Afføringsinkontinent

Sidste søndag var jeg på fisketur med en af mine gode venner. Vi kørte med alt vores grej til en å, som var kendt for at være godt for lystfiskere.

På vejen derud fortalte han at han havde fået konstateret kronisk afføringsinkontinens, hvilket medfører at han skal på toilet mange gange, da han ikke kan holde på afføringen.

Han havde fået anbefalet en prop til at stoppe op i anus, som så udvider sig deroppe og derved holder på afføringen.

Han havde fået 3 prøver med for at prøve dem af, det virker fantastisk, men desværre har han ikke flere, han var på apoteket for at købe nogen, men en pakke koster over 1000 kr, det havde han ikke lige råd til lige nu, men han vil på fisketur, som han siger så skal det problem ikke styre hans liv.

Mens vi kørte foldede han siderne på en plasticpose, en af dem fra Bilka, ned så den lignede en potte, han bad mig holde ved den næste rasteplads, han skyndte sig ind bag en busk og fik lavet lidt i posen og bandt en knude på den og smed den i affaldsstativet. Smart ide.

Vi nåede vores fiskested, hvor der ikke var nogen, så vi var ugenert, det var rart når nu han skulle noget igen. Vi fik rigget fiskestængerne til og han fik foldet endnu en pose, der sad han på hug flere gange i løbet af dagen.

Jeg foreslå ham at bruge ble i stedet for, så er man uafhængig af tid og sted, jeg viste ham at jeg selv havde ble på, ikke fordi det normalt var nødvendigt, men var jeg ude, som nu, er det rart at kunne få tisset eller lavet uden problemer.

Den ble jeg havde på var med tapelukning i siden, så den er hurtig at få af og på. Bleer koster ikke en bondegård ved siden af propperne.

Vi fangede nu igen fisk den dag.

Næste gang vi mødtes havde han ble på og fortalte om hvilken befrielse det var.

1 Synes om

Hvad med en oppustelig butplug? det kan sikkert også bruges.

Det har været på tale, men jeg valgte at han skulle bruge en ble

Den med at bruge en nedfoldet plastikpose er da en rigtig god ide, det har jeg benyttet mange tak, når jeg har været på tur.

En fortsættelse til ovenstående. Vi var ved stranden med 2 børnebørn, pige på 7 og en dreng på 9 år. Drengen trængte til at få lavet lort. Vi fandt en nedfoldet plastikpose, som han satte sig ned over og fik lavet lort. Nemt og praktisk. Knude på og i skraldespanden.