Et sted skal man jo starte (F,F)

Kapitel 9 – En plan holder sjældent til mødet med virkeligheden

Lisa løsnede og foldede bleen ned. Egentlig rørte det hende ikke, at den var brugt efter alle dens intentioner. Javist lugtede det af Eau de bæ (Øv det’ bæ red.), men værre var det heller ikke

Sally rødmede med hver tab og gemte hovedet i sine hænder da Lisa foldede bleen ned. For første gang siden uheldet, oplevede Sally at følelsen af skam og forlegenhed løftede sig. I stedet begyndte hun at føle sig elsket. Elsket for den hun er. Kærlighed kan tage mange former. Lige præcis denne form for kærlighed, gav hende noget hun aldrig før i hendes liv, havde oplevet. Hun følte sig – turde hun næsten at tænke det(?), tilpas, i sit eget skind. Det var så surrealistisk at hun ikke vidste hvad hun skulle gøre med alle følelserne. Pludseligt fløj det ud af hende, midt i det hele; ”Lisa, hvorfor gør du det her? Hvordan kan du rumme mig på den her måde?”.

Lisa var godt i gang med at tørre Sally af, da hun blev spurgt. Hun stoppede kortvarigt og kiggede op mod Sally, hvor de sad låst i hinandens blikke. ”Jeg gør det fordi jeg holder af dig Sally. Du har altid været der for mig og jeg vil gerne være der for dig. Desuden synes jeg du er lidt sød i ble.”.
Især det sidste varmede Sally på alle de rigtige måder. Ligesom når man bliver holdt om og fortalt, at det hele nok skal gå, midt i at det hele er ved at falde fra hinanden.

”Sååå, er der ved at være ren bagdel igen. Løft lige po-po’en, så jeg kan få resten af den brugte ud og en ny under,” instruerede Lisa.

Sally løftede op og så ned igen kort efter på den rene ble. ”Hold da op, hvor er det en rar følelse at komme over i en ren ble”, tænke hun til sig selv. Underbevidst, gemte hun hovedet i sine hænder på ny. ”Hvorfor gemmer du nu hovedet lille du?” kurrede Lisa.

Sally, blev hurtigt klar over, at hendes tanker havde forplantet sig i en handling der kunne ses af andre. Bedst som hun troede at hun ikke kunne rødme mere, føltes det efterhånden som om at hendes ansigt var i flammer. ”Eeehhm, joh, ser du…”. Hun tøvede med at fortsætte sætningen, fordi det ikke kun var at sætte ord på nogle tanker. Hvis hun fortsatte med at sige hvad hun ville, sagde hun faktisk også, at hun kunne lide at have ble på. Utvetydigt. Og hvad mon Lisa ville gøre med den viden(?).

Inden hun fortsatte begyndte Lisa at tape den nye ble fast.

”jeeeg… synes måske at…”

”deterraratfåenrenblepå – OKAY!” Sally var nær selv faldet over ordene, med den hast hun sagde det i.

”Det forstod jeg ikke helt,” sagde Lisa, selvom hun havde forstået det hele første gang. Hun ville gerne have Sally til at stå ved det og rigtigt tro på de ord hun kom med. ”Kan du ikke gentage det sidste?”

Sally var virkelig ikke meget for at sige det sidste igen. Faktisk ville hun helst bare helst løbe fra det hele, lige nu og her. Lisa løb lynhurtigt ud på badeværelset for at vaske hænder og smide den brugte ble ud. Hun skyndte sig tilbage for at hjælpe Sally op at sidde. Lisa sad nu med Sally puttet ind til brystkassen, med sin hånd om hendes hoved. ”Jeg vil gerne høre dig sige det igen. Jeg hørte det godt første gang, men det er ikke mig der skal tro på ordene, det er dig.” kurrede Lisa.

Sally puttede sig endnu mere ind til Lisa og hviskede lavt, ”jeg siger det kun igen på én betingelse. Du må ikke forlade mig i det her alene, jeg føler mig så tilpas, anerkendt og elsket på en måde som ingen andre nogensinde har gjort.”

Lisa fik sommerfugle i maven. Den slags tillidserklæring, oven på det sidste halvandet døgn, gjorde hende sikker på, at det bånd hun håbede på ville opstå, var opstået. Alt den tid, hun i hemmelighed havde brugt på diverse fora, hjemmesider og uendeligt mange dagdrømme om en dag at kunne kalde sig Caretaker, var mere end tæt på at gå i opfyldelse – hun var allerede i rollen. Samtidig var hun sikker på, at Sally ikke selv var klar over, at hun også havde en ”titel”, som Little. Men pyt nu med det. Labels var underordnede og overvurderet. Bare de havde det godt sammen, så kunne det for hendes skyld hedde islagkage og flødeskum.

