Hvis du bare vidste

Skrevet af: Ukendt - Oversat af “Gummibukser”
Udgivet den: 04.04.2001 21:35

Da jeg var en lille pige i anden klasse i skolen, fik jeg en knippelgod idé. Ligesom det sikkert også var i andre skoler, var der på vores skole en regel om, at kun én elev måtte gå på toilet ad gangen.

For mig resulterede det mange gange i, at jeg måtte sidde med benene krydsede mens jeg ventede på min tur som nummer to eller tre i “køen”.

En dag, hvor jeg skyndsomt var på vej til toilettet efter at have ventet urimeligt længe, skete det - enhver skolepiges mareridt. Ligesom jeg satte farten ned for at dreje ind ad døren til pigetoilettet, gennemblødte jeg underbukserne totalt. Jeg husker stadig, hvordan tårerne trængte frem i øjenkrogene, mens tisset strømmede ned i mine hvide strømpebukser. Jeg lod den lille pyt ligge på gulvet og gik ind ad døren og videre ind i en af båsene.

Jeg satte mig ned på toiletbrættet, trak strømpebukser og underbukser ned om anklerne og tissede færdig. Hvad søren skulle jeg nu gøre? Hvis ikke jeg var tilbage i løbet af tre minutter, ville læreren sende den næste elev ned for at kigge efter mig. Så gjorde jeg noget, som sikkert reddede mit ry resten af skoletiden. Jeg tog det våde tøj af og smed det i skraldespanden. Der var ikke nogen, der så mig tisse i bukserne, så ved at fjerne det eneste håndgribelige bevis undgik jeg, at mine klassekammerater fik noget at vide om mit uheld.

Jeg gik tilbage til klassen og smuttede lydløst ind på stolen bag min pult. Ingen spurgte om noget, og ingen behøvede at få noget at vide - ikke engang min mor. Da hun senere samme dag så mig efter skoletid, havde jeg allerede skiftet til mit lege-tøj.

Andre i klassen var ikke lige så heldige som mig. Det skete en gang imellem, at en elev kom til at tisse i bukserne. Det var sådan, jeg pludselig fik min knippelgode idé: bleer! Selvfølgelig! Småbørn tisser i bukserne hele tiden, og ingen opdager det før de får skiftet ble eller gør noget, der får den til at lugte fælt. Det var simpelthen den perfekte løsning for enhver, der var tvunget til at holde sig i lang tid. Man skal bare have ble på, så er der ingen, der opdager noget, hvis det går galt.

Denne idé blev ved med at pusle i hovedet på mig, hver gang jeg gik ned for at tisse. Tanken om at gå med ble fulgte mig hele vejen gennem skolen og senere gymnasiet. Lige indtil den dag, hvor jeg flyttede hjemmefra og fik min egen lille lejlighed. Det var lige det, jeg havde ventet på. Nu kunne jeg være alene hjemme hos mig selv og bare gå rundt bare med en T-shirt og - selvfølgelig - en dejlig, tyk ble på.

Til min store glæde kunne jeg i forskellige forretninger købe både engangsbleer og gammeldags stofbleer med gummibukser til i voksenstørrelse. Jeg har lidt af hver slags i skabet. Stofbleer er bløde og dejlige og ualmindeligt tykke. Gummibukserne (som faktisk er af plastik) nærmest klæber til stoffet og fuldender fornemmelsen og synligheden af at gå med ble. Engangsbleer nærmest rasler, når jeg går med dem.

Første gang, jeg købte bleer med hjem, rystede hele min krop af forventning til det, som jeg havde ventet det meste af mit liv på. Min første nat med ble på. Jeg valgte en stofble, og bredte den ud på sengen. Så satte jeg mig midt på den, lagde mig tilbage på sengen og trak den op mellem benene. Jeg var helt elektrisk, da jeg satte en sikkerhedsnål i hver side. Så trak jeg et par gummibukser op over bleen, rejste mig op og gik hen til spejlet. Mine bryster stod lige ud i luften, og brystvorterne stak frem som to små, spidse sten. Mens jeg lod hånden glide langsomt ned over maven og videre og gummibukserne og den tykke ble, gik det op for mig, at det her var alt, hvad jeg havde håbet, det ville være - og mere til. Jeg følte mig på en gang fandenivoldsk og uskyldig som et lille barn. Jeg gjorde noget, der var absolut tabu, og blev mere og mere ophidset af det. Jeg elskede hvert eneste minut.

