Fisketuren (b,b,M,F)

Skrevet af: lastfan

Jeg hedder Mike og er 9 år og har en meget god ven der hedder Oscar, han er også 9 år. Vi laver mange ting sammen, hjælpes ad med lektier, spiller masser af forskellige spændende computerspil, det foregår dels hos ham og dels hos os. Jeg går til svømning, men det har jeg desværre fået ham med til endnu, han undskylder det med at han har noget med ørene, det er også grunden til at han er fritaget for bad efter idræt.

Hans forældre er utrolige flinke og mig meget taknemmelig for at jeg tager mig lidt af Oscar, han har ikke så mange kammerater. Hans far tilbyder os at komme med på fisketur nu på lørdag ned ved søen.
Det bliver omsider lørdag, jeg skynder mig at tage tøj og får et stykke mad, skynder mig over til Oscar, han og hans far er klar, han har pakket bilen, en stationscar, den er fyldt med fiskestænger og grej.

Vi når hurtigt vores fiskested, Oscar og hans far pakker ud og jeg får en fiskestang, klar til brug.
Efter alle har en fiskestang i hånden får vi et lynkursus i betjeningen af grejet. Vi svinger snøren ud, så er der kun at vente på bid. Vi sidder og hyggesnakker, der kommer altid kun dem på denne fiskeplads, det er jo dejligt.

Der er stadig ingen bid. Det er blevet spisetid og hans far disker op med mange lækkerier, for uden mad og drikke dur helten ikke, siger han.
Da vi er færdige med at spise hvisker Oscar et eller andet til hans far. Han siger nu til mig at de går lige ind i skoven for Oscar skal lave lort, jeg skal bare blive her. Han tager en plasticpose med og de går ind i skoven.

Jeg skal faktisk også lave lort, det skulle jeg allerede have gjort i morges, men jeg havde så travlt med at komme ad sted. Mon det gør noget at jeg går ind til dem, for de har taget toiletrullen med sig. Jeg går derind og finder dem hurtigt og får et stort chok, hans far er ved at skifte ble på Oscar. Da jeg kommer helt hen til dem, fremstammer jeg at jeg skal også lave lort.

Nå, det er da i orden, gør du det, så skal jeg bagefter forklare hvorfor Oscar bruger ble.
Jeg er lidt genert ved at smide bukserne foran dem, hvor faren siger beroligende, at det skal jeg ikke være. Jeg tager bukserne helt af også underbukserne, det har jeg lært af mor, for ikke at tisse på dem. Jeg sætter mig på hug og laver lort og kommer også til at tisse en stråle, der er ved at ramme Oscar, det er da godt du har taget bukserne af, for ellers var de blevet våde.

Efter de sidste lorte er kommet ud rækker far mig toiletrullen, jeg tørrer mig og tager bukserne på igen. Faderen finder noget mos og småkviste til at dække vores efterladenskaber og vi går tilbage til stængerne, hvor der er bid på Oscars og min stang, to store gedder. Lige inden far pakker ned får han såmænd også bid.

Så bliver jeg inviteret hjem på fisk hos dem, hvor jeg får at vide at Oscar bruger ble fordi han lider af inkontinens, hvilket vil sige at han ikke kan holde på tis og lort, det er derfor han ikke deltager i bad efter idræt.
Jeg forsikrer Oscar og hans forældre om at vi stadig er lige gode venner og lover ikke at sige det til nogen, for almindelige drenge kan ikke forstå hvorfor en på 9 år bruger ble, men det kan jeg.

1 Synes om

Hvor jeg håber der kommer en forsættelse

God historie men du stavede “inkonsistent” forkert. Det staves inkontinent, men det er nok bare en småfejl.

Glæder mig til næste del.

Venlig hilsen
Regntøj

Glæder mig, at i kan lide historien,jo, lad os se, hvad der videre sker.

Om mandagen skal vi i skole igen, Oscar er allerede mødt, jeg skynder mig hen til ham, hvor vi snakker om den dejlige fisketur, vi var på i lørdags og hvor godt fiskene smagte. De skal have idræt i den sidste time, hvor Oscar som bekendt ikke går i bad bagefter, men han venter på jeg bliver færdig.

Oscar synes jeg skal følge med ham hjem, jeg ringer lige til mor for at høre om det er i orden. Det er OK, da vi kommer hjem til Oscar hilser vi på hans mor, Oscar skal lige ud og have skiftet bleen, jeg får lov til at komme med for at se hvordan det foregår. Da bukser og underbukser er taget af, tager hans mor forsigtigt bleen af, han har både tisset og lavet i den, så han kommer ind under bruseren for at blive spulet ren.

Han får en ny ble på, mor inviterer på hjemmebagte boller og saftevand i køkkenet, hvor hun stille fortæller mig, hvor glad de er for at jeg vil være en god kammerat for Oscar, trods hans handicap. Hun fortæller også at Oscar har været inkontinent hele tiden, han slap aldrig bleen, men lægerne siger at han nok skal vokse sig fra det.

