En historie om Mette (G,F,M,F,M,M)

Kapitel 1:

Mette vågnede da hendes mor strøg hende over håret. “Godmorgen skat, er du klar til at komme op og i skole?”. Mette smilede. Hun var egentlig ikke klar, men hun havde sovet godt og var glad for at blive vækket. Mette gned sig i øjnene inden hun åbnede dem og smilede til sin mor. “Godmorgen”, sagde hun, mens hun fjernede sutten fra munden. Mettes mor satte sig ned på sengen, tog om dynen og krammede Mette, der trykkede sig lidt ind til hende. Hun løftede op i dynen og klappede blidt Mette på numsen. “Skal vi få dig skiftet og i bad?” spurgte hun retorisk, mens hun trak Mette op i armene til endnu et kram. Mette var dvask, men fik sig alligevel på benene og fulgte med sin mor ud i badeværelset. Vandet var ved at løbe i badekarret og Mette smilede; hun kunne godt lide at komme i karbad, men det var sjældent at hun kunne nå det efterhånden.

Mette trak natbukserne ned og stod ud af dem, mens hun vraltede over til sin mor, der var ved at hælde skumbad i badekaret. Hendes mor vendte sig mod hende, satte sig ned på knæ og løsnede tapen på Mettes ble. Da den ikke længere sad sammen foldede hun den med én hånd og kom på benene igen. Hun gik hen til det lille arrangement, der var på badeværelset og smed bleen i skraldespanden. Mette fulgte med hende derhen og vendte numsen mod sin mor og bukkede sig forover. Hendes mor tog en fugtig vaskeklud og vaskede Mettes numse og tissekone. “Så Mette, det var ikke så galt i dag, så sæt du dig over i badekarret lidt”. Mette tog sin pyjamasbluse af og satte sig over i badekarret, mens hendes mor gik ud. I køkkenet sad Mettes far og læste avisen. Mettes mor gik om bagved ham og læste lidt med, mens hun masserede hans skuldre let. Så satte hun en skål frem til Mette, og havregryn, sukker og mælk.

“Vil du have mere brød?”, spurgte hun Mettes far, der rystede på hovedet bag avisen, og sagde, “nej, jeg har, ellers tak”. Han kiggede op over avisen og smilede. Mettes mor gik tilbage i badeværelset, hvor Mette havde fået vasket håret og sad nu og halvslumrede i det varme vand. Mettes mor gik ind på Mettes værelse og tog noget tøj frem til hende. Hun tog de samme jeans og den samme trøje, som Mette havde haft på dagen i forvejen; det skulle kunne gå en dag til. Hun lugtede for en sikkerheds skyld lige i skridtet på bukserne og under armene i blusen, men det lugtede ikke dårligt. Hun tog en bh og en undertrøje fra skabet og et par strømper fra skuffen og gik ud på badeværelset igen. Mette kiggede op på hende da hun kom hen til badekarret. “Kom du bare op, skat”. Mettes mor tog et håndklæde og svøbte det om sin datter, da hun stod op af badet.

Mette surmulede lidt, fordi hun ikke måtte sidde i badet længere, og hendes mor kyssede hende på kinden for at trøste. Mette tørrede sig så godt hun kunne, så gik hun over til sin mor, der havde fundet en pull-up frem. Mette trådte op i den, da hendes mor bukkede sig ned og trak ud i den, så der blev plads til fødderne. Da Mette havde bleen om anklerne trak hendes mor den op om numsen og gav hende et klap bagi. “Du skal vel ikke lige på toilettet inden du får tøj på?”. Mette rystede på hovedet, men hendes mors ansigtsudtryk fik hende til at uddybe: “Nej, jeg tror ikke jeg skal”, svarede hun mens hun kiggede over på toilettet. “Jeg tror godt lige du kan prøve”, sagde hendes mor, og Mette trak bleen ned og satte sig på wc’et. Efter et lille stykke tid rejste hun sig igen og trak bleen på plads. Mettes mor, der havde stået ved siden af trak ud i toilettet for hende. “Det var rigtig fint”, sagde hun, mens hun foldede Mettes bukser ud. “Kan du selv tage dem her på, så ses vi ude i køkkenet om lidt”.

