Historien om Jonas (M,M)

Kapitel 1

Det er lørdag eftermiddag, og jeg er så småt ved at vågne. Det er rart at kunne sove længe for en gang skyld – Det havde være en hård uge med masser af overarbejde. Jeg kommer lige så stille ud i køkkenet, der ligner en svinesti. ”Nå…” tænker jeg og finder noget mælk i køleskabet, jo datoen er god nok endnu… Men der er ikke nogen havregryn… Jeg tager min jakke på, går ud af døren og over til tanken på den anden side af vejen, det er koldt endnu, selvom det er ved at være forår.

Jeg kommer ind på tanken, men der er ikke nogen havregryn… Nederen! Så må jeg jo vade de der 2 km ned i Netto – Men jeg får da mit havregryn. Jeg sætter mig hjem i sofaen, spiser og zapper lidt rundt på tv’et, men der er ikke noget komme efter. Jeg tænker, at jeg hellere må se at få ryddet lidt op. Jeg sætter en plade på afspilleren, det bliver AC/DC. Jeg skal jo have lidt med lidt gang i, for at holde oprydningen ud. Det går da også hurtig nok, men pludselig kommer en velkendt sang på pladen, og jeg tager min guitar og slår den an til sangen – Jo, jeg kan da endnu, jeg drømmer mig langt væk til en stor scene, lyset blinker og publikum er vilde - Kunne være fedt at opleve en dag. Musikken stopper, jeg bliver revet ud af min drømmeverden, går over og vender pladen og fortsætter med oprydningen. Inden længe ser der okay ud igen. Jeg falder sammen i sofaen, stener lidt en film, mens jeg kan høre lyden af poppende popcorn ude i køkkenet.

Da filmen er færdig er det ved at være lidt hen på aftenen, og jeg beslutter mig for at smutte ned og spise i byen. Jeg tager et bad og gør mig lidt lækker at se på. Jeg går ned i byen mens jeg tænker hvor længe siden det er, jeg har sidst har været på bytur… Det er vel en 2-3 månder siden… Så er det vel også på tide igen? Jeg smiler lidt for mig selv ved tanken. Mens jeg sidder og spiser på Jensens Bøfhus, skriver jeg rundt til alle mine venner og bekendte og hører om de ikke kommer i byen. Men der er ingen, der lige har lyst eller tid til en bytur - Så må jeg bare klare det selv… Det kunne jo være, at der er en sød pige måske. Jeg spiser færdig, betaler og går ned på min Stamkro – ”Den Irske Pub”.

Jeg ankommer til Pubben, og jeg bliver mødt af den sædvanlige duft – Jo, den velkendte stemning er her endnu. Jeg kigger mig lidt rundt. De unge sidder hvor de plejer i den ene ende af pubben, mens de lidt ældre sidder i den anden ende. De er her alle sammen – Den velhavende mand der drikker på en aftale og de unge, der varmer op til en aften i byen. Jeg går op i baren og får mig en øl og sætter mig ned til et bord for bare at kigge lidt rundt på de forskellige mennesker herinde.

Glasset bliver hurtigt tømt, så jeg henter mig et nyt. Jeg sidder og kigger rundt lidt mere, indtil jeg ser et kendt ansigt komme ind på pubben – Det er en, som jeg gik i klasse med i sin tid, og jeg syntes faktisk, at han var ret træls den gang. Eller jeg snakkede ikke rigtig med ham, han var bare en af dem, der var i klassen. Jeg Havde vidst leget med ham en gang, men vi var ikke sådan rigtigt på bølgelængde.

”Bare han ikke ser mig, jeg gider ikke lige snakke med ham i aften” tænker jeg og kigger lidt væk, men han begynder at gå hen imod mit bord. Han så og genkendte altså også mig, jeg må bare virke venlig imod ham og tage det, som det kommer.

