Institutionen (M,b)

Skrevet af finnis16

Jeg har været ved, at rydde op i mine historier og faldt over denne.

Den er skrevet i 2017/2018 (og nu dedikeret) til @Tommy_R.I.P_2020 aka Hotstream, som gerne ville vide, ”hvordan det gik med pigen Anita” i en anden historie.

Historien er ikke tidligere offentliggjort.


Disclaimer:
Historien er opdigtet - en personlig fantasi, hvor jeg er barnet.


Hej – jeg hedder Troels. En ven har spurgt, om jeg ikke ville skrive lidt om nogle af de børn, der er på den institution jeg arbejder på.

Jeg skal måske første fortælle lidt om mig selv.

Jeg hedder som sagt Troels, jeg er 39 år og er uddannet pædagog. Jeg er gift på 10. år og har 3 børn. To piger og en dreng. De to yngste har jeg fået med min nuværende hustru. Emilie og Mathias hedder de. Min ældste datter Anita, flyttede hjem til os, for et par år siden.

Hendes mor og jeg havde fået hende ved et ”uheld” – det var aldrig planen, at vi skulle være sammen, det var bare noget som skete. Vi var unge, fulde og resten er historie. Anita voksede op hos sin mor og jeg så hende til tider i weekender og enkelte ferier - men det er en helt anden historie.

Indtil forrige år arbejdede jeg som souschef i en børnehave. Jeg havde længe leget med tanken om, at lave noget andet. Bare på de få år jeg havde arbejdet som pædagog – var tiderne skiftet. Der var i sær to hændelser, som gjorde udfaldet.

Jeg var med til at beslutte, at de mandlige pædagoger ikke længere måtte hjælpe børnene alene på toilettet, for at undgå mistanke om overgreb.

Den anden var en ung studerende, som måtte afbryde sin uddannelse hos os, fordi nogle forældre havde fundet ud af, han var i et forhold med en voksenbaby – altså en person, som finder nydelse i, at “være” baby. Dette var ikke i overensstemmelse med det etiske kodeks kommunen ønskede i deres institutioner.

Det udslagsgivende blev da min ældste datter Anita forsøgte, at tage sit eget liv.