Fortsæt til Kapitel 2

2 Synes om

lover godt majse:-)

2 Synes om

Hvis jeg skal komme med lidt konstruktiv kritik, så ville det pynte gevaldigt med lidt linjeskift.

Teksten bliver MEGET massiv, når den står ud i ét.

Super fed tekst! Du skriver godt. Jeg håber der kommer mere fra samme skuffe…

Kapitel 2:

Mette kom ud i køkkenet og smilede til sin far der straks lagde avisen fra sig. “Godmorgen sukkertrold”, sagde han og rakte armene ud efter hende. Hun satte sig på hans skød og gav ham en knus og et kys. “Der er vist nogen, der har sutte-ånde”, sagde han og gned Mette på ryggen. “Jamen jeg har heller ikke børstet tænder endnu”, grinede Mette og puttede sig ind til ham. Mettes mor havde hældt havregryn i skålen og hældt mælk over. “Så er der serveret, skat”, sagde hun og satte skålen foran Mette. Mette tog skeen og spiste sin havregryn, mens hendes far kløede hende på ryggen.

Da hun havde spist tørrede hun lidt mælk væk fra hagen og skubbede tallerknen væk. Hendes mor satte den i opvaskemaskinen. “Lagde du ikke mærke til, at jeg havde lagt en undertrøje frem til dig?”, spurgte hun Mette, og Mette rystede på hovedet. “Jeg behøver ikke have undertrøje på”, svarede hun og kiggede på sin far. “Det er ret koldt udenfor, så jeg synes du skal have den på”, svarede hendes mor og gav tegn til at de skulle ud på badeværelset. Mette fulgte efter hende ud og rakte armene i vejret.

Mettes mor trak trøjen af hende, fandt undertrøjen og rakte den til hende. Hun tog vrangvilligt imod undertrøjen og tog den på. Mettes mor sørgede for, at få den stoppet ned i bukserne inden hun hjalp Mette med at få trøjen på. Det uglede hendes hår og gjorde det elektrisk. Mette fik et kys på kinden og smilede. Nu fandt hendes mor tandbørsten frem, og kom tandpasta på den, mens Mette satte sig op på bordet. Hun åbnede munden og lod sin mor børste sine tænder. Da de var børstede og Mette havde skyllet munden tjekkede hendes mor om de var ordentligt børstet, inden hun gav hende et kys. “Så er du vist klar til at komme i skole”.

Mette gik ind på sit værelse og pakkede sin skoletaske. Hendes mor stak hovedet ind, og spurgte om hun havde bleer, eller om hun skulle have ekstra med. Mette havde stadig to i tasken. Hun var tit nervøs for om der var nogen der skulle opdage dem i skolen, så hun ville maksimalt have to med. Indtil videre var der kun et par stykker, der havde opdaget det eller vidste det på andre måder. Det værste var, når hun kom til at lugte, og der var da også et par stykker, som havde lavet sjov med det, men uden at vide, at hun faktisk havde et problem. På vej ud gav hun sin far et knus i køkkenet. Hun tog jakke og sko på, og smuttede ud af døren.

Der var ikke længere til gymnasiet end hun kunne gå. Solen skinnede, men det var koldt, da Mette drejede ud på fortovet.

Fortsæt til Kapitel 3

2 Synes om

Ikke dårligt hvor gammel er Mette?

Rigtig god historie. Glæder mig til at hører mere.

Da Mette går på gym vil jeg gætte på hun er mellem 16 og 20 år :stuck_out_tongue:

Kommer der ikke snart en fortsættelse?
Jeg begynder at blive utålmodig…
Skriv bare, for den er start du har givet er mægtig god.