Han sætter sig på en stol over for mig. ”Hej Jonas,” siger han, ”det er længe siden”. Jeg svarer ham med et hej og et smil tilbage, jeg løfter glasset og hilser med et ”Skål!” Det samme kommer tilbage til mig. Jeg lægger ud med at gengælde hans kommentar, ”Ja det er da lidt tid siden har du det godt?” spørger jeg ham. ”Jo, jeg er i gang med at læse til kok… Hvad med dig?” ”Ja, jeg har ikke rigtig nået at komme i gang med noget endnu, jeg arbejder bare lidt og spiller lidt musik,” svarer jeg ham.

”Okay lyder da fedt med det der musik? Hvad spiller du?” ”Det bliver mest til klassisk rock og lidt Industrial metal musik,” siger jeg med et smil til ham, men jeg kan godt mærke, at det ikke lige er det han hører mest. Vi skåler igen, mens han fortæller mig, at han også prøvede at spille lidt tilbage i skolen, men der kom ikke rigtig noget ud af det. Jeg griner lidt en gang – Jeg kan godt huske hans musikniveau i folkeskolen.

Snakken fortsætter og vi bliver da også mere og mere fulde og sjovere og sjovere at høre på, som natten skrider frem. Til sidst siger jeg favel til ham, siger at jeg hellere må komme hjem i seng nu, da jeg næsten ikke kan stå på mine ben længere, men jeg kan hurtigt se, at han ikke er et hak bedre. Jeg giver ham et klap på skulderen og siger tak for en hyggelig aften.

Lige inden jeg går ud, spørger han, om han ikke må få mit nummer. ”Jo, det kan han vel godt” tænker jeg og giver ham mit nummer – Kan huske, at han hedder Simon nu. Jeg får også hans nummer på vej ud.

Jeg går ud i natten og den kolde luft gør min brændert dobbelt så slem, jeg slingrer hele vejen og turen hjem bliver næsten dobbelt så lang, som den plejer at være. Da jeg til sidst kommer hjem, falder jeg bare om på min seng, og inden længe sover jeg…

3 Synes om

super fed historeie men kommer der til at være bleer i den ???

Fedt skrevet mand, det lyder som en rigtig fed start på en god historie

Er personligt vild med historier, der ikke bare går “lige-på-og-hårdt” fra starten af - Keep up the good work. Det skal nok udvikle sig til noget spændende.

maga fed historie :cheer:
glæder mig til at der kommer mere :cheer:
glæder mig ogs til at se hvordan bleerne kommer ind :laugh:

her er næste del håber i nyder det :slight_smile:

Kapitel 2

Næste morgen vågner jeg tidligt og tager mig til hovdet – Jeg gik vidst til den i går. Jeg skal vidst bare slappe af i dag. Der er da godt nok lidt indelukket, men jeg får hurtigt åbnet et vindue - Dog kommer jeg lige så hurtigt tilbage under dynen, jeg trækker den godt over mig og falder lidt hen igen.

Jeg ligger sådan skiftevis sovende og vågen i et par timer og ømmer mig… På et tidspunkt tikker en sms ind og jeg rækker lidt irriteret ud efter mobilen… Jeg sov lige… ”Simon” står der på displayet. Jeg tænker tilbage på aftenen i går, det er ham fra folkeskolen, som jeg snakkede lidt med i går… Fik han mit nummer?.. Det gjorder han vel… Hvad skriver han?

”Hej Jonas, tak for i går aftes, det var hyggeligt, vi fik da så hatten passer, hehe :grinning:, tænkte på om du ikke kommer forbi i aften, så laver jeg lidt mad til os kl. 18? Hilsen Simon.”

”Hmmm… Tja… Det var vel okay i går aftes, så jeg kan da godt give det et en chance,” tænker jeg og skriver tilbage ”Hehe ja, jeg er lige vågnet… men jeg vil da godt komme forbi, hvis det er. Hvor bor du?”

Svar tilbage: ”Super :grinning: jeg bor på Ålenvænget 4, 3th. Ses :P”
Jeg kigger på klokken, der er 4 timer endnu, så jeg kan godt tage det lidt roligt. Kigger på Krak for at se hvor Simon bor, det tager 10 min at gå derhen. Jeg prøver at finde noget rent tøj – Suk, jeg har ikke noget, så jeg sætter vaskemaskinen over og sætter mig ved computeren.

