Fastelavn (b,F,b)

Historie

Anders er 12 år. Det var en almindelig dag i februar. Anders er i skole. Læren kommer ind i klasse. Hej børn, her på mandag skal vi have fastelavnsfest her på skolen. Så i skal alle komme i udklædning og slå katten af tønden.
Anders går hjem sammen med sin ven Kim.

Anders, hvad vil du være til fastelavn i år?

Ved det ikke Kim, men hvad vil du da være?

Jo jeg vil være supermand eller noget i den stil

Okay kim… Men vi ses

Vi ses.
Anders skal lige gå 200m mere alene. Hvad skal jeg være? Hvad skal jeg være? Gik igennem hovedet på ham. Han når hjem. Går ind, smider tasken i gangen, løber ind til mor.

Mor, mor, der er fastelavn på mandag, men jeg ved ikke hvad jeg skal være, har du ikke nogen forslag, var, var, var.

Tag det helt roligt. Vi skal nok finde ud af det. Du kan tage med mig ud og Handle. Så kan vi finde noget der.

Ja, ja ja, hvornår køre vi???

De sidder i bilen og er på vej til et indkøbscenter. Da de kommer der ud løber Anders ind. Vi skal lige først over pg have nogle ting i Bilka, men der har de jo også noget fastelavns tøj.

For at komme ned til mælken, skulle de gå gennem afdelingen for baby ting. Anders stopper der.
Mor jeg vil være baby, må jeg det?
Det må du da godt Anders, men så skal vi lige have nogen småting.

Moren putter bleer, sutter, pudder med mere i vognen. De får handlet færdig.

Det er nu mandag morgen. Anders’ mor kommer ind. Anders du skal op, du skal have skiftet tøj og til fastelavn. Så kom ud på badeværelset.

Anders går ud på badeværelset, hvor hans mor står med en ble og der ligger et håndklæde på gluvet.
Lig dig her Anders. Han ligger sig på håndklædet. Hun tager tøjet af ham. Ligger en ble ind under numsen på ham. Pudrer ham i ble området. Lukker bleen. Giver ham et sæt byggemand bob nattøj på, en sut i munden og en bamse i hånden.
Så er du blevet baby.

Ja hvor fedt, jeg kan ikke vente og vise det til kim.
Så sæt dig ud i bilen, Anders. Så køre vi hen på skolen.
Ja, det gør jeg.
Anders kommer hen i skolen. Hvor han med det sammen løber over til Kim.
Kim, Kim, se jeg er baby.
Jeg blev supermand, som jeg sagde. Har du en rigtig ble på, Anders?
Ja det har jeg. Se.
Løfter ud i bukserne, så han kan se bleen.

De går sammen ind klasselokalet. Hvor de andre siger
Se Anders er en baby. De andre griner. Læreren kommer, hun er håndværker. Hun siger vi skal ned i gymnastiksalen og slå katten af tønden.
De kommer der ned. Det er Anders der bliver katte konge og Kim der bliver katte dronning. På vej hjem spørger Anders, Kim om han vil med ned i centeret og slå katten af tønden.

Det vil jeg godt Anders. Men jeg… vil altså… altså… også være baby lige som dig
Jeg har nogle bleer der hjemme du kan få og en sut, så det kan du godt blive, Kim.

De kommer hjem til Anders.
Mor, kan Kim også blive en baby og komme med over i centret.
Det må han godt. Så må vi jo helere få ham i en ble.
Mor jeg skal også have en ren ble på, jeg er kommet til at tisse igen på vej hjem.

Det ser de også på, Anders, kom med ind på badeværelset begge 2.
En halv time senere sidder de ude i bilen, og er på vej ned i centeret.

Så er vi der, mine 2 små babyer.
Og ser om på de 2 drenge der sidder med ble, sut og bamse.
Kim råber den der kommer sidst er dum.
De 2 drenge løber ind. De slår katten af tønden, og spiser alle de fastelavnsboller de kan. 5min. senere siger Anders til kim:
Jeg skal lave pølser.
Det skal jeg også Anders.
Skal vi ikke gøre det i bleen spørge Kim

Nå det kan vi godt, svare Anders.
De 2 drenge laver pølser i bleen. Efter 10min. bliver der kaldt over højtaleren. Vi har fundet 2 som har en lige god udklædning, det er 2 babyer, der ikke bare har ble på men også bruger den til det den skal. Vil i komme her op. Anders og Kim går over til manden. Hvor de hver får en kurv med slik og en pakke bleer som bonus. Manden siger skal vi ikke lige give dem en hånd. Folk klapper.

De går over til Anders mor.
Se siger de i kor til henden
Flot, drenge, hun lugter lige til dem. Skal vi ikke kommer over og få jer skiftet?
Jo siger de igen i kor

De går sammen over til wc’et, hvor de går ind i puslerummet.
Hvem vil skiftes først siger moren
Drengene råber i munden på hinanden mig, mig, mig…

Jeg skifter jer på samme tid, så lig jer op på bordet, så i kan få en ren ble på svare Anders mor.
Først tager hun bukserne af dem. Så løsner hun tapen i siderne, folder bleen ned, der kommer en snak i rummet, bleerne er fyldt op. Hun siger næ… i har da rigtig fået lave pølser i bleen. Så tager hun det værste med bleen og smider dem ud. Derefter vasker hun dem godt. Smører baby salve ud omkring numse hulet.

Ligger en ny ble ind under dem. Folder den op og lukker den i siderne. Giver dem bukser på igen. Hun siger
Så er i skiftet.

De 2 drenge hopper ned. De køre alle 3 hjem.
Anders og Kim leger babyer hver dag når de kom hjem fra skole, med ble, sut og bamse. Når de har tisset eller lavet pølser i den, bliver de skiftet af Anders’s mor. :smiley:

3 Synes om