1 Synes om

Kapitel 3

Mette havde egentlig ikke god tid. Alligevel tog hun sig lidt tid til at plukke et par krokus i siden af stien. De duftede godt, tænkte hun mens hun traskede af sted mod skolen. Kort før hun ankom blev hun overhalet af Martin fra hendes klasse. “Hej Mette”, råbte han da han susede forbi og Mette fik et chok. Hun nåede kun lige akkurat at sige “Hej” tilbage, men han ænsede det ikke. Øjeblikket efter blev hun overhalet af en anden cykel. Denne gang var det meget overraskende hendes far. Han bremsede ned og lagde armen om hendes skulder. “Mette, har du ikke glemt at du skal have idræt i dag”? Spurgte han og rakte hende sportstasken. Egentlig havde Mette husket det, men hun havde også tænkt sig at pjække fra det. Hendes forældre kendte godt hendes holdning til idrætstimerne i gymnasiet, efter at de havde talt med hendes idrætslærer en dag nede i byen. Efterfølgende havde de sørget for at hun fik sit idrætstøj med. “Jeg ringer til skolen og sikrer mig at du tager til idræt i dag, skat” sagde hendes far mens han vendte cyklen og kørte tilbage mod hjemmet.

Mette tog sportstasken over skulderen og gik videre. På vej ind på skolen vinkede hun kort til Cecilie, der lige var hoppet af cyklen og var ved at parkere den. Hun gik ind af den tunge yderdør og drejede med det samme til venstre og ind på lærerværelset i stedet for at gå direkte ned på elevernes område. Inde på lærerværelset spottede hun sin idrætslærer og gik over til hende. “Godmorgen Mette, jeg kan se du har husket tøjet i dag” sagde hun og aede Mette på skulderen. “Ja, det var lige det jeg kom for at sige”, sagde Mette og smilede, “vil du åbne omklædningsrummet, når frikvarteret begynder”? Mettes idrætslærer nikkede. “Ja, selvfølgelig, vi ses der ovre klokken tyve minutter i ti” svarede hun og Mette takkede og gik.

Timen skulle lige til at begynde da Mette kom ind i lokalet. To timers dansk fra morgenstunden var ikke det værste Mette vidste. Aftnen inden havde hun læst novellen af Anders Bodelsen med sin mor, og hun vidste hvad hun ville sige om syndefaldsmyter og underbevidsthed. Gennem det meste af timen gik hendes lærer frem og tilbage foran tavlen, fortalte og spurgte, gik ned mellem bordene og fik alle med. Mette endte med at have taget fire siders notater om novellen, og fik ros af sin lærer for at gå i dybden med en syndefaldsfortolkning af scenen i drivhuset.

Mettes dansklærer var så tilfreds med klassen at de fik lov til at gå fem minutter før tid. Mette nåede lige ind og drikke noget vand inden hun ville gå over til omklædningsrummene i gymnastiksalen. Da hun var på vej ud af døren hørte hun Cecilie råbe. Mette vendte sig om. “Hvad skal du”? spurgte Cecilie. “Jeg skal bare over og finde Malene” svarede hun og ventede lidt for at se om det var forklaring nok for Cecilie. “jeg har lidt ondt i maven, så jeg tror ikke jeg skal have idræt i dag” fortsatte hun efter at have set Cecilies reaktion. “Okay, det er da øv”, sagde Cecilie, “skal jeg gå med?” Mette sagde at det var i orden og de gik over til gymnastiksalen.

Da de kom over i omklædningsrummet var der allerede låst op. Malene gik og ryddede op, da de to piger kom ind ad døren. “Hej piger” sagde hun mens hun smed en gammel t-shirt i en sort plasticpose. Den havde i hvert fald ligget der i en måned, tænkte Mette, det var vist Dorthes, men hun var sikkert blevet for fed til at passe den. Fede Dorthe fra 2.x tænkte Mette og væmmedes. “Er i klar til volleyball” spurgte Malene. “Ikke rigtigt…” sagde Mette “jeg har ondt i maven, så jeg kan ikke have idræt, men jeg kan godt kigge på”. Malene kom hen til dem. “Er det rigtig slemt?” spurgte hun, “hvor gør det ondt?” Mette pegede lige midt på maven. Malene spurgte om hun havde menstruation, men Mette rystede på hovedet. Malene gik om bag Mette og Cecilie. “Skal jeg prøve at mærke på maven, måske har du hård mave. Hvornår lavede du sidst pølser?” spurgte Malene. Mette fortalte at hun havde lavet pølser aftnen inden sengetid. Cecilie fortalte at hun havde lavet pølser om morgnen selvom hun ikke blev spurgt.

Malene løftede op i blusen og trykkede Mette på maven. Hun kunne ikke mærke noget usædvanligt. “Mette”, spurgte Malene “er det fordi du ikke vil have idræt, at du siger du har ondt i mavsen”. Mette nikkede. Hun havde ikke lyst til at hoppe rundt i en blenumse lige i dag. Hvorfor skulle man tvinges til idræt i gymnasiet, når der er så mange andre vigtige ting i live. “Se at komme i tøjet inden de andre kommer. Cecilie, har du også ondt i maven?” Cecilie rystede på hovedet og de satte sig ned på bænken og begyndte at tage tøjet af. Mette havde problemer med trøjen, men Cecilie var heldigvis ikke længere end en hjælpende hånd væk. Cecilie hjalp Mette i et par lidt posede shorts. Bleen kunne ikke ses, men det var stadig svært at bevæge sig rigtig adræt med den på. Cecilie sneg sig ned i et par hotpants. Hun kunne sagtens. Ikke underligt at hun var populær blandt drengene. De gik ned i hallen og kunne høre resten af pigerne komme ind i omklædningsrummet. Malene kastede en bold som var ved at ramme Mette i hovedet. “Tænk hurtigt” råbte hun og grinede.

Fem minutter senere var alle samlet i salen. Der var 7 piger og 3 drenge på det lille idrætshold. Andre fra klassen spillede fodbold i det her kvartal, nogle havde svømning, basketball eller hockey. Mette havde valgt volleyball fordi man kunne stå mest stille der. Svømning var selvfølgelig udelukket, og selvom alle skulle have det, havde Mette allernådigst fået lov til ikke at tage det.

Martin var én af drengene og han var førstevælger da de havde været igennem dagens teorilektion. Søren, der var en lidt nørdet fyr fra parallelklassen var anden vælger. Martin valgte selvfølgelig Mohammed, Søren valgte Cecilie. Mette var den sidste der stod tilbage, men kom så heldigvis på hold med Cecilie. Der blev servet, hævet og smashet. Mette stod lidt i vildrede på banen, og det gik ikke særlig godt for holdet. Og så lige pludselig råbte Cecilie “Smash, Mette!” Mette reagerede instinktivt, hoppede op og smashede bolden ned i gulvet på den anden side. Hun kunne ikke lade være med at række armene i vejret og juble over sin egen præstation. Hun kunne dog også mærke hvordan blusen røg op af bukserne og hun skyndte sig at få den stoppet ned igen, så godt hun kunne. Cecilie klappede hende i numsen. Det lød hult for hun ramte helt nede bagest på bleen. “Godt spillet”.

Spillet fortsatte. Det gik stadig ikke for godt, og Mettes hold måtte bare glæde sig over de points de fik. Mette lavede et point mere, men denne gang var det Søren der klappede hende i numsen. “Godt, Mette”. Hun vendte sig hurtigt om mod ham. Han var sød, men nok ikke lige hendes type – og han skulle i hvert fald ikke klappe hende i numsen. De kendte næsten ikke hinanden. Hun vendte sig hurtigt om mod ham og klemte øjnene vredt sammen. Søren så forlegen ud. Men var det fordi han havde opdaget bleen? Mette kunne ikke lade være med at tænke på det.

Som hun plejede måtte Mette humpe ud med en skade ca. en halv time før timen var forbi. Malene gik med og bad de andre spille videre, så ville hun komme tilbage og dømme resten af kampen. Og hun ville se blod, sagde hun spøgefuldt.

Malene så til mens Mette klædte sig af. Malene tog en engangsvaskeklud og vaskede forsigtigt Mette i numsen, men hun havde nu ikke lavet noget. “Du spillede godt i dag” sagde Malene. Hun fik bleen ned i en pose i idrætstasken og gik i bad, tørrede sig og gik ud til Malene igen. Mette tog en ren ble op af tasken og gav den til Malene. Malene holdt den ud foran Mette og hun trådte op i den. Malene trak den op om numsen på hende og gav hende et klap bagi for at tjekke at den sad fornuftigt. “Jeg går ned til de andre igen, kan du selv komme i tøjet”. Mette nikkede og begyndte at klæde sig på. Da hun kom ned i hallen igen var de andre ved at strække ud. Cecilie lænede sig frem over og rørte sine fødder med fingerspidserne uden at bøje benene. Mellem hendes ben kunne Mette se en svedplet. Det lignede faktisk at hun havde tisset i bukserne.