Før jeg får set mig om er klokken blevet 17.15, så jeg hopper ud i bad – Der er ikke noget så rart som at blive helt frisk af et bad. Jeg tager det tøre tøj ud af tøretumbleren - Rart med rent tøj, men det bliver nu godt når jeg kan tøre det på altanen igen. Jeg begynder at gå hen til ham, og efter lidt søgen finder jeg også blokken, som han bor i.

Jo længere jeg kommer op i opgangen, jo mere lugter det af mad, jeg bliver helt sulten af den dejlige duft, endelig står jeg uden for døren og ringer på. Simon kommer ud og lukker mig ind og vi hilser hurtigt på hinanden.

”Du kan bare stille dine sko og hænge din jakke her i gangen,” siger Simon. Jeg kommer ind i en lille gang med en kommode og et spejl. Jeg sår så ud i køkkenet, hvor Simon er i fuld gang med at flytte rundt på gryder og pander.

”Der er da godt nok mange ting i det her køkken,” tænker jeg, man kan da se, at han er vant til at lave mad.

”Det lugter da rigtig dejligt,” siger jeg og får et smil tilbage. ”Tak for det, jeg skal lige have styre på det her, så skal jeg nok vise dig rundt”, siger Simon.

”Okay bare i orden, skal jeg hjælpe med noget?”

”Nej, ellers tak, det går”

Jeg sætter mig på en stol, men jeg har næste lige sat mig, da Simon inviterer mig på rundvisning i lejlligheden. Vi går ud i gangen igen og ind i stuen - En okay stor stue med spisebord i den ene ende og tv-stue i den anden ende.

Derudover er der en dør, der går ud til en lille gang med 2 døre; den ene ind til et rummeligt badeværelse og den anden står der ”SIMON” på med nogle meget barnlige bogstaver. ”Derinde er mit soveværelse, men da jeg roder en del, vil jeg ikke vise det frem,” siger Simon.

”Det er bare okay,” svarer jeg ham med et smil, men jeg undrer mig lidt over bogstaverne på døren?

Vi går ind og spiser - Maden smager rigtig godt. Under maden snakker vi om løst og fast og bagefter sætter vi os og ser en film i fjernsynet. Aftenen forløber stille og roligt, og omkring kl. 22 siger vi farvel til hinanden - Simon skal jo på arbejde i morgen, men vi aftaler at være sammen igen hjemme ved mig om tirsdagen. Da jeg går hjem tænker jeg på, hvor meget han egentlig har forandret sig siden skoletiden. ”Vi er måske ved at blive rigtig gode venner,” smiler jeg for mig selv….

3 Synes om

Rigtig fin historie der ganske langsomt kan udvikle sig.

Mvh.
Baby Bom

Spænende hvad der nu sker :).

Der nu gået 1år siden jeg sidst skrev om Jonas og Simon og tænker at jeg vil forsætte den nu. I forhold til tidligere har vi set det hele fra Jonas’ side, det næste afsnit bliver skrevet fra Simons’ side i må sige til hvis det bliver forvirrende.

Kapitel 3

Et ½ år senere

Simon står aller forrest og ser op mod scenen og venter spændt på aftenens koncert. Hans bedste ven Jonas har endelig fået success med deres band. Simon har har været med mange gange efterhånden. Denne aften er ikke en undtagelse. Rart at komme væk fra køkkenet tænker han. Han har arbejdet som kokkesvend i 3 måneder nu. Han tager en slurk af sin øl kigger lidt på klokken, 5min… der render en masse folk rundt på scenen og gør klar. Så kommer en stemme ”mine Damer og Herrer, tag godt i mod The Black Cows” de går på scenen og fyrer en række af deres velkendte sange af.

