gemt væk. Det er selvfølgeligt noget der tager tid, men er samtidigt nødvendigt for at skabe overblik.
Ligeså snart nye ideer og muligheder opstår, vil admins og moderatorer kigge på dem og evt. tage dem i brug, hvis det er noget der kan være til glæde for vores fællesskab.

Mens der arbejdes

I takt med at indhold bliver omkategoriseret, kan det ske at gamle emner bliver bragt frem i lyset igen, og at det for nogen, måske virker som om at det kun er gamle debatter der bliver fokuseret på.
Se evt. artiklen Hvorfor ser jeg en masse historier eller andet jeg ikke er interesseret i?

Behov for hjælp

Er der noget som ikke er til at finde, eller noget der virker alt for teknisk og besværligt, så tøv ikke med at skrive om det i #brugerhjaelp:support-hjaelp , det kan være at der er andre der har samme oplevelse som dig selv, og derved kan få glæde af de samme svar.

Forslag/Ønsker

Hvis i har nogen ønsker eller forslag, må i gerne skrive om dette ved at oprette emner i #brugerhjaelp:forslag-ideer

5 Synes om

God guide, nu kendte jeg det i forvejen, men der er helt klart nogle der nok har brug for det!

1 Synes om

Er det og læse 20 emner, eller oprette ? :slight_smile:

På engelsk står det som Entering, altså blot åbne/kigge.

Standard for Discourse kan læses her (Engelsk)

Det kan ses anderledes ud i vores opsætning, hvis @babylai har ændret på dem.

1 Synes om

Yes yes, nåårh så mangler jeg hvis kun 15 dage :stuck_out_tongue:

Du kan se dine besøgsdage på din statistik side: Profil - Wayne - Ageplay Danmark

Ja, det så jeg godt, 8 dage har jeg besøgt.

Grunden til jeg sagde 15 dage, er kravene LOL :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Er det bare mig, eller var du ikke lige så aktiv på det gamle site?

Jeg har ikke været så aktiv på det gamle site, bortset fra den sidste tid inden skiftet til det nye system.
Det nye system, går det nemt at holde styr på hvad mna har læst, og fortsætte hvor man slap, og derfor har jeg også fået lyst til at være mere aktiv og bidragende :slight_smile:

Fair enough, dejligt med aktive medlemmere og nyt site.

Lurket altid selv, var aldrig rigtig i chatten eller noget :slight_smile:

Tak for info. Flot arbejde i har lagt, og fortsat lægger i det.