Efter frokost var det tid til engelsk. Det var ikke Mettes yndlingsfag. Hun sad uroligt. Og hun skulle tisse. Hun havde ikke tisset siden i morges, men hun kunne godt holde sig. Under opgaveløsningen kom hendes engelsklærer ned til hende. “Skal du tisse, Mette?” spurgte hun. Mette sagde at hun godt kunne holde sig. “Er du sikker, tror du ikke det er bedst du lige går ud og prøver? – Cecilie siger, at hun gerne vil gå med dig” hviskede hun. Mette nikkede. Når hun tænkte efter, kunne hun måske ikke holde sig. Da engelsklæreren var gået igen rakte Mette hånden op. “Ja, Mette” sagde engelsklæreren. “Må jeg godt gå ud og tisse?” spurgte hun, og engelsklæreren gav hende lov. “Er der andre der skal tisse?” spurgte engelsklæreren, mens Mette rejste sig op. Cecilie rakte hånden op og fik lov til at gå med. “Lesbos” hostede Emil da de gik ud af døren.

Ude på toilettet fik Mette tisset af. Hun behøvede ikke hjælp med bleen, men det var fint at Cecilie var gået med. Mette kunne bedst lide det, hvis Cecilie var med. Mette lænede sig forover og Cecilie tørrede hende. Mens Mette trak bleen op om numsen og tog bukserne på, spurgte hun Cecilie om hun egentlig havde tisset i bukserne da de havde idræt. Cecilie rystede på hovedet. “Jeg ved godt, at der er mange der gør det, men jeg gjorde det ikke. Det var nok bare sved”. De aftalte at de skulle følges hjem når timen var færdig.

Fortsæt til Kapitel 4

1 Synes om

Kapitel 4:

På vej hjem snakkede pigerne om Søren. Mette kunne ikke få ud af hovedet, at han måske havde opdaget hendes ble. Cecilie lovede Mette at hun ville finde ud af det en af dagene. Hun troede nu ikke at han havde opdaget noget for som hun sagde, så havde han jo aldrig raget på en rigtig røv, og så klappede hun sig selv på numsen. De grinede begge to, mens de fortsatte hen ad stien side om side med Cecilies cykel imellem sig.

Da de kom hjem til Mette var huset tomt. Mettes mor, der arbejdede som skolesekretær på deres gamle folkeskole, ville ikke være hjemme før om en time. “Er du sulten?” spurgte Cecilie. Mette nikkede. Selv om det var hendes hus, følte Cecilie hjemme. De havde kendt hinanden siden børnehaven, og Cecilie havde været hjemme hos Mette så mange gange at ingen af dem kunne huske det. Mette havde kun været hjemme ved Cecilie meget få gange og kun for at blive passet, når Mettes forældre ikke var hjemme. De fik sig en bolle med nutella og et glas mælk. De grinede af et gammelt klassebillede, hvor Sørens lynlås stod åben og Mette fik mælk op i næsen.

Bagefter kiggede de efter Sørens profil på Facebook. Den var åben. Han var selvfølgelig single og billederne af ham var ret kedelige. De grinede og fortalte vitser om Søren og Emil, som garanteret var bøsser. Mette, der havde siddet uroligt var blevet varm og rød i hovedet. Faktisk var begge pigerne godt kogt op, mens de sad der ved computeren og grinede. “Hey, er det dig, der har slået en prut?” spurgte Cecilie pludselig. Mette holdt op med at grine. Så holdt Cecilie op med at grine. “Mette, har du lavet lort?”. Mette nikkede stille. “Ja, det tror jeg”. Cecilie rejste sig op. Hun vidste ikke rigtig hvad hun skulle stille op. Hun brød sig ikke om at skifte Mette, når hun havde lavet stort. “Tror du, at du kan vente med at få en ren ble på, til din mor kommer hjem?” Mette rystede på hovedet, hun var mest bange for at få rød numse. Hun havde prøvet det et par gange, og kunne bestemt ikke lide det. “Må jeg lige se?” Spurgte Cecilie og knappede Mettes bukser op, mens hun trak hende op ad stolen. Hun trak forsigtigt bukserne ned og kiggede ind bag i bleen. “Der er altså ikke så meget”, sagde hun til Mette, men det kan godt være det er bedst at skifte bleen alligevel. Mette smilede, “vil du det?” spurgte hun og Cecilie nikkede.