Simon står og hopper, tænker at han er faktisk er ved at blive ret vild med Industrial metal musik. Der er masser knald på lys, røg og ild i aften. Da pausen kommer går Simon op mod baren for at få en øl mere. Mens han står i køen tænker han lidt over Jonas og hans venskab… de har nu være venner et ½ år… er jo uadskillelige… de er sammen næste hver dag… han tænker om han snart skal fortælle ham at han voksenbaby?.. han har tænk rigtig meget over det på det sidste… kunne jo være rart med en der viste det? Jonas som caretaker?.. men vil han det… Simon bliver rykket ud af sine tanker da manden bag baren spørger om hvad han vil have… øhh… ja øhh…ja en Carlsberg får han frem. Simon går tilbage mod sin plads igen.

Han når lige at komme plads, så starter de igen. Da de ca. har spillet i ½ time mere siger Jonas efter et kæmpe bifald ”Tak for det… den næste sang er en ny sang som jeg sad og skrev forleden. Denne sang handler om venskab. Fordi det sidste ½ år har jeg fået en rigtig god ven. Faktisk mødte vi bare hinanden på en bar, men nu er han den, som jeg vil passe allermest på, hvis det var ville jeg blande blod med ham, og at vi skal være venner for altid.

Det er det sangen her handler om. Men inden da synes jeg, at Simon lige skal komme her op, for uden dig stod vi ikke her i dag. "Simon ved ikke helt hvad han skal gøre men går bare mod scenen.

Da han kommer op på scenen ser han bare en masse folk der kigger op på ham. Der kommer en og beder ham om at sætte sig på en stol midt på scenen.

Derefter begynder de at spille. Simon sidder bare og kigger på at de spiller og fyrer den af. I slutningen af nummeret bliver der fyret en masse fyrværkeri af.

Efter koncerten løber Simon om bag scenen og giver Jonas et kæmpe kram “Tak for sangen. Var virkelig godt skrevet” imens de krammer. Tænker Simon at han ikke er i tvivl længere… han vil fortælle ham det næste gang de er sammen… vise ham hans babyrum soveværelse… Tilbage til virkelighed.

Trommeslageren råber der er kamp DRUK på møllen skal du med Jonas? Jonas kigger på Simon skal du med på druk… selvfølgeligt smiler han. Er næsten med bandet ude og drikke hver gang. De andre i køkkenet på jobbet er ret misundelige over, at han er så tæt på bandet og altid får VIP billetter og fri bar i byen. han smiler bare ved tanken. Jonas kom nu Simon vi skal af sted…

2 Synes om

Kapitel 4

Dagen efter sidder de sammen hjemme i sofaen og ser film. Simon kan bare ikke rigtig følge med. Han sidder og tænker på om det er det rigtige at fortælle Jonas at han infantalist? Vil det ødelagge alt? Vil han respektere det? Tankerne er mange… Han prøver mange gange at begynde, men kommer ikke rigtig nogen ord ud. Han prøver og trækker vejret dybt og så siger han “Jonas der er noget jeg godt vil fortælle dig…”

Du siger bare frem… Svarer han henkastet uden at fjerne blikket fra filmen.

Men… Det er altså lidt svært… Ser du… Jeg har… Den… Her lyst… Eller fettish…

Jonas vender sig om og kigger på sin kammerat. Kan se det ryster i hele kroppen.

“Du tager bare den tid du skal bruge, jeg skal nok lytte”
"men jeg … Ved bare ikke om du vil respektere mig bagefter, jeg vil ikke ødelægge noget i mellem os… "

“Simon det vil det ikke… Jeg vil redpektere dig lige meget hvad det er. Du er min bedste kammerater, det skal ikke øddelægge det.”

“Det er jeg glad for at høre at du vil. Men det er nu stadigvæk ikke let… Du bliver den første jeg fortæller det til. Det er nok min dybeste hemmelighed. Har du hørt …om… In… Fa…”

Jonas sidder bare og kigger på Simon… Kan godt se han næste ikke kan sige det.

“Du kan prøve og skrive det i en sms til mig, er måske lettere?”

"øhh ja det kan jeg vel… "

Der går nogen min. Så bipper Jonas’ mobil. Simon ryster nu over hele kroppen man er ikke tvivl om at han er bange.