Tiden løber hurtigt og lige pludselig skal jeg hjem, vi aftaler at vi skal på fisketur igen på lørdag. Vejret bliver dejligt med sol og 25 graders varme. Bare en skam der er så lang tid til lørdag. Endelig oprinder lørdag, jeg vågner temmelig tidlig, men får at vide at det er alt for tidligt at gå derhen, men da klokken bliver otte løber jeg derhen og selvfølgelig er far og søn parat til at tage af sted.

Jeg har helt ondt i maven af spænding, jeg overvejer om jeg skal få lov at gå på toilet, men det ser ud til at vi skal køre nu. Vi kører ud til vores faste tilholdssted. Knap har hans far pakket grejet ud, da jeg bliver nødt til at spørge om jeg må låne toiletrullen, hans far finder hurtigt rullen, mens Oscar spørger om han må prøve at tisse og lave uden bleen.

Oscar og jeg skynder os om bag busken, jeg nærmest flår bukserne af, jeg når knap at sætte mig på hug før lortene står ud af mig.
Oscar tager også bukserne af og bleen kommer også af, han viser mig at den er tør, han sætter sig ved siden af mig, det er helt hyggeligt, det er første gang i hans liv at han skal prøve at tisse og lave uden en ble på.

Han sidder et par minutter, så tisser han lidt, men mere sker der ikke, jeg er færdig med at lave lort, mavepinen er gået lidt væk, men ikke helt .Vi rejser os op for at strække benene inden vi igen sætter os ned, Oscar prøver at presse og jo, nu kommer lortene,. Oscar du gjorde det ,jeg kunne nu igen lave lort, åh, det er dejligt, nu forsvandt mavepinen helt.

Jeg snupper toiletrullen og tørrer mig bagi, Oscar skal for første gang prøve at tørre sig, det kommer han nu godt fra. Vi tager underbukser på, Oscar gør også, nu behøver han jo ikke bleen, for han har gjort det hele. Ud til far igen, Oscar nærmest råber af glæde, at han har lavet lort og tisset uden ble.
Drengene smider nu t-shirtene i varmen og har kun underbukserne på resten af dagen og der sker ingen uheld.

1 Synes om

Endnu engang godt gået lastfan, ser frem til næste kapitel.

Venlig hilsen
Regntøj

Glæder mig til næste afsnit

Hej Regntøj og Molly Muus.dejligt, at i kan lide historien. Her følger næste afsnit.

Søndag morgen ringer telefonen, det er Oscar der spørger om jeg vil med til stranden for at bade. Det vil jeg jo gerne, jeg skifter til badebukser, og får et stort badhåndklæde i en pose, de underbukser jeg havde på lægger jeg også i posen, mor finder nogle kiks og sodavand, så er jeg klar.

Oscars far vil hente mig på vejen, han er der allerede, jeg løber ud til dem. Oscar, som også kun har badebukser på, har også en plasticpose med underbukser, håndklæde og lidt snoller, samt en rulle toiletpapir, for der er 2 kilometer til et toilet, derfra hvor vi skal være, til gengæld er der ikke så overrendt der.

Det støder lige op til en lille granplantage, hvor drengende kan tisse og lave. Så er vi der, vi springer ud af bilen og Oscar får besked på at gå i skoven og sætte sig ligeså snart han mærker at han skal tisse eller lave lort. Jeg får besked på at minde ham om det.

Vi nyder at plaske i vandet, det er så varmt at vi ikke mærker at badebukserne er våde, så vi behøver ikke at tørre os hele tiden og vi laver kanaler, hvor vandet kan løbe igennem.
Jeg minder nu Oscar om at gå ind i skoven, åh ja, det har han helt glemt ,for vi leger så godt.

Jeg følger med derind med toiletrullen. Vi finder et godt sted. Vi finder ud af det er svært at få våde badebukser af når de er våde, så Oscar kommer til at tisse lidt i dem, det gør ikke så meget nu, de er jo våde i forvejen, men af kom de. Oscar mener at han kun skal tisse, men jeg forklarer ham, hvad hans far har sagt, at han skal sætte sig på hug, selv når han kun skal tisse og så prøve at lave lort.

Vi sætter os begge på hug og Oscar tisser en del, så kunne han jo godt stoppe, da han tissede lidt i bukserne. Jeg får også tisset, igen med en ordentlig stråle, men denne gang er Oscar ikke i farezonen. Oscar rejser sig op men jeg bliver siddende, da jeg kan mærke at jeg skal lave lort, Oscar sætter sig igen og prøver også, men nej,han kan ikke lige nu.