Da de var på vej ud på toilettet ringede det på døren. Mette havde stadig bukserne nede om knæene for at der ikke skulle komme noget på dem. Cecilie sagde til Mette at hun skulle skynde sig ud på toilettet og lukke døren. Selv gik hun ud til døren og åbnede den. “Hej, må vi forstyrre et øjeblik” sagde en mand på omkring 35. Ved siden af ham stod en anden mand omkring samme alder. “Er din mor eller far hjemme?” spurgte den anden mand. “Jeg bor her slet ikke, jeg besøger bare en veninde”, sagde Cecilie og kiggede nervøst tilbage ind i huset. “Må vi snakke med din veninde så?” den første. Cecilie rømmede sig. “Nej, hun er lige på toilettet”, fremstammede Cecilie, hun vidste ikke hvad hun ellers skulle sige. “Hvad drejer det sig om?” spurgte Cecilie.

Mændene forklarede, at de havde en aftale med Mettes forældre, om at give et tilbud på et nyt køkken. Cecilie så forundret på dem. “Jeg må lige høre min veninde om hun ved noget om det” sagde hun hurtigt og smækkede døren. Inde på badeværelset stod Mette. Hun havde fået taget bukserne af. “Mette, der står to håndværkere, der skal give et tilbud på et nyt køkken. Kender du noget til det?” Mette så helt forkert ud i hovedet. Hendes forældre havde faktisk fortalt at der ville komme nogen og kigge på køkkenet og givet et tilbud, og at hun skulle tage imod dem, hvis de kom før hendes forældre kom hjem. “Øhm, ja det er vist rigtigt nok” sagde hun. Cecilie forsvandt igen og gik ud til fordøren. Hun bad håndværkerne indenfor. "Der går lige lidt tid inden hendes forældre kommer hjem, men jeg kan lave en kop kaffe til jer mens i venter. Håndværkerne takkede og Cecilie lavede to kopper kaffe til dem og serverede et par småkager ved bordet.

Så småløb hun tilbage ud på toilettet, hvor Mette havde sat sig ned på gulvet og havde tårer ned af kinderne. “Så er jeg klar til at få en ren ble på dig” sagde Cecilie og fik Mette op og stå. “Undskyld du skulle vente, men jeg blev nødt til at lave en kop kaffe til dem”. Hun aede Mette over håret og gav hende et kys på kinden. Så satte hun sig ned på det ene knæ og løsnede bleen rundt om Mettes numse og fjernede den forsigtigt. “Ej, Mette, hvor det stinker” udbrød hun, men tog sig selv i det, så det sidste af sætningen nærmest ikke havde lyd. Hun pakkede bleen sammen og lagde den på gulvet. Hun rejste sig op og gik over til hylden hvor hun tog en vaskeklud. Hun vred den op under vandhanen og tørrede Mettes numse mens hun holdt sig for næsen.

Det bankede på badeværelsesdøren. Én af håndværkerne ville lige høre om det tog lang tid endnu. Cecilie og Mette så skrækslagne på hinanden. I det samme kunne de høre hoveddøren gå op og Mettes mor råbe: “Hej skattepige, så er jeg hjemme” – de kunne høre hun gik ind på Mettes værelse. “Hvor er du skat?” Så gik hun ud mod badeværelset hvor den ene håndværker der lige havde banket på gik hende i møde. Mette og Cecilie kunne høre at Mettes mor var lidt overrasket over at en fremmed mand var i hendes hus, til hun kom til at huske på aftalen med håndværkerne. De hilste kort på hinanden. “De er derinde”, sagde håndværkeren. Mettes mor, der nok kunne regne ud at det måtte være Cecilie, åbnede døren ud til toilettet. I forbifarten var den slet ikke blevet låst. “Hej tøser, sagde hun, hvad laver i?” Mette stod med bar numse og Cecilie med en vaskeklud i hånden og det lugtede af afføring. “Hov” udbrød Mettes mor, “har i styr på det?”

Pigerne nikkede og Mettes mor gik igen. Uden for badeværelset stod håndværkeren stadigvæk. Han kunne ikke se ind på toilettet, men det var også lige meget, for Mettes mor sagde til ham, at det lige varede et stykke tid før der var ledigt derude, for som hun sagde “min datter har lavet stort”. Mettes mor og håndværkeren fulgtes ud i køkkenet. Hun hilste på den anden håndværker, og spurgte om de kunne give et tilbud. De sad og snakkede en halv times tid. I mellem tiden kom Mettes far også hjem og slog sig ned ved bordet. Da håndværkerne gik, fik de besked på at sende et tilbud, så man kunne komme i gang med det nye køkken.

Cecilie var for længst blevet færdig med at skifte Mette, og de sad inde på værelset, da Mettes mor stak hovedet ind. “Hej tøser, går det godt?” De nikkede. Mettes mor spurgte om de skulle tisse og de gik ud på toilettet. Mette sad først på toilettet men kunne ikke tisse. Mettes mor spurgte Cecilie, hvorfor hun ikke havde fjerne lortebleen fra gulvet, men det kunne Cecilie ikke lige svare på, så hun undskyldte bare. Da Mette havde siddet lidt på toilettet rejste hun sig og trak bleen og bukserne op. Mettes mor spurgte om Cecilie også skulle tisse og det skulle hun.

Hun ventede lidt på at Mette og hendes mor skulle gå, men de blev der og ryddede op. Cecilie tissede lidt og tørrede sig. Hun rejste sig op og gik over og vaskede hænder. Mettes mor, der stod ovre ved vasken tørrede Cecilies hænder og tog hende om skulderen. “Undskyld Cille, jeg er lidt træt, tusind tak fordi du ville skifte Mette”, så henvendte hun sig til Mette. “Har du sagt tak, skat?” Mette gik hen og krammede Cecilie og gav hende et kys. Mettes mor spurgte om Cecilie ville spise med, og det ville hun gerne.

Fortsæt til Kapitel 5

2 Synes om

hej den bliver bare breder. den er ikke keddelig og læse da du har et godt varinge spog i gennem den. over vej bliv forfatter:-)

hilse kaj

Det var fint med en fortsættelse på historien.
Og du skriver rigtig godt, min lærer siger rigtignok at man skal have en masse beskrivelser, metaforer og sammenligninger når man skriver historie, men historien din er rigtig god uden alt for mange…

Keep up the good work

Kapitel 5:

De fik risengrød til aftensmad. Pigerne var fjollede efter at have været på facebook hele eftermiddagen. Det mente Mettes mor i hvert fald. Mette brændte sig på den første skefuld grød hun fik og spyttede det tilbage i skålen. Hun havde fået en hagesmæk på for en sikkerheds skyld og sad nu på sin fars skød og spiste. “For varmt”, skreg hun da hun også brændte sig på den anden skefuld. Mettes far tog sin egen ske og tog noget af Mettes grød på den. Han pustede et par gange på skeen og førte den ind i munden på hende. Det gik bedre, selvom hun så farlig ud med grød i hovedet. “Du skal huske at puste på grøden først, skat”, sagde han og kyssede hende på kinden.

Cecilie sad overfor og smilede. Mettes mor kløede hende på ryggen. “Smager det godt Cille?” spurgte hun. Cecilie nikkede og nussede sit hoved mod Mettes mors skulder. Hun kyssede Cecilie i håret. På mange måder var hun lige så meget hendes datter, som Mette var, følte hun.

Mette havde ondt i maven. Og her til aften var det rigtigt nok. “Jeg skal tisse og lave pølser” sagde hun, mens hendes mor var ved at putte de sidste ting i opvaskemaskinen. Mettes mor spurgte hendes far, om han ville ordne det sidste, og han nikkede træt. Cecilie var i gang med at finde en god film, de kunne se.

