Kan huske fra børnehavetiden

Hej, kom lige til og tænke på den gode tid hvor det hele startede (ps er ordblind så stavefejl kan forekomme :slight_smile:)

Dagen efter kommer jeg i børnehave klokken 6. Jeg har mine grønne underbukser på og blå cowboybukser med stræk i samt en sort trøje. Jeg går ind og ser vi kun er kommet 4 børn i alt.

Jeg går ind i “bilrummet” et rum hvor gulvet er dækket af biltæppe og hvor vi kun måtte lege med biler og traktorer med mere. Jeg tager en kasse ud med Siku traktorer og sætter den på gulvet. Imens kan jeg mærke at maven trækker sig sammen. Jeg læner mig op af reolen og holder på den med den højre hånd imens jeg holder en hånd på min lille numse. Det forsvinder hurtigt og jeg går videre over og tager bondegården ned fra reolen og sætter den ned på gulvet.

Da jeg vender mig om og går over til hylden kan jeg mærke maven trykke igen, men nu kan jeg også mærke jeg skal tisse. Jeg tager min højre hånd på numsen igen og min venstre over på min tissemand imens jeg samler mine ben så jeg står med venstre fod på højre og holder mig alt hvad jeg kan. Jeg tænker skal - jeg løbe ud på toilettet eller skal jeg bare gøre det her?. Jeg beslutter mig for og gøre det i bukserne så jeg drejer over med maven mod reolen så jeg kan kigge ud af vinduet. Jeg tager nu begge hænder op på reolen og spreder let mine ben. Jeg kan mærke en tår tis kommer ud af min tissemand og rammer underbukserne imens det sprøjter tilbage på min løgpose. og så begynder der og komme en pølse ud mellem mine baller. Så begynder jeg og trykke lidt så jeg nu kan mærke mine underbukser bliver skubbet væk fra min numse. Jeg læner mig nu lidt frem imens at tisset begynder og pible ud af tissemanden og ud i underbukserne. Jeg smiler imens jeg presser og kigger ned på bukserne hvor jeg kan se en tydelig plet blive større og løbe ned af buksebenet. Jeg kan nu mærke at det rammer min venstre fod og ned på jorden. Så trykker jeg igen og en ny pølse kommer ud imellem mine baller og former sig godt til bag på min lille numse. Jeg trykker igen og en lang pølse ligger sig ovenpå de første og så prutter jeg og retter mig op. Jeg står lidt med spredte ben og kigger ud af vinduet på sneen der falder alt imens jeg tænker puha det var skønt og få lavet pøller.

Jeg tager min højre hånd om og mærker på bulen imens jeg kan mærke de sidste dråber falde fra min tissemand. jeg kan mærke den store bule bag på min numse og står et par minutter og leger med den og så kommer jeg til og kigge ned og kan se på tæppet hvor tisset har lavet en stor plet.Jjeg tænker pyt og sætter mig på mine knæ ved siden af kassen jeg tog ned før og tager lidt maskiner op og begynder og lege med dem.

Lidt efter kommer Morten ind og sætter sig ved siden af mig. Han kigger på mine våde bukser og spørger om jeg har tisset i bukserne? Jeg siger ja jeg har også lavet pøller i dem. Morten sidder lidt og kigger på mig og så rejser han sig op og går over for og tage en kasse ned fra reolen. Han jokker lige på den våde plet af mit tis og spørger om jeg stod her og gjorde det.

Jeg rejser mig op og kan lige i det samme mærke pølserne give slip fra mine baller. Jeg siger et stille ja til morten og spreder let benene imens jeg prøver og gå over til Morten. Jeg kan nu mærke at pølserne er begyndt og gå i stykker i underbukserne og lidt falder ud af dem og ned af højre bukseben.

Jeg beslutter og gå forsigtig ud til en af de voksne og få rent på. Da jeg kommer hen til Mie (den voksne den dag) tager hun et hurtigt kig ved og trække ud i mine bukser og underbukser og siger hva’ søren har du skidt i bukserne? jeg kommer med et forsigtig jae.

Hun siger at jeg skal komme med og hun tager mig i hånden og føre mig ind i deres puslerum som er ved siden af de store toiletter, hun bukker sig ned og tager mine cowboybukser af mig og siger jeg henter lige det rene tøj til dig. Jeg står og kigger ned på mine grønne underbukser der er helt våde fortil der hvor tissemanden er.

Mie kommer hurtigt tilbage og tager så mine underbukser ned og af mig. så tager hun en klud og tørre min lille numse ren og en ny klud til og tørre tisset af med. Hun giver mig et par hvide underbukser på og et par røde joggingbukser på og sender mig ind og lege igen.

6 Synes om

I like it.
Godt skrevet. Tak for jeg-formen.
Du er meget velovervejet i situationen med hændelsen. I børnehaven er børnene principielt renlig. Børnehavelærerinden burde have analyseret hændelse og eventuelt have serviseret med ble. Måske er her et -tema.a la Freud? Og meget stof at skrive videre på - dit skriv slutter brædt. Burde han flyttes ind på vuggestue afdelingen osv. - skriv gerne mere,
ABDer

2 Synes om

jeg har længe haft lyst til at skrive lidt af det jeg kan huske fra barndommen hvor jeg gik over til bukser i stedet for ble.

Jeg kan huske en dag midt i november i 1996 hvor jeg var 4 år. Jeg var i børnehaven og legede med min ven morten. Vi legede udenfor i den nyfalden sne. Morten var et halvt år yngre end mig, jeg havde min blå flyverdragt på med vanter i ærmerne og mine varme vinterstøvler og under har jeg et par grå joggingbukser og en Lego trøje.

Vi leger i børnehavens piratskib der står for enden af den ene længe af børnehavens bygninger. Efter vi har leget en times tid hvor Morten styrer skibet, står jeg på dækket af båden og kigger op på ham. Jeg kan mærke et ryk i maven og tænker hmm jeg kan godt vente lidt med og tisse.

Vi leger videre og da jeg lidt efter hopper ned fra båden kan jeg mærke det sus i maven igen denne gang bare stærkere og jeg tænker nu må jeg hellere snart gøre noget. Jeg tager min højre hånd hen på min tissemand og trykker til om den imens jeg kigger mig rundt for og se om nogen af de voksne kan se mig, men der er ingen voksne og se så jeg tænker jeg vil bare tisse lidt nu så kan jeg gøre det sidste når vi kommer ind.

Jeg spreder benene lidt og løsner min hånd lidt imens kan jeg mærke tisset begynde og komme ud i underbukserne… ups nu kommer der meget når jeg og tænke, imens jeg kan mærke tisset gå ned af mit venstre lår og videre ned i støvlen. Jeg tænker pyt nu er det sket så jeg trykker til med alle mine kræfter. Jeg kan nu høre hvordan det hvisler inde under flyverdragten.

Jeg kigger rundt og får øje på Morten der står over i legetøjsskuret, han står lettere foroverbøjet kan jeg se. Jeg begynder så småt og gå over af mod morten imens jeg tisser den sidste stråle ud i underbukserne - det varmer dejligt og da den sidste lille stråle er kommet ud samler jeg benene lidt sammen og går hurtigere.

Da jeg kommer over til Morten står han stadig foroverbøjet og da jeg kommer tæt på ham siger jeg ”ups jeg har lige tisset i mine bukser”, Morten kigger op på mig og retter sig lidt op igen – ”jeg har også lige tisset og lavet pøller” siger han. Jeg kigger over på ham og spørger helt glad ”har du lavet pøller i bukserne”? Morten siger ”ja”, imens han presser, og jeg hører og lige med et kommer der en stor prut fra ham.

Han retter sig op og siger ”ups” imens jeg står som forstenet og tænker. Jeg har lige set min ven lave i bukserne. Vi tager vores legetøj og går forsigtigt over til legeskibet igen. Da vi går derover af siger Morten ”jeg gider ikke rigtig og sidde på toilettet det er sjovere og gøre det i bukserne”, jeg gir ham ret og siger jeg vil også helst bare gøre det.

Vi leger længe og mange af vores venner opdager at jeg har tisset i bukserne men siger ikke noget til det da det er så normalt for os i børnehaven og jeg tisser da også et par tår mere ud imens vi leger. Efter en times tid begynder det dog og blive koldt og klø lidt.

Vi får at vide at vi skal komme ind da vi skal have middagsmad. Da vi går ind af siger Morten ”mon vi får skældud?”. Vi går ind og får hjælp af Ilse (en voksen) til og tage vores flyverdragt af. Da hun tager min af spørger hun pludselig ”har du tisset i bukserne?” Jeg kigger ned og får øje på mine grå bukser der nu er blevet helt sort på den ene side af låret - Jeg kigger op på Ilse og siger stolt ”ja”.

Hun tager mine grå bukser af mig og mine underbukser bagefter, jeg står nu helt uden noget på fra navlen og ned imens Ilse finder nyt tøj til mig. Hun kommer og gir mig et par røde underbukser på og et par strømpebukser, derefter går jeg ind og gør klar til og spise og lidt efter kommer Morten også. Han spørger om jeg fik skæld ud? Jeg sagde ”nej gjorde du?” – ”nej”, sagde han.

Det var begyndelsen på det store. Jeg har flere historier i samme stil.

4 Synes om

Gode historier.

De vil dog blive noget nemmere at læse, hvis du brugte nogle linjeskift undervejs.

Det gør det lettere for læseren…

@nik Tak for de gode historier, jeg har lige tilladt mig at formatere dem med lidt linjeskift og rettet de mest åbenlyse fejl.

Bliv endelig ved. :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Godt skrevet…