Han bliver siddende mens jeg tørrer min bagdel. Vi skal nu have de våde underbukser på igen, men lader nu være, for der jo ingen mennesker i nærheden, så vi kan godt være nøgne, de går ned til vandet igen og hænger badebukserne til tørre, der går kun 10 minutter, så kan de tage dem på igen.
De nyder den medbragte kiks, snoller og sodavand.

Bagefter mener jeg at at det vil være en god ide lige at gå ind i skoven igen, Jeg tager lige toiletrullen med, hvis nu Oscar får lavet lort. Denne gang går det noget hurtigere med at tage badebukserne af, jeg tager dem også af, for at holde Oscar ved selskab. Vi sætter os på hug, jeg skal nu ikke noget, men jeg kan se at Oscar presser og der er gevinst, dejligt, han kommer af med en pæn portion, jeg rækker ham toiletrullen, så han få tørret bagdelen, så på med badebukserne.

Vi leger igen både i vandet og i sandet, pludselig står Oscars far der og vi skal hjem, han spørger selvfølgelig om vi har haft det sjovt og også husket at få tisset.
Ja, jeg har både tisset og lavet inde i skoven, det har Mike også.

Vi skifter til underbukser og kører hjem.

Endnu en dejlig dag sammen med Oscar.

2 Synes om

Velskrevet kapitel lastfan.

Venlig hilsen
Regntøj

Nydeligt kapitel. Glæder mig til forsættelsen

Jeg prøver at fortsætte.

I dag skal vi i skole igen, Da, jeg når skolen er Oscar allerede mødt, han fortæller mig at han ikke har ble på, men har et par ekstra underbukser med i tasken, hvis uheldet er ude. Oscar beder mig om at hjælpe ham på toilettet i hvert frikvarter. Det lover jeg selvfølgelig.

Efter den første time, som var dansk, løber vi ud på toilettet, hvor Oscar sætter sig, der er nu ikke så meget plads, det er ikke beregnet at der skal være to herinde. Han får tisset lidt. Jeg overvejer om jeg skulle sætte mig, nej, det kan vente til næste gang.

Vi går op til næste time, som er regning, så igen på toilet, Oscar sætter sig og får lavet lort denne gang, jeg må på grund af de trange forhold tage papiret så han kan tørre sig, så bytter vi plads, det tager lidt tid, jeg sætter mig og får også lavet lort og tisset. Oscar sørger for papiret.

Nu skal vi have idræt, hvor vi spiller høvdinge bold, Oscar og mit hold vinder, og nu skal Oscar for første gang i bad, vi nyder det sammen og bliver stående til læreren lukker vandet og siger at vi skal skynde os at blive færdige.

Efter endnu en time i naturfag har vi fri, og vi følges ad hjemad.
Endnu en dejlig dag sammen med Oscar og han havde ingen uheld, fordi vi gik på toilet i hvert frikvarter.

2 Synes om

Flot og velskrevet kapitel :wink:

Næste dag i skolen forløber som den foregående, de går på toilettet i hvert frikvarter, hvor Oscar får tisset et par gange.
Efter skoletid synes Mike at de skal hen på fodboldbanen og spille lidt bold, det er nemlig ikke nemt hjemme på gaden, der er for meget trafik og i haven er der for mange vinduer.

De spiller fodbold henne på boldbanen og Mike lærer Oscar at drible. Pludselig siger Oscar, jeg skal lave lort, vi tør ikke gå hjem, det vil tage et kvarter, så vi går op bag nogle buske, hvor Oscar får bukserne af, så foreslår Mike at Oscar skal prøve om han kan holde sig, for der sker jo ikke noget nu, hvor han ikke har bukser på.

Oscar holder sig et helt kvarter uden at der er sket noget, og er helt sikker på at han kan holde et kvarter mere, så kan de jo nå hjem. Oscar får kun underbukser på, hvids nu det ikke lykkes at nå hjem. De når helt hjem hvor hans mor lukker op og vi glædesstrålende fortæller at Oscar skulle lave lort og har holdt sig ½ time.

Han holder sig yderligere ti minutter, for nu er han hjemme og kan hurtigt komme på toilet.
Efter han har bevist, at han kan holde sig får han lov til at komme på toilet.
Bagefter er der dømt hjemmebagte boller og saftevand, da Oscar ikke længere lider af inkontinens, og det har Mike en stor del af æren for, så nu slutter denne historie.

Tak for alle der fulgte den.
Jeg vil snarligt komme igen med en ny fortælling.

1 Synes om

Fin historie lastfan, rart at vores hovedperson kunne hjælpe en anden, og at det for engangs skyld ikke handler om en der skal have ble på, men derimod en der skal smide den. Glæder mig til din næste historie.

Venlig hilsen
Regntøj

Fin Historie uden for meget fokus på bleer.

Jeg har tilladt mig at rette mindre stavefejl og lidt formatering for lettere læsning.