Ude på toilettet sad Mette og pruttede, men der kom ikke noget ud. Mettes mor havde fundet hendes nattøj frem og stod nu og ventede med en våd vaskeklud. Mette kom over til hende og bukkede sig forover. Nu kunne hun mærke den kolde klud mellem ballerne, mens hendes mor vaskede tissekone og numse. Hun bemærkede at Cecilie ikke havde været så grundig da Mette blev skiftet sidst. Mette lagde sig ned på ryggen og tog knæene op til hagen.

Mettes mor tog fat i hendes ankler og løftede benene helt op, mens hun samtidig selv satte sig ned på det ene knæ. Mette pruttede. Og grinede. Mette løftede numsen op og fik en ren ble på. Mettes mor havde gjort det tusinde gange før og det gik hurtigt og effektivt. Hun kildede Mette på maven da bleen sad som den skulle og gav hende et kys. Mette rejste sig op, og trådte ned i sine natbukser, som hendes mor holdt for hende. Der blev ikke sagt meget.

“Filmen starter nu!” råbte Cecilie fra stuen lige da Mettes mor åbnede døren fra badeværelset. "Hurraaa, råbte Mette og løb ind og satte sig i sofaen. Mettes mor gik hurtigt ud i køkkenet og hjalp Mettes far med at bære kaffe og slik ind i stuen. Cecilie havde egentlig bestemt at de skulle se en af Twilight filmene, men Mettes far havde sagt, at hun skulle finde noget, der ikke var så uhyggeligt. Så nu blev det i stedet filmen og de små gule minions. Mettes far sad i den lille sofa, mens de tre piger sad i den store sofa. Mettes mor havde sat sig mellem Mette og Cecilie og holdt om dem. Hun gav dem hver især et kys og sagde “Mine piger”.

“Jeg vil have min sut”, sagde Mette halvt sovende efter bare et kvarter, og efter et kort øjeblik var hendes far tilbage i stuen med den. “Og hvad hedder det så?” spurgte han, mens han står med sutten i hånden “tak, far” sagde Mette, og mens hun åbnede munden fik hun sutten og smiler. “Hvad med dig, Cille?”, spørger Mettes mor “vil du også have en sut?”. Cecilie rystede på hovedet. Hun var 18 år gammel, og behøvede i hvert fald ikke en sut. Hun lagde hovedet til rette på Mettes mors arm igen.

Rulleteksterne kørte hen over skærmen, da Mettes far løftede hende ind i seng. Hun havde sovet den sidste halve time af filmen. Mindst. Da han kom tilbage i stuen rakte han armene ud efter Cecilie, der nu lå med hovedet i skødet på Mettes mor. “Hvad så med dig, frk. Hansen. Er du også ved at være putteklar?” Han løftede hende op i armhulerne og fik en hånd ned under numsen på hende og satte hende på sin hofte. Mettes mor rejste sig op og sagde godnat til Cecilie, hvorefter hun gav hende et kys. Cecilie smilede. Hun var også træt. Mettes far bar Cecilie ud på badeværelset, satte hende på gulvet og bad hende tage bukser og trusser af. Hun satte sig på toilettet og tissede, og da hun var færdig gik hun over til Mettes far og bukkede sig forover.

Han vaskede hendes numse og tissekone ren og gav hende natble og natbukser på. Han rakte Cecilie en tandbørste og hun børstede sine tænder og rakte den tilbage til Mettes far, som hurtigt børstede efter. Cecilie tog selv sin bluse af, mens Mettes far måtte hjælpe den trætte pige med bh’en og at få nettrøjen på. Så tog han hende op igen og lagde hende ind på en madras på Mettes værelse. Han lagde dynen omkring hende og kyssede hende godnat. Mette lå roligt i sin seng og suttede på sin sut. Han kyssede hende på kinden og lukkede forsigtigt døren til værelset. Mette pruttede i søvne. Det var det sidste Cecilie hørte inden hun selv faldt i søvn.

2 Synes om

Fedt at se du fortsætter en god historie efter så længe! Håber der kommer mere på et tidspunkt :slight_smile: