Lasses historie (B)

Jeg er ikke forfatter eller på nogen anden måde tilknyttet denne historie. Jeg har blot flyttet den fra en anden tråd.

Jeg ved ikke hvordan man starter en ny tråd/et nyt indlæg, men her en historie, som fortsættes…

Stakkels Mads – del 1

Mads er en dreng på 15 år, som har en skrap mor og far. Da Mads var mindre tissede han af og til i sengen, til stor irritation for hans forældre. Han har derfor det meste af sit liv været tvunget til at sove med ble og gummibukser – og så selv om det nu kun er 1-2 gange månedligt at han tisser i sengen. Når han ikke har gjort som forældrene bad om, har han desuden været tvunget til at gå med ble og gummibukser om dagen også.

Mads har 2 mindre søstre, som begge er helt renlige og som i højere grad nyder forældrenes interesse. Mads er blevet sådan lidt et problem barn i deres øjne. Når han brokker sig over at skulle have ble og gummibukser på om aftenen bliver de sure. Forældrene har en travl hverdag, og moderen gider ikke vaske sengetøj hver anden dag fordi Mads har tisset i sengen. Den megen skældud og det nedværdigende i at have ble på har på det seneste medført at Mads’ selvværd er lavt – han har ingen kammerater og han er mere og mere nervøs for at komme til at tisse i bukserne om dagen, eller på anden måde ikke gøre sine forældre tilfredse.

Og så sker der det, som ikke må ske og som forværrer hele situationen. Mads har et uheld henne i skolen hvor han ikke kan holde sig, da toilettet er optaget og han bliver mere ogh mere nervøs (han kender sin mors hårde holdning og straf hvis han har et uheld) og han kommer til at tisse i bukserne. Da han kommer hjem bliver moderen stik tosset og beordrer ham i seng med det samme iført tyk ble og gummibukser. Hun lægger gummilagen på sengen og plastik betræk på dyne og hovedpude og låser døren. Han får ikke lov til at komme ud af værelset før næste morgen.

Han er da gennemvåd, men sengen og sengetøjet har til moderens glæde ikke taget skade. Mads bliver – mens hans 2 søstre fnisende ser på - iført en tyk ble og 2 par gummibukser. Som ekstra straf- og sikkerhed - giver moderen også mads et par røde smæk regnbukser på og siger at han skal beholde dem på hele dagen, så han ikke griser. Henne i skolen fniser de andre noget af Mads, da det ikke er decideret regnvejr, selvom vejrudsigten har lovet byger senere på dagen.
De fleste af Mads’ kammerater (8 klasse) er nu i den alder, hvor de er kommet i puberteten og begynder at være kærester med det modsatte køn. Men Mads er sent udviklet og pga risikoen for at få ble og gummibukser på i skolen, tør han slet ikke nærme sig pigerne i klassen.

… fortsættes

1 Synes om

Lyder meget interessant og ser klart, at en fortsættelse kommer :smiley:

Jeg ser frem til næste afsnit.

1 Synes om