En ny fremtid

heyy…
jeg har nu læst storset alle historier der er inde på dette forum, en ting jeg blev lidt overasket over var, at der ikke er så mange furys historier.
så jeg besluttede for at skrive min egen.

jeg har dog kun lavet 1. kapitel men er igang med at skrive nr. 2…
vil bare høre hvad i syntes…

denne historie er en fremtids fortælling

Kapitel 1 - Historien

I starten af 1960 begyndte man at forske i gensplejsning, i 1997 var der et stort gennembrud indenfor forskningens verden. Det var det år hvor det lykkedes at klone det første levende væsen, et får kaldet Dolly. Efter det gennembrud blev der lagt lidt låg på eksperimenterne med kloning fordi folk var bange for hvad det næste var.

I 2020 blev det første menneske klonet, navnet var Adam. Kæmpe protester begyndte fordi at folk mente, det kun var Gud der skulle have den magt til at kunne skabe liv. Men da USAs regering så ville aflive mennesket, gik alle tilhængerne amok. Folk sagde: “det kan godt være, at han er en klon. Men han er stadig et menneske.” Regeringen bøjede sig og indgik en aftale, de lod klonen leve og ville ikke lave flere forsøg med menneske kloning før Adam var blevet 20 år.

Aftalen blev skrevet under af alle højtstående personer der havde været med til projektet. Og da Adam blev 20, var der stadig ikke nogen fejl, så besluttede man at forsøge igen. Da man havde klonet de første 10 mennesker, begyndte det at blive kedeligt. I stedet for begyndte man at eksperimentere med dyre og menneske DNA. Men ville prøve at lave et halvt menneske halvt dyr. Dette blev dog holdt hemmeligt for offentligheden, da der var så store protester med Adam.

I 2043 lykkedes det! Klonen var skabt. Halvt menneske halvt får. Forsøget blev kaldt I.L.E.A. Intelligent Living Eksperimental: Adam. Fortsat blev forsøget holdt hemmeligt for befolkningen. Men 3 år efter begyndte I.L.E.A. at miste sin pels, der blev taget nogle prøver, det viste sig at fårets DNA ikke ville arbejde sammen med menneskers DNA. Der blev i lang tid forsket, og i 2056 fandt man ENDELIGT et DNA der ville arbejde sammen med menneskers. DNA’et stammede fra en sne ulv.

Inden man begyndte at eksperimenter med dette DNA, ville man forsøge at finde flere. Ca. et år efter, 2057, havde man fundet 10 dyr der kunne bruges. Alle var dog i familie med ulve/hunde. Dyrene er som følger: Sne ulv, prærie ulv, grå ulv, rød ræv (og ja ræve er i familie med hunde) grå ræv, sne ræv, sand ræv, schæfer hund, golden retriever og labrador hunde. Man nåede ikke at starte et forsøg da der udbrød krig mellem USA og Canada. Krigen varede i 8, så i 2065 havde Canada fået så mange bank, at halvdelen blev overtaget af USA.

Men USA havde brugt så mange penge på krigen at de ikke kunne forsætte med forsøgende, skønt de gerne ville. Projektet blev aldrig helt sat på standby. Forskere begyndte at lave et gen kort over mennesket og over de DNA’er de havde skaffet. Planene var at lave et menneske der havde hundens reflekser, smidighed, lugteegenskaber, høreegenskaber og styrke. Efter 5 års pause begyndt man på forsøget. Forsøget blev ikke helt hvad de havde forventet, den havde alle hundens fordele, og alle menneskernes fordele men den lignede ikke et menneske den lignede en hund. Man besluttede at forsætte forsøget. Forskerne lod Fejl (det kom han til at hede) leve, og prøvede så igen, men det samme skete igen.

Man besluttede at lade dem vokse op, det er jo ikke udseendet der tæller. Men fejl I og fejl II havde stadig deres fri villige. Dette var nu et nyt problem for forskerne, og de besluttede at fejl I og II skulle aflives. Dagen før de skulle aflives fik pressen et hint om det.
Regeringen stod frem og forsikrede at der ikke ville ske noget med klonerne. Men både befolkningen, og mange af FN’s regeringer troede ikke på USAs regering så de nu 4 år gamle eksperimenter blev taget fra USA.

Fejl I blev taget til Frankrig hvor deres regering ville give dem en ”normal” opdragelse.
Fejl II blev sendt til England.

Frankrig tog opgaven med varsom hånd og satte Fejl I på et børnehjem og blev hver nat sat i isolation, for ikke at stikke af.
Fejl II blev, i England, ikke vurderet til en så stor fare. En frivillig familie fik ham udleveret. Selvfølgelig blev fejl II ikke ”bare” udleveret. Han fik et halsbånd på, med sensor og fik status 3 menneske.

I 2056 blev der indført forskellige statusser fra 1-4:

  • Status 1: menneske er ligestillede mennesker.

  • Status 2: er den status man har til man er fyldt 18, hvilket vi sige at man har en værge der bestemmer over en til en hvis grænse.

  • Status 3: menneske er et menneske hvor ens tilsynsværge har den fulde kontrol over en og må tyde til let vold. Denne status har alle kæledyr.

  • Status 4: menneske alle status 1. mennesker har fuld kontrol over dig og din tilsynsværge må gå til middel eller grov vold. Denne status ses kun hos ungdomsforbrydere som er i gang med at bygge sin status op igen.

Englands forsøgs metode var den bedste, for det viste sig at fejl II ikke kun var et godt kæledyr men også en god hushjælp. Man overtalte USA til at lave nogle flere og allerede i 2084 var disse væsener (furys) nu menneskets bedste ven.

1 Synes om

Fremtidsfiktioner af denne art har jeg lidt svært ved at forestille mig, men man skal jo aldrig sige aldrig.
Men hvor vil du egentlig hen med denne fortælling
Handler det om umyndiggørelse af bestemte grupper af mennesker så kun mennesker af katagorien status 1 vil ende med at styre den hele verden.

Baby Bom

jeg ville gerne have en klon af mig selv i furry stil :smiley:

GISP

Er en Baby Bloodwolf ikke nok

tror jeg også :blink:

hvornår kommer der mere historie???