Jonas går i gang med at læse beskeden. Imens han små smiler. Efter ca. 5 min. er han færdig. Selvom simon synes at det føles som en 1 time.

Jonas kigger på den rystene Simon og siger så “Ved du hvad Simon det giver faktisk god mening.”

“Hvad ?” Simon liger etnstort spørsmålstegn.

“Ja ser du, jeg har i noget tid nu prøvet, at finde ud hvad der var med dig, nu har jeg det lidt, lige som om en puslespilsbrik, der var blevet væk, og så fundet igen.”

Simon sidder bare og kigger, han ved ikke hvad han skal sige eller gøre. Han har lige fortalt sin dybeste hemmelighed. Men så sker der noget uventet.

Jonas rykker sig over til Simon og løfter ham lige så stille op til sig så han ligger på hans skød. Holder så om ham, som var han et lille barn. Simon kigger op på Jonas, sådan lige for at finde ud af om det er okay?

Jonas smiller bare og trykker ham lidt mere ind til sig. Hvorefter Simon lægger hans hovede på Jonas’ bryst.
Jonas sidder bare og nusser Simon i ca. 10 min. Så siger han skal vi ikke tage og finde en ble til dig, hvis du har nogen?

Simon nikker og svarer det har jeg… Kom med. De går sammen hen til simons soveværelse. Bogstaverne med den barnlige skrift “Simon” hænger der endnu…

3 Synes om

skal jeg forsætte…

1 Synes om

Hej er slet ikke nogen der læser med her og mener jeg skal forsætte?
Hilsen Morten/kaj

Kom nu med noget Mere fordi den er rigtig god og kan ikke vente til at høre mere

Mere mere mere!

Kapitel 5

Simon tøver i 5 sek. Men åbener så døren. De går begge ind. Jonas er lidt paf… Kigger bare rundt og så over på Simon, som synker en klump.
Væggene er lyseblå, ca en 1,5m oppe er der et væg banner hele vejen rundt med byggemand Bob på. I det ene hjørne står en tremmeseng. Redt med Byggemand Bob sengetøj. Fra sengen kan man se fjenesyn. Derudover er der et puslebord. Hylder med bleer og tøj hen over. Et vejtæppe ligger som gulvtæppe, og så er der massere af legetøj.

Simon står lidt og ved ikke hvad han skal gøre af sig selv. Igen er det Jonas der tager teten. Kigger først på Simon, så over på puslebordet. Hvaaad skulle vi give dig en ble på?

Simon står lidt, og så nikker han, for genert til at sige noget. Jonas tager ham i hånden og fører ham over til puslebordet. Løfter Simon op på bordet. Bare lige siddende i først omgang så begynder han så at tage tøjet af ham. Finder en body med billedet af byggemand Bob på. For den lyste på ham med lidt hjælp fra Simon. Hvorefter han får lagt ham ned, og knappet hans bukser op, og trækker dem af ham. Ser så en sut der ligger på på et bord ved siden af sengen.

Jonas Giver ham sutten og en bamse. Nusser ham lidt på maven. Folder en ble ud med baby motiver på. Imens han forestiller sig hvordan Simon kommer til at se ud, kommer til at smile ved tanken. Ligger bleen under hans numse, og kommer lidt zink salve på. Derefter pudrer han numsen godt og foran også. Folder bleen op og taper den til. Til sidst lukkes bodyen.

Han løfter så Simon Ned. Med det samme giver Simon ham et kæmpe kram og siger mange tak. De står og krammer i nogle minutter.
Simon sætter sig på gulvet og begynder at lege. Jonas sætter sig sammen med ham, og leger lidt med og smiller af sin ven.

Forsættes. Har i ideer er i velkomne til at komme med dem.

2 Synes om

God historie. Der er dog mange stavefejl og halve sætninger. Jeg ved godt du har svært ved det. Jeg synes bare der var flere i denne end de andre

super god historie fortsæt det gode arbejde :laugh:

WOW! Stavefejl rettet, og lidt formatering foretaget.

Super dejlig historie :smiling_face_with_three_hearts: