Allans uheld (B,g,G,F)

Kapitel 2

Allan var blevet beordret ned i stuen, hvor han fik lov til at se fjernsyn. Men da han mor satte Peter Plys på, fik det bare ham til at føre endnu dårligere. Han kunne ikke koncentrere sig om fjernsynet, for han var stadig rystet over sin situation. Et kvarter senere hørte Allan hoveddøren gå op, og vidste med det samme det var hans søstre. Han havde en lillesøster på 11 og en storesøster på 17, han var selv 14. Han kunne høre de snakkede ude i køkkenet. Allans mor kaldte på Allan, og sagde han skulle komme ud i køkkenet. Allan gik mod sin vilje, ud i køkkenet. ”Piger sig goddag til jeres nye lillebror, Baby-Allan” Begge søstre grinte ad ham. ”Allan valgte at tisse og skide i bukserne i dag, så han for hvad han har fortjent” fortalte Karen (Moderen)

Timerne gik, og Allan skulle tisse. ”Mor må jeg gå på toilet?” ”Lille skat, du har din ble. Det er sådan babyer gør, smut nu ind og leg igen” Allan var sur. At have ble på var en ting, men at skulle bruge den var en anden. Allans tissetrang blev så stor at han til sidst måtte give op, og fylde sin ble med varm urin. ”Mor må jeg få lov til at skifte?” spurgte Allan ”Du må ikke selv spørge om at få skiftet, det er voksne der bestemmer det” Allan gik endnu tristere ind i stuen igen. En halv time efter kom Karen ind i stuen ”Har vi en lille dreng der gerne vil have en ren ble?” Allan blev flov over den bemærkning. ”Lig dig ned lille Baby-Allan” ”HVAD? Må jeg ikke engang skifte mig selv?” ”Babyer skifter ikke sig selv. Lig dig ned” Allan lagde sig ned. Karen kaldte på hans søstre, og de kom ind. ”Jeres nye lillebror skal skiftes. Jeg kan ikke altid gøre det, så i bliver nød til og lære det” ”NEJ! Det går jeg kraftedme ikke med til” sagde Allan. ”Så er det nok! ”Hun tog Allan over låret og gav ham en endefuld. Til sidst gjorde det så ondt at han modvilligt lagde sig ned. ”Det vigtigste når man skifter en baby er at man gør det hurtigt” begyndte moderen. Hun tapede hans ble op, og tørrede ham af med engang servietter. Allan begyndte at græde meget højt.” Caroline gå lige ud og find den røde pose ude i køkkenet ” Hun hentede posen, og op ad den trak hun en baby blå sut. Hun stak den i Allans mund, og det dæmpede hans gråd, men det fik ham bare til at føle sig mere ydmyget. Ikke udover at hans søstre så ham nøgen, havde han nu også en sut. Søstrene grinede, og fulgte med i hvad Karen gjorde. ”Det er vigtigt der kommer rigeligt med pudder på hans numse, ellers for vores lille baby ble udslet” Hun gav dryssede en gavmild portion babypudder på. Til slut kom en ny ble, og den blev tapet fast. ”Sådan skifter man en baby piger! Men nu er det også snart sengetid for Baby-Allan!” ”Men mor klokken er jo kun 18:30” mumlede Allan ”Babyer skal have meget søvn” fastslog hun. ”Du kan blive
oppe et kvarter mere”

Allans søstre og mor gik ud i køkkenet, mens han selv blev i stuen. Fem minutter senere kom de ind igen. ”Allan kom lige hen til mig i sofaen” sagde Karen. Allan kravlede der hen, og så hun havde en sutteflaske i hånden. Allan fik et chok da han så den. ”Lig dig op til mig, det er tid til din godnat flaske!” sagde hun med en sukkersød stemme. Allan ville ikke have en endefuld mere, så han kravlede op i sofaen, lagde sit hoved på sin mors skød, og begyndte at drikke. Han blev derefter lagt i seng. Allan fald hurtigt i søvn da det havde været en utrolig lang dag.

Fortsæt til Kapitel 3 - del 1

1 Synes om