Hjem fra byen (F,F,M)

Skrevet af: blefantasi

Min veninde og jeg arbejder begge på et bo/værested for udviklingshæmmede. En fredag efter arbejdstid havde vi besluttet os for en tøsetur i byen. Vi havde en rigtig dejlig bytur sammen og da klokken var 3 om morgenen var vi på vej hjem igen. Vi gik og fjantede da vi kommer forbi et busstoppested hvor der ligge en fyr som ser rigtig dårlig ud. Det vil sige han var nu en køn fyr og pænt tøj, men han var helt væk og havde brækket sig ned ad tøjet. Vi stoppede op og så om vi kunne gøre noget, det var en kold nat og han kunne ikke klare sig selv det kunne vi tydeligt se.

Nu er vi jo vant til at nogle af beboerne også er hjælpeløse og bostedet var ikke så langt væk, så vi blev enige om at prøve at få ham med derhen, han ville aldrig få en taxa som han så ud, og der kunne vi hjælpe ham med at blive gjort ren. Det lykkedes os at få ham til at forstå at han skulle stå op og gå med, det var lidt lige som med vores beboere når vi er på tur med dem. Det viste sig at der også var andet der var lige sådan: Han havde tisset i bukserne.

Vi var i godt humør så vi grinede bare og sagde at det var en rigtig babydreng vi der havde fundet. Da vi kom til bostedet fik vi ham ind i vaskerummet og taget tøjet af ham. Han var helt væk, vi regnede med at han var meget fuld, så vi blev enige om at få givet ham noget tøj på. “Han er jo som en kæmpebaby” sagde Helle grinende “vi må hellere give ham noget nattøj på”. Vi hentede en natdragt, sådan en vi bruger til de mere livlige beboere, det vil sige vi kan lukke den så brugeren ikke selv kan åbne den.

“Han havde tisset i bukserne den gris” sagde Helle, “vi må hellere give ham en ble på”. “hvad tror du hans kæreste vil sige til det?” spurgte jeg. “Det ved jeg ikke” sagde Helle, “men jeg gider ikke have at han tisser vores tøj til”. Vi blev enige om at det nok var bedst at få ham med hjem til en af os, så vi pakkede lidt udstyr som vi kunne få brug for. Da vi havde givet ham ble og sparkedragt på fandt vi en jakke han kunne passe og vækkede ham så han selv kunne gå. Vi smed hans tøj i vaskemaskinen, det kunne vi altid hente næste dag blev vi enige om og ringede efter en taxa.

Chaufføren kiggede godt nok lidt underligt, men vi sagde bare at det var en polterabend og nu skulle han hjem. Hjemme hos mig fik vi ham anbragt i sofaen, vi fik ham vækket for at få ham til at drikke noget vand, til det brug havde vi taget en kop med drikketud med da vi ikke regnede med at han kunne drikke af en almindelig kop. Det viste sig at være en meget god ide, han fik dog drukket næsten ¾ liter. Da vi tjekkede hans ble viste det sig også at det var en god ide. Vi skiftede ham og gik i seng efter at vi havde sat en babyalarm op. Da klokken blev 10 om morgenen blev vi vækket af babyalarmen.

Vi skyndte os ind og så at han var vågnet og sad og kiggede forvirret i sofaen. Vi præsenterede os og gav ham en kort forklaring på hvorfor han var havnet her. Han havde det helt klart dårligt og vi fik ham til at lægge sig ned og hentede noget mere vand til ham. Han sagde at han skulle ud og tisse, men vi holdt ham blidt nede på sofaen og sagde at det nok var bedre for ham at blive liggende som han havde det. Vi forklarede ham forsigtigt at vi havde givet ham noget andet tøj på fordi hans eget tøj var sølet til, og at vi havde været nød til at give ham ble på da han havde tisset i bukserne da vi fandt ham.

Han blev forskrækket men fandt hurtigt ud af at han blev nød til at ligge ned. Vi forklarede ham at det ikke betød noget, at vi var vant til det fra vores arbejde, at han bare skulle tage det helt roligt. Vi lagde tæppet over ham og sagde at vi ville gå i køkkenet, så kunne han stille og roligt tisse i bleen, det ville være lige som at gå på toilettet. Han lukkede øjnene og sagde ikke noget. Vi gik i køkkenet og lavede kaffe og morgenmad. Lidt efter gik jeg ind med en kølig vaskeklud og tørrede hans pande. Han sukkede og sagde tak, jeg spurgte om hvordan det gik.