Jeg trak en T-shirt over hovedet og gik ud i køkkenet for at tage lidt at drikke. En halv liter cola, helt præcist. Min mave var helt oppustet af den megen væske, men jeg vidste, at det ville tage lang tid, før jeg skulle tisse. Så jeg gennemgik min sædvanlige aftenrutine med at vaske mig i hovedet, børste tænder og rede hår mens jeg kunne se mig selv med ble og gummibukser på i spejlet. Jeg listede i seng og gav mig til at læse i en bog. Jeg undrede mig lidt over, at jeg stadig ikke skulle tisse. Mine øjne begyndte så småt at falde i, og jeg skulle stadig ikke tisse. Uden at tænke særlig meget mere over det, lukkede jeg bogen. Jeg tog et kig under dynen for at se mig selv med ble på en sidste gang. Så slukkede jeg lyset og faldt hurtigt i søvn.

Jeg sov hele natten uden at gøre mig våd, men hold da op hvor skulle jeg tisse næste morgen. Da jeg var helt vågen, blev jeg helt vild ved tanken om, at jeg bare kunne blive liggende og tisse i bleen. Men selvom jeg virkelig skulle, så kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at tisse i bukserne. Den voksne person i mig ville ikke lade mig leve mine barnlige fantasier helt ud. Jeg sprang ud af sengen, løb ud på badeværelset og nåede lige akkurat at få ble og gummibukser af, inden jeg satte mig på toilettet og tissede. Min første nat med ble på var sluttet ligesom altid; jeg var knastør og brugte toilettet som store piger bør.

Det slog mig nu ikke ud. Jeg havde ventet så længe på at bruge ble igen, og der var stadig så meget, jeg gerne ville gøre med bleen på. Denne dag skulle min veninde Cecilie komme for at se min nye lejlighed, og det var min plan at have ble på og gøre den våd uden at hun skulle opdage noget.

Jeg tog et varmt brusebad, tog ble på og kom i tøjet. Det blev løsthængende tøj med en nederdel, der dækkede knæene. Jeg åbnede en flaske vin og tog et glas med det samme. Da Cecilie kom lidt senere, havde jeg drukket både det glas og to mere. Jeg var så småt ved at have samlet mod til at gennemføre min lille, hemmelige plan. Jeg bød hende velkommen, og vi drak et glas vin sammen. Så viste jeg hende rundt i lejligheden. Mens vi gik rundt, kunne jeg tydeligt mærke engangsbleen mellem mine ben. Jeg kunne høre den svage raslen af plastik, hvilket på en gang både skræmte og ophidsede mig. Ville min hemmelighed blive afsløret?

Da rundvisningen var overstået, var Cecilie klar til et glas vin mere. Vi åbnede en flaske til, og følte os begge lidt fjollede, da den var tømt. Vi sad og sludrede om gymnasietiden, og blev mere og mere ærlige over for hinanden. Cecilie gik på toilettet, men selv ventede jeg, til jeg virkelig skulle tisse. Vinen havde gjort kål på alle de hæmninger, jeg havde haft om morgenen. Nu var jeg klar til at lade det hele løbe, når trangen blev for stærk. Cecilie havde kun været væk et halvt minut, da hun pludselig kaldte på mig. Jeg rejste mig op, og kunne pludselig mærke på min blære, at det her klarede jeg aldrig. Jeg råbte tilbage: “Hvad vil du?”.

Cecilie svarede: “Gider du lige komme herud?”.