Lisa puttede sit hoved ned på Sallys og gav hende et højlydt kys. ”Jeg går ingen steder. Lad mig høre dig sige det”.

”Det er rart at få en ren ble på. Tak.”, sagde Sally meget forsigtigt.

Til Lisas overraskelse, fortsatte Sally.

”Jeg kan godt lide at have ble på. Jeg har bare ikke turde indrømme det. Det hele startede jo som et forsøg, men føltes omgående så rigtigt, at jeg ikke kan følge med. Og sådan som du hele tiden er der for mig, bliver jeg kun mere og mere tryg ved det… hele. Jeg forstår ikke hvordan du gør det. Det er næsten som om du har prøvet det her før”, ytrede Sally og puttede videre hos Lisa.

Lisa, som ellers ikke på den måde bliver rørt, fik tårer af glæde i øjnene, men kun så vidt, at man ville opdage det, hvis man kiggede på hende. Heldigvis, puttede Sally så fint hos hende, at hun ikke så Lisas reaktion. Hun bestemte sig for, at Sally ikke skulle kende til hendes ”baggrund”, eller hendes lille tudende reaktion. Hvis man vil andre det godt, skal man vise det igennem handlinger. Ikke ord. Det levede hun meget striks efter, idet hun kom fra en familie, hvor man gjorde det omvendte og havde svoret, at det aldrig skulle være sådan igen.

”Har du brug for at komme i bad og sådan, inden vi begynder at pakke?” blev Sally spurgt om.
”Nej, nu har du jo næsten klaret det hele” sagde Sally grinende.

”Fint, jamen så lad os komme i gang”, sagde Lisa idet hun halvt forsøgte at løfte Sally op. ”Jeg tror du bliver nødt til at hjælpe. Godt nok har du tabt dig meget efter den ble før, men ikke nok til at jeg kan løfte dig” sagde Lisa drillende.

Sally reagerede med at række tung og rigtigt tage sin tid i at komme op.

”Nå, så det er med den på” svarede Lisa rapt på situationen og klappede Sally bagi. ”Kan du så se at komme afsted inden jeg rigtigt får fat i den bagende”

”Eeeep” lød det fra Sally, som fik travlt med at komme afsted. Hun løb in på soveværelset og fandt sig et par jeans, hvor hun lige akkurat kunne klemme bleen ned i. De var i forvejen købt til at passe tæt om bagdelen.

De to piger fik hurtigt pakket Sallys ting. Lisa var nemlig hurtigt til at finde alle Sallys toddler-prægede tøj frem. Der var alt lige fra lyserøde bluser uden motiv på, til hvide med søde motiver på.

Til sidst kom det til posen med bleer. Lisa tog fat i den og holdt den op i luften.

”Kan du huske, hvad vi blev enige om til morgen?”, kom det fra Lisa der stod med et løftet øjenbryn.

”Mjaah, joh. Måske?” kom det lidt tøvende fra Sally. Hun vidste et-hundrede procent godt hvad det var Lisa snakkede om, men indledningsvist havde det jo kun været planen at tage på en dag-udflugt.

”Måske? Så lad mig minde dig om det, for en sikkerheds skyld. Du skal have ble på hele tiden, imens vi er på tur. Vi blev aldrig enige om, hvor lang den tur skulle være” kom det skarpt fra Lisa. Hun var absolut ikke indstillet på forhandling om aftalen. Det gik stille og roligt op for Sally, at hun ikke slap udenom. Men var det så slemt igen?

”Fint, men skifter du dem så også?” svarede Sally igen, med en snært af arrogance, fordi hun troede at hun havde et es på hånden.

”Selvfølgelig gør jeg det. Men når det er mig der skifter, er det også mig der bestemmer hvor og hvornår,” svarede Lisa igen, velvidende at det es Sally havde smidt på bordet, nu blev underkendt.

Sally gispede en smule ved tanken, men nikkede til Lisa.
”Hvis jeg skal have ble på hele tiden, tror jeg ikke der er nok i den pose alene,” foreslog Sally selv.

Lisa svarede prompte. ”Jeg er helt enig med dig. Vi skal have købt nogle flere. Passer de her dig godt? Jeg synes ikke de er så tykke. De er sikkert fine til dagsbrug, men jeg kunne have min tvivl om natbrug. Den du havde på i morges var meget våd. Havde du tisset i den en gang til, var det gået udover sofaen. Det kan vi ikke have.”

De to piger blev hurtigt enige om, uden at udveksle et ord, at de nok blev nødt til at tage ned og købe en pose eller to mere af dagsbleerne og en eller to til natten.