Forsigtigt følte jeg på bleen og mærkede at den var lidt våd. Han sagde at det virkede lidt pinligt at tisse i en ble som om han var en baby. Jeg grinede lidt og sagde at det var helt OK, jeg er jo vant til at have med kæmpebabyer at gøre så det kunne jeg ikke se noget galt i. Han spurgte om hvor vi havde fundet ham, han kunne huske han havde været i byen og drukket en del. Han havde mødt en pige som han havde snakket med, så huskede han at han havde gået på toilettet og så ikke mere.

Jeg sagde at han skulle hvile sig og huske at drikke vand så han kunne komme ovenpå igen. Han sagde at han gerne ville op og på toilettet, men han fandt hurtigt ud af at han var svimmel. Helle kom ind og sagde at han hellere skulle lægge sig ned og hvile lidt mere. “Jeg tror vi skal skifte ham først” sagde jeg. “skal du tisse mere lige nu?” spurgte jeg, han blev helt rød i hovedet, “bare slap af” sagde jeg, “husk at vi er vant til det, vi gør det hver dag på arbejde”. Han sagde at han bare ville sove nu, og jeg sagde at det var en god ide, men jeg synes lige jeg ville give ham en tør ble på. Han sagde at han ikke tissede i bukserne normalt så bare han kunne få den våde ble af ville han være glad.

Helle sagde at hun altså flere gange havde set at han havde tisset i bukserne og bleerne så for en sikkerheds skyld ville hun give ham en ble på igen. Hun tog en tena slip maxi frem og foldede den ud så han kunne se den. Han så ret overrasket ud og helle sagde at med den her ble ville han være helt sikker og så gik hun i gang med at skifte ham. “nåe han kan da lide det” sagde hun med et smil, “så er det altså ikke så slemt alligevel”.

Han stammede noget med at han selvfølgelig reagerede når en sød pige rørte ved ham dernede. Hun vaskede og kælede ham til han kom med et dybt suk, og Helle sagde med et smil “så nu er han vist klar til at få ble på igen”. Da hun havde puslet ham og set efter at bleen sad tæt og godt på ham var han allerede faldet i søvn igen. Vi kiggede på hinanden og grinede lidt sammen “han er jo en baby, se hvor sødt han sover”. Vi kørte over til bostedet og hentede hans tøj og hentede lidt ekstra udstyr.

Vi blev enige om at det nok var bedst at have en sut og en hagesmæk til ham, så kunne vi få lidt sjov ud af ham, desuden var han jo single og så for resten helt Ok ud, især når han lå med ble på blev vi enige om og kom igen til at grine. Vi blev enige om at vi hellere måtte drille ham lidt, så vi fandt et stykke slange og en tragt og forsigtigt listede vi slangen ned i bleen og hældte en halv liter lunt vand ned. Da han vågnede igen senere spurgte vi ham om han havde det bedre nu, hvilket han sagde ja til. Nu havde han kun en smule hovedpine og var desuden tørstig.

Han fik et glas vand, der godt nok var helt fuldt og desuden rystede han lidt på hænderne så han spildte lidt. “Måske du skal have koppen med drikketud” forslog Helle, men det afviste han. Før han opdagede hvad der skete havde Helle givet ham hagesmækken på, og før han kunne nå at protestere sagde hun “så nu sker der ikke noget ved at du spilder lidt”. Hun bukkede sig frem og gav ham et lille kram og et kys på kinden og hviskede “du ser altså så sød og dejlig ud”. Samtidig fik hun følt på bleen og konstaterede at den var våd. Han protesterede og sagde at han i hvert fald ikke havde tisset i den.

“Det får vi se” sagde Helle, “det kan jo være sket for dig nu du har været træt, desuden gør det ikke noget det er jo derfor du har bleen på. En baby ved jo heller ikke at den tisser i bleen, det sker jo bare”. Hun skubbede ham blidt ned på ryggen og åbnede til bleen og tog den af ham. Så rullede hun bleen sammen og vejede den i hånden og sagde at den i hvert fald var våd. Det er på tide du får et bad, så du kan komme op og få noget at spise. Han sagde at det ville være dejligt og stod op og gik ud på badeværelset. “Øh hvordan får jeg denne her af?” spurgte han.