Allerede det første skridt fik mig til at tisse lidt. Med næste skridt tissede jeg lidt mere, indtil jeg simpelthen stoppede op og tissede færdig i bleen. “Wow!”, tænkte jeg. Sådan føles det altså. Da jeg var færdig, og fortsatte ud mod toilettet, var jeg så våd og ophidset, at jeg nærmest hoppede derud. Bleen klæbede til min hud og hang nærmest under mit skridt. “Hvad vil du, Ceci…”. Jeg gik helt i stå, da jeg så Cecilie stå i døren med en ble i den ene hånd og et par gummibukser i den anden.

“De her lå i din vasketøjskurv. Hvad bruger du bleer i den størrelse til?” spurgte hun anklagende.

Jeg begyndte at mumle en uforståelig undskyldning, men den gav ingen mening. Jeg anede ikke, hvad jeg skulle sige. Det kunne også være ligemeget, for før jeg havde talt ud, smed Cecilie bleen og gummibukserne på gulvet. Uden varsel løftede hun min nederdel op over taljen. Min våde ble kom frem i lyset.

“Jeg vidste det!”, sagde hun og slap nederdelen. “Mens vi gik rundt i lejligheden, hørte jeg denne mærkelige, raslende lyd. Men da jeg så det her i din vasketøjskurv, vidste jeg nøjagtigt, hvad det var!”. Min første indskydelse var at smide Cecilie ud af min lejlighed, lukke og låse døren og lade hende blive derude. Jeg var lige ved at græde, da jeg lod nederdelen falde ned på gulvet og så mig selv i spejlet med den våde ble på. Selvom jeg var blevet fuldstændig ydmyget, kunne jeg ikke lade være med at være en lille smule ophidset over synet af den våde ble, som den hang der mellem benene på mig. Jeg åbnede brusebadet og lod det løbe, mens jeg løsnede bleen, tog den af og rullede den sammen. Jeg brugte tapen til at lukke den og smed den på gulvet. Jeg tog bad i måske en halv time, mens jeg tænkte som en gal på, hvad jeg nu skulle sige til Cecilie. Jeg slukkede for vandet, tørrede mig og tog bluse og nederdel på igen, alt imens jeg tog mod til mig til at få talt ud om det her med Cecilie.

Jeg gik ind i soveværelset mens jeg tørrede mit hår. Her fik jeg mildest talt en overraskelse. Cecilie sad på sengekanten, kun klædt i T-shirt og - en engangsble. Jeg var lamslået og stirrede bare på hende. Hun brød tavsheden: “Jeg fik aldrig en chance for at gå på toilettet, så jeg fandt dine bleer. Må jeg jeg godt bruge en af dem? Jeg skal sådan tisse, og det gør forhåbentlig ikke noget at jeg tisser i bukserne, mens du ser på.”.

Jeg var stadig lidt bims af vinen, så jeg besluttede mig for at lege med. Jeg havde trods alt ikke så meget at tabe - længere. Måske gjorde hun bare grin med mig, men jeg kunne ikke modstå chancen for at dele min interesse for bleer med en anden. “Det gør ikke spor!”, svarede jeg. “Men så må du vente, til jeg får en ren ble på. Så kan vi drikke lidt mere og se, hvem der kan holde sig længst!”.

Cecilie gik ud for at skænke os et glas vin mere, mens jeg fandt en ren ble frem. Jeg tog den på, gjorde den fast med tape i begge sider og gik ind i dagligstuen mens nederdelen af sig selv faldt ned på plads. “Det er ikke fair!”, sagde hun. “Hvordan skal jeg kunne se, at din ble er våd, når du har tøj på?”.

“OK!”, sagde jeg. “Så tager jeg en T-shirt på i stedet. Men det er lige meget, for du tisser i bukserne før mig alligevel!”.

Lidt efter kom jeg tilbage til stuen, kun iført ble og en T-shirt. Cecilie sad i lotusstilling foran fjernsynet. Hun rakte mig et glas og sagde: “Ikke mere vin til os. Små piger drikker saftevand!”. Jeg tog en slurk og spurgte hende, hvordan det føltes at have ble på. “Jeg føler mig så barnlig!”, sagde hun. “Men jeg elsker det. Den er så blød og tyk, og jeg elsker lyden af den, når jeg bevæger mig. Jeg kan næsten ikke vente med at mærke den, når den er våd!”. Så spurgte hun mig, hvordan jeg var kommet på den idé, at jeg ville gå med ble. Jeg fortalte hende hele historien, og hentede nogle blade om voksne bleelskere.

Vi har nok siddet og sludret en halv times tid, mens vi læste løst i bladene. Så begyndte Cecilie at blive lidt urolig. Hun flyttede sig lidt rundt og blev ved at skifte benstilling. “Skal Cecilie på toilettet?” drillede jeg.

“Nej!” hylede hun. “Jeg kan sagtens holde mig!”.

“Er du sikker? Du vil da ikke gøre dig våd, mens andre ser på!”.

“Nej, det kan godt være jeg skulle gå derud!”.

Hun satte glasset på bordet og rejste sig op. Jeg kunne se på hende, at hun ikke havde tænkt sig at nå ud på toilettet. Det kunne nu være ligemeget, for hun kunne under ingen omstændigheder nå derud. Det er nemt nok at holde sig, når man sidder ned. Men i samme øjeblik hun stod op, blev der helt automatisk åbnet for hanerne. En gul plet bredte sig lige midt i hendes skød. Hun blev ildrød i hovedet og satte sig på knæene. Hun lænede sig lidt tilbage og lagde en flad hånd foran på bleen. Sådan sad hun i næsten et minut, mens hun blev mere og mere våd. Da hun havde tisset færdig, så hun mig lige i øjnene og sukkede “Det var en skøn fornemmelse!”. Den gule plet havde bredt sig, og bleen var nu næsten gennemblødt og hang tungt mellem hendes ben.

“Nå? Vil du have en tør ble på?” spurgte jeg.

“Nej!” sagde hun stille. “Jeg elsker fornemmelsen af at have en våd ble på. Kan du ikke lide at have en våd ble på selv?”.

Jeg indrømmede, at jeg havde haft lyst til det i lang tid. Men endnu havde jeg kun tisset i bukserne en enkelt gang, og det var da jeg var på vej ud på badeværelset for at snakke med hende. “Inden jeg overhovedet nåede at nyde den, var det at du så den våde ble. Jeg følte mig bare flov og ydmyget!”.

“Vil det sige, at du aldrig har prøvet denne fornemmelse? Som jeg føler lige nu? Jeg føler mig som en rigtig slem lille pige. Jeg har gjort noget fuldstændig vanvittigt, og jeg elsker det!”. Hun kravlede hen til mig. “Nu er det din tur, Marianne. Vil du være en slem lille pige og gøre bleen våd for mig?”. Hendes stemme var på en gang ondskabsfuld og trøstende.

“Det kan jeg ikke!”, sagde jeg med trutmund. “Jeg er en sød pige!”.

“Søde piger kan også have små uheld!”, sagde hun.

Hun sad ansigt til ansigt med mig, og pludselig tog hun fat i begge sider af min talje og begyndte at kilde mig. Jeg skreg af grin og prøvede at verfe hende væk. “Stop Cecilie! Det ender bare med, at jeg tisser i bukserne!”.

“Det ved jeg!”, sagde hun og smilede, mens jeg lænede mig bagover og trak hende med.

“Hold nu op, Cecilie” grinede jeg. “Stop nu…”. Så kunne jeg ikke holde mig længere, og jeg tissede et par små skvæt. Jeg gjorde, hvad jeg kunne for at holde det tilbage. Men inden længe lå jeg på ryggen og tissede i bukserne, mens jeg grinede hysterisk. Jeg genvandt langt om længe kontrollen. “Se nu, hvad du fik mig til!” fnisede jeg. “Nu er min ble helt våd!”.

Cecilie holdt op med at kilde mig og satte sig op. “Nå? Føles det så ikke dejligt med sådan en våd ble?”.

4 Synes om