Forsættelse på færdselsuheldet (B,F,F,M)

Det skal oplyses at novellen er 100% opdigtet!

Forsættelse på historien Færdselsuheldet

Oppe på børneafdelingen ankommer Torben sammen med sin mor, en sygeplejerske kommer hen til dem og siger god dag og velkommen til. Tak siger Torbens mor, sygeplejersken siger jeg hedder Chalotte og jeg er sygeplejerske her på afd. Jeg finder lige en stue til jer, vent her siger hun til moderen og portøren.
Efter ca. 2 minutter kommer hun igen og siger til portøren at han skal køre Torben hen på stue 8.
Inde på stuen stiller portøren sengen henne ved vinduet, det er gråt uden for, morderen sætter sig på en stol ved siden af sengen. Sygeplejersken kommer i det samme ind på stuen og hun går hen til Torben, hvordan har du det? Spørger hun. Ikke så godt siger Torben, okay jeg kommer med noget smertestilene om et øjeblik, vil du have noget vand? Ja tak siger Torben.

Efter 10 minutter kommer hun igen, hun giver ham en glas vand med sugerør, hun giver ham en lille indsprøjtning med smertestillende medicin. Han drikker vandet og ligger sig tilbage og slapper af i mens hans mor aer ham på kinden. Han var faldet stille hen i en stille søvn, Efter ca. 1 time kommer en overlæge og sygeplejerske ind og går hen til Torben og hans mor, han siger stille til henne at hendes mand er blevet overflyttet fra operationsbordet og til opvågnings afd. Han overlever, men den læge som har opereret ham vil gerne mødes med dig nede på opvågningen. Torben kommer stille til sig selv igen, hej siger overlægen stille og rolig, hvordan har du stadig ondt og træt, okay det var også en hård omgang du var igennem.
Nu når du er vågen så vil jeg lige fortælle hvordan det er gået med din operation, jeg har fortalt at din fars operation er lige overstået og han overlever, cool siger han med hæs stemme. Men du skal nok ikke regne med at stille helt uden men, hvordan det? Jo, du kommer til at gå igen, men der er sket noget skader på noget nerver i ryggen så du kan ikke mærke når du skal tisse, hans tårer begynder at rulle ned af kinden.
Hans mor trøster ham stille og rolig, men jeg er ikke nogen barn siger han med gråd stemme, nej men der er også mange andre unge på din alder og vokserne som bruger ble. Sygeplejersken snakker med lægen og lægen siger til hende at hvis han skal have mere smertestillende så skal du ikke give ham indsprøjtninger pga. han har fået det han max må få den dag. Overlægen siger stille og rolig til Torben og hans mor at han vil kikke ind til dem senere…

Da lægen er gået siger sygeplejersken at hun lige vil kikke til hans ble, han har stadig nogle tårer trillende ned af kinden. Så tag det rolig. Han trænger til at blive skiftet kan hun se, han beklager sig over smerter fra benet, jeg kommer lige om 2 minutter siger hun. Efter ca. 2 minutter kommer hun tilbage med en ny ble og en stikpille, hun stikker pillen op i hans numse og giver ham en ble på. Hans morder vil til at gå ned og kikke til faren da sygeplejersken er færdig, hun spørger Torben om det er ok? Ja siger han med stille og hæs stemme.

Forsættelse følger…

2 Synes om

god historie men kom gerne med noget mere hurtigt :wink: det er irrerterende at vente :wink:

mwmw skrev:

god historie men kom gerne med noget mere hurtigt ;) det er irrerterende at vente ;)
Så kan du jo selv skrive det..

cE har været venlig at skrive en lang historie og offentliggøre den hér, helt uden at få noget for det, så synes jeg det er lidt uhøfligt at skynde på ham.

og min anmeldelse af historien:
Jeg synes den er god sjov; jeg kan godt lide at 1950’ernes meget objektive fortellerstil er brugt, det virker sjovt, når man er vandt til nutidens subjektivitet og følelsesladede tekster. Det er som at gense Batman filmen fra 1966.
Bagdelen ved denne stil er at det giver mindre indlevelse med figuren.

Citat fra Batman (1966):
Robin: Hvorfor efterlod du ikke bare bomben inde i baren?
Batman: Det kan godt være de drikker, men de er dog stadig mennesker.

Det kan godt være vi kan lide bleer, men vi er dog stadig mennesker, så bare rolig, batman skal nok rede os fra eventuelle bomber og eksploderende hajer.

Hilsen Troldanden

2 Synes om

God historie, glæder mig til fortsættelsen

mwmw skrev:

god historie men kom gerne med noget mere hurtigt ;) det er irrerterende at vente ;)

Du er nok utålmodig hvá knægt:P

Se på det på en anden måde: du har noget at se frem til - det er næsten ligesom Juleaften…:wink:

I øvrigt udmærket historie cE…

enkelte stave fejl men meget god historie ^^ lige en af stave fejlene det hedder moderen og ik morderen den stave fejl har du i noget af starten og ved slutningen :slight_smile: men historien er god ^^

Medmindre stavefejlene gør det umuligt at læse eller forstå historien, ser jeg ingen grund til at kommentere det ved historierne.

Bare min mening…

jeg har svært ved at læse en historie med stave fejl ik sådan nogle små nogle som fx. duble dd eller endelser osv… men ord der skal være noget som fx morderen som skulle være moderen. sådan nogle stave fejl har jeg nogen gange svært ved at læse en bog hvis de er der fordi jeg ik kan forme ordet rigtig så bruger en del tid på at finde ud af hva der skal stå… lige den her historie er ik så svær men har set mange hvor det er slemt… jeg skrev kun det ene ord op så vedkommende måske husker at stave rigtigt til næste gang istedet for at gentage fejlen… :slight_smile:

Da moderen var gået ligger han og stirrer op i loftet, det var blevet mørkt uden for. Han kunne ikke finde ro i sin krop, hans tanker fløj rundt i hovedet på ham, hvad er det
lige der er sket i dag?

I morges var jeg rask og fuld af energi og nu ligger jeg her i seng på sygehuset og med ble på. Han begyndte at tænke tilbage på da han var lille, han synes det var rigtig mærkeligt at tænke på at han skulle bruge ble nu resten af sit liv.

Han faldt stille og rolig hen igen, han var faldet i søvn. Klokken var blevet hen ved otte tiden om aften da en sygeplejerske kom ind og spurte om han ikke ville have lidt aftens mad? Han vågne og følte sig konfus i hovedet, han svare stille ja og sygeplejersken spurte om der var andet han gerne ville have, han sagde et glas vand og hun gik igen.

Efter 5 minutter kom hun igen, med en lille varm ret og glas vand. Han spiste en lille smule og suge lidt af sit vand op med sugerøret, hans mor kom tilbage igen og han spurte hvordan far havde det, fint sagde hun. Far kommer senere i aften her op på afdelingen for så vi kan være sammen hele familien. Han lyste lidt op og smilte til sin mor som smilte igen.

Klokken var blevet ved halv ti tiden da en portør kom ind på stuen med Torbens far, Torben sagde hej far og faren svare hej igen. Lidt efter kom en læge og sygeplejerske ind på stuen for at hilse på Torbens far og moderen. Lægen ville høre hvordan han havde det, han svare fint efter omstændighederne, ja det har været en hård tur du har haft.

Faren fik noget smertestilene og lægen spurte så Torben hvordan han havde det, bedre svaret han. Lægen sagde til sygeplejerske at hun kunne give Torben en stikpille inden han skulle sove imod smerter også gik han.

Forsættelse følger senere…

2 Synes om