Vi kiggede på hinanden og grinede. Vi gik ud og hjalp ham med at få sparkedragten af og hjalp ham med at blive vasket. Han var stadig lidt forfjamsket, men sagde at det var dejligt at blive badet af to dejlige piger. “Dit tøj er til vask, så du må nøjes med det vi har her” sagde jeg og viste ham en ny sparkedragt “du kan bare blive her til i morgen, så er dit tøj klar igen”. Efter lidt tid blev vi enige om at det var OK, så kunne vi få en hyggeaften sammen. Lidt efter kom han ud med et håndklæde om livet og spurgte efter noget tøj.

“Du kan bare lægge dig på tæppet der, så skal jeg nok komme” sagde Helle. Han tog en pude og lagde sig på tæppet og lukkede øjnene og faldt næsten i søvn. Han vågnede ved at Helle trak hans ben fra hinanden og satte sig mellem dem. Hun løsnede håndklædet og trak det til side, han lå og smilede sødt til hende. “Du må hellere få lidt tøj på så du ikke fryser” sagde hun og rakte om bag ved og tog en ble frem. Han protesterede straks, men hun sagde at hun huskede sidst han ikke mente det var nødvendigt og der var bleen alligevel våd, så nu var det nok bedst at han fik den på, om ikke for andet så for en sikkerheds skyld. Desuden var det en tyndere ble så den kunne næsten ikke mærkes.

Hun kælede lidt for ham og til sidst gav han op, Helle sagde “desuden er det da dejligt at blive puslet om, ikke?” Han måtte give hende ret i at det var dejligt når hun kælede for ham men derfor behøvede han da ikke en ble. “Det synes jeg lige du skal bevise først” smilede Helle til ham og mindede ham om den våde ble hun havde taget af ham. Han blev helt stille og tænkte, og Helle sagde ”det er OK, du har haft det meget dårligt, men det er nemmere at tage en tør ble af igen end at du har tisset sofaen til, så når du kan vise at du kan holde bleen tør så kan du få den af igen. Desuden siger vi ikke noget til nogen, det er vores lille hemmelighed det her”.

Han overgav sig og Helle gav ham bleen på og derefter sparkedragten. Han lignede en baby som han lå der på tæppet, og Helle sagde for sjov “så mangler du kun en sut og en rangle” og så grinede vi alle sammen. Vi bestilte pizzaer og drak nogle flasker rødvin så stemningen blev rigtig god og vi snakkede frem og tilbage om hvem vi var og hvad vi lavede. Vi fortalte ham at vi havde et ret naturligt forhold til at give voksne mennesker ble på, det var nødvendigt der hvor vi arbejdede.

Han fik ikke lov til at gå på toilettet, han kunne bare bruge bleen det var derfor han havde den på. Vi skiftede ham et par gange og efterhånden havde han vænnet sig til det. Han fik lov til at gå i badeværelset og børste tænder og gøre sig klar til natten. Da han kom ud stod helle klar med natbleen. “Er det nødvendigt”? spurgte han, og Helle svarede “du ved godt hvad der sker når små drenge sover, og når du har drukket så opfører du dig som en lille dreng”. Til sidst fik hun ham ned og ligge på pusletæppet og lagde natbleen på ham. “Så nu kan du sove trygt, husk bare at hvis du vågner i nat og skal tisse, så bliver du nød til at bruge bleen, men bare rolig den skal nok holde dig tør den ble du har på nu”. Så gik vi i seng efter at have puttet vores “baby”.

2 Synes om

Det var en rigtig sød historie.

Baby Bom

1 Synes om

Ja, jeg syntes også at “blefantasi” skriver nogle geniale historier.
Bare kom med flere.
Jeg er selv gået igang med historien om min hjemmesygeplejerske, men er gået lidt i stå. Jeg håber dog at få lidt mere inspiration en af dagene…

Fluffi

Hej hej
Den vil jeg glæde mig til at læse Fluffi.

Baby Bom

Sjov historie.

1 Synes om