Imens de to piger havde pakket, havde de drukket den ene sodavand efter den anden. Lisa havde været på wc flere gange og tjekket Sally, men hun var stadig tør.
Det undrede hende lidt, indtil hun til sidst lod mærke til at Sally gik noget akavet.

”Sally, trænger du til at blive skiftet?” kom det kærligt og direkte fra Lisa.
”Neej, ikke endnu”, svarede Sally hurtigt igen.

Lisa var ikke i det mindste overbevist, men lod det ligge. ”Hun ser altså desperat ud efterhånden. Hun tisser i den lige om lidt, det er jeg sikker på”, tænkte hun til sig selv.

Og ganske rigtigt, gik der ikke uden ti minutter før hun så Sally stivne og se meget lettet ud. Sally var gået ind i stuen og havde ikke lagt mærke til at Lisa lurede fra gangen.

”Okay, så er det nu. Jeg kan ikke holde mig mere. Jeg har forsøgt at være en stor pige, men jeg tror ikke det går.” Tænkte hun for sig selv. Faktisk morede ideen hende lidt, at hun nu hjælpeløst var ”nødsaget” til at bruge bleen.

Hsss

Varmen bredte sig hurtigt. Egentlig troede Sally at hun bare skulle tisse almindeligt, men hun havde smidt ud af hovedet, at det snart var 6 sodavand siden hun sidst havde tisset.

Hsssssss

Varmen tog til og spredte sig endnu hurtigere nu hvor hun havde opnået ”fuld fart” på tømning af blæren. Varmen begyndte at udvide sig til bagdelen og bevægede sig stille og roligt op af bagsiden.
Sally tog hele oplevelsen ind. Da hun endeligt (forfatters note: der gik næsten et minut. Imponerende siger jeg bare) var færdig vraltede hun vej hen mod soveværelset, for at finde Lisa, kun for at støde på hende i gangen.
”Du ligner en der trænger til at blive skiftet, hva’ sveske?” kurrede Lisa.

”Dén var ny, siden hvornår har jeg heddet sveske, selvom det nu er meget sødt,” tænkte Sally. Hun svarede med de største våde hundeøjne hun kunne præstere, ”måske lidt… meget”.

Lisa tog hendes hånd og førte hende ind i soveværelset. Lig du dig bare på sengen, så finder jeg lidt frem imens. Lige idet hun havde sagt det vendte Sally bagdelen til, der fangede Lisas opmærksomhed.
”Hov, hey du, vent lige. Bliv lige stående.”

Sally stoppede undrende og kiggede sig over skulderen og studerede Lisa, som var ved at studere hendes bagdel.

”Årh-ha sveske, jeg tror roligt at vi kan sige, at du har haft et uheld i bukserne. Lad mig lige få dem her af dig,” konstaterede Lisa imens hun tog bukserne af Sally.

Sally forstod først alvoren, da Lisa begyndte at trække bukserne ned og hun kunne se, at hun ikke bare havde fyldt bleen, men også et godt stykke ned af inderlårene og på bagdelen af bukserne.

”Undskyld, jeg var ikke klar over at jeg skulle så meget,” kom det meget undskyldende fra Sally.

Lisa grinte kærligt, ”det kan ske. Det er en del af at have ble på. Jeg vidste faktisk godt, at det her ville ske, når du sådan har gået og holdt dig. Det er ikke sundt, hverken for bukserne eller dig. Du har ble på sveske, brug den. Brug den når du skal, det er det, den er der for.”

Sally nikkede og aftalte at hun nok skulle bruge den efterhånden og ikke på én gang, som hun havde gjort nu.

”Ved du hvad, den her ble har gjort det godt. Den er fuldstændig fyldt for og bag. Desværre for den, gjorde du det bedre” sagde Lisa drillende og prikkede Sally på næsen med pegefingeren.

Sally lagde sig ned på et håndklæde Lisa havde lagt ud og snip snap snude, så var den ble ude. Kort efterfulgt af en ren.

”Godt. Nu mangler vi at køre over til mig og pakke mine ting, og at handle bleer til dig. Skal vi se at gøre dig klar, så vi kan komme over til mig? Vi kan eventuelt spise lidt på vejen, klokken er alligevel ved at være spisetid” sagde Lisa.

Sally nikkede og begav sig ind for at finde noget tøj, som ikke var pakket ned, at have på.

Forfatterens noter: Dette er foreløbigt det sidste færdigskrevne kapitel. Der er mere i støbeskeen, men fantasien og tasterne skal kunne følge med :smile:

Fortsæt til Kapitel 10

9 Synes om