Jimmy’s speciale jul (B,F,g,M,F,M,M)s

Det går sgu meget godt!

Det går sgu meget godt!

Ja det da i hvertifald nu rekord :P.

Venter i spænding på 7. Afsnit :slight_smile:

1 Synes om

trist vest denne julekalender stopper her vor det er spændne om hans lyst til af være baby bliver opdaget af hans mor

trist vest denne julekalender stopper her vor det er spændne om hans lyst til af være baby bliver opdaget af hans mor

Hey, Undskylder ikke har skrevet de sidste par dage. Men kan sige den slutter ikke her. Har bare haft travlt de sidste par dage. Gør selvfølgelig jeg bagud. Men den slutter ikke her :).

Men kan sige den slutter ikke her.

Det lyder godt, vil glæde mig som et lille barn der glæder sig til juleaften.

Og et godt råd her med på vejen, hvis du næste år overvejer at skrive en julekalender kan det være en fordel at skrive (en stor del af) afsnittene i god tid så den kun skal lægges på siden. Man kan evt skrive fx de første 5-10 afsnit i forvejen, så har man starten af december til at skrive resten.

Held og lykke med resten af historien.

Regner jeg ikke med. Næste år må det være en andens tur :stuck_out_tongue:

We a life again! :D.

Jimmy’s speciale jul.

7. December:

Næste morgen, endnu engang en kold December morgen, som alle andre. Hans mor bankede på døren som sædvanligt og gik ind “Godmorgen Jimmy" sagde hun. Jimmy var lidt vrissen. “Jeg gider altså ikke skole i dag” sagde han. “Jimmy det Fredag. Det et kun en dag, så har du weekend”. Jimmy sukkede “Okay så”. Han startede med at sætte sig op. Han steg ud af sengen og gik ned til køkkenet. Men denne gang, stod der ikke de sædvanlige corn flakes, men lækre pandekager. Jimmy vågnede straks mere op og begyndte at spise, med stor tilfredshed. Efter maden begyndte han, at gøre sig klar til skole. Han greb sin taske over skulderen og gik i skole. Han gik langs fortovet og følte den kolde kulde mod hans kinder. Han nåede skolen og gik indenfor. Efter Skolen var det weekend. “Endelig” skød han ud og begyndte at gå hjemad. Han passerede en vuggestue og stoppede op et sekund og gik hen mod indgangen. Hans hjerne sagde lad vær. Mens hans lyst sagde. Du vil jo gerne.

Han stod nu ved døren og gik indenfor. Han stod og fik varmen imens han kiggede ud på gangen, han gik ned langs gangen. Han var ude af kontrol, han ville bare så gerne have en ble på. Og han var alene. Der var ingen i sigte han åbnede en dør der var lukket, og så en slags stort soverum med massere af baby tremmesenge. Han lukkede den stille igen. Der var ikke en lyd, hvordan kunne det være. Han åbnede endnu en dør og det var et kæmpe puslerum med sutter, babytøj og et puslebord. Han stod og overvejede situationen. Der var jo ingen. Så han kunne vel godt gøre det? Kunne han ikke?

Vil Jimmy tage chancen?, Eller vil han bruge sin gode fornuft og hvad sker der hvis han gør det?.

Følg med i morgen…

Fortsæt til Kapitel 8

3 Synes om

Jimmy’s speciale jul

8. December:

Han stoppede op og lyttede, stadig ingen lyd at høre. Han kiggede tilbage på puslebordet. Og gik nærmere hen mod det. Det lignede et puslebord som alle andre, dog der var nogle skabe nede under det. Han rev i den ene låge, den var åben. Han åbnede lågen helt og kiggede ind. Der lå massere af babybleer, i alle mulige størrelser og mærker. Han stod og kiggede i længere tid på dem. Og greb så omkring 5 bleer af hver slags og lagde op på puslebordet. Han åbnede næste låge, der var babytøj omkring hans lillesøsters størrelse. Han tog lidt af hvert og lagde ud på puslebordet. Han kiggede tilbage, stadig ingen lyd. Hans hjerne sagde nej, men hans lyst sagde ja. Han begyndte så stille og rolig trække hans underbukser og bukser af, og lagde sig op på bordet, han tog en Libero ble og prøvede at tape den fast om sig. Det lykkedes med nød og næppe. Han tog en sparkedragt og kiggede på den. Kunne han mon komme i den. Nej det kunne ikke være muligt, han foldede den sammen og lagde den tilbage i skabet, han greb en body med en kat på. Og prøvede se om han kunne lukke den. Det lykkedes. Han hoppede forsigtigt ned og pakkede alt det andet tøj sammen, og bleerne stoppede han ned i sin rygsæk.

Han greb rygsæk og hans tøj og gik over mod tremmesengen. Han åbnede døren ved siden af den, og så at der var et slags køkken. Han greb 2 glas baby mad og en sutteflaske, og gik så ud igen. Han så endnu en dør og blev mere nysgerrig. Han rev i døren, men den var låst. Hmm… Jimmy blev endnu mere nysgerrig. Måske bandt den bare?. Han rykkede hårdere og skubbede og pludselig da døren blev åbnet, startede en alarm. Jimmy blev mundlam, der var en stor tremmeseng i voksen størrelse, han så flere døre. Men valgte at lukke døren, i håb om at alarmen stoppede, men det gjorde den ikke. Pludselig lød der en stemme over en slags højtaler ”Alarm aktiveret - Den forbudte zone”. Og så hørte han kort tid efter, nogen der var på vej ned af nogle trapper…

Vil Jimmy nu blive fanget eller undslippe?

Følg med i morgen…

Fortsæt til Kapitel 9

3 Synes om

Og her stopper historien så for mig :slight_smile:
Synes det er godt skrevet og har fulgt skarpt med indtil nu, fordi man på et eller andet punkt kunne relatere til Jimmy, men nu er den desværre blevet lidt for urealistisk for min smag og synes jeg kan forudse hvad der nu kommer til at ske. Men kør videre og godt klaret du har fået skrevet 8 kapitler indtil videre! :slight_smile:

Og her stopper historien så for mig :) Synes det er godt skrevet og har fulgt skarpt med indtil nu, fordi man på et eller andet punkt kunne relatere til Jimmy, men nu er den desværre blevet lidt for urealistisk for min smag og synes jeg kan forudse hvad der nu kommer til at ske. Men kør videre og godt klaret du har fået skrevet 8 kapitler indtil videre! :)

Det så dit eget valg, Men kan sige hvad end du tænker på. Kommer det SLET ikke til ende sådan. Hvis jeg var dig burde du se den færdig. Da jeg kan afslører kommer slet ikke til ende sådan som jeg tror du tænker det ender.

man kan jo ikke være ene om 24 kapitler.

man kan jo ikke være ene om 24 kapitler.

Det jo den challenge jeg forsøger klare :).

Jimmy’s speciale jul

9. December:

Jimmy gik endnu mere i panik og valgte løbe, han greb sutteflasken, babymosen, hans tøj og sko og stoppede det hurtigt ned i tasken. Han kiggede sig omkring, ingen vinduer at kravle ud af. Hvad gjorde han nu?. Han så nu en nødudgang og åbnede den. Han løb så hurtigt han kunne, men hvor skulle han løbe hen. Han kravlede over et rækværk og gemte sig bag nogen træer i en have. Han løb nu gennem den kolde sne, mens han stadig kunne høre alarmen og højtaleren igen og igen sagde ”Alarm aktiveret - Den forbudte zone”. Han stod nu i indkørelsen. Han kunne da ikke bare løbe ud i det her babytøj?. Tænk hvis nogen så ham. Men det var ikke hans største problem. tankerne om at han nu ville blive arresteret af politiet og om han nu havde efterladt noget, så de havde et spor, om at der kunne være nogen der, hvirvlede rundt i hovedet på ham.

Han startede med at løbe kun i sokker, gennem den kolde sne og løb igennem en park. Han fandt et toilet og låste døren. Han satte sig ned, det her var ved løbe løbsk for ham, ikke nok med at han havde gået ind i en vuggestue, men han havde også stjålet babymos, en sutteflaske, bleer og så det babytøj han havde på. Han startede med at klæde sig om. Og hvad skulle han sige, når han kom hjem til hans mor og far? Han klædte sig om og låste roligt døren op. Han tog nu rygsækken over skulderen og begyndte at gå roligt. Han begyndte nu at tænke over ordet. ”Den forbudte zone”. Hvad kunne det være, og hvorfor var der en stor tremmeseng? Og en masse døre. Han besluttede sig for at gå en omvej, væk fra vuggestuen, hvis nu nogen så ham. Selvom hans tanker om Den Forbudte Zone, gjorde ham MEGA nysgerrig. Han kom nu til hans vej. Godt ingen politibiler. Han stoppede nu op. Hvad skulle han bruge som undskyldning, for at havde været væk så længe?

Vil Jimmy have en god forklaring på hvorfor han er hjemme så sent?, Hvad er Den Forbudte Zone for noget?.

Følg med i morgen…

Fortsæt til Kapitel 10

3 Synes om

kommer afsnit 10 også her iaften eller kommer den først imorgen. ? det er en rigtig god julekalender du er igang med at lave, det synes jeg godt nok.

hilsen denlilledreng2

Super god historie, ærger mig bare over du er kommet bagud ;-(

Syns det er hyggeligt med en julekalender
Bare skriv den helt som det passer dig B)
Hvis nogen syns den skal være anderledes kan de jo bare skrive deres egen :slight_smile:
Vil helst læse en der er lige som du vil ha den
Har engang selv hygget mig med det
(Sjovt nok har jeg osse for sjov sendt dem lidt til andre og senere fundet dem mildt redigerede her på sitet :wink: )
Så…bare klø på…du bestemmer selv historien…hvis 2 “låger” er i en histirie, er det jo bare en del af dit koncept :slight_smile:

PS: Realisme kombineret med fantasi kaldes magisk realisme. En dejlig stilart, hvis du spør mig

Omend noget urealistisk historie er den VIRKELIG interessant! Jeg nyder virkelig at læse den, og glæder mig allerede til næste afsnit. Du har en god fantasi, knægt :wink:

Lol Tjopper73, har på fornemmelsen den var rettet lidt mod mig :wink:
Har læst og nyder mange forskellige fantasy og sci-fi bøger, så bare fordi en fortælling er urealistisk, gør den ikke uinteressant for mig :slight_smile:

Men når det kommer til ble-historier, så kan jeg godt lide, at man kan sætte sig i hovedpersonens sted og relatere personens valg og følelser. Det med “den forbudte zone” skaber et plan af urealisme, der ikke falder i min smag, når det kommer til den her slags historier og sådan er det bare. Det er ingen kritik til forfatteren overhovedet og jeg synes han skriver meget fortællende og flot.
Mener på ingen måde den skal skrives anderledes (der er åbenbart rigtig mange der nyder at følge med, og det jo kun rigtig fedt).

1 Synes om

Hvor er det dog bare fedt at se så mange læser den og endda elsker den. Det for mig bare lyst til skrive mere!. @Diaperboy: Tak jeg prøver også bruge fantasien. Det jo svært skrive 24 